الفصل الرابع عشر:
من رواية صغيرة درغام بقلمي سندريلا انوش 💋💋❤..
ثم تنهد قائلاً:فجر..تتجوزيني!
حركة اهدابها بعد فهم قائله:هه!!
ظل سنظر في عيناها:تتجوزيني.
ابتعدت عنه قائله:نتجوز..ازاي..انا..وانت..ازاي.
تراجع درغام وجلس علي فراشه قائلا بتوضيح:زي الناس يا فجر هنتجوز زي الناس..بس عرفي عشان سنك صغير.
ارتجف جسدها قائله:بس..بس انا..قاطعها قائلا:عارف..صغيره..بس كدا كدا كنتي هتتجوزي عبدو صح! لولا اني ادخلت..ثم نهض واتجه اليها قائلاً:عمك جبر هيجي يفاتحني فالموضوع دا.
ثم حاصرها بين ذراعيه والحائط:انا سبقت وقولتلك عشان يبقي عندك وقت تفكري..ولو رفضتي هياخدك معاه وساعتها مش هقدر ادخل وانقذك من عبدو.
ثم ضيق عيناه قائلا:اما لو وافقتي..ثم اخذ خصله من شعرها ولفها علي اصبعه قائلاً بشجن:فهكون في غاية السعاده.
بتعلثمت فجر قائله:بس..بس انت كبير انت قد عمري مرتين تقريبا.
تنهد بضيق قائلاً:وفيها اي يا فجر! فين المشكله في كدا.
ثم اضاف بروى:دا افضل حل لينا يا..يا حبيبتي افضل حل..انا بحس بالذنب كل ما بشوف شعرك..انا مهما كنت هفضل راجل اجنبي عنك..مجرد ما بشوف شعره من شعراتك انت اللي بتشيلي الذنب.
ثم مسد علي شعرها قائلاً:لكن لو جوزك..هتفرق..هسيبك تفكري وليكي حق الاختيار يا فجر..بس راحتك هتكون جنبي مش بعيد عني..روحي نامي دلوقت عشان بكرا عندنا مشوار مهم سوا..ثم طبع قبله حانيه علي جبينها قائلاً:تصبحي علي خير.
بمجرد ان فك حصاره عنها خرجت راكضه الي غرفتها..وهي تلهث بقوه ثم اغلقت الباب ووقفت خلفه وصدرها يعلو ويهبط..وكأنها كانت في ماراثون للركض..
لطمت علي صدرها قائله:يتجوزنيي..خربيته..ثم جلست علي فراشها قائله:انا بحبه اه بس معنديش استعداد اعيش تجربه زي دي..بس ثواني كدا هو قال حبيبتي!
ثم ارتمت علي فراشها بسعاده وهي تتململ بجنون قائله:حبيبتي قال حبيبتي..اععععع ابغي ابوسه هالحين.
فاتاها صوته قائلا باستنكار وتعجب:تبوسي مين!
نهض منتفضه قائله بتوتر:ااا...ااا اي ياعم هو مفيش باب يتخبط عليه!
اتجه درغام اليها قائلاً بمكر:لا مفيش اصل البيت دا بتاعي ادخل اي مكان فيه براحتي.
ثم حاصرها بين يداه علي فراشها قائلاً:ولا انت ليكي رأي تاني.
توترت فجر وتعلثمت وخفق قلبها..قائله:ااا..لا طبعا.
نظر اليها بتمعن عندما شعر بعدم تملكه لمشاعره..
نهض مبتعدا عنها قائلاً:نسيت اقولك بس..هبعتلك بكرا الصبح فستان شيك تيجي معايا بيه.
ثم اغلق الباب وتركها في مكانها تنظر في اثره بحرج..
نهضت مسرعه واغلق الباب جيداً من الداخل وتنهدت براحه ثم ذهبت الي فراشها لتنعم بليلة هادئه..ولكن لم تخلوا من تلك الذكريات التي بدءت تتدفق الي عقلها مره اخرى..
