رواية المشعوذه الصغيره البارت الواحد وعشرون 21 بقلم نجلاء فتحى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه |
المشعوذة الصغيرة ✍ نجلاء فتحى
البارت 21
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
{ فى قصر رحيم }
رحيم / خرج من البسين وكأنة أمتلك العالم
بأيدة واخذ يصفر و يغنى لانة اول مرة يشعر
بالسعادة ومن ساعت لما كان طفل لم يفرح
مثل هذا الفرح والغريب انة لم يفكر تفكير
شيطانى اتجاه جنيتة بقلم نجلاء فتحى التى حصل
عليها واعترف
بينة وبين نفسة ان قلبة تحرك للجنية كما اطلق
عليها و ذهب إلى غرفتة واخذ شاور ونام فى هدوء
___________________
دموع / لنفسها كانت سعيدة بعد ما ترجمت لها سعيدة
حالت رحيم وقالت لسعيدة نفسها تسمع صوتة من
غير مساعدة
سعيدة / شاورت انها عاتساعدها بس لازم تخرج
من القصر معها علشان تروح للدكتور
دموع/ خافت
سعيدة/ ماتخافيش انا نفسى اعرف لية من ساعة
ما دخلتى القصر من شهور او يمكن سنة مش
عايزة تخرجى انتى مش بتزهقى
دموع / شاورت لا واعترفت بحبها لرحيم
سعيدة/ انصدمت من اعترافها وبصدق مستحيل
انتى نقية وهو شيطان ابعدى عنة اللى قلبة
اختارها جنية مش دموع اللى بينها وبينة جدار
دموع/ بكت مش بأيدي حسيت معها بالأمان من
اول ما شوفتة ومن قبل ما اعرف عنة الارف دة
بحبة وبكت بشدة
سعيدة/ يبقى لازم تروحى للدكتور وبعدين يتربى
من اول وجديد يا جنية رحيم
دموع/ اقتنعت بكلامها وضحكت هما الاثنين على
اخر جملة بقلم نجلاء فتحى
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
{ فى القرية }
الام/ مالك جاعد برة فى الطل اكدة لية يا ولدى
ناجى / وهو مدايق ويدخن سيجارتة ، جرفان يامااا
وكلة كوم و خلفت صفية كوم ٣ صبيان مرة
واحدة يامااا لية مش كفاية واحد لية ٣
الام / اعوذ بالله من عينك اوعاك تجول اكدة
تانى فاهم الخلفة دى رزج من عند الله وبعدين
انا مش ناسية موضوع اللى حصل جبل الجواز
وكان نفسى صفية يتعمل ليها فرح جد الدنيا
بس نجول اية فجرى من يومك وسابتة ومشيت
ناجى/ بقا يضحك بسخرية ويقول انا بقيت فى
يوم ولية ابو ٣ صبيان لية يعنى لو ماكنتش
اتجوزت صفية كان عيالى فى الشارع فاغمض
عيونة وقال اكتشفت انى عاشجك يا دموع
واتمنيت انك ام الصبيان مش الفجرية اللى جاعدة
فوج دى اةةةةة ضيعتك من يدى يا جلبي يا
ترى اراضيكى فين
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
{فى القاهرة }
بعد اصرار من سعيدة قررت دموع انها تكشف
وتعرف ان ليها حل ولا لا فى السمع والكلام
وكانت خايفة وهى فى المستشفى
سعيدة/ اهدى انتى خايفة لية انتى لابسة نقاب
ماحدش عايعرفك
دموع / كانت بترتعش وماسكة فى ايد سعيدة
لأنها مش متعودة غير على رحيم وسعيدة وسليمان
مدير البيت ودة رجل عجوز و قرر يساعد رحيم
اللى مربية من هو طفل صغير عن طريق دموع
وقطع كلامها نداء الممرضة لها ودخلت عند الدكتور
الدكتور/ اتفضل حضرتك مين فيكم اللى عايكشف
سعيدة / هى يا دكتور مولودة مش بتسمع ولا
بتتكلم وعندها دلوقتى ١٧ سنة ونصف وشوف
اللزم ومعاك فى اى حاجة
الدكتور/OK خليها ترفع النقاب وشاور انها تجلس
فى مكان بقلم نجلاء فتحى
دموع رفعت النقاب وهى خايفة من مواجهة
اشخاص غرباء وانتظرت الدكتور
الدكتور / عقم نفسة وبيلف شاف دموع امامة
فاوقعت منة الأدوات وقال بصدمة هو فى كدة
انتى بجد وبقا يمسح عينة ويقول ايه فى الجمال
انتى بشر كويس انك مش بتسمعي دة انا دكتور و٠٠
سعيدة/ بقرف شدت النقاب على وجهها وقالت اما
دكتور عرة اتفوةةة عليك تلاقيك ممرض ومتنكر
فى دكتور******
دى مش اخلاق دكاترة يا ******،******،
وشدتها وخرجت بيها برة المستشفى
الدكتور / بعد ما خرجت معقول فى بنت بالجمال
دة دى عدت مراحل الجمال بس كويس انها مشيت
دة الواحد هههههههه اكشف ازاى بقا على المرضى
دموع / شاورت ليها انها خرجت لية ولية كانت
متعصبة جوة
سعيدة/ بهدوء علشان مش عايزة تعرفها علشان
مش تخاف وترفض العلاج ،احم طلع دكتور مش
شاطر واتصلت على سليمان و عرفتة باللى حصل وعايزة تروح
مكان
تانى بعد ما عرفتة كلام الدكتور فالراجل الطيب
خاف على دموع لأنة كانت صعبانه علية من اول
يوم جات فية القصر وهى متبهدلة
وبعد وقت من الكشف فى عيادة خاصة
الدكتورة/ دموع عندها ٠٠٠٠٠
سعيدة/ نظرت الى دموع و٠٠٠٠٠٠٠
دموع/ 😲😲😲😲😲😲
يتبع
المشعوذة الصغيرة
بقلم نجلاء فتحى
تعليقات
إرسال تعليق