القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ذهب ولم يعد البارت السابع بقلم هاجر حسين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

#ذهب_ولم_يعد_البارت_7


ليل وحياة وراه الصخره

والحارس عمال يقرب وراح طالع فوق الصخره عشان يشوف في حد وراها ولا لا 

وراح باصصص وملقاش حد 

الحارس/سيف باشا شكلهم عدو النهر بس البر التاني  في  حيوانات مفترسه

سيف/تاخد احتياطاتك كويس اوي من الاسلحه وتعدو البر التاني 

الحارس /ياسيف باشا بقولك حيونات مفترسه بعدين ماممكن يكونو غرقو في النهر قبل مايعدو 

سيف /ياترجعلي بيهم ميتين او عيشين يا مترجعش خالص 


الحارس خد كل اللي  معاه وفي  ثانيه  كان في  مركب تعديهم الناحيه التانيه 

وحياة عماله تبص عليهم لحد  ماعدو البر التاني ودخلو الغابه 


حياة رجعت تجيب عربية القمح وحتط عليها ليل ورجعت تاني للغابه عشان  تطلع منها 


الليل جه وحياة تعبت من زق العربيه 

حياة/انا لازم الاقي مكان لحد  الصبح يعتبر كده انا قربت اطلع من الغابه  بس انا تعبت وفجأة  حاجه  بتتحرك في  بطنها 

حياة/بكل برأه وطفوله شكلي مش  لوحدي اللي تعبت يلا استاذ دور معايا علي مكان نرتاح فيه للصبح 


حياة عماله بتدور مفيش والدنيا قامت منطره 


حياة لقت مكان زي كوخ صغير خدت ليل ودخلو الكوخ 

حياة/حطيت ايدها علي ليل لقيته بيتجمد من البرد

قعدت تدور علي حاجه تغطي ليل بيها لحد مالقت غطاء من الصوف وولعت عشان تدفي المكان وبرضو ليل لسه متلج 

حياة /مكنش قدمها غير انها تنام في حضن ليل عشان تدفي بحرارة جسمها ولا هيموت 


حياة خدت ليل  في  حضنها 

حياة/انا ليه مش خايفه منك انا ليه بحس وانا في حضنك بأمان حتي محستهوش مع عاصي 

وفجأة حياة بتفتكر عاصي وبتقول لنفسها لا ياحياة اللي بتفكري فيه ده مستحيل 


حياة من كتر التفكير بتنام 

بيجي النهار وليل بيصحي وبيحرك نفسه بيلاقي حياة حضنه 

ليل بيفضل باصص ليها وبياخدها في حضنه ومبيبقاش عايز يقوم 

وفجأة بيفتكر انو مش لازم يكون كويس معاها لانها عمرها ماهتفكر فيه 


ليل/بيقوم وحياة بتقلق

حياة/بكل طفوله ليل وبتاخده في حضنها انت بقيت كويس  


ليل بيبعد عنها؛  ايوه بقيت كويس يلا نطلع من هنا 


ليل بيجي يقوم بيحس بوجع في  دراعه 

حياة/علي مهلك خلينا شويه لحد ماتبقي احسن 

ليل /انا قولت يلا 


حياة وليل في الغابه  ماشين لحد ماطلعو بره ومستنين عربيه 


ليل عمال بيشاور لعربيه وركبو وراحو البيت 

ندي/انا كنت هموت من الرعبه عليكم انتو كنتو فين ياليل 

ليل/اسألي بتاعة الايس كريم أهي عندك 

ندي/بصدمه مال ايدك 

ليل/بتريقه ما دي الرصاصه اللي  كانت في علبة الايس كريم😒

حياة/هو انت ليه محسسني اني السبب في اللي حصل 

ليل/عشان انتي السبب فعلا ياحياة لو مكنتيش رقصتي معاه مكنش كل ده حصل 

ومكنتش حياتك دلوقتي علي كف عفريت 

حياة/سابت ليل وطلعت تعيط في الاوضه وهي طالعه


ندي/تعالي اغيرلك علي الجرح ليل بيمسك في ندي وبيروح معاها

حياة/في الاوضه تعالي اما اغيرلك علي الجرح 

حياة لنفسها وانا مالي  تغيرلو علي الجرح ولا تبوسه حتي انا مالي 

ندي/ناوي تعمل اي ليل 

ليل/ناوي ارفع دعوه ضد سيف الصاوي ياندي

ندي/انت اتجننت بقول تجار مخدرات تقولي دعوه وشرطه انت عايز تفتح عليك ابواب جهنم 

ليل/صدقيني ياندي  ده الحل الوحيد لما اعمل كده هيبقي في عدم تعرض لينا 

ندي/عدم تعرض لينا في البيت ياليل لكن بره البيت محدش هينفعك 

ليل/مش مهم انا كل اللي عايزو تكون حياة كويسه وانا هخليهاطول فترة حملها جوه البيت وبعد كده يحلها الف حلال

ندي/مش عارفه اقولك اي بس انتو مش هتفضلو حابسين نفسكم طول العمر 

وانت كده بتفتح علي نفسك باب انت مش اده ياليل


ليل مش مهم المهم تكون حياة كويسه 


ليل/عند الظابط 

الظابط /انت متأكد انك عايز تقدم البلاغ ده 

ليل /مفيش قدمي غير كده وانا عارف اني بعد اللي هعمله مش هبقي في امان بس علي الاقل هيكون في امان في البيت 


عده من الوقت 5شهور وحياة بقت في اول التاسع 

وطول الخمس شهور وحياة في البيت مبتخرجش ولا ليل 


جيه الصبح 

ليل معدي من قدم اوضة حياة 

حياة ماسكه طبق الفشار والشبسي في بوقها والرموت وقع منها بتحاول تجيبو 


ليل دخل الاوضه ولسه رايح يجيب الريموت من الارض 

حياة/لا لو سمحت انا بعرف اعمل كل حاجه لنفسي 

ليل لسه هيطلع من الاوضه 

حياة /خد هنا انت مابتصدق ولا اي هتلي الريموت ده 

حياة بتروح تقعد وبتحط جمبها الفشار والشبسي 

حياة/ياتري  اي اللي ناقص تاني 😂

ليل/ممكن كوباية عصير بدل اللي انت عماله تاكليه ده وشوية سلطه بدل ماانتي بقيتي عامله زي الكره كده 

حياة /بدموع طفوليه انا كره انا كره 😢😢

ليل/ايوه كره وقصيره كمان 

حياة/ للطفل انت كمان شايف اني بقيت زي الكره 

حياة فجأة بتصرخ 

حياة/ليل الحقني 

ليل جري عليها مالك انتي كويسه  

حياة/ هات ايدك 

ليل/بتردد 

وحياة ماسكه ايديه وحتطها عند بطنها 

الطفل ضرب ليل 

ليل/بقا مبسوط الحقي ده ضربني ختي بالك 

حياة / طبعا ياهبل 😂ده في بطني يعني اكيد حسيت 

ليل/فجأة فاق من اللحظه دي وطلع بره الاوضه  


في منتصف الليل /حياة واقفه في البلكونه وعماله تفكر 

وفجأة بتبص لتحت بتلاقي سيف قدمها وبيشاور ليها علي التليفون الارضي اللي جمبها انها ترد 


حياة /انت جبت الرقم ده منين بعدين انت عايز مننا اي تاني

سيف/عايزك انتي 

حياة /لا انت شكلك اتجننت خالص 

ولسه هتنده علي ليل 

سليم بيطلع قنبله وبيقولها لو منزلتيش هفجر المكان كله 


حياة/بتفتكر كل لحظه كانت مع ليل وان ازي فضل واقف معاها لحد اخر لحظه وان مش ده جزاء اللي عمله ليها 


حياة بتقرر تنزل لسيف وبتنزل وبتفتح الباب وبتروح معاه 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


#ذهب_ولم_يعد

بقلمي Hager Hussein

تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

التنقل السريع