**فلاش بااك**
استيقظت فجر علي عجله وخرجت من غرفتها قاصده غرفة درغام واقتحمتها دون استئذان..
نظر درغام بتفاجئ ثم اقترب وحملها قائلا:في اي..خدودك حمره لي انت متعصبه!
فجر بعبوس طفولي:اااه متعصبه لانك خالتني انام لوحدي ومرجعتش بدري.
ابتسم بسمه جذابه اظهرت غمازاته قائلاً:كان عندي شغل مهم يا فجر.
وضعت يدها علي وجهها قائله بتذمر:ماليش دعوووه انت قولت انك هتاخدني في حضنك وانت نايم زي بابا.
قال موضحاً:انا هاخدك في حضني اه..بس عمري ما هكون زي بابا بالنسبالك.
فجر بعدم فهم:يعني اي.
تنهد درغام ثم جلس بها علي اريكته قائلاً:يعني مفيش اب بيتجوز بنته!
فجر بضيق:انت مش قولت مشغلش نفسي بكلام الوحش دا؟؟
قبل درغام كف يدها الصغير قائلاً:اه قولت..وانا فعلا مش عاوزك تفكري فالكلام دا..بس عشان تبقي حاطه في بالك..فجر لدرغام..ودرغام لفجر.
زمت شفتيها وقالت:طب مانت كدا زي عبدو.
قال وهو يتكلم بغرور مصتنع:عبدو! طب بذمتك..انا اجمل ولا عبدو.
نظرت اليه ثم قالت بخجل:انت.
درغام بتلقائيه:يبقي خلاص..الجميل بياخد جميله.
فجر بتفكير:طب افرض انت اتجوزت.
درغام وهو يتصنع التفكير:اممممم خلاص يبقي اتجوزك انت وهي او اطلقها هي.
ضحكت بطفوليه قائله:خلاص موافقه.
أضاف قائلاً بمرح:طب يلا بقي روحي البسي عشان تيجي معايا الشركه يا لمضه.
قفزت من اعلي قدميه وركضت بفرح بينما هو نظر في اثرها قائلاً:حتي لو كبرتي وغيرتي رأيك هفضل متمسك بيكي لاخر نفس.
في شركة درغام..
كانت فجر تجلس علي قدم درغام امام المكتب..ترسم بتركيز بينما درغام يتابع اعماله عن طريق الحاسوب الخاص به..
ثم انتبه الي تلك الشارده في رسمتها عندما قالت:قولي حروف اسمك.
درغام:D..R...قاطعته قائله:بالعربي بالعربي.
نظر الي الورقه الخاصه بها وقال:د...ر...غ...ا...م.
كتبتها بخط متعرج ثم اعطته الرسمه قائله:انا وانت.
مسكها درغام بتفحص فقالت هي:خاليها معاك لما اكبر ابقي اديهاني ماشي.
قبل جبينها قائلاً:ماشي.
ولكنه اكمل قائلا:تيجي ناخد صوره كمان!
صفقت بيدها معلنه موافقتها..فالتقط صوره لهما وهما في وضعيتهم تلك..
ثم نظر الي الرسمه فسقطت قطره من الدماء عليها..نظر درغام عاقدا حاجبيه..
ثم لمس انفه..فوجده ينزف..نظرت فجر اليه ببسمه تحولت الي فزع..
فجر وهي تتحسس انفه بأنامل مرتعشه:درغام..انت متعور.
اجلسها علي مكتبه ثم طوي الرسمه في جيبه قائلاً:خاليك هنا.
ثم اتجه الي المرحاض..وافرغ ما في جوفه باعياء..وغسل وجهه قائلاً باعين تشبه الجحيم:قتلتك اه بس من حلاوة روحك قدرت تسممني..ثم كشف عن ذراعه وجد علامه زرقاء فأضاف قائلاً:بس انت اللي حكمت علي نفسك بالموت....
**باااك**
في الصباح الباكر استيقظت فجر علي صوت الطرق العالي علي بابها فنهضت بتكاسل واتجهت..الي الباب وفتحته وجدت الخادمه تدلف وفي يدها اكياس..وضعتهم علي الفراش ثم خرجت في صمت..
تحركت فجر الي تلك الأكياس فاخرجت منهم فستان باللون الازرق السماوي..نظرت الي الشركه الصانعه فوجدتها Ataturk تبسمت قائله:اكيد يعني مش هيلبسني من برا؟!

ثم جلست علي فراشها تحاول استجماع تلك تلذكرى مع العديد من المواقفه بينهم..
لتنهض منفزعه قائله:صورت البنت الصغيره اللي كانت علي اللاب توب..دي كاانت انا وهوووو..والباسورد كان..كان...تاريخ ميلادي.
في شركة Ataturk..
انور وهو يقف امام سما:تقبلي اني اعزمك علي الغدا النهاردا.
سما بحرج:اا..اه عادي.
انور:خلاص هعدي عليكي في معاد الغدا تمام.
اماءة برأسها وسارت من امامه فقال هو بضيق:لازم انهي كل دا وانهاردا..انت تستحقي حد افضل مني.
عند سامر..
جلس يتذكر ما فعله درغام به قبل خمسة اشهر بعدما رجع من غيبوبته..
**فلاش بااك**
سامر بصراخ:هتعمل اي يا درغاااااام.
درغام وهو يربط احدى ساقيه في قضيب سكة الحديد:تعرف انا ماكنتش بحبها..بس كانت مراتي وام بنتي..ودا ميمنعش انك تعديت علي ممتلكات غيرك.
صرخ سامر فيه بفزع:تقوم بااايع صاااحبك عشان مراتك.
درغام بعدما احكم الحبل علي قدمه قائلاً بهدوء مخيف:ماهو انت عشان صحبي مش هقتلك..ثم انحي بجذعه قائلاً:بس هأدبك..عشان تفكر الف مره قبل ما تمد ايدك علي حاجه متخصكش..او بالاخص تخص درغام أتاتورك.
ثم القي بسجارته في وجهه وسار قائلاً:القطر قدامه..حاولي..ثم سمع صوت بوق القطار فقال بصوت يشبه الاشباح:قدامه ثانيه.
ثم مر القطار بسرعته الفائقه علي قدم سامر وبترتها تحت صراخه المتألم..بينما ذلك الديغو سار وكأنه لم يفعل شيء او يبتر قدام احدهم..
**بااك**
تنهد سامر بغضب وضم قبضة يده بقوه قائلاً:مش هسيب حقي يا درغام.
في المساء امام احد المطاعم المشهوره..
ترجل درغام من سيارته الجديده الرنج روڤر..


حاولت هي فتح الباب ولكنها فشلت بسبب ثقل الباب وقوته ولكن بمجرد ان لمسه درغام فتح بسهوله وسلاسه..
نزلت منها قائله:اي الباب دا خرسانه مسلحه.
درغام وهو يغلقه ببرود:جايبها مخصوص عشانك اصلا.
نظرت اليه بتعجب قائله:عشاني!
درغام:اه عشانك..انا عاوز حد امه داعيه عليه يحاول يخطفك تاني..لو عرف يدخل العربيه يبقي يوريني شطارته.
ثم قبض علي كفها بين كفه وسار بها الي الداخل تحت نظرات الجميع..
حاولت افلات يدها منه بضيق قائله:انت بتهبب ايي اوعي سيب ايدي الناس بتبصلنا.
درغام بهمس ماكر:الاه..مش هتكوني مراتي قريب يبقي اعمل اللي اعمله بقي براحتي.
فجر بضيق:مين قالك اني هوافق اصلاااا.
توقف درغام قائلاً:هتتجوزيني غصبن عنك يا فجر ياما..فقاطعته قائله:ياما عبدو ياخدني عارفه.
قاطعها قائلا بمكر:لا ياما هغتصبك وبردو هتجوزك.
شهقت بخجل من وقاحته فابتسم بتسليه واكمل طريقه معها..
عند احدى الطاولات..
كانت تجلس سرايا واضعه قدم فوق الاخرى وامامها عدنان الذي يتجرع الخمر..

فلمحت درغام وفي يده تلك الفتاه..فقالت بتسأل:من تلك الفتاه الذي تتبطئ يده!
عدنان بتأمل:انها صغيرة درغام .
سرايا بصدمه:ماااذااا كل هذا وصغيره اتمازحني.
لمحهم درغام من بعيد فقال لتك التي بدءت تتصبب عرقا من الخجل:شايفه الطرابيزه اللي هناك دي..روحي اقعدي عليها لحد ما تجيلك.
هزت رأسها بتوتر وركضت اليها تحت نظراته المستمتعه لخجلها..
بينما لبس قناع البرود الذي لا يطهر الا لغير فجر..
وسار بغرور حتي جلس امامهم..
سرايا وهي تعقد يدها امام صدرها:مرحبا ديغو!.
درغام باقضتاب:ادخولوا في صلب الموضوع..لماذا طلبتم رأيتي! بعد كل تلك السنين.
عدنان بروي:حسنا حسنا اعلم انك غاضباً منا..ولكن نحن من دماً واحد..ويجب ان نتحد سويا..لقد جاء الوقت لتصبح عائلة أتاتورك يد واحده.
عند فجر..اتت نادله اليها فطلبت فجر عصير المانجو..
عند درغام..
تهكمت معالم وجهه قائلاً:حقاً..وماذا عن اخيك انور!..ام انه ليس من ضمن اصابع تلك اليد التي يجب ان تتحد!
سرايا بغرور:درغام أرى أنك تعطي الموضوع اكبر من حجمه.
درغام:اعطي ماذا..لم اسمع..والدك هو من تركني يتيماً حتي عندما اصبح رجل اعمال مشهور حاول قتلي وانا في زياره اليكم! وتقولين انني اعطي الموضوع اكبر من حجمه.
تدخل عدنان ليلطف تلك الشحنات السالبه:هي هي يا شباب اهدوء نحن نتحدث ولا نتعارك..وانت يا سرايا اخرصي.
ارجع درغام ظهره الي الخلف وقال:وان قولت لكم اذهبوا الي الجحيم..انتم واتفاقكم ماذا ستفعلون.
عند فجر..
اتي مشروبها فشربته دفعة واحده من توترها..ثم نظرت في قائمة الاسعار لتشهق..
فجر:اييييييي عصير المانجه ب78ج ليييي.
اتت النادله اليها فقالت فجر بضجر:يعني اي عصير مانجه بالسعر دا.
النادله:يا فندم دي الاسعار اللي حاطتها المدير.
فجر بصوت عالي لفت الانظار:نعمممم نعممم نعممممم..يعني عصير مانجه ب78ج لييييي يعني بتزغرط في بطني ولا مابتنزلش في WC..ثم ضربت بيدها علي الطاوله قائله:هاتولي مدير المخروبه دييييييي.
بمجرد سماع درغام صوتها نهض وتركهم واتجه اليها وهو يجز علي اسنانه حتي وقف بينها وبين النادله..
النادله بتوتر:ااا..اااا يا فندم انا كنت..قاطعها درغام بصرامه قائلا:شوفت كل حاجه روحي علي شغلك.
توترت النادله وقالت لفجر بهمس سمعته:المدير..ثم اشارة علي الواقف امامها..
حركة فجر اهدابها بتوتر وقالت:انت صاحب المكان!
قال وهو يصك علي اسنانه:لا انا صاحب المخروبه دي.
ضحكت هي توترت فقال هو:اقعدي زي الكرسي اللي انت قاعده عليه لحد ما اخلص..وحسابك معايا بعدين.
ثم سار الي الطاوله مره اخري فقالت بتعجرف:اقعدي زي النينينيني اللي انت قاعده نينينيني..غتت.
ثم جلست تراقب الناس..
عند درغام جلس مجدداً بوقار فقالت سرايا بتهكم:ارى ان تلك الفتاه تخصك!
اشعل درغام سيجارته قائلاً:سرايا لا تمثلي انك لا تعرفينها..فلابد ان انور اخبركم عندما تحدثتم سويا.
صبغ وجهها بالصفره لتوترها..فطلبت من النادله الواقفه بجوارهم زجاجه من الخمر..فطلب ايضا درغام نوع اخرى من الخمور ولكنه اقوى..
صب في الكأس الخاص بدرغام من قبل النادله..ثم تنحت بعيداً..

عندما رأت فجر تلك الكؤوس في يدهم..اشارة الي تلك النادله وقالت:انا عاوزه من اللي درغام بيشربها هناك دي.
كادت النادله ان تعترض فقالت فجر:هاتيلي زييييه انجزي.
ركضت النادله من امامها واحضرت زجاجه من الخمر..ووضعتها امام فجر الذي صبت في كأسها حتي نهايته..
ثم بدءت في ارتشافه..ولكنها صدمت من طعمه اللاذع القوي..ولكنها بعد ذلك تأقلمت عليه..حتي شربت الزجاجه أكملها..
عند درغام..
كان يجلس يستمع اليهم في ملل وعن خطة اتحادهم مره اخري ونسيان الماضي..
فوقعت عيناه عليها..تسمر ثانيه..ثم التاليه..فانتفض وهو يقول:ياااانهاااار اسووووووودددد....
يتبععععع...
1730 كلمةةةةة..
#صغيرة_درغام
#درغام_فجر
#سندريلا_انوش
الفصل الخامس عشر:
من رواية صغيرة درغام بقلمي سندريلا انوش 💋💋❤..
عند درغام..
كان يجلس يستمع اليهم في ملل وعن خطة اتحادهم مره اخري ونسيان الماضي..
فوقعت عيناه عليها..تسمر ثانيه..ثم التاليه..فانتفض وهو يقول:ياااانهاااار اسووووووودددد.
ركض درغام اليها بهمجيه وانتزع الكأس من يدها بعنف قائلاً بصراخ:انت بتهببي ايييي.
وقفت فجر وهي تترنح بثمل:اي يا درغام..بشرب عصير.
جذبها من ذراعها بقوه اليه ثم نظر في عيناها قائلا وهو يصك علي اسنانه بقوه:دي خمره.
شهقت بفزع قائله:خمره!
سار بها خارج المطعم وهي تتعثر خلفه من سرعته..واشار الي حراسته بالتحرك خلفه..ثم دفعها بجاوره بقوه واغلق الباب واتجه الي مقعده وتحرك..
في الطريق..
نظرت اليه فجر وهو متهكم الوجه وقالت بخفوت:درغام.
لم يجيبها فوضعت يدها علي ذراعه قائله بترجي:درغام رد عليا.
اوقف السياره بصوره مفاجئه وقال بصراخ:ارررددد اقول اي هااا ارد اقول اييي..ثم جذبها من ذراعها بقوه قائلا:انت شاربه خمررر..من اقوي انواع الخموررر..انا لما بشرب ربع الازازه ببقي دايخ مابلك انتت وانت في سن زي دا هااا.
تجمعت دموعها في عيناها فقال هو بقسوه:هتعيطي علي اي ها..انت واحده مستهتره..عديمة المسؤليه.
هبطت دموعها علي صدغيها..فقال بتنهيده حاره وهو يمسح تلك الدموع:بس مع ذلك..هفضل بحبك يا فجر.
حركه اهدابها بعد فهم قائله:ب..بتحبني!
احضتن وجهها بيداه قائلا بشجن:اه يا فجر..بحبك..بحبك من زمان اوي كمان..بس..بس.
وضعت يدها علي يده التي تحيط وجهها:بس اي؟
ابتعد درغام عنها ووضع يده علي وجهه قائلا:بس انا..هظلمك معايا..انا مش سوي ولا انسان كويس..انا قاتل مبعرفش غير قانون الدم وبس..انا..
قاطعته فجر قائله وهي تسحب يده التي تمسح علي وجهه بضيق:انت درغام اللي كنت بسمع صوته في احلامي وانا صغيره بس ماكنتش اعرف مين دا..انت درغام اللي قولتلي في مره..فجر لدرغام ودرغام لفجر..ثم ابتسمت قائله بمرح:وانت درغام اللي كنت بتحرضني ديما اني اضرب عبدو.
اقترب من وجهها بصدمه:ف..جر انت افتكرتي!
ضغطت علي كفه وهزت رأسها بالموافقه فقال بتعجب:ازاي..افتكرتي ازاي.
فقالت بثماله:يييييه مالوش لازمه بقي.
نظر اليه وابتسم فنظرت هي علي الزجاج وجدت قطرات مطر صغيره فقالت:انا اعرف واحد لما بيبتسم الدنيا بتشتي ساعتها.
ضحك درغام ولكنه قال بعتاب:لسا لسا هتشتغل دلوقت..دانت شاربه الازازه كلها.
صمت قليلاً ثم قالت:نفسي ارقص تحت المطر دا.
نظر درغام اليها باستنكار فضغطت هي علي الراديو..لتأتي اغنيه اجنبيه وهبطت من السياره فنزل درغام خلفها..
درغام بصرامه:اطلعي يا فجر.
فجر وهي تلف حول نفسها وتفتح يدها للسماء:تعالى معايا.
وقف ينظر الي حراسته ثم ابتسم والقى سترته داخل السياره واتجه اليها..

لف يد حول خصرها واليد اللخرى ممسكه بكفها واخذوا يتمايلون تحت الامطار وصوت ضحكاتهم تتعالى وتتعالى..تحت انظار رجال حراسته التي تكاد افواهم تصل الي الارض من هول الصدمه..فهم يعرفون انه قاسي بارد وليس الذي امامهم الآن..
ظلوا يضحكوا حتي تعبوا من الرقص وقرروا الرجوع الي منزلهم فحملها درغام..ودخل بها السياره ووضعه علي قدميه وهي في حاله من السكر ليست علي ارض الواقع حتي..
وقاد سيارته بهدوء والبسمه لا تفارق وجهه بالطع بعدما تبللت ملابسهم بالكامل..
في مكان آخر..
كان يستلقي انور علي فراشه الوثير وهو يفكر في حديثه مع سما في الصباح..
**فلاش بااك**
كانوا يجلسون في مطعم يطل علي النيل ويتناولوا غداءهم في صمت مريب..حتي تكلم وقال:سما مينفعش.
تركت سما الملعقه قائله:مينفعش اي؟!
انور بتوضيح:مينفعش يبقى في حاجه من نحيتك ليا..نظرة عينك ولمعتها لما بتشوفني بتأكدلي ان في حاجه.
نظرت سما الي الطعام وقالت بحرج:ا..انا اسفه جدا..ان..ا مقصدش..ولو وجودي فالشركه مضايق حضرتك..انا همش...قاطعها بلهفه:لا تمشي اي..ثم قال بوقار:احم يعني هتمشي لي يعني لا طبعا.
نظرت سما في الارض فقال هو:انا لما بقولك مينفعش..فدا لاني انا مينفعش اكون معاكي في يوم من الايام.
قالت سما بانفعال:علي فكره مش معني ان اهلي علي قدهم..قاطعها قائلاً:انت فهمتي اي بس انا مقصدش كدا طبعا..ثم علي لياقة قميصه وقال:انا اقصد مينفعش لظروف...لظروف تعبي.
رفعت سما اعينها لتتقابل مع اعينه قائله باستنكار:تعبك!
تنحنح قائلاً:اه تعبي..انا عندي حاجه كدا تمنعني من الجواز..ولاني اتاخرت في علاجي بسبب غروري وكبريائي..بقيت فرص شفائي تكاد تكون منعدمه.
نظرت اليه بأسى فتابع قائلاً:عشان كدا بقولك مينفعش..متبنيش حياتك وتوقفيها عليا..عيشي حياتك مع شخص سليم وسوي..مش شخص مريض! عارفه انا بحاول اكبح اي مشاعر بتتحرك من نحيتي ليكي للسبب دا..مالكيش ذنب تعيشي حياتك معايا بالشكل دا.
فقالت هي:طب هو اي طبيعة مرضك.
اخشن صوته وقال بخفوت:مالوش لازمه..مش هتفرق كدا كدا مش هتعالج.
ابتسمت برقه وقالت:مفيش حاجه بعيده عن ربنا..عرفني علي الاقل جايز اساعدك!
قال بسخريه طفيفه:يا سلام يعني الدكاتره معرفوش وانت هتعرفي!
سما:يضع سره في اضعف خلقه!!
نظر اليها بتوجس ثم تنهد بضيق وقال:ضعف.
سما بغباء:ضعف اي؟!
تنهد بضيق قائلا:هيكون ضعف اي يا سما ركزي معايا الله يسترك.
نظرت اليه وهي عاقده حاجبيها تحاول استيعاب حديثه..ثم بدءت بروي تخرك اهدابها فقال:كدا فهمتي.
احمرت وجنتيها وقالت:ط..طب عرفت ازاي..انت..انت..قاطعها قائلا:لا ماكنتش متجوز.
نظرت بتعجب وقالت:وعرفت ازاي؟!
انور بحنق:عرفت بطرقتي يا سما اهدي شويه عليا هو تحقيق.
حمحمت بتوتر وقالت:ولما انت عرفت مروحتش لدكتور لي علي طول.
اعتدل انور واقترب من وجهها قائلاً:الموضوع مش سهل علي اي راجل..بالذات المواضيع دي بتكون حساسه شويه..وجارحه لذات الراجل..وانا ماكنش عندي استعداد اكسر نفسي بالطريقه دي.
سما:اعذورني لو سمحت..بس انت عبيط.
ارجع ظهره وقال:نعم!
سما:اه عبيط..لان حاجه زي دي لا عيب فالراجل ولا اهانه..دا مرض زي اي مرض وبيتعالج..مهما حصل..لكل داء دواء الا الهرم **الكبر فالسن**
انصت انور اليها باهتمام وهي تقول:انور..روح كمل علاجك مع دكتور شاطر وهترجع كويس باذن الله.
اشاح بنظره بعبدا ولكنه نظر اليها مجدداً عندما شعر بكفها الرقيق يلمس كفه قائله:عشان خاطري..روح كمل..وانا مستعده ادعمك نفسيا او اعمل اي حاجه تساعدك عشان تخف.
نظر الي كفها وقال:لي هتعملي كدا في نفسك..اي واحده مكانك هتقول وانا مالي حتي لو بتحبني..هضيعي وقتك معايا وممكن بردو متعالجش!
ضغطت علي كفه بحنو وكأنها تمده بالطاقه منها قائله بحرج:عشان..انا مش بحبك..انا..قاطعها قائلاً:لو عشقاني كلام تاني!
ضحكت بخفوت وقالت بخجل:اه.
انور بتفهم:بس انا عندي ماضي اسود!
سما: نسيب الماضي بأخطائه..ونعيش الحاضر واحلامه.
نهض انور قائلاً:هروح للدكتور تاني دلوقت..ثم اضاف ببسمه مشرقه اسرت قلبها:شكرا يا سما.
نظرت اليه بعشقا جارف قائله:متشكرنيش علي واجب يا انور.
اقترب من اذنها قائلاً:انور حاف كدا.
نظرت حولها بتوتر وقالت:اا..ااا اه اومال أقولها ازاي.
قال بخبث:يعني مثلا حبيبي..او بيبي.
سما باستنكار:كل دا بيبي!
نظر اليها بسخط وقال:انا غلطان يا روحي.
مسكت سما ذراعه قائله:قولت اي..قولها تاني الله يسترك.
انور وهو يبعد يدها وينظر حوله بتوتر مصطنع:بت بت الناس بتبص علينا يا بت.
سما وهو تهزه بقوه:قولها تاااني ونبيييييي.
انور وهو يهز رأسه للناس بتفهم:عبيطه يا جماعه معلش..ثم ابعدها عنه وهو يقول بخفوت:قولت روحي..خلاص بقي.
جذبته من ذراعه وقالت:لا قولها بصوت عالي.
نظر حوله وقال:طب مش هنا مش هنااا.
ثم ابعد يدها وسار مسرعاً فقالت:بيبي طب انا وضعي اي دلوقت..ثم عندما لاحظت ابتعاده قالت:ولااا خد هنا يلااا استني.
ثم ركضت خلفه حتي وصلت الي سيارته وصعدت بجانبه..فقال:يلا يا هبله.
سما:هديها بس يلا اطلع علي الدكتور بتاعك دا نروح سوا.
انور بصدمه:اييييي..لا يمكن طبعا انت هبله ولا اي؟!
سما وهي تضرب مقود سيارته:اطلللععع بدل ما اغوزززككك انننجز بحلاوة عينك دي.
نظر انور بضيق ثم ادار محرك السياره واتجه الي الطبيب..
**باك**
تبسم انور بهدوء قائلاً:هتعالج عشانك انت وبس يا سما..انت وبس.

عند درغام..
وصل درغام الي الفيلا وحمل فجر الي غرفته بعدما لاحظ ارتفاع درجة حرارتها بسبب الخمر..التي تجرعته بكثره..ثم طلب من احدي الخادمات ان تغير ثيابها ايضا..
فأردات منامه من الحرير باللون الرمادي..واحضر درغام قطعه من القماش المبلله بالماء البارد..وجلس بجانبها..ووضعها علي جبينها..انتفض جسدها بقوه بسبب برودة الماء..ثم بدءت تهدء رويداً رويداً..
تنهد درغام قائلا:اخرت دماغك الناشفه.
فجر بوهن:اسفه والله فكرته عصير بس مر سيكا.
درغام بتهكم:مرر!..ثم اضاف قائلاً:عمك جبر جاي بكرا.
فجر:لي!
درغام:يا امة محمد..هيكون جاي لي يا فجر.
فجر:لي يا درغام.
مسح وجهه بضيق قائلاً:انا لو جالي شلل هيكون منك.
فجر بضيق:بعد الشر..وبعدين افتكرت عشان موضوع جوازنا وكدا.
درغام:شاطره..ها موافقه.
فجر:لا مش موافقه وخد منه الجاتوه واكرشه.
درغام:يانهار اسود عليا وعلي سنيني.
فجر بهلع:درغام درغاممم.
درغام بقلق:في ايي؟!
فجر بصوت انوثي:عندكوو شااااامبوووو...
يتبععععع...
انتظروا فصل يوم الحد بإذن لاني زي ما قولتلكم لازم اخد راحه وكدا..ياريت الدعم يا بنات والميمز بتاع الفصل هتلاقوه علي الانستا..يلا مستنياكم هنااكك...
#صغيرة_درغام
#درغام_فجر
#سندريلا_انوش
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق