رواية أسد والمجهوله الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله البارت الثاني والثلاثون
رواية أسد والمجهوله الجزء الثاني والثلاثون
رواية أسد والمجهوله الحلقة الثانية والثلاثون
اسد بغرور. بس انا مش موافق
علي برفعه حاجب . وانت مالك منفوخ كده ليه وبعدين العروسه وافقت انت مالك
اسد . اغلط تاني اغلط اكتر مش قولتلك كله هيجي علي دماغك
طارق . مش موافق ليه يااسد
اسد بإستهزاء . انا والله شايف زينب تستاهل واحد احسن من علي
علي بإستدراج. اه وبعدين
اسد . ولا قابلين وفي واحد شافها اما جت اخر مره الشركه واعجب بيها وانا شايف انو ميترفضش
علي بضيق . مين الباشا
اسد . مش مهم تعرفه
علي . لا ازاي لازم اعرفه وبعدين انت سايبه يتكلم عن اختك عادي اهو اومال مزنقها معايا ليه
اسد . لا مش بيتكلم عنها في حاجه وحشه لا سمح الله ده واحد جاي يتقدملها وانا شايف انو ميترفضش
علي بيحاول يداري غضبه . طيب انا عاوز اعرفه
اسد وهو بيوجه كلاامه لزينب وغمز لها. فاكره المهندس اللي انتي روحتي المكتب بتاعه عشان تقدمي المشروع بتاعك
زينب بإستيعاب. اهاااااا ايوه فاكراه
اسد . هو ده بقا
علي بإنفعال . تصدق بالله انا غلطان اني معتبرك راجل وقولتلك تيجي معايا
اسد . لم نفسك يالاه
علي . عجبك الكلاام ده ياعمي
فهد . انت بتقول اي يا اسد
اسد . زي مقولتلكو كده انا موافق علي أحمد
علي بإنفعال. ده لعب عيال معرفش انك زبال،ه كده بس زينب ليا ومش لغيري وخاليك فاكر ان باللي عملتو ده انت مش صاحبي
فهد . متخلص يااسد في اي
اسد ……..
علي وهو بيقوم . انا ماشي لما القعده تبقا كلها رج،اله انا هاجي ورمق اسد نظره حارقه وغادر
زينب بدموع . عملت ليه كده ياابيه انا موافقه
أخذها اسد في احضانه . يابت انا بربيهولك الواد علي ده دماغه طايره يعني ممكن يعمل اي حاجه وانا عاوز اعقله
زينب وهي بتمسح دموعها . طب مين احمد ده
اسد بضحك . والله معرف
______
ادم بضحك . احلف اسد عمل كده
علي . انت بتضحك علي خيبتك
ادم . انا مش مصدق اصلا الحوار ده
علي . لا دي زينب اكديتلي كمان
ادم . طب تعالي نقعد في الجنينه شويه
علي بضيق . لا انا مخنوق مش قادر اقعد
ادم وهو بيفتح باب العربيه . انزل يابني هتروح فين يعني
علي . انا مش عارف بيعمل معايا كده ليه
ادم . مش انت اللي كنت بتقعد تقولي ده عاوز مصلحتك ده عاوز مصلحتك ممكن هو ليه وجهه نظر
علي . بلا وجهه نظر بلا ز،فت ده عيل والله دول العيال بيفهمو اكتر منه
ادم. اهدي بقا وانا هبقا اكلمه اشوف حل
______
قلب . طيب انت عملت ليه كده ده شكله بيحبها اوي حرام عليك
اسد بضحك. يابنتي الواد ده فالت لازم نلمو
قلب . والله حرام عليك
سحر . عندها حق يااسد ده كان هيعيط والله
اسد . احنا هنقضي الليله كلها نتكلم في الواد ده ولا اي
طارق . ده لو مولعش فيك بكره ابقا قابلني
اسد وهو ماسك يد قلب. فكك منه انا ماشي تصبحو علي خير
سحر . متقعد معانا يابني النهارده
اسد . لا خاليها مره تانيه انا همشي دلوقتي
واحتضانها وخرج
______
ادم بيحاول يهدي علي بكل الطرق لكن علي كان متعصب جدا
ادم . طيب انا هكلمو بكره واسأله عمل كده ليه
علي . هو ميهمنيش انا اللي يفرق معايا زينب
ادم . يابني هي مش وافقت عليك
علي . اه بس قالت انها معجبه ب الولاه التاني ده
ادم . انا مش عارف اقولك اي
جائت ساره بفاكهه وعصير . اتفضلو
علي . تسلمي ياساره مكنش ليه لازوم تتعبي نفسك كده
ساره بإبتسامه. ولا تعب ولا حاجه
ادم . معلش ياساره هتيلي تليفوني من جوه
ساره . حاضر
ادم . اهدي بقا انا هكلمو اشوف اي الحكايه
علي. براحتك
ساره جابت التليفون ل ادم وخرجت تاني .
ادم. اي يااسد انت فين
اسد . انا في البيت في حاجه ولا اي
قام ادم من مكانه وذهب بعيد عن علي
ادم بصوت واطي. اي اللي انت هببتو في الولاه ده
اسد بضحك . عملت اللي اتفقنا عليه
ادم . الله يخر،بيتك الولاه مش طايق نفسه انا زودتها معاه اوي
اسد . ولا زودتها ولا بتاع بس هو اللي اتحمق اوي
ادم . منت عارف انو بيحب زينب وانت رايح تقولو هاجوزها واحد تاني غيرك
اسد . انت هتستهبل منا قايلك اني هعمل كل ده
ادم . اه احنا متفقين بس انت قولت انك هتقولو كده في الأول وبعدين هتقولو انك بتهزر
اسد . بصراحه هو قل أدبه وانا عاوز اربيه هو عندك صحيح
ادم . اه عندي عامل شبه الست المطلقه
اسد بضحك. يستاهل متنسوش تحسبنو عليا بقا سلام
ادم بضحك . احنا حسبنا خلااص وقفل مع اسد ورجع الي علي
علي . قالك اي
ادم . مقلش حاجه
_____
قلب . ده انت قلبك اسود اوي
اسد . ده الواد ده بالذات انا معابيله جامد يالاه ربنا يقدرنا علي فعل الخير
قلب . طيب ابعد عني بقا عشان انت شرير
اسد وهو يقترب منها اكتر . انا شرير بردو ده انا طيب خالص
قلب . لا ابعد انت عارف الدكتوره قالت اي
اسد بتنهيده. خلااص تعالي نامي بقا وانتي ساكته
بعد مده كانت نايمه قلب في أح،ضان اسد
قلب . اسد
اسد . قلبو
قلب . ماما سحر قالت انها هتجيب واحده تساعدني في البيت بكره
اسد . طب ده كويس اوي
قلب وهب تعتدل في جلستها.وكويس ليه إن شاءالله
اسد . عشان تساعدك يابنتي بدل منتي م مرمطه نفسك كده
قلب . يا سلاام وافرض انها مش محترمه اعمل اي انا
اسد وهو بيرجعها لاح،ضانه مره اخري . مش محترمه علي نفسها ونمشيها ونجيب غيرها
قلب . بس انا مش عاوزه اي واحده تدخل بيتي
اسد وهو مبتسم لها . متقلقيش انا كده كده بره في الشغل اليوم كله وهي هتيجي الصبح يعني مش هشوفها خالص
قلب بإحراج. مش قصدي بس
قاطعها اسد. انا فاهمك ياقلب وعاوز اقولك انا مش هبص لواحده تانيه غيرك ونامي بقا عشان انا مفرهد اليوم كله
قلب بإبتسامه. تصبح علي خير
اسد . وانتي من اهل الخير
______
تاني يوم في الشركه
اقتحم ادم مكتب اسد
اسد بخضه . ده مرض بقا ولا اي شكلك اتعديت من علي
ادم . انا مبهزرش معاك الولاه علي مستحلفلك
اسد وهو بيرجع جس،ده علي الكرسي بكل اريحيه . ولا يهميني
ادم . علي راحتك بس هو ناويلك علي نيه سودا انا حبيت اعرفك بس
اسد . هو فين صحيح
ادم . معرفش
اسد . متعرفش ازاي هو مش كان بايت عندك
ادم . اه بس نزل منغير ميقول الصبح
اسد بإستغراب. يكون راح فين ده
اما عند علي فكان يقف أمام كليه زينب في انتظار خروجها ما ان لمحها علي اتجه اليها بسرعه
زينب بصدمه . علي
علي . عاوز اتكلم معاكي شويه
زينب بتوتر . انا انا مش هينفع عشان
علي بغضب . عشان اي
زينب . عشان ابيه اسد قالي مينفعش وكده
علي . اسد هو اللي قالك كده
زينب بتوتر. اه
علي بتنهيده . انتي موافقه علي الواد اللي قال عليه فعلا
زينب بتوتر. اصل اصل
علي بنرفزه . انطقي
زينب بسرعه . معرفش معرفش
امس،كها علي من معصمها بقوه . يعني اي متعرفيش
زينب بعياط . سيب إيدي بتوجعني
علي بغضب اكتر . اومال قولتلي ليه انك موافقه هااا قولتي كده ليه
زينب بعياط اكتر ولحظت تجمع الطلاب . سيب إيدي الناس بتتفرج علينا
انزل علي يده بقوه ووقعت زينب أرضا وركب علي عربيته وذهب الي منزله بينما زينب كانت تبكي بشده وتجمع الطلاب محاوله لتهديتها لكن كان بكائها يزداد
______
كان اسد منهمك في عمله قاطعه رنين هاتفه
اسد . الو
:,,,,,,,,,,
اسد بصدمه . انا جاي حالا
يتبع
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسد والمجهوله)
تعليقات
إرسال تعليق