القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها البارت الرابع بقلم هويدا زغلول في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها

الحلقه الرابعه 

بقلم هويدا زغلول

الام 

اخرتها يا عبدالرحمن مش عايزه منك فلوس يا حبيب امك والله هي خلصت لحد كده 


عبدالرحمن 

عايز اقولك أن لو هي فضلت في البيت 

أنا همشي منه وشوفي بقي انتي هتعملي اي 


الام 

مع السلامه يا حبيب امك امشي زي ما انت 

عايز برحتك بس اعمل حسابك لو خرجت برا 

البيت ده مش هترجع ليه تاني 


عبدالرحمن 

بس احب اقولك أن هقفل شقتي 

ايوه وهاخد المفتاح معايا وبعدها طلع 

شقته 


مني 

ها يا حبيبي عملت اي اختك ماشيه من البيت 

صح 


عبدالرحمن 

لا يا حبيبتي احنا اللي هنمشي ايوه لازم 

امي تعرف قيمتي في البيت ده لمي هدومك 

يومين بس نقعد فيهم عند امك وكلها 

كام يوم وهجيب ليكي احسن شقه 


مني 

ده انت تعيش العمر كله عند امي يا حبيبي 

برحتك بيت امي مفتوح لينا يلا بينا وفي شقه 

هند شافت اختها نازله واتصلت بيها 


هند 

رايحه فين يا منى وهتسيبي شغل البيت علي وحماتك كمان هو ده اللي اتفقنا عليه نكون مع بعض دائما


مني

 اسمعي يا بنت قولي لجوزك انت كمان انك عايزه تمشي من البيت وسيبي لها البيت ايه هي وعزه بقى لما نشوف هيصرفه ويكلوا منين 

واقفلي بقى لاحسن عبد الرحمن نازل ولازم نمشي دلوقتي وفعلا كان عبدالرحمن بيقفل الشقه واخدها ومشي وفي شقه حماتي 


عزه 

ليه يا امي بس اللي انتي عملتي ده مانتي 

عارفه أن أنا ماشيه ومش هقعد في البيت 

طيب هتصرفي منين دلوقتي بقي 


الام 

ملكيش دعوه مش انتي عايزه تمشي مع السلامه يا حبيبتي انتي كمان كلامي ليه مكنش 

علشان خاطرك انتي لا علشان خاطر اعرفه 

إن البيت ده حكمه في أيدي أنا مش في ايد 

مراته 


عزه 

والله ريحتي قلبي يا امي والله افتكرت أن أنا 

السبب لما ادخل انام بقي علشان اعرف

أنا هعمل اي ودخلت وحماتي قالت 


حماتي 

عملت اي يا ربي في حياتي علشان يحصل 

اللي بيحصل فيا ده وفي شقه هند 


هند 

قوم يا يوسف هو انت وراك حاجه غير النوم 

قوم يا راجل شوف المصيبه اللي احنا فيها 


يوسف 

فيه اي التاكسي اللي شغال عليه 

حصل ليه حاجه ما تردي يا وليه فيه اي 


هند 

اخوك مشي من البيت وطبعا كل حاجه هتكون 

علينا احنا لازم تمشي من البيت احنا كمان 


يوسف 

هنمشي نروح فين بس طيب عبدالرحمن  معه فلوس يشتري بدل الشقه 10 انا هقعد فين


هند 

وانا مالي يا اخويا انت لازم تتصرف المهم انا مش هقعد في البيت ده ثاني تجيب ليا شقه بيع الشقه دي وناخذ شقه بره


يوسف 

هو انت اكيد بتهزري عايزاني ابيع شقتي اللي في بيت ابويا انا لا يمكن اعمل كده وبعدين هو عبد الرحمن ساب البيت ومشي ليه


هند 

علشان  بيحب مراته يا اخويا ومش بيطيق عليها الهواء واختك بصراحه مفتريه وانا مش هاقدر استحمل اختك في البيت ده


يوسف 

طيب سيبيني انام حرام عليكي انا الصبح في المدرسه واخر النهارده ببقي علي التاكسي  ومحتاجه ريح جسمي شويه حرام عليكي


هند 

ما تقوم يا راجل تشوف هنعمل ايه في المصيبه اللي احنا فيها دي نوم ايه انزل لامك شوف ايه اللي حصل


يوسف 

حاضر حاضر أنا عارف ان مش هعرف ارتاح 

في البيت ده دقيقه واحده وبعدها نزل 

تحت ولقاه أمه عامله تعيط 


الام 

شفت يوسف اللي حصل اخت مراتك خلت اخوك يسيب البيت ويمشي مش مصدقه ان عبد الرحمن يعمل فينا كده


يوسف 

وهي هتعمل ليه كده بس يا ماما هو ايه اللي حصل بالضبط قولي ليا 


الام 

كان عايز اختك تسيب البيت بامر امراته وانا قلت لا اختك كده كده سايبه البيت وماشيه بس انا ما حبيتش اعرف مراته ان الكلمه هتكون كلمتها في البيت ده


يوسف 

بصراحه يا ماما كلنا عارفين نعزه مفتريه كنت ماشيه وخلاص وما تعمليش مشاكل


الام 

وهو ده اللي ربنا قدرك عليه بدل ما تقول لاخوك انت غلطان جاي تقول ليا الكلام ده


يوسف 

بصراحه يا امي انا كمان هسيب البيت وامشي وكنت نازل اقول لك كده بس انت عارفه ان انا ما معيش فلوس اجيب شقه وهبيع شقتي

تصبحي علي خير  


الام 

عوض عليا يارب والله حرام اللي بيحصل 

فيا ده وعزه كانت في اوضتها مشغله 

اغاني بصوت عالي والام دخلت ليها 

وطفت الاغاني 


عزه 

هو اي اللي انتي عملتي ده مش بريح 

اعصابي شويه من اللي حصل فيا 


الام 

حرام عليكي وريحي أعصابك من اي بقولك 

اي انتي مش ناويه ترجعي لجوزك امشي 

دلوقتي يلا 


عزه 

لا اوعي تنسي انك قاعده في شقتي 

هو انتي ناسيه أن بابا كتب ليا الشقه دي 

علشان خاف من إخواتي ولا اي وخرجت 

الام مصدومه من اللي سمعته ومشيت من البيت خالص  وبعدها نزلت ياسمين 


ياسمين 

ماما يا ماما اي ده امال ماما فين يا عزه 

كنت عايزه اعرف هعمل الغدا اي انهارده 


عزه 

أنا كنت فكرها قاعده في الصاله معرفش أصلها 

زعلانه علي عبدالرحمن أنه مشي من البيت د

بقولك اي أنا عارفه أن ليكي كلام مع 

داليا هي فعلا هتتجوز علاء 


ياسمين 

لما امك تيجي ابقي اطلعي عرفني هنعمل 

اكل اي وسبتها وطلعت 


عزه 

هو انتي كده مافيش منك دائما مصلحه 

حتي لو هيتجوزها أنا مالي المهم اخد 

الفلوس منه وابقي غنيه وفي شقه ام داليا

الباب خبط وفتحت داليا 


داليا 

مين حماتي اقصد طنط ام مصطفي تعالي 

اتفضلي 


حماتي 

والله عارفه انك احن عليا من عيالي وعلشان 

كده جيت ليكي يمكن سكت لما 

اطلقتي بس والله كان غصب عني 


داليا 

ملوش لازمه الكلام ده انتي مالك فيكي 

اي شكلك تعبان اوي 


حماتي

البيت من يوم ما مشيتي وهو اتخرب

ومش عارفه يابنتي والله ارجع 

اللي فات ازاي واصلح الدنيا 


داليا 

مبقاش ليه لازمه خالص الكلام ده المهم 

انتي زيك زي امي وخليكي هنا مع أمي 

طلما مس مرتاحه هناك وفعلا قعدت معاها 

وفي شقه علاء اتصلت داليا بيه 


علاء 

يعني اي أمه عندك في البيت لازم تمشي 

من عندك 


داليا 

أنا غلطانه ان قولت ليك يعني لا يمكن أنا 

اعمل كده الست محتاجه حد يقف جنبها 


علاء 

اسمعي يا داليا الست دي لازم تمشي واختاري 

دلوقتي وجودها في البيت ولا جوزنا 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا

تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

التنقل السريع