القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حورية الادهم البارت 1_2_3_4_5بقلم زولة وحيدة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية حورية الادهم البارت 1_2_3_4_5بقلم زولة وحيدة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#حورية_الادهم

#البارت_1

تبدأ القصة عند بطلنا كان سايق العربية بسرعة جنونية وفجأة اصطدم العربية اللي قدامه الناس كلها اجتمعت حوليه

شخص :دة أدهم الشرقاوي

شخص آخر :خلوكم بعيدين عنه الإنسان دة سيء ويستاهل الموت

بطلتنا كانت واقفة مع الناس دول

حور :حرام نسيبه كدا ياجماعة انا دكتورة والمستشفى بتاعتي قريبة من هنا عايزة حد يساعدني ناخده ع عربيتي

طلعو اتنين ودخلوا أدهم ع عربية حور

وراحو ع المستشفى

حازم رفيق حور وزميلها:مين دة

حور بسرعة وهي بتدخلوا ع اوضة العمليات :معرفش ياحازم قالو انه اسمو أدهم

حازم :قصدك أدهم الشرقاوي

حور :آه

حازم :يا هبلة الناس دول خطيرين وإذا غلطتي في العملية اهلو عادي ممكن يقتلوك

حور :مش هغلط تعال ساعدني ونادي الممرضين

حازم :حاضر

وبدأوا العملية

في الوقت دة هنتعرف ع أبطال قصتنا

(أدهم معتز الشرقاوي من عيلة غنية ومعروفة عمره 28 سنة شعره اسود وعيونو باللون الأسود صاحب جسم رياضي ابوه اتوفى في حادث عايش مع عمه وأمه عنده اخ وأخت سليم عمره 25 زينب عمرها 20) 

(حور محمد المنشاوي بنت جميلة عيونها باللون العسلي وشعرها باللون البني عمرها 25 سنة عندها اخت أصغر منها اسمها ليليان عمرها 22 جميلة زي اختها)

هنتعرف ع الباقي في الحلقات الجاية

بعد مدة خلصت العملية حور كانت منتظراه يفوق بعد ساعة  أدهم فاق أدهم بتعب وهو بيحاول يقوم :اااه انا فين

حور راحت ساعدته علشان يقعد وقعدت قدامه

حور :انت في المستشفى انت عملت حادث

أدهم بتذكر :آه أتذكرت

حور :ممكن تقولي ليه كنت سايق بالسرعة دي

أدهم بجمود :ملكيش دخل

حور قامت من جنبه

حور :طيب انت دلوقت محتاج راحة لأنك طلعت من عملية دامت ساعتين

أدهم :عايز اروح البيت

حور :بقولك انت طلعت من عملية دامت ساعتين مش ممكن تطلع

أدهم ضرب التربيزة اللي جنبه

أدهم بغضب :وانا قولتلك عايز اروح البيت

حور بغضب :ماتعلي صوتك انت في المستشفى بتاعتي

أدهم بغضب :انا أدهم الشرقاوي عادي بشتري زي المستشفى بتاعتك دي الف جيبيلي تلفون عايز اتصل لعمي

حور بغضب :يوووه بقا.. انا بعرف اتصرف مع الناس اللي زيك

وراحت جابت إبرة مهدئة وحطتها ف ايدو

أدهم نام وحور طلعت من الاوضة بغضب

في المكتب بتاع حور

كان حازم قاعد ومعاه زملائهم

حور بغضب :ايه القرف دة اول مرة اشوفلي مريض عنيد للدرجادي وكمان متكبر ومغرور.... قال ايه قال انا عادي ممكن اشتري زي المستشفى دي الف

كانت بتقلده بطريقة مضحكة

الكل ضحك

حازم :خلاص يابنتي عادي اصلا الأغنياء كدا

حور قعدت ع الكرسي

حور :حازم انت روح اقعد معاه لأنه المجنون دة إذا فاق هيقوم ويروح

حازم :عادي سيبيه يروح انتي عايزة منه ايه

جنى( رفيقة حور المقربة عمرها 25 وشعرها اسود وعيونها بالبني ) 

جنى بغمز :شكلها واقعة

حور :يابنتي واقعة ايه وبتاع ايه انا عايزة فلوسي اصلا واحد متكبر زي دة مش هعالجه بالمجان

جنى بغمز :عليا انا الحركات دي

حور :يوووه بقا الأحسن اروح اقعد مع المجنون اللي هناك بدال ما اقعد معاكو

حازم :لا خليكي انا هروح

حور :اوك

بعد حازم طلع

جنى :انتي شايفة اللي انا شايفاه يا حور

حور :ايه

جنى :شكله حازم بيحبك وبيغير عليكي من أدهم

حور :انتي اتجننتي ياجنى دة رفيقي وبس مفيش حب وحاجات زي دي

جنى :اوك بعدين هتيجي وتقوليلي كلامك كان صح ياجنى

حور :جنى خلاص... تعالي معايا 

وطلعو راحو ع المطعم اشتروا اكل للكل

حور وجنى راحو ع اوضة أدهم

حور مدت السندويتش لحازم :خد

حازم اخده وقعدو يتكلمو وحور طول الوقت كانت مركزة مع أدهم وملامحه الوسيمة

جنى :الله أدهم دة مز اوي حظها اللي هتتجوزه

حور :خلاص ياجنى

أدهم فتح عيونه ببطئ

حور راحت قعدت جنبه ومدت ليه سندويتش

أدهم :مش عايز

حور بغضب :هتموت من الجوع يامجنون

أدهم :قولتلك مش عايز

حور قعدته ع السرير وحطت المخدة وراه

وبدأت تأكله بالغصب

حازم كان بيبص عليهم بغضب

حازم :يا حور سيبيه ياكل لوحده

أدهم بخبث :مش هاكل لوحدي

حور :شوفت.... عنيد اوي وأكملت وهي بتبص ل أدهم يلا كُل

أدهم كان بياكل من ايدها وبيبصلها بتوهان

حور لجنى :هاتي العصير

جنى ادتها العصير

حور مدت ليه العصير

أدهم :ايه دة

حور :عصير مانجا

أدهم :مش بحبه

حور :حلو اوي انت بس جربه وشربته

حور :ها حلو صح

أدهم في نفسه :حلوة انتي

أدهم :انا عايز اتصل لعمي

حور ادته الفون بتاعها

حور :خد

أدهم اتصل ع عمه

أدهم :انا كويس ياعمي انا دلوقت

عمه :طب في أي مستشفى انت دلوقت

أدهم :ايه اسم المستشفى دي

حور :*****

أدهم :مستشفى******

عمه :اوكي احنا هنيجي

أدهم قفل الفون وأعطاه لحور

حور :ولا حتى شكراً مفيش

أدهم :مش هقول انا أدهم الشرقاوي ولا بعتذر من حد ولا بشكر حد

حور بغضب :يوووووووه بقا طب انا اسمي حور المنشاوي

أدهم بصدمة:انتي حور محمد المنشاوي

حور :آه

====================

ايه رايكو دي الرواية البديلة للأولى مغيرتش الأسماء بس غيرت الأحداث بالنسبة للاسم ايه رايكو في اسم "حورية الادهم "شايفة ناس كتيرة عاجبهم



#حورية_الادهم

#بارت_2

#بقلمي زولة وحيدة

حور بغضب :يووووووه بقا طب انا اسمي حور المنشاوي

أدهم بصدمة :قصدك حور محمد المنشاوي

حور :آه... بس انت ازاي عرفت اسم بابا الله يرحمه

أدهم :مش مهم انا تعبان عايز انام ممكن تطلعو

حور :لا مش هطلع قولي انت بتعرف بابا من امتى وازاي بتعرفه

فجأة عم أدهم دخل

عم أدهم :ازيك يابني

أدهم :الحمد لله ياعمي

حور طلعت وحازم وجنى طلعوا وراها

زين (عم أدهم) :مين البنت دي يا أدهم

أدهم :دي بنت محمد المنشاوي

زين بغضب :ايه بنته ازاي عايشة انا متأكد انها ماتت في الحادث مع اختها

أدهم :اهدأ يا عمي البنت دي مش بتشكل خطر علينا دي بنت بريئة وحتى انها متعرفناش وع فكرة هي اللي عالجتني

زين :لا البنت دي لازم تموت وإذا اختها عايشة اختها كمان لازم تموت

أدهم بغضب : احنا هنفضل نقتل الناس البريئة ل امتى ياعمي

زين :أدهم متنساش انه ابوها هو السبب في موت ابوك

أدهم شرد في ذكرياته مع ابوه

زين :انا هروح ادفع التكاليف وهاجي اخدك ع البيت انت فكر هتعمل ايه معاها

وطلع

حور دخلت

حور :هتروح؟

أدهم :آه يعني هفضل هنا ل امتى

حور :بس جرحك لسة مفتوح انت محتاج عناية علشان الجرح دة مش عايز مجهود وإلا هينزف

أدهم :مش مهم... بعدين انتي ليه مهتمة فيني كدا

حور :انا بهتم بكل المرضى بتاعيني

أدهم :طب تعالي معايا ع القصر بتاعي

حور :ليه

أدهم :هتيجي بصفتك الممرضة بتاعتي

حور :بس انا دكتورة وهنا المرضى محتاجيني انا هجيبلك ممرضى

أدهم :لا انتي تعالي بس هتقعدي لحد ما ابقى كويس

حور :لا انا عندي مسؤوليات كتيرة زي المستشفى دي واختي ودراستها

أدهم :انتي عندك اخت؟

حور :آه اسمها ليليان أصغر مني

أدهم :اها طب تعالي انتي واختك

حور :لا انا هكتبلك أدوية وهبعتها مع الممرضة للقصر بتاعك

أدهم :بس...

حور :خلاص هبعتلك ممرضة

وطلعت من الاوضة بسرعة

أدهم :طب والله لجيبك انتي واختك ع قصري ومش هتطلعي منو بالساهل

بعد مدة أدهم كان رجع القصر

في اوضة أدهم

زين :ها قررت هتعمل ايه ولا اتصرف انا

أدهم :ياعمي انا قررت هجيبها ع القصر هي واختها وهيعيشو معانا وكدا هنتأكد انهم ميعرفوش حاجة عننا

زين :بس...

أدهم :ياعمي انا تعبان هنام ممكن تطلع

زين طلع وزينب جات داخلة بسرعة وحضنت ادهم

زينب بدموع :امتى هتخلي الشغل بتاع القتل دة ياادهم

أدهم :متخفيش حبيبتي انا كويس اهو

زينب بدموع :طيب شكلك تعبان هروح وهنتكلم بعدين

أدهم مسحلها دموعها :تمام

زينب طلعت

وادهم اتصل ع حد

أدهم :عايزك تجيبلي حور وليليان المنشاوي بكرة

الشخص :اوكي

أدهم قفل الفون وفضل يفكر في حور لحد ما نام

عند حور

حور دخلت البيت

اختها جريت عليها

ليليان :وحشتيني ياحوري

حور :كلها يومين بس مغبتش كتير

ليليان :كانوا أصعب يومين عليا

حور :حبيبتي انا اهو معاكي تعالي بقا نجهز الاكل لاني جعانة اوي

ليليان بضحك :طيب

في صباح يوم جديد 

حور صحيت لاقت نفسها في اوضة كبيرة وغريبة 

حور بصت ع المكان باستغراب وبصت ع السرير لقت نفسها جنب ادهم

حور نطت من السرير 

حور بخضة :يالهوي دة المتكبر 

أدهم فاق بنعاس

أدهم :مالك يابنت

حور :انا ايه اللي جابني هنا وليه انا في اوضتك وجنبك في سريرك

أدهم :مانتي الدكتورة بتاعتي هتفضلي معايا لحد ما اشفى

حور بغضب :انت مجنون صح

ادهم قام من السرير بتعب وحط ايدو ع خصرها 

أدهم :اه انا ببقى مجنون اول ما اشوفك 

حور وهي بتحاول تبعد عنه:ابعد يازفت انت قليل ادب اوي

أدهم :آه بعرف

حور ضربته في صدره محل الجرح وقدرت تفلت منه وجريت برا الاوضة 

لاقتها زينب 

زينب :مين انتي 

حور :انا... انا

أدهم وهو نازل من السلم :دي الدكتورة بتاعتي وهتفضل معانا لحد ما ابقى كويس

حور بدموع :لا انا مش الدكتورة بتاعته هو خطفني لهنا 

ام أدهم طلعت

كريمة :مين دي يا زينب

أدهم :دي....

كريمة بمقاطعة :انا سألت بنتي مش انت

زينب :أدهم قال إنها الدكتورة بتاعته وهي قالت إنه خاطفها

كريمة بصت ليها

كريمة :بجد خطفك

حور حكيت ليها من وقت الحادث لحد ما لقت نفسها في اوضة أدهم

كريمة راحت ضربت أدهم قلم

كريمة بغضب :كدا بتعامل البنت اللي ساعدتك

أدهم :......

كريمة :ياخسارة كان هيكون احسن لو ما عالجتك ع الاقل كنا خلصنا منك

حور كانت بتبص عليهم باستغراب

كريمة ل حور :انا هقول للسواق يوصلك

أدهم :لأ هي مش هتروح

كريمة :انت اتجننت ياواد عايز بنت ولا بتقربك ولا بتعرفك تكون معاك طول اليوم في اوضتك؟

أدهم :انا مش هعمل معاها حاجة هي بس هتساعدني لحد ما ابقى كويس

كريمة :لأ انا مش موافقة

زين :أدهم هيتجوزها وكدا عادي تفضل معاه في الاوضة

حور بصدمة :اييييه

===================

#حورية_الادهم

#يتبع



#حورية_الادهم 

#بارت_3

#بقلمي زولة وحيدة 

زين أدهم هيتجوزها وكدا عادي تفضل معاه في اوضة واحدة

حور بصدمة:اييييه انا هتجوزه بس علشان اعالجه

زين بغضب :صوتك يابنت انتي ف قصري

أدهم :عمي اهدأ انا هتفاهم معاها

وراح مسكها من ايدها

حور بغضب :ابعد ايدك انا مش هتجوزك ابعددددد

أدهم بغضب :اسكتي وهتتجوزيني غصب عنك

حور بدموع :هو دة جزائي بعد ما انقذتك من الموت

أدهم :هششششش واخدها ع اوضته

كريمة بغضب :أدهم سيب البنت

أدهم :ياعمي فهم امي

وراح وقفل الاوضة

حور بغضب :ابعد عني

أدهم :انتي مفكرة نفسك ايه يعني علشان انقذتيني من الموت معناها خلاص انتي عملتي انجاز

حور بغضب :آه انا اللي ساعدتك كل الناس كانوا بيبصو عليك وبيقولوا سيبوه يموت انا الوحيدة اللي ساعدتك

أدهم :خلاص بقا اسكتي اسمعيني بقا... لو عايزة اختك تفضل عايشة المفروض تتجوزيني وتهتمي فيني وتعامليني كـ جوزك بجد

حور بغضب :عايز تقتل اختي بس علشان مش هتجوزك

أدهم :انا مابحب الكلام الكتير الأحسن تسكتي وتروحي زي الشاطرة تلبسي الفستان اللي ع السرير هناك وتنزلي علشان كتب الكتاب

حور :ب.....

أدهم بغضب :مش عايز كلام اختك دلوقت مع الرجالة بتاعتي واتصال واحد وهتموت

حور بدموع :طيب هجهز

ادهم :شاطرة يلا بسرعة

بعد مدة كتبوا كتاب حور وادهم

زينب اخدت حور وطلعت معاها للاوضة

زينب :انا اسفة ع اللي بيحصلك بس صدقيني اخويا مش زي مانتي شايفاه هو قلبو طيب

حور :آه واضح جدا دة....

أدهم قاطعهم بدخولو

أدهم :ممكن تطلعي يازينب عندي كلام مع عروستي

زينب :اوكي

زينب طلعت وقفلت الباب وادهم راح قعد جنب حور

أدهم مسكها من شعرها بغضب :كنتي عايزة تقوليلها ايه

حور بدموع :بتوجعني ابعد

أدهم زقها ع الارض بغضب :كنتي عايزة تقوليلها اني هددتك صح طب كان تقولي وكنتي هتشوفي هعمل ايه في اختك

حور بدموع :انا اهو اتجوزتك سيب اختي ف حالها

أدهم نزل لمستواها

أدهم :انت....اااااه

وفجأة الجرح بتاعو وجعو

حور مسكته بسرعة واخدته ع السرير

حور وهي بتمسح دموعها :قولتلك بلاش تتعب نفسك لأن الجرح هيفتح

أدهم :......

حور :فين علبة الاسعافات

أدهم :في الحمام

حور راحت جابت علبة الإسعافات وقلعته التيشيرت بتاعه وفكت الشاش وبدأت تعقملو الجرح

حور :الجرح نزف اهو

أدهم كان بيبصلها بتوهان فجأة حط ايدو ع ايدها

حور بعدت ايدها بسرعة

أدهم حس بنفسه وبعد ايده

حور كملت ولفت الشاش ع صدره وكانت هتلبسه التيشيرت

أدهم :مش عايز

حور :بس...

أدهم :قولتلك مش عايز

حور :طيب ورجعت الحاجات مكانها

أدهم :ممكن أسألك سؤال

حور :اتفضل

أدهم :انا وجعتك وزقيتك ع الارض وعاملتك بطريقة وحشة ليه ساعدتيني اول ما اتوجعت

حور :لما اشوف واحد بيتوجع قدامي مقدرش اسيبه كدا

أدهم :اها المهم اختك كويسة وبعد دقايق هتكون معاكي وهي هتعيش هنا معنا وانا جهزتلها اوضتها

حور :شكراً

أدهم :العفو

حور :انا هنام مع اختي

أدهم :لأ انتي مراتي عادي تنامي هنا

حور :طيب

واتجهت ع الكنبة

أدهم :بتعملي ايه

حور :هنام هنا

أدهم :انتي مجنونة صح... يابنتي انتي مراتي عادي تنامي جنبي

حور :اصل انا مش بعرف انام ع جنبة واحدة وبتقلب بالليل ويمكن اضربك في مكان الجرح

أدهم :بجد 😒 طب ليه امبارح معملتيش كل دة

حور :انا ان...

أدهم :هتنامي جنبي غصب عنك يلا تعالي

فجأة ليليان دخلت

حور حضنتها وبدأت تعيط

حور بدموع :حبيبتي انتي كويسة

ليليان :آه.... مين دة يا حور

أدهم :انا جوزها وحبيبها

ليليان :بس حور معندهاش حبيب انا بعرف اختي اكتر مني

حور :آه ياليليان انا وهو كنا مرتبطين بس محبيتش ازعجك

ليليان :من امتى وانتي بتخبي عليا يا حور

حور :انا... انا.......

أدهم بمقاطعة :لو سمحتي اطلعي هتكلميها بكرة احنا عايزين ننام

حور :أدهم انا هروح معاها وهقعد معاها شوية

أدهم :لأ انا هتصل ب اختي توصلها

أدهم :الو زينب تعالي وصلي اخت حور ع اوضتها

زينب :حاضر

زينب جات اخدت ليليان وطلعت ليليان كانت مصدومة من اختها هي ازاي تخبي عليها

حور قفلت الباب وهي بتمسح دموعها

أدهم :يلا تعالي نامي

حور راحت اخدت دوش وغيرت ملابسها وراحت نامت جنبه

أدهم حضنها ونامو 

======================

#حورية_الادهم 

#يتبع



#حورية_الادهم 

#بارت_4

#بقلمي زولة وحيدة 

في صباح يوم جديد عند حور وادهم

أدهم فاق وبص جنبه لقا حور نايمة وخصلات شعرها ع وشها

أدهم زاح خصلات شعرها وبا'سها بحب

حور قامت بخضة

حور بخضة :انت عملت ايه

أدهم :ولاشي بس بوستك

حور بغضب :انت ازاي تبوسني وانا نايمة ايه قلة الأدب دي

أدهم جذبها عليه ووقعت ع صدره

ادهم :انا جوزك بعمل اللي عايزه وبعدين انتي لسة مشوفتيش حاجة من قلة أدبي وغمز ليها

حور خدودها احمرو

أدهم :الله ع الفراولة

وقرب من شفايفها

حور قامت بسرعة وجريت ع الحمام

أدهم ضحك عليها وقام اتجه ع الباب

حور طلعت

حور :يامجنون انت ليه قمت من السرير الجرح لسة

أدهم :مش عايز انا عايز اروح للعمي

حور بغضب :لا مش هتروح لعمك

أدهم :هو انتي هتمشي كلمتك عليا

حور :آه انا دكتورتك قبل مااكون مراتك وانت لازم تسمع كلامي وإلا هرجعك المستشفى

أدهم :يوووه بقا وفتح الباب ونزل بسرعة

حور :أدهم يا أدهم وجريت وراه

فجأة لقت زينب

زينب :حور في ايه

حور :اخوكي هيجنني مش عايز يرتاح

زينب بضحك :آه هو عنيد اوي عادي سيبيه هو بس هيروح لعمي وهيرجع الاوضة.... مش عايزة تشوفي اختك

حور بلهفة :آه هي فين

زينب اخدت حور ع اوضة ليليان اللي كانت نايمة

زينب طلعت

حور راحت فوقت ليليان

ليليان قامت حضنتها

ليليان بدموع :حور انتي بجد بتحبي الإنسان دة

حور بكدب:آ آه 

ليليان :بتكدبي انتي اصلا متعرفيهوش لو بتعرفيه مكنتيش هتتجوزيه......ياحور الإنسان دة أدهم الشرقاوي دة انسان سيء جدا ياحور دة شغله قتل الناس

حور :لا مش كدا انتي فاهمة غلط دة انسان كويس اوي 

ليليان :ماشي ياحور هيجي يوم وتعرفي انك غلطانة وهتندمي

حور :ماشي يلا قومي خدي دوش وتعالي نفطر

ليليان :لا مش عايزة انا هروح لفرقتي علشان ندرس عندنا امتحانات

حور :طب افطري وانا هذاكرلك

ليليان :لأ انتي بقيتي متجوزة دلوقت ومش فاضية ليا

حور :انتي ليه بتقولي كدا

ليليان :مفيش وقامت راحت ع الحمام وانفجرت في البكاء

حور قامت وطلعت

عند أدهم

زين :أدهم انت لازم تخلص من البنتين دول

أدهم :ليه ياعمي مانا متجوزها وحتى إذا عرفو حاجة عننا مش هيقدرو يعملو حاجة

زين :ادهم

أدهم :عمي انا كنت بنفذ كلامك دايما بس في دي انا مش هقتلهم

زين :ليه..... حبيتها؟ حبيت بنت قاتل باباك؟

أدهم :لا ياعمي مفيش حاجة زي دي

زين :انت باين عليك اتجننت بس انا هنفذ اللي في دماغي 

أدهم مسكه من ايدو بغضب 

أدهم بغضب :لو قربت من مراتي أو اختها هفضحك وجرايمك كلها هتتفضح

زين :كدا يا أدهم علشان حتة بنت عايز تفضح جرايمي

أدهم :آه لأنه انا دلوقت واقف قدامك بسببها.... اهدأ وروق كدا وتعال نفطر

زين :تمام انت اسبقني

أدهم طلع 

وقعد ع السفرة معاهم

أدهم :فين حور واختها

زينب :ليليان راحت عند صاحبتها وحور قالت إنها شبعانة

أدهم قام وراح ع الاوضة

أدهم :ايه ياست حور ليه مش عايزة تفطري

حور :شبعانة ايه زي ما الجواز بالغصب الاكل كمان بالغصب؟ 

أدهم :لا مش بالغصب 

حور :تمام.... انت اكلت؟ 

أدهم :آه 

حور :طب تعال نام علشان زفت الجرح دة هيتفتح 

أدهم بغضب :اتكلمي بأسلوب 

حور :مش هتكلم بأسلوب دة اسلوبي عجبك عجبك معجبكش طلقني وخليني اخلص من القرف اللي انا فيه

أدهم راح مسكها من شعرها

أدهم :متجيبيش سيرة الطلاق لاني مستحيل اطلقك

حور بوجع :ابعد انت بتوجعني

ادهم بعد عنها 

فجأة الباب خبط 

أدهم :مين 

الحارس :في حد قال عايز يقابل المدام حور

أدهم طلع برا لقا حازم

حازم :فين حور

أدهم :عايز ايه منها

حازم :حبيبتي وعايز اشوف بتعمل ايه في بيت حضرتك

أدهم بغضب :متقولش حبيبتك دي مراتي دلوقت 

حازم :مراتك؟؟؟ 

أدهم :آه يلا روح من هنا 

حازم :مش هطلع انا عايز اقابل حور

==========================

#حورية_الادهم 

#يتبع


#حورية_الادهم 

#بارت_5

#بقلمي زولة وحيدة 

حازم :مش هطلع انا عايز اقابل حور

حور طلعت وأول ماشافت حازم فرحت وجريت عليه وحضنته

حور :وحشتني ياحازم

حازم :وانتي كمان

أدهم مسك ايد حور وجذبها عليه

أدهم :اطلع لاني هضربك بعد شوية

حور :يا أدهم دة رفيقي

أدهم :برضو يطلع

حازم :انا مش طالع عايز اكلم حور في موضوع مهم

حور :خير ياحازم

حازم :تتذكري المريضة رقم 23

حور :آه الطفلة وجدان

حازم :هي محتاجاك وليها يومين مش راضية تاكل ولا تاخد العلاج الا انتي تيجي

حور بخوف :ط طب انا هاجي انت اتصل ع جنى خليها تجهز الأدوية والاكل

وطلعت بسرعة ع الاوضة أدهم راح وراها

حور كانت بتلبس العباية

أدهم :حور انتي مش هتروحي

حور :......

أدهم :حور انا بكلمك

حور:........

واتجهت ع الباب أدهم قفل الباب وحاصرها مع الباب

أدهم بغضب :لما اكلمك تردي

حور بغضب :انا هروح في بنت هتموت إذا أنا ماروحت

أدهم :وانا قولت مش هتروحي

حور بغضب :انت مجنون اكيد ابعد

أدهم :مش هبعد

حور زقته بكل قوتها

حور :مش حور المنشاوي اللي يجي راجل يتحكم فيها

وجريت ع العربية بتاعت حازم

أدهم بغضب :انا هوريكي

عند حور راحت ع المستشفى للبنت

حور :وجدان حبيبتي وحشتيني

وجدان بدموع :وانتي كمان وحشتيني ياحور ليه مش بتيجي تزوريني... هوانتي بتكرهني علشان بطلب منك طلبات كتيرة؟

حور بضحك :حبيبتي اطلبي زي ماعايزة انا مليش غيرك انتي واختي وانا مش بكرهك تاني متقوليش كدا

وجدان :طب ليه مش بتزوريني

حور :انا اتجوزت وجوازي كان سريع وكان في شوية مشاكل في حياتي بس خلاص كلها هتتحل بعد ماشوفتك ياحبيبتي

وجدان :طب جوزك فينو انا عايزة اشوفو

حور :هو تعبان شوية علشان كان دخل في حادث بس اول مايبقى كويس انا هجيبه علشان تشوفيه

وجدان حضنت حور

وجدان :انا بحبك دكتورة حور

حور :وانا بحبك وجدان القمر يلا كلي علشان تاخدي الدوا وترتاحي

وجدان :حاضر

وجدان اكلت واخدت الدوا ونامت

حور طلعت لحازم وجنى

جنى حضنتها :وحشتيني يامجنونة

حور :وانتي كمان وحشتيني ياهبلة

وفضلو يتكلمو

حور بصت للساعة كانت الساعة 4 عصر

حور :يالهوي انا اتأخرت اوي لازم اروح حازم ممكن تاخدني بعربيتك علشان اروح اشوف بيتي وعربيتي

حازم :اوكي يلا

في الطريق

حازم :حور انتي بتحبي أدهم يعني اتجوزتو ازاي بالسرعة دي وانتي اصلا مكنتيش تعرفيه

حور بتوتر :لا انا وهو حبينا بعض من النظرة الاولى

حازم :بجد

حور :اه

حازم :اوكي

حور :شكرا

ونزلت بسرعة ع البيت شافته وامنتو

حور :يا حازم انت روح انا هروح بعربيتي

حازم :اوكي

حور ركبت عربيتها وراحت ع القصر

دخلت الاوضة

أدهم مسكها من ايدها ولفها ورا ضهرها وزنقها مع الحيط

أدهم بغضب :كل دة بتعملي ايه

حور :كنت مع البنت وبعدها روحت اشوف بيتي وجيت

أدهم بغضب :انتي طلعتي10

 ورجعالي دلوقت 5

حور :يعني ايه ماكلها 7 ساعات بس انت لازم تتعود ع دة لاني عادي ببيت في المستشفى

أدهم :مفكرة نفسك هتطلعي من البيت تاني

حور :طبعا هطلع وهعيش حياتي عادي زي قبل الجواز

أدهم وهو بيلوي ايدها اكتر :انا جوزك وانا اللي كلمتي بتمشي في البيت دة مش انتي اللي هتعملي اللي في دماغك

حور بوجع :ابعد ايدك ياحيوان

أدهم بغضب :بتقوليلي انا حيوان

حور :اه

أدهم ضربها قلم

حور كمان ضربتو قلم

حور :انا مفيش حد اتجرا يرفع ايدو عليا عايز تيجي حضرتك وتصربني قلم

أدهم :انتي ضربتيني دلوقت....

حور :قلم حور محمد المنشاوي ضربت جوزها أدهم الشرقاوي قلم ليييه لأنه هو اللي ضربها ع فكرة انا مش زي باقي البنات انا مبخفش إلا من ربنا حط الكلام دة حلقة في ودنك

واتجهت ع الحمام

بس أدهم مسكها من ايدها بغضب

==========================

#حورية_الادهم

#يتبع

ايه رايكو ياترى أدهم هيعمل ايه لحور

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع