القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ضحية الصقر البارت الثالث والرابع بقلم رنوشه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


البارت التالت

ابو مروان: ايه رأيك يا كريمه نجوز ايمي لمروان

كريمه بتفكير: مفيش مشكله ناخد رأيه

ابو مروان: لا لا هو اصلا مش هيوافق ف احنا نحطه قدام الامر الواقع ونحدد الميعاد وربك يجيب اللي فيه الخير

كريمه باقتناع: خلاص وماله يا خويا

   

الاء فكرت كتير ان اللي هيا فيه ده امر واقع ولازم تتعايش معاه وقررت فعلا انها تعتبر ان دي جوازه حقيقه وان ده نصيبها

استنت مروان يرجع من الشغل واول ما دخل اتكلمت بحنان: عامل ايه يا مروان .

مروان استغرب : انا كويس انتي كويسه؟!

الاء قعدت علي الكرسي وحطت رجل علي رجل واتكلمت بإبتسامه: انا كويسه جدا

مروان  ابتسم بإستغراب : يا رب دايما 

الاء وقفت واتكلمت بهدوء وحنان غريب : احضرلك العشا

مروان بإبتسامه عريضه:وماله حضري نتعشي

حضرت الاء الاكل واكلت هي ومروان في جو هادي ومروان كان مستغرب اللي بيحصل بس كان مبسوط مش عارف ليه.


شوقي(ابو مروان) بإبتسامه:والله ياخويا كنت عايز اطلب ايد ايمي لمروان.

بهجت(ابو ايمي) : والله يا ابو احمد الرأي رأيها

كريمه بعفويه: وهي ايه اللي هيخليها ترفض بس.

دخل عليهم الجد وخبط بعصايته في الارض.

الجد:متجمعين عند النبي

الكل:عليه افضل الصلاة والسلام

الجد: عما تتحدتوا في ايه

شوقي بتوتر: ده ده كنا عايزين نجوز ايمي لمروان.

الجد اتصدم: ومروان عيوافق

شوقي بلخبطه في الكلام: و.و ميوافقش ليه

الجد بحزم: خدو مشورته اللول (الاول)


شخص: ها عملتي ايه

سوسن: كله تمام يا بيه هو بيجي العياده كل كام يوم والباقي في المستشفي ولو ليه مزاج بيروح يسهر اخر اليوم

شخص:  لو عرفتي حاجه جديده بلغيني

قفل معاها وبص حواليه وابتسم بشر هتوقع قريب يا مروان ومش انا وحدي اللي عايز كده حبايبك كتير هههه


ايمي كانت بتتكلم في التليفون مع صاحبها(الروسي):لم استطع المجيئ واودعك لأن طائرتي كان يتبقي لها القليل وستقلع لذا اعذرني 

جوردن: لا بأس عزيزتي

ايمي: اشتقت إليك كثير جوردن

جوردن: وانا ايضا عزيزتي ...اخبريني هل سأستطيع رؤيتك مجددا.

إيمي : بالتأكيد يا رجل

خلصت ايمي مكالمتها ونزلت قعدت معاهم ومحدش فاتحها في الموضوع.


مروان بإبتسامه:ايه رأيك نسافر اسكندريه كام يوم 

الاء بحماس وصقفت بإيديها : فكره تحفه يا مروان 

مروان: خلاص جهزي نفسك

راحت الاء تجهز نفسها وبعد وقت خلصت: مروان انا خلصت 

مروان ابتسملها: طيب يلا واخد شنطتها ومشيو

بعد ساعات وصلو اسكندريه ونزلوا فندق من افخم الفنادق 

مروان: خدي راحتك 

الاء كانت مبسوطه: مروان انا مبسوطه اوي

مروان: ربنا يقدرني وابسطك دايما

الاء:يا رب 

عدت الايام بسرعه بسعاده عليهم والاتنين انجذبوا لبعض 

بعد تلت اسابيع كانو لسه في الفندق

مروان: الاء

الاء بدلع: نعم 

مروان بحب واضح عليه : هننزل بكره 

الاء: اوك


ايمي كانت قاعده وسطهم والكل متجمع في الصالون شافت شوقي بيميل علي ابوها وبيتكلم وبيبصولها

شوقي بنفاذ صبر: ها قلت ايه يا بهجت

بهجت بعدم معرفه: والله ما انا عارف ..هسألها ونشوف

ايمي مره واحده قامت تجري علي الحمام تستفرغ

الكل جري عليها يشوفوها مالها

الجد بخوف: مالك يا بتي

ايمي: شويه برد في معدتي

عمتها بشك: متوكده يا بتي

ايمي : ايوه يا عمته


الاء كانت قاعده مع مروان وفي رساله وصلتها فتحت تشوف الرساله واتصدمت وبصت لمروان بخوف بقلق ....


رأيكمممممم في الروايه ❤️

#ضحيه_الصقر

#البارت_التالت

#رنوووشه


الاء كانت قاعده مع مروان وفي رساله وصلتها فتحت تشوف الرساله واتصدمت وبصت لمروان بخوف منه وحسره علي نفسها

مروان بصلها بقلق: الاء انتي كويسه؟

الاء عيونها بقت كلها دموع وماسكه نفسها من الانهيار:وهيهمك امري؟

مروان مش فاهم مالها اتكلم بإستغراب: الاء في ايه وايه اللي شوفتيه خلاكي كده

مسك منها التليفون وبص علي الصور بصدمه شاف صور ليه مع بنات كتير في اوضاع مختلفه.

مروان بتوتر:الاء اوعي تصدقي الصور دي متفبركه وحد عايز يفرقنا عن بعض.

الاء انهارت في العياط: انت كداب كل دى صور متفبركه 

مروان:صدقيني يا الاء كل ده مش حقيقي

الاء بعياط:نفسي يبقي مش حقيقي بس انا هتأكد بنفسي

مروان حب يقلب عليها عليها الطرابيزه

مروان: بتشكي فيا يا الاء مفيش بينا ثقه .

الاء بعياط:حط نفسك مكاني

مروان دور وشه الناحيه التانيه بزعل:المفروض متصدقيش اي حاجه زى كده لو مفيش ثقه اي حد ممكن يدمرنا بالساهل.

الاء مسحت دموعها : يعني ده مش حقيقي.

مروان بزعل: لسه شاكه فيا ...انا ماشي

الاء بسرعه:مروان يا مروان استني

مردش عليه ومشي

الاء قعدت مكانها تعيط


مجهول1:عملت اللي اتفقنا عليه

مجهول2: كل حاجه تمام وخرج من عندها

مجهول1: مستني ايه نفذ


صفيه(عمه ايمي): اني مش مطمنه ياخيتي حاسه ان في حاجِه مش صوح

كريمه(امر مروان): حاجه ايه دي

صفيه بتوضيح: ايمي حاسه انها اكده مش مظبوطه

كريمه بتأكيد: ايوه فعلابتعمل حاجات غريبه

صفيه: سمعتها في الليل بتتحدت في التلافون مع حد وبتقوله جركن

كريمه: يا مصيبتي لازم الفتره الجايه ناخد بالنا منها

صفيه: اتفقنا ياخيتي

ايمي سمعتهم وملامحها كلها شر:بقي كده عايزين تراقبوني اهلا وسهلا بيكم ..واتكلمت بقرف :جركن في عينك بقي جوردن علي اخر الزمن يبقي اسمه جركن.


احمد وهو ماسك القلم وبيهرش بيه دقنه:هي مين دي يا مسعد

مسعد: دي انسه إيمان

احمد بتفكير: امممم ليها في السكه ولا 

مسعد بسرعه: لا لا الا دي يا احمد ابعد عنها دي ملهاش خالص في السكه دي ولا من قريب ولا من بعيد 

احمد: كلهم بيقولوا كده

مسعد: بس دي مش زيهم ابعد عنها يا احمد

احمد قام وطبط علي كتف صاحبه: متقلقش


احمد جري وراها: يا انسه إيمان

إيمان بصت وراها بإستغراب: في حاجه؟!

احمد: لا ابدا بس كنت عايز اتكلم معاكي شويه

إيمان: تتكلم معايا في ايه!!

احمد طلع فلوس من جيبه وحطها في إيدها وغمزلها: نتعرف

إيمان رمت الفلوس في وشه وبصتلع بإستحقار: الفلوس دي تشتري بيها البنات اللي امثالك متشريش بيها بنات الناس وسابته ومشيت

وهو كان هيولع من الغيظ: انا هجيبك تحت رجلي راكعه


الاء اتكلمت بترجي: بالله عليك مروان فين هو كويس

الصقر حاول يقرب منها مسكها ضمها ناحيته: الاء افهميني انا بحبك انا مش عارف حبيتك امتي وازاي بس اللي متأكد منه اني بحبك قرب منها ولسه هيبوسها بعدته عنها 

الاء بتهديد: عارف لو فكرت تلمسني تاني هزعلك...في اللحظه دي تليفونها رن كان مروان .

الاء بتمشي من المكان اللي هيه فيه ومش مهتمه للي واقف بيبصلها.

الاء بفرحه: ايوه يا مروان فينك.

مروان بعصبيه: انتي اللي فين يا ست هانم

الاء بتوتر: ا..نا رحت اجيب حاجات من السوبر ماركت.

مروان: كنتي قولتيلي وانا جبتلك.

الاء : رنيت عليك كتير مردتش

مروان: اخلصي انتي فين اجيلك

الاء بسرعه: لا لا انا جايه مسافه السكه واكون عندك

الاء قفلت معاه المكالمه وراحت سوبر ماركت جابت حاجات للبيت بسرعه وروحت

مروان: كل ده برا وسيباني هنا قلقان

الاء بفرحه: كنت خايف عليا؟

مروان بزعل: لسه منستلكيش اللي عملتيه

الاء : مروان انا اسفه

مروان بإبتسامه :سامحتك


الجد: وافق مروان علي الجوازه اياها؟

شوقي بإرتباك: اه وافق

الجد بإستغراب: طاب كويس والله

بهجت بإبتسامه:  انا هاخد رأيها وعلي خيره الله

شوقي: هتوافق بإذن الله 


مروان: يلا احنا راجعين انهارده جهزي نفسك

الاء: حاض... قاطهم صوت رساله علي موبايل مروان

مروان لما شاف الرساله عينيه جحظت ومسك شعر الاء واتكلم بغضب : بقي بتستغفليني يا بت الكل'ب

الاء : بستغفلك في ايه انا مش فاهمه  حاجاه ...براحه يا مروان شعري بيوجعني.

مروان مسك الفون ورفعه في وشها ووراها الصور اللي اتبعتتله كانت صور ليها وهي قريبه من الصقر .

الاء بتبرير: مروان والله انت فهمت غلط كل ده غلط 

مروان شدها من شعرها ورماها علي السرير: جيبي شنطتك واخلصي.


ايمي: مروان مين وجواز ايه انتو مجانين.

الجد بغضب: احترمي روحك يا بت باين ان عيارك فالت

بهجت بحده: ايمي اتكلمي بأحترام ...اسف يا ابويا.

الجد : الفرح الخميس الجاي ...وسابهم وقام تحت صدمه الكل بذات ايمي


الليييييييي جايييي مش متوقع خالص

#ضحيه_الصقر

#البارت_الرابع

#رنووووشه

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع