القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها البارت الخامس بقلم هويدا زغلول في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها

الحلقه الخامسه 

بقلم هويدا زغلول

داليا

واكيد الموضوع ده مش محتاج نقاش 

ابقي تعالي بليل لماما علشان تاخد دهبك 

وكمان الهدايا اللي جبتها 


علاء 

معقول كلامك ده ازاي يعني دي تبقي 

ام اللي باعك عايزه تبعيني علشانه 


داليا 

الست كانت كويسه معايا وعمري ما شوفت 

حاجه وحشه منها ومش ذنبها أن عيالها

عاملين كده 


علاء 

ماشي يا داليا بس اوعي تقولي هسيبك 

أنا مقدرش اعيش من غيرك 


داليا 

بجد وانا مش بحب الأسلوب ده الست كويسه 

معايا اوي ازاي اعمل معاها كده 


علاء

والله انا خايف بس يحصل منها اي

كلام من يغيرك من ناحيتي


داليا 

متخافش من الكلام ده المهم زي ما اتفقنا

أنا مش عايزه عزه تطلق يعني بلاش ترمي 

عليها يمين الطلاق سبها هي اللي تطلب 


علاء 

تمام ماشي وفي شقه عبدالرحمن


مني 

بجد انتي متعرفش أنا بحبك قد اي يا عبدو 

وكبرت في نظري اوي لما سمعت كلامي


عبدالرحمن 

بس ماما صعبانه عليا اوي أنا اول مره اقسي 

عليها اوي كده 


مني

كان لازم ده يحصل علشان خاطر متفضلش 

وافقه مع اختك في الغلط 


عبدالرحمن 

عندك حق وبعدها الباب خبط وفتحت 

مني 


مني 

مين هند خير اي اللي جابك دلوقتي 


هند 

هو انتي ناسيه أن هو بيت ماما ومن حقي 

اجي فيه في اي وقت 


عبدالرحمن 

خير يا هند هو حصل حاجه هناك ولا اي 


هند

ايوه حماتي مشيت من البيت ومنعرفش عندها حاجه


عبدالرحمن 

اي ازاي ده حصل يعني وفين جوزك 


هند 

يوسف برضه ميعرفش عنها حاجه وبعدين 

احنا لازم نعرف هي فين 


مني 

احنا ملناش علاقه بالبيت ده تاني يا هند 

خالص أنا وجوزي عايزين نعيش من غير 

مشاكل 


هند 

بس دي أمه برضه ولا اي يا عبدالرحمن 


عبدالرحمن 

اوعي كده من وشي انتي وهي لما 

اروح اشوف أنا هعمل اي وبعدها راح البيت 


عزه

اي اللي رجعك تاني يا عبدالرحمن مش خلاص 

مشيت 


عبدالرحمن 

امك فين وانتي ازاي بالبرود ده وامك مشيت 

من شقتها 


عزه 

لا اصحي كده وفوق دي شقتي أنا ولا أنت 

ناسي أن بابا كتبها ب اسمي قبل ما يموت 

وبعدين هي امك هتروح فين يعني شويه 

وهترجع


عبدالرحمن 

أنا مش عارف بجد انتي اي شيطان خربتي 

البيت الاول خلتيني أطلق مراتي وبعدين 

مشيتي امك من البيت 


عزه 

لا كده معلش ثواني كلنا عملنا معاها اي 

أنت لو مش عايز تطلق مكنتش طلقت 

وبعدين لما اتجوزت سمعت كلام مراتك 

ومشيت 


عبدالرحمن 

كنا مرتاحين قبل وجودك في البيت 


عزه

متخافش اهو ربنا بياخد ليك حقك اهو

داليا هتتجوز جوزي 


عبدالرحمن 

بتقولي اي داليا هتتجوز بعدي طيب ازاي 

أنا مش قادر اصدق


عزه 

طلعت بنت مش سهله زي ما كنا فاكرين 

وراحت تشاغل جوزي 


عبدالرحمن 

انتي السبب وبعدها مشي وراح بيت داليا


داليا

مين عبدالرحمن عايز اي 


عبدالرحمن 

معقول هتتجوزي طيب ليه وازاي واشمعنا 

علاء علشان توجعي قلبي 


داليا

هههههههههههه واوجع قلبك ليه هو اصلا 

فيه بيني وبينك اي حاجه اللي كان بينا 

راح خالص 


عبدالرحمن 

بس انا بحبك ومستعد ارجعك تاني يا داليا


داليا 

معقول ناوي تطلق مني ولا عايز ترجعني وهي

علي زمتك 


عبدالرحمن 

وافقي انتي بس وبعدين نتكلم في اي حاجه

بس بلاش تتجوزي ارجوكي  أنا مش هقدر 

علي كده وبعدها خرجت أمه 


الام 

اي ده عبدالرحمن هو انت عرفت منين انك 

هنا وجاي تعمل اي 


عبدالرحمن 

ماما الحمد لله أن اطمنت عليكي والله انا 

اسف بجد وحقك عليا في اللي عملته معاكي 


داليا 

طيب اسيبك يا ماما معاه اتفضل برضه البيت 

بيتك وبعدها دخلت الأوضه وكان معاها خط 

جديد وبعتت لمني رساله 


داليا 

جوزك عند طلقيته بيعمل اي هههههههههههه 

شكله عايز يرجعها وهي اول لما شافت

الرساله دي راحت مني عند داليا وفتحت 

ليها داليا 


مني 

هو فين وبيعمل اي عندك الله انت هنا 

يا استاذ بتعمل اي 


عبدالرحمن 

أنا أنا اصل اه امي عرفت انها هنا قولت 

اجي اطمن عليها 


داليا 

هههههههههههه لا واضح جدا انك عندك استعداد ترجعني تاني وتطلقها أنا غلطانه 

إن سمعت كلامك 


عبدالرحمن 

اي الكلام ده اسمعي بس يا مني 

والله عايز اقولك اي 


داليا 

جوزك المحترم يا هانم كان جاي عايز 

يرجعني وعرف أن مامته هنا بالصدفه 

وانا عمري ما ارجع لواحد رامني تاني 

واطلع برا يلا 


عبدالرحمن 

يلا بينا يا امي انتي ملكيش قاعد هنا 

تاني وهترجعي بيتك معززه مكرمه 


مني 

اصبر عندك هنا عرفها انك عمرك ما كان في 

دماغك انك ترجعها 


عبدالرحمن 

يلا بينا يا مني انا مش عايز فضائح 

امشي قدامي 


مني

مش همشي غير لما تعرفها أنها ولا حاجه يا أما 

تطلقني دلوقتي 


الام 

يا بنتي مش عايزين مشاكل ارجوكي امشي

بقي 


عبدالرحمن 

برحتك يا مني انتي طالق وانتي اللي اختارتي 

اللي انتي عايزه وبعدها مشي الكل من عندي 

وبصراحه كنت فرحانه اوي من اللي حصل 

وبعدها بفتره اتجوزت علاء وروحت معاه شقته 

وفي يوم لقيت عزه جايه البيت 


عزه

ازيك يا داليا عامله اي امال فين علاء معلش 

أنا عايزه 


داليا 

تقدري تنزلي عند مامته وانا هخلي يجي 

عندك تحت 


عزه 

شكرا جدا ليكي وبعدها دخلت وجه تلفون 

من رقم غريب


داليا 

الو ايوه مين اي ده ماما رقم مين 

ده اللي بتكلمني منه 


الام 

معلش يا داليا تعالي بسرعه العنوان اللي هبعته 

ليكي دلوقتي ده وياريت متتاخريش 


داليا 

حاضر يا ماما بس هو انتي كويسه 


الام 

اه كويسه بس تعالي بسرعه وفعلا راحت 

داليا العنوان اللي امها قالت ليها عليه 

اول ما دخلت الشقه كان عبدالرحمن واقف


عبدالرحمن 

شوفتي أن لو عايز اجيبك هجيبك يا داليا 


داليا 

امي مين. وهي كويسه ولا حصل ليها حاجه 

وبعدها حصل .......


 لحد هنا تكون خلصت حلقتنا

تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

التنقل السريع