رواية المتمرده وجحيم القاسي البارت السابع عشر 17بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
زيدان بثقه: هتقولهم اني خاطف مراااتي.
الاب بصدمه: مراتك انتي اتجوزتي م ورايا ي مقصوفة الرقبه انطقي.
زيدان بحزم: ادخل خلينا نتكلم .
الاب: ادخل اي انا راسي اتحطت ف الارض خلااص
زيدان: متحطش ف الارض ولا حاجه بنتك مراتي معشتش معايا ف الحرااام زي ما قولت
الاب: فين ورق الجواز اللي تثبت انكم متجوزين
زيدان بهدوء: احنا لسه متجوزين الورق مطلعتش لسه
الاب: انت بتضحك ع عيل قدامك كلامك كله كدب
زيدان: تعالي بعد يومين وهتشوف الورق اللي يثبت جوازنا احنا لسه متجوزين و الورق ملحقش يطلع
الاب بحزم: شوق هتيجي معايا لحد ما اتاكد م كلامك ده
زيدان: لا مراتي مش هتطلع م هنا
الاب بشك: استني انته ازاي متجوزين وكل واحد قاعد لوحده
زيدان: انا وشوق متجوزين علشان تقدر تقعد ف الشقه دي اللي قصاد شقتي يعني جوازنا ع الورق.
الاب: ليه ي شوق ليه ي بنتي تعملي كده
شوق بانهيار: انت متعرفش انا اتعذبت قد اي ي بابا وانت عايز تجبرني اتجوز غصب عني الشخص ده مستحيل كنت اقبل بي حتي لو كنت هتموتني بس خلاص زهقت انت متعرفش كان هيعمل فيا اي
الاب: كان هيعمل اي انطقي ي بنتي
زيدان حس انه بيضغط... ع شوق.
زيدان: متضغطش عليها شوق مش هتمشي معاك تعالي بعد يومين هيكون عقد جوازنا معايا
الاب: انا همشي دلوقتي بس هرجع تاني ولو طلع الكلام كدب هقتلك ي شوق و ارتاح منك
والد شوق خرج... وشوق انهارت ف الارض وشهاقاتها بتعلي. زيدان قعد قصادها.
زيدان بحنيه: شوق بطلي عياط انتي مش هتمشي م هنا اوعدك
شوق ببكاء: هعمل اي ف الورطه دي انتي تعبت نفسي اخلص م حياتي
زيدان قلبه اتنفض... م كلامها
زيدان بلهفه: هششش متقوليش كده ي شوق متخفيش طول مانا معاكي
شوق عياطها بيزيد زيدان... حط ايديه ع كتفها وطبطب عليها وشوق بدون وعي دخلت ف حضنه. زيدان لف ايديه وضمها ليه وملس ع شعرها بحنيه.
زيدان: شوق اهدي ارجوكي
شوق حاسة بوضعهم... وبعدت. عنه بخجل وقلبها دق بسرعه كبيره م قربه منها.
شوق بخجل: انا اسفه مقصدش
زيدان بابتسامه: متعتذريش ي شوق ده هيبقا مكانك
شوق بصتله باستغراب
زيدان: احم قومي اغسلي وشك يلاا
شوق قامت... و زيدان يص ل اثرها بغموض. قرر حاجه ف نفسه.
عند إلياس و ريناد.... ريناد كانت لسه نايمه و إلياس كان صاحي بيبص ل ملامحها بعشق والم ف نفس الوقت انه وجعها وضربها بطريقه دي
بس هو غيرته عمته... م فكرة انها تكون بتحب راجل تاني.
ريناد ابتدت تفوق... وكانت بتتالم م جسمها فتحت عنيها ولاقيت إلياس مقرب منها جامد قامت مفزوعه.
إلياس: اي مالك ي ريناد
ريناد مردتش عليه... وبصتله بغضب.
إلياس بندم: عارف اني غلطان مكنش ينفع اضربك كده بس انتي اضطرتيني ي ريناد اعمل كده استفزتيني بكلامك وانا غضبي وحش
ريناد بتريقه: غضبك وحش تقوم جلدني زي ما اكون جاريه عندك كل ده علشان مش عايزه ابقا ف حياتك
إلياس: ريناد انتي عارفه كويس اوي انتي قولتي اي امبارح
ريناد ببرود: انا مش عايزه افتح الموضوع ده
إإلياس: تمام ي ريناد زي ما تحبي
إلياس قام... اخد دوش وغير هدومه وطلع. كانت ريناد قاعده مش قادره تقوم وبتتالم.
إلياس: احم قومي خدي دوش دافئ انا جهزتلك الحمام جوا هترتاحي. تحبي اساعدك
ريناد بصتله بغيظ:يهمك وجعي اوي مثلا
إلياس تجاهل كلامها: قومي غيري ويلاا علشان تفطري
ريناد: مش عايزه اطفح اطلع بررا
إلياس بغضب: رينااااد انا مش عايز اتغابي عليكي تاني لما اقول كلمتي تتسمع
ريناد انتفضت م صوته بخوف: حااضر انزل وانا جايه وراك.
إلياس نزل كانت داليدا قاعده... ع السفره و اول ما شافته قامت اتعلقت ف رقبته وباسته م خده.
داليدا بدلع: صباح الخير ي حبيبي
إلياس نزل ايديها: صباح الخير ي داليدا مش ناويه تقوليلي اللي حصل برضو
داليدا: هو مش النهارده ليلتي وانت هتيجي عندي
إلياس بتفكير: ايوا هجيلك بس هعرف كل حاجه والنهارده انا سبتك ترتاحي ومحبتش اضغط عليكي بس كده كفايه
داليدا: حاضر امال ريناد فيين
إلياس بصلها.. وتجاهل سؤالها وشوية و ريناد نزلت وكانت لابسه هوت شورت وتيشيرت حملات م اللي إلياس كان جايبهم وهي محبتش تلبس منهم بس حابة انها تدفعه تمن عمايله فيها.
إلياس بصلها وبلع ريقه بصعوبه بس فجاءه عنيه بقت حمراا م غضبه
إلياس بغضب: رينااااد ع الاوضه فوق بالبس ده حالا ي ريناد
ريناد تجاهلت كلامه ببرود... وقعدت ع السفره
إلياس: انتي مسمعتيش انا قولت اي
ريناد: قولت اي الصراحه مسمعتش
إلياس قام بغضب جرها... م ايدها وطلع بيها ع الاوضه.
ريناد: سيب ايدي انا عملت اي لكل ده وماله لبسي مانا قاعده ف البيت مطلعتش براا
إلياس بغضب وغيره: البس ده يتلبس ف الاوضه وبس مش عايز اي مخلوق يشوفك بيه افرضي حد م الحراسه دخلي وشافك كده
ريناد: ي سلام ما مراتك لابسه اللي افظع م كده ومتكلمتش معاها اشمعنا انا
إلياس: مفيش حاجه اسمها اشمعنا اللي اقوله يتنفذ وبس.
ريناد بصتله بغضب... وهو حاول يهدء ويكلمها بهدوء.
إلياس: ريناد انا عايزك الايام دي تتجنبي انك تعصبيني علشان مضطرش امد ايدي عليكي زي امبارح
ريناد بصتله بغيظ... وهو حب يلطف الجو شويه
إلياس بغمزه: بس قوليلي مين الوتكه اللي قدامي دي
ريناد: لا انت بجد شخصيه غريبه ليك نفس تهزر
إلياس جذابها م خصرها: مين قالك اني بهزر انتي فعلا جميله اوي ي ريناد
ريناد قلبها دق وابتدت.. تضعف قدامه.
ريناد بارتباك: طب ابعددد
إلياس: تؤ هو ف حد يبقا قدامه القمر ويبعد برضو
إلياس قرب والتهم شفاي"فها ف قبله عميقه دابت ريناد معاااه بس فاقت وبعدته
ريناد بارتباك وخجل: انت قليل الاد"ب ولو عملت كده تاني متلومش إلا نفسك
إلياس بضحك: ده تهديد بقا ولا اي
ريناد: انت مش كنت رايح الشركه يلا امشي
إلياس شاف خجلها... ومحبش يزودها معاها خطف قبله م خدها وطلع.
ريناد بتوهان: يخربيته بس اي مز ابن الاي رغم اللي بيعمله بس برضو مش هسلمله.
ريناد فاقت: اي الهبل اللي بقوله ده انا بكره اصلا
بليل إلياس رجع... وقرر انه هيروح ل داليدا علشان يعرف منها اللي حصل.
داليدا بدلع: ياااه اخيرا جيتلي ي إلياس
إلياس: احم داليدا احكيلي الاول اللي حصل
داليدا: بسرعه دي تعالي الاول ناكل ي حبيبي
داليدا مدتلوش فرصه واخدته وقعده.
عند ريناد كانت قاعده... زهقانه قررت انها تنزل تقعد ف حديقة الفيلا...طلعت وشافة عربيه إلياس موجوده.
ريناد بغضب: معقول جه و رحلها ماااشي ي إلياس وبتقولي ف الاخر مبحبهاش هدفعك تمنه غالي.
عند إلياس و داليدا.
داليدا بدلع: خد دي م ايدي ي حبيبي
إلياس بضيق؛ مش عايز ي داليدا انا شبعت
داليدا اخدته م ايديه وقامت... حوطت رقبته.
داليدا:انا لسه بحبك اوي ي إلياس طول الفتره اللي اتخطفت فيها مغبتش ع بالي لحظه
إلياس: ممكن ندخل ف الموضوع ي ريناد
داليدا بغضب: انا اسمي داليدا ي إلياس مش ريناد
إلياس بنفاذ صبر: احكي ي داليد
داليدا قربت منه... وبتلعب ف زر"اير قم"يصه بدلع وبتحاول تتوه ع الموضوع قربت منه جامد.
بس فجاءه سمعه... صوت صريخ و ض"رب نا"رررر إلياس نزل جري ع تحت لاقي... يتابع.
ببقلمي Esraa G Eletrby
#المتمرده_وجحيم_القاسي
#البارت 17
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق