القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشعوذه الصغيرة من البارت الاول الي البارت الخامس 1_2_3_4_5بقلم نجلاء في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية المشعوذة الصغيرة من البارت الاول الي البارت الخامس 1_2_3_4_5بقلم نجلاء في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

البارت الاول

فى قرية من قرى الارياف توجد فتاه لا تسمع ولا تتكلم ولا احد  يعترف بوجودها كل اللى تمتلكة عروسة صغيرة من القماش 

فتاه سلب منها كل شىء  من حقوقها وطفولتها العالم بالنسبة لها شاشة بدون صوت 

كانت تجلس على سطح منزلها وتبتسم لأى شخص أمامها فكانت رغم طفولتها لكنها جميله حد الفتنة  وكانت تعيش مع مرات عمها وعمها وابنهم ناجى 
فكان ناجى مغرم بيها لكن غرام شيطانى ودايما يحاول التقرب منها وهى تشعر انة غير مريح ولا تفهم ماذا يريد وبسبب ظروفها لم يصدقها احد او لم تعرف تعبر عن ما بداخلها 

ناجى/ فين دموع ياما 

الام/ وبيسأل عليها لية يابن بطنى 

ناجى / خبرايه ياما مش بنت عمى ولازم اطمن عليها 

الام/ اسمع يا صايع انت البنت انا لحقتها فى الوقت المناسب ولما فاقت فاهمتها انها شافت كابوس وبتحلم ابوك لو عرف عايطلجنى وتبقى فضيحة ليا وليك اكتم وغور من وشى 

ناجى/ طيب يا وافجى ان اتجوز دموع 

الام/ أوافق على هبلة وخرسة وطرشة لية ياابن بطنى دانتى ابنى الوحيد 

ناجى / خلاص ياما ماتوافجيش بس لو اللى خايفة منة حصل متزعليش وسابة ومشى 

الام/ واد ياناجى انت يا واد ياخربيتك لا لا لازم اتصرف بسرعة اعمل ايه ياربى وشهقت وقالت لازم اتصرف قبل الحاج مايجى 
،،بت يا دموع يوةة بقا لازم اشوفها دى مش بتسمع يا غلبى يانا الواد اللى حيلتى عايضيع منى 
________ يتبع
((المشعوذة الصغيرة ))
بقلم نجلاء


((المشعوذة الصغيرة )) بقلم naglaa 

((البارت الثانى ))

❤شكرا على التفاعل علشان التفاعل فرحنى عانزل بارت جديد

ام ناجى/ بت يا دموع انتى يا طرشة ياربى بكلم نفسى لازم اقوم علشان اكلمها مش عارفة عاتتكلم معاها يا ناجى  ازاى وذهبت اليها وجدتها بتلعب بالعروسة على السطح وبتاكلها من عود قش وكأنها امتلكت سعادة الدنيا كلها 

ام ناجى/ وقفت أمامها وقالت بابتسامة هو الموت اللى اخذ ابوكى ماخدكيش لية وامك ال****اللى هربت وسابتك وانا اللى شلت القهر والقرف يارب تموتي 

دموع/ من ابتسامة مرات عمها كانت بتبتسم ومفكرة انها بتقول كلام حلو ليها 

ام ناجى/ بقت تروح وتجى أمامها وتفكر ازاى تخلص منها وطبعا كل دة تحت انظار دموع المبتسمة لها وبتشاور عايزة تعرف مالها ،،بس لاقتها تعالى معايا يا دموع ،ولما لم تستجيب معها نفخت وشدتها من زراعيها بقوة وخرجت بيها برة المنزل 

""وكان الوضع كالاتى ""

الدنيا ليل ومافيش إضاءة غير ضوء القمر لأنها قرية ماتعرفش حاجة عن المدنية حتى الفون بيكون فى دوار العمدة فقط وسارت بيها ومافيش صوت غير أصوات الحيوانات الضالة لكن دموع شايفة الوضع مش سامعة حاجة لكن كانت مرعوبة وكل شوية تمسك فى زراع مرات عمها تستمد منة الأمان  ومرات عمها تزق ايدها فاتقع دموع على الأرض ودموع لم تيأس لأنها خايفة وبقت تقع وتقوم  وفجأه 

وقفت مرات عمها ونظرت لدموع ونظرت يمين وشمال وطلعت من هدومها عصا غليظة 

دموع / بلعت ريقها وعنيها تنظر الى العصا مرة والى مرات عمها مرة وتهز رأسها بالرفض وفجأه جات دموع تجرى كانت مرات عمها الأسرع وضربتها اول ضربة بالعصا على ضهرها وقعت دموع فى الأرض مع صرخة اهتز لها العالم من صرختها لكن لم يهتز لها قلب مرات عمها اللى ربتها وهى طفلة رضيعة وكل اللى أمامها ابنها وبس وفضلت تضرب وتشتم ووقفت مرة واحدة ورمت العصاية من ايدها ونزلت الى مستواها فى الأرض وقالت 
 بقلم نجلاء 
ام ناجى/ بتوتر، بت يا دموع يالهووووووووووووووى البت ماتت اعمل يارب لالا ماكنتش عايزة اموتها انا قاتلة لا لا وفجأه بصت يمين وشمال لم تجد احد شاهد جريمتها ونسيت ان الله شاهد ومطلع على كل شىء وفرت هاربة للمنزل ودخلت منزلها ثم غرفتها وجلست على سريرها تاخذ نفسها وتفكر ماذا تقول لزوجها اللى هو عم دموع لما يأتى من السفر وناجى 

قطع تفكيرها خبط على باب غرفتها اتنفضت من مكانها وحاول تكون طبيعية وبهدلت السرير كأنها نايمة يعنى وفتحت الباب وانصدمت 
يتبع 

((المشعوذة الصغيرة ))
بقلم نجلاء 

# المشعوذة الصغيرة #
# البارت الثالث # بقلم نجلاء 
ام ناجى/ وهى فى غرفتها وحاولت تكون طبيعية وفتحت الباب وقالت بتصنع النوم امم فى ايه يا ناجى 

ناجى/ بص لداخل الغرفة وجد السرير متبهدل وشكلها عرف انها كانت نايمة ها لا ياما ماتجلجيش  انا بخير ياما هى البت دموع فين 

ام ناجى/ دددموع مييين 

ناجى/ اووف ياما دموع بت عمى اللى انتى رافضة انها تكون مرات ابنك 

ام ناجى/ بعصبية انا ايش عارفنى تلقيها نايمة ولا على السطح غور عايززززة انام وقفلت الباب 

ناجى/ ضحك بخبث نوم العوافي ياما يارب ماتصحى غير الصبح وخلع ملابسة العلوية واحضر كوب ماء ووضع بة كام نقطة من زجاجة صغيرة كانت فى جيبة وصعد على السلم واول لما دخل غرفتها طفى الشمعة اللى معاة وجلس على سريرها  قال قومى يا دموع  علشان تشربى ماية ايه اللى انا بقولة دة على اساس انها  سامعة يعنى بدأ يلمس السرير وجدة خالى اتتفض ووقعت منة الكوب وانكسرت مين حتة وبقى يدور على الشمعة اللى معاة وولعها وبدأ يبحث عنها فى الغرفة لم يجدها مش معقول راحت فين دى الدنيا ليل معقول تكون على السطح لا آخرها المغرب لأنها بتخاف من الضلمة وبدأ يدور عليها فى أنحاء المنزل مش لاقيها  فاخبط على باب أمة وبالفعل كانت نامت 

ناجى/ افتحى ياما البت هربت ياماااااااااا 

ام ناجى/ فتحت الباب فى اية يا آخرة صبرى امااا ابوس ايدك فوجى كدة دموع مش لاجيها 

ام ناجى/ نظرت الى ابنها وجدة عارى الصدر، فقالت هوانت كنت عايز البت وبدور عليها وانت اكدة وشاورت على نصفة العارى 

ناجى/ انتبة لنفسة وبتوتر ها يا لهووووووى عليكى يامااا اصل كنت عايز استحمى ومش لاجى ماية فاقولت دموع عارفة اصل يعنى انتى كنتى نعسانة يامااا وسابها ومشى يلبس ويدور عليها بالخارج 

ام ناجى/ يا مرارى الطافح الواد على حظى جة بدرى داانا قولت عايسهر برة ويجى بعد الفجر يكون البت حد لاقها ولا كلاب السكك كلوها وبعد وقت من تفكرها الشيطانى بس لاقتها انا عانقول٠٠٠٠٠٠٠٠٠

__________

كان يسير بسيارتة الحديثة على الطريق ويتكلم فى الفون 
ايه اللى بتقولة دة اهو انا جاى فى نصف الليل اهو ماشوف اخرتها معاك 
الطرف الثانى/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

/يعنى ايه انا خلاص على الطريق خرجت برة البلد وراجع القاهرة وخلاص 
الطرف الثانى / ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
/ لا طبعا انا ماصدقت اخرج اصلا انا مش بطيق اعد فيها يا عم دى بلد لسة لمبة الجاز والشمعة هى الكهربا بتاعتهم اقفل اقفل منك لله 
((بقلم نجلاء ))
بعد ما أغلق الخط بقا يكلم نفسة ويقول انا مش عارف الناس اللى هنا عايشة ازاى دة الطريق مافيش إضاءة غير ضوء القمر وفانوس عربيتى استرها يارب الا لو الفانوس باظ عانزل فى الترعة واثناء وهو بيتكلم لقى شىء على الطريق كان عايكمل طريقة ويدوس علية لكن خاف ليكون كلب اواى حيوان 
/ استغفرالله العظيم هو انا ناقص عطلة ادوسة وخلاص ولا اكانى شوفت حاجة وذاد من سرعة سيارتة 

ناجى/ عاتجنن عاتكون راحت فين الشمعة خلصت ويا دوب اعرف اروح انا مش شايف كف ايدى الصباح رباح 
________يتبع 

((المشعوذة الصغيرة ))
بقلم نجلاء 
📣 التفاعل لو سمحتوا علشان البارت الجديد ينزل بسرعة 📣
❤شكرا على التفاعل ❤

# المشعوذة الصغيرة # بقلم نجلاء 
# البارت الرابع #

بعد مازود سرعة عربية على اساس ان اللى على الطريق اى حيوان من حيوانات الليل الضالة لكن على اخر لحظة شاف صوابع ايد بشرية فحاول يوقف العربية وبالفعل وقفت على اخر لحظة والعربية بينها وبين دموع مسافة بسيطة للغاية  ونزل منها بسرعة وراح عندها ونزل لمستواها فى الأرض وأصبح يهز فيها ويقول 

/ انتى يا مدام طيب يا آنسة ايه البلوة دى انتى ياما طب يا حجة  ،،تركها وذهب الى سيارتة  وجلب كشاف كهربائي علشان يشوف القتيلة وانصدم انها فتاة صغيرة وجهها مليان دم وكدمات ووارم وعلية اتربة وشعرها مليان تراب وقش وملابسها متقطعة ومتسخة فقال،يععععع ايه الارف دة شكلها قذر اوى بس دى طفلة معقول يكون حد عامل فيها حاجة ورماها على الطريق انا مالى وسابها وركب عربيتة وبعد مسافة رجع ليها تأتى وهو مدايق من نفسة انة رجعلها ومش عارف لية فاخلع جاكت بدلتة وغطاها  وحملها بين ذراعة ووضعها فى الكرسى الخلفى للسيارة وقال 
/ انا مش عارف اعمل ايه وشكلك متبهدل عانخدك معايا القاهرة نشوف فيكى اية  فى مستشفى وعانشوف انتى بنت مين وابلغ اهلك زمانهم عايموتوا عليكى بس لو اللى فى بالى صح وحد قرب منك ليكون اخر يوم فى عمرة اية اللى انا بقولة دة هو انا اعرفها انا مالى قالها لنفسة  وانطلق بسيارتة الى القاهرة ومن الحين لآخر يطمن عليها وبرضو مستغرب ووصل الى القصر بتاعة وحملها وصعد على السلالم الداخلية للقصر ووضعها فى غرفتة على سريرة وبسرعة جلب طبق فية ماية وقطعة قماش وجلس بجوارها  ينظف وجهها من التراب والدم وبعد محاولات كثيرة قال 
/ اعتقد كدة افضل من الاول وجلب كريم ووضعة على وجهها لتخفيف الكدمات والورم وقاس ضغطها وجدة كويس فاعلق لها محلول مغذى لان من الحالة العامة ضعيفة وبعد ما اطمن ان مافيش كسور ولاحاجة خطر وان الإغماء دة سببة ضعف جلب كرسى وجلس علية بجوارها حتى تفوق مع نفسها وفى نفس الوقت مستغرب نفسة هو لية بيعمل معاها كدة 
بقلم نجلاء
(( هو ماشافش ملامح وجهها وجمالها الطبيعى بسبب اللى اتعمل فيها ومش عارف ظروفها  ))

اشرقت شمس الصباح على أبطالنا 
____________

""فى القرية""

ناجى/ طول الليل صاحى ،،صباح الخير يامااا 

ام ناجى/ اهو صباح 
ناجى/ بغضب انا عايز اعرف دموع فين 

ام ناجى/ايش عارفنى روح شوفها تلاقيها على السطح بتوكل الطيور 

ناجى/ ضحك ضحكة كلها قهر لان مخططة الشيطاني فشل دموع باتت بره من انبارح 

ام ناجى / بتصنع يامرارى إزاى 

ناجى/ العروسة بتاعتها لاقتها على الطريق العمومى لمدخل البلد الفجر وانتى عارفة ان العروسة دى روحها يبقى إزاى طلعت وهى بتخاف من الناس ،اكيد حد لاقها وطمع فيها 

ام ناجى/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
_________ يتبع 
المشعوذة الصغيرة 
بقلم نجلاء 

التفاعل قل خالص مش عارفة لية

((المشعوذة الصغيرة ))بقلم نجلاء 
((البارت الخامس))

ناجى/ دموع بتخاف من الناس وعمرها ماخرجت من من باب الدار يامااا الشارع بالنسبة لها هو السطح  هى فين 

ام ناجى/ انا ايش عارفنى 

ناجى/ بعصبية امال العروسة دى اية وخرج العروسة بتاعت دموع من وراء ظهرة 

ام ناجى / يتصنع يامررررررى البت خرجت يا عينى وأخذت تبكى 

ناجى / كلمة ورد غطاها البنت فين 

ام ناجى/ بدموع مصتنعة يعنى يا بنى مش كفاية اللى انا فية كمان محسسنى ان انا اللى خرجتها 

ناجى/ اماااااااال السلسلة بتاعتك لاقتها جنب العروسة بتاعت دموع   بتعمل اييييييييييييه 

ام ناجى/ بصدمة وضعت اديها على صدرها لم تجد السلسلة  و  غمضت عنيها ترتب أفكارها   وقالت الحرامية سرقتنى وهربت 

ناجى/ هههههههه بسخرية حرامية وهربت الاثنين مع بعض ازاى ها اسمعى لولااا انك امى كنت *****

ام ناجى/ شهقت اوعى تنسى انى امك فاهم 

ناجى/ ماهى المشكله انك امى ورمى السلسلة فى وجهها وسابها ومشى يبحث عنها فى البلد 

ام ناجى / لا انا عملت كل دة علشان أحميك منها وفى الاخر يكشفنى 

______/////_______

فى مكان ما فى القاهرة 

ترقد دموع على السرير  وفى يدها ابرة محلول مغذى ،اول مافتحت عنيها ونظرت يمين وشمال مكان من جمالة عقلها الصغير لم يستوعب وفى يدها شىء غريب وفى شاب نايم معاها فى غرفة واحدة لكن على الكنبة بعيد عنها صرخت وبكت بكل ما أتى بها من قوة 

/ صحى من النوم مفزوع  فى اييييييييييييه يا بنت المجنونة وسكت لما لاقها  فى حالة الهياج دة وحاول يقرب منها علشان تهدى ويكلمها وهى تزقة وتضربة  واول لما شاف شىء هو اللى اتعصب عليها وهى خافت واغمى عليها 

////// يتبع 

المشعوذة الصغيرة 
بقلم نجلاء


تعليقات

التنقل السريع