القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البريئه و القاسي المغرور البارت الثاني عشر 12بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية البريئه و القاسي المغرور البارت الثاني عشر 12بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



#البريئه_والقاسي_المغرور 12

نور لافت ايديها حوالين رقبته و ده خلي سليم ينصدم ويبعد عنها. 

سليم: نور انا اسف.. تعالي يلاا ننام انتي تعبانه. 

نور كانت مكسوفه... وف لحظه اختفت م قدامه
راحت ع السرير وحطت الغطاء ع وشها. 

سليم لنفسه: انا غبي اي اللي هببته ده لازم اتحكم ف نفسي شويه. 

سليم طلع جنبها... بس سمع صوت شهقات مكتومه. 

سليم: نور انتي بتعيطي ليه 

نور: مفيش ي ابيه انا عايزه انام

سليم بغضب: ابيه تاني اتعدلي كلميني 

نور: نعم عايز اي 

سليم بحنيه: بتعيطي ليه ردي عليا

نور بحزن: مفيش بس افتكرت ماما وبابا. 

سليم اخدها ف حضنه... وطبطب عليها. 

سليم: ومينفعش تعتبريني انا اهلك كلهم ي نور

نور: بس انت بتزعلني كتير اوي 

سليم: لما بتسمعيش الكلام لو سمعتي عمري ماهزعلك ابدا

نور باسته م خده... ببراءه بس متعرفش هي عملت ف اي. 

سليم: احم طب يلاا ننام 

سليم دفنها ف حضنه... و راحه ف ثبات عميق. 

وفي يوم جديد قام... سليم ع صوت تلفونه وكان والده المتصل. 

سليم: ايوا ي حاج مراد رجع تمام انا هاجي اشوفه حاضر. 

نور بنعاس: مين ي ابيه سليم

سليم بغيظ: مراد جه قومي اجهزي هنروح نسلم عليه. 

نور بسعاده: مراد رجع اخيراااا هييييه

سليم بغضب وغيره: مانتي بتعرفي تنادي مراد م غير ابيه مع ان المفروض اللي يحصل العكس

نور: انا متعوده ع كده 

سليم قام اخد دوش... وبدل هدومه ونور كمان اخدها. و راحه الفيلا. 

سليم: اخيرا قررت ترجع ي مراد. 

مراد بجمود: اممم رجعت ي سليم و يارتني ما رجعت. 

سليم: مراد مالك بتتكلم كده ليه 

مراد: مش هتسلمي عليا ي نور

نور بصتله وجريت علشان... تحضنه وتسلم عليه بس ايد سليم مانعتها بقوه وغضب. 

مراد: سيبها تسلم عليا ف اي

سليم بحده: نور بقت مراتي ي مراد وانا مسمحش ل مراتي تسلم ع اي راجل. 

فريال: سليم تعالي عايزه اتكلم معاك 

سليم طلع معاها.

فريال: سليم ي حبيبي انا اسفه ارجع الفيلا وانا اوعدك مش هعمل حاجه ل نور 

سليم: واللي حضرتك عملتيه امبارح انتي عارفه ان نور يتيمه ملهاش غيرنا

فريال بدموع مزيفه: عارفه علشان كده انا ندمانه وهنزل دلوقتي اعتذرلها

سليم بتنهيده: تمام ي امي بس لو سمحتي كفايه مشاكل علشان انا زهقت

فريال: لا لا مش هيحصل مشاكل تاني 

فعلا فريال نزلت... واعتذرت ل نور. 

فريال: انا اسفه ي نور ي حبيبتي و اوعدك مش هزعلك تاني 

نور ببرود: تمام وانا مش زعلانه خلاص 

فريال بصتلها بقرف... وسليم سحب نور وطلع اوضتهم. وبعد ما طلعه. 

فريال: بتحبها لسه ي مراد 

مراد: هي مين دي ي ماما

فريال بخبث؛ نور اي هتخبي عليا

مراد بغضب: حتي لو بحبها ابنك اخدها خلاص 

فريال: واللي يخليها ترجعلك وتطلق هي وسليم وتبقا ليك

مراد: ازاي هتعملي كده 

فريال بشرر: اسمع بقا و ركز معايا 

عند سليم ونور

سليم بغضب: اي اللي حصل تحت ده فهميني

نور: يعني اي اللي حصل تحت هو ف حاجه حصلت

سليم بغضب جحيمي: لا ابدا ي هانم كنتي رايحه تاخدي اخو جوزك بالحضن بس. 

نور: انت بتقول اي مانا وابيه مراد كنا علطول مع بعض قبل ما يسافر

سليم بغضب: كنتي بس دلوقتي انتي كبرتي مش زي الاول وكمان بقيتي مراتي. 

نور: واي يعني لما اكون مراتك ما احنا مسيرنا نسيب بعض ولا فكرني مش عارفه. وبعدين انا بحب ابيه مراد. 

سليم عنيه احمرت بغضب... وجبها م شعرها. 

سليم بغضب: سمعيني قولتي اي تاني كده

نور بألم: ايدك بتوجعني سيب شعري ي سليم

سليم فك حزامه وبغيره... فضل يضرب فيها وهو مش واعي بس بس اللي حصل... فجاءه. 

بقلمي Esraa G Eletrby

تعليقات

التنقل السريع