القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ذهب ولم يعد البارت السادس بقلم هاجر حسين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

البارت السادس #ذهب_ولم_يعد


ليل/لاحظ ان في عربيه ماشيه وراهم 

ليل مش عارف يعمل اي كل اللي خايف عليه حياة 

وفجأة بيطلع ل ليل عربيه قدمه 

وليل بيبقي واقف بين العربيتن


ليل بيوقف العربيه وبيستني لحد ماينزلو واول مابيجو عند  العربيه

الحارس /انزل من العربيه ياحيلتها 

ليل بيفتح باب العربيه وبيروح قفله تاني وبيخبط العربيه اللي قدمه وبيجري بالعربيه 

العصابه وراه ليل وابتدو يضربو بالنار عليهم 

حياة صحيت على صوت الرصاص 

حياة/ليل احنا هنموت

ليل بص لحياة وهو من جوه مش خايف غير عليها وبكل قوه قالها محدش فينا هيموت ومحدش هيمس شعره منك طول ماانا فيا الروح 


ليل /وطي راسك ياحياة 

ليل بيجري بالعربيه ولسه العصابه وراه 

ليل شاف غابه قصاده وبقا بيسوق بسرعه عشان يوصلها 


والحارس ضرب نار علي كوتش العربيه  

وليل فقد السيطره على العربيه وخبطو في شجره

ليل نزل حياة من العربيه وابتدو يمشو في الغابه 


الحارس /سيف بيه دخلو الغابه

سيف/سبهم لو مماتوش من الذئاب اللي جوه الغابه 

فأنا موجود الناحيه التانيه من الغابه يعني كده مقتول وكده مقتول 


ليل وحياة ماشين وفجأة ليل بيقع علي الارض

حياة/ليل ليل مالك 

حياة فجأء بتلاقي دم علي كتف ليل من ظهره وبتبص بتلاقي ليل واخد رصاصه في كتفه 


حياة/ليل عشان خاطري متسبنيش لوحدي طب قولي اعمل اي 


ليل عنيه غمضت واغمي عليه خلاص 

وحياة بقت لوحدها في الغابه وعماله تسمع صوت حيوانات وابتديت تخاف 

حياة في عز خوفها شافت كوخ منور من بعيد وطالع منه دخان 

وقعدت تسحب ليل لحد ماوصلت هناك


حياة بدق الباب بيطلع رجل كبير وباين عليه صياد

حياة/ كلمته بلغته لو سمحت ممكن تساعدني ارجوك 

الصياد/ دخل ليل جوه 

الصياد/انت مراته 

حياة/ايوه

الصياد /اخلعي الهدوم دي عنه ونضفي حولين الجرح علي مااسخن السكينه ونشيل الرصاصه 

حياة/قربت علي ليل وقومته نصف وخدته في حضنها عشان تعرف تخلع عنه الهدوم 


حياة/فجأة اول مره احس بكده انا ليه مش عايزه اشيلك من حضني ليه حاسه ان ديما وانا جمبك فأنا في أمان


الصياد/خلاص يابنتي

حياة بتفوق من تفكيرها وبتنضف من حولين الجرح وبتقوم من مكنها وبتخلي الصياد يقعد عشان يطلع الرصاصه من ليل

الصياد بيغرز السكينه في ليل وبيطلع الرصاصه وليل بيصرخ وبيروح مغمي عليه 

الصياد /انا هروح اجيب اعشاب واكل يابنتي شكلك مكلتيش حاجه 


الصياد بيخرج وحياة بتفضل مع ليل 

حياة بتقرب من ليل وبتشوفه وهو نايم وبتكلمه


حياة/انت اي انا مبقتش فهماك انت بتساعدني ولا بتشفق عليا شويه خايف عليا وشويه مش طيقني ياشيخ حيرتني وبتروح ضربه ليل علي كتفه 😂🤦🏻‍♀️

حياة/اسفه والله بس تعرف انت تستهل 😊

حياة من كتر الكلام بتنام جمب ليل وبيطلع النهار 


الصياد /اصحي يابنتي 

حياة/اول مابتصحي ليل ليل كويس 

الصياد/كويس يابنتي بس لسه مصحيش

حياة بخوف لسه مصحيش هو كويس ولا محتاجين مستشفي

الصياد /هيبقي كويس يابنتي بس انتي اهتمي بأكله انا همشي 

حياة/تمشي فين انت هتسبني لوحدي

الصياد يابينتي انا عندي بنت زيك كده وانا لازم اروح لها انا باجي هنا كل اسبوع اصطاد وانا جبتلك كل حاجتك هنا لمدة اسبوع لحد اما ارجعلك تاني 

ومتخرجيش يابنتي دلوقتي ليكون اللي ضربو عليكو نار مستنينكم 


حياة /طب والحيوانات 

الصياد /مفيش حيوانات يابنتي في المنطقه دي الحيونات في البر التاني من الغابه وعشان تيجي البر ده محتاجه تعدي النهر 


الصياد/المياه عندك ولو خلصت النهر موجود

والاكل والادويه أهي 


حياة طلعت من محفظة ليل فلوس وادتهم للصياد

الصياد/عيب انتي زي بنتي في بنت تعرض علي ابوها فلوس 

حياة/بس دي مش لبابا دي لاختي الصغيره 

الصياد /فرح واخد الفلوس ومشي


الصياد خرج وحياة خرجت وراه تلحقه عشان تسأله عن حاجه

الصياد /بعد ما خرج من وبعد شويه عن الكوخ وقفه سيف 

سيف /عملت اللي قولتلك عليه 

الصياد /طبعا مشكتش في حاجه الغبيه متعرفش ان في ظرف ساعه هتكون ميته هي وهو 


حياة طلعت سامعه كل ده ورجعت بسرعه عند ليل وحولت تصحي فيه 

حياة/ليل ارجوك اصحي ليل عشان خطري لازم نمشي من هنا 

حياة عماله بتدور علي حاجه تشيل ليل 

لقيت عربيه صغيرة اللي بيحملو عليها القمح 


حياة حطيت ليل علي العربيه وبقت تجر فيه وتجري عشان تلحق تبعد عنهم شويه لحد ماوصلت الاخر ومفيش قدمها غير النهر


حياة حطيت العربيه قصاد النهر عشان لما يجو يفتكرو انهم دخلو النهر وعدو البر التاني وفعلا ده اللي حصل 


حراس سيف وصلو هناك وملقوش حاجه وافتكرو انهم عدو النهر وخلاص هيرجعو 


الحارس/استنو احنا مدورناش عند الصخره اللي هناك دي 

جايز يكونو وراها


ليل وحياة وراه الصخره

والحارس عمال يقرب وراح طالع فوق الصخره عشان يشوف في حد وراها ولا لا 

وراح باصصص ولقيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


#ذهب_ولم_يعد

بقلمي Hager Hussein

تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع