اقتباس من روايتي الجديده
سنا بقرف : ماما انا مستحيل انزل مع البني ادمين دي انا بقرف
ورد بدموع : لي أنا جميله دي حاجه بتاعت ربنا انا مليش دخل
امهم بقرف : سما ادخلي اوضتك مش ناقصين فضايح مش كل مره
سنا بصتلها بقرف ونزلت
دخلت ورد اوضتها بدموع تزين خدها المميز بعلمات بيضاء
في مكان آخر
ريحان بقرف : انا مش قولتلك مليون مره بلاش المكياج الأوڨر ده
رنا بغرور : بس انا قمر فيه اي المانع
ريحان بغضب : قولتلك مش بحب الأسلوب ده وطريقيت لبسك ده لبس مسلمه هاا
رنا : اوف بيبي انا حابه كدا
ريحان : انا تعبت منك
فهذا البنت لا تليق بريحان المهدي
عند ورد
كانت تلبس ادنئها وخمارها الوردي وتبستم في المرايه
ورد وهي تبص علي نفسها برضا أنا جميله
بس فجاه الباب خبط برزع
الاب بعجرفه وزعيق : في عريس متقدم لختك لو شوفتك برا هموتك فاهمه
ورد بدموع : بس انا عايزاه احضر انا هفرحلها دي اختي
الاب بسخريه : عايزاه تفضحينا زي كل مره والعريس يطفش ويبص علي وشها انا مش عارف اي القرف ده
هنزل البارت كامل حالا 🤍
الأول
ورد بدموع: ماما انا نازله شويه
امها بسخريه : غوري اهو علي الاقل العريس ميشوفكيش حطي مكياج علي وشك لاحسن العيال يخافوا
ورد بدموع: حاضر حاضر
نزلت ورد وهي بتعيط
بس وهي ماشيه شافت بنت بتعيط علي الرصيف
ورد بضحك رغم دموعها : مالك يقمري
البنت بعياط : العيال مش راضين بلعبوا معايا
ورد بضحك وحب : يينفع انا العب معاكي
البنت بدموع : بس انتي كبيره
ورد بضحك بس قطع كلامهم ابو البنت
الراجل بغضب : انتي بتعملي اي مع بنتي ها عايزه تعديها بقرفك ده
نزل الكلام عليها كلسهم
ورد بدموع: بس ده مش بيعدي اانا انا
عند ريحان
ريحان بغضب: انتتتت بتقول اي يا بابا يعني اي كتبت كتابي انت ازاااااي تعمل كدا
الاب : انا عملت الصح لما الاقيك ماشي مع زبال*ه المفروض اعمل الصح
ريحان بسخريه وغضب : وده الصح بقا ها
الاب بغضب : اسكت خالص ويلا علشان هنروح للبنت نخدها البنت قمر و متتسابش ثق فيا
ريحان بغضب فقد توعد لها
يلا ا بابا بس ولله ما هتشوف يوم حلو
بعدها راحو بيتها
عند ورد كانت ماشيه في الشارع بتعيط من كلام الراجل الذي لم يهتم لمشعرها كا انثي وكلام كل من يراها
( عزيزتي الانثي المميزه انتي حقا كا قمر يختلف عن بقيه النجوم )
دخلت ورد البيت لقت دوشه عن العاده
سنا بغضب : اتزفتي ادخلي اوضه الضيوف
ورد بستغراب : لي
سنا بغضب شديد: اصل جحيمك بدء
ورد : ماشي
وهي دخله سمعت حد بيقول
هي بنتك معيوبه علشان تجوزها كدا
سمعت ورد الكلام رغم أنه جارح بس لم تهتم لانه ليست لها اكيد
ورد بود واحترام: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ولد ريحان : وعليكم السلام يا بنتي تعالي
منذ أن دخلت وريحان لم ينزل بصره عنها فهي فتاه أحلامه بي خمارها و فستانها الواسع ملامحها الجميله
الاب : سلمي علي عريسك يا ورد
ورد بصدمه : يعني لي
ريحان بغضب:
#ورده_بيضاء
#1
#nour_ramadan
( ورده بيضاء قليله الظهور لا يستحقها الا من يراها جميله )
ريحان بغضب جحيمي : هي كمان متعرفش أننا اتجوزنا
ولده : اهدي بس يابني اكيد فيه غلط
ورد بدموع: انا مش فاهمه حاجه
ولدها بقسوه : اول لما لقيت عريس جوزتك وكمان عرض مهدي بيه واخلص من قرفك
ورد بدموع وصدمه فهي لم تتخيل انها عبئ لهذا الدرجه
ريحان بغضب: انت مجنون يا راجل انت بنتك فيها أي يعني علشان الهيصه دي كلها وازاي اصلا تقول كدا عليها دي بنتك
ابوها بسخرية: متتكثفش وقول كدا كدا هي عارفه انها معيوبه وعندنا بهاق وطلما محموق عليها كدا خدها
ورد بعياط : لا لا انت اكيد بتهزر انت مستحيل تعمل كدا فيا لا
مهدي ابو ريحان : يلا يبنتي تعالي معانا
ورد بدموع: هو بيهزر صح قولي أنه بيهزر
ريحان بحنيه : تعالي يلا معانا متخفيش
ورد بدموع: لا لا انا هفضل هنا
( دموعك عزيزتي ترويكي وتقويكي استغلي كل نقاط ضعفك )
ريحان راح قدامها بالضبط واردف
ريحان :متخفيش مننا تعالي
ورد : طب هسلم علي ماما و سنا
ابوها : اصلهم نزلوا يجيبوا حاجه يلا روحي مع جوزك
بصتلوا ورد بدموع اما ريحان كان نفسه يضربه
اخد ريحان ورد ونزلوا العربيه
ورد بدموع: انا حاجاتي فوق
ريحان بحنيه : هجبلك غيرهم
بصتلوا ورد بدموع واردفت : شكرا
ريحان بمرح : لا مش عايز شكرا عايز اكل يلا بينا
بعد ما وصلوا البيت
ريحان بحنيه: مش عايزك تخافي البيت ده بيتك وكل حاجه اعمليها فيه
ورد بعياط : انا اسفه انت مش المفروض تتجوز واحده مشوها بالطريقه دي انت المفروض تتجوز واحده احلي
ريحان بحنيه: انتي جميله اوي علي فكره روحك حلوه وشكلك مميز جدا هقولك مثل بحبه
( القهوه الساده لا يشربها الا من يعرف تميزها )
انتي زيها كدا مميزه ومش كل الناس بتحبك زي ما فيه ناس مابتحبش القهوه
ورد بدموع : انت طيب اوي
انا هدخل انام تصبح ع جنه
ريحان : وانتي من أهلها يلا ندخل
ورد بستغراب: ندخل فين
ريحان : الاوضه
ورد : دي اوضتي انا
ريحان بعتراض : واضتي انا كمان
ورد : بقت بتاعتي ويلا من هنا
ريحان بغضب مزيف : ده ظولم
قطع كلامهم رزع ع الباب ورد اتخضت
ريحان : متخفيش اهدي
فتح الباب كانت أمه
امه بغضب وصريخ : اتجوزت واحده مشوها يريحان انا نازلي هانم تبقي دي مرات ابني
أما ورد فالم تتحمل كل هذا ف ....
يتبع
#ورده_بيضاء
#2
#nour_ramadan
(انتي كا فصل الربيع تشرق فيه الزهور و تشرق فيه البهجه )
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق