القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية خادمة الوحش البارت السابع والثامن بقلم ساره محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

خادمه الوحوش البارت السابع

اللهم صل وسلم على سيدنا محمد


ليلي :يا لهووووي ليه 

جاسر: احم بصي وراكي 

ليلي نظرت خلفها ثم قالت بخوف: انا معرفكش امين اوعي كده 

جاسر باستغراب :رايحه فين يا مجنونه انتي 

ليلي: هختفي 

جاسر :واطيه هتسيبني لوحدي

ليلي: ولا اعرفك 

جاسر لسه هيرد عليها وجد رعد امامه رجع ينظر لليلي مره اخري ولكنه لم يجدها بجانبه همس قائلا واطيه قاطعه رعد الذي اشار له لينزل من السياره  

جاسر بخوف اوام له ثم نزل من السياره 

جاسر :رعد انا ولم يكمل جملته حتي تلقي لكمه من رعد اوقعته ارضا 

رعد بغضب: ممكن تفهمني خرجت من غير حراسه ليه انا مش نبهت قبل كده علي الموضوع دا 

جاسر :حصل 

رعد بلوم: طالما حصل بتعرض حياتك للخطر ليه يا غبي مش كفايه اللي راحوا عايز تروح انت كمان 

رعد :ولا كلمه قدامي علي البيت يلا 

ثم ذهب باتجاه سيارته ولحقه الجميع ولكنه سمع صوت من السياره 

ليلي بهمس :هما وقفوا كلام ليه ممكن يكونوا مشيوا لحظه ووجدت من يفتح باب السياره 

ليلي بهمس :هيموتني هيموتني اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمدا رسول الله 

رعد بغضب: انتي بتعملي ايه هنا 

ليلي  ههههه مساء الخير اعملك قهوه 

رعد بغضب: انزلي انزلي 

نزلت ليلي قائلا بخوف :وحياه عيالك يا شيخ ما تموتني 

رعد: بتعملي ايه هنا 

ليلي نظرت لجاسر وجدت حالته يرسي لها بسبب ضرب رعد له خافت ان تقول له انها خرجت بمساعدته فتسوء الامور

رعد بغضب: ردي 

جاسر :كانت جايه ولم يكمل جملته قاطعته ليلي 

ليلي بخوف: انا كنت عايزه اخرج اتمشي شويه ولقيت جاسر بيه خارج ركبت العربيه من غير ما يشوفني 

رعد :امممم تمام لينا كلام تاني يلا 


في القصر 

بمجرد وصولهم القصر اسرعت ليلي للاختباء 

رعد بصراخ :ليلي لييييلي تعالي هنا 

ليلي في المطبخ قائله بخوف :بيدور عليا بيدور عليا اعمل ايه اعمل ايه ثم فتحت الدولاب في المطبخ واختبأت به 

رعد بغضب: راحت فين ليلي ليلي اخرجي احسن لك ليلي ثم خرج من المطبخ 

ليلي اخرجت راسها فقط من الدولاب قائله: الحمدلله مشي 

في الخارج 

رعد: ليلي ليلي 

حاول ادهم وفارس محادثته ولكنه لم يرد عليهم 

جاسر :رعد اسمعني 

رعد بغضب: مش عايزه اسمع كلمه من حد وخصوصا انت يقصد جاسر ثم قال بصوت عالي ليلي هتروحي مني فين والله لوريكي 

ليلي في المطبخ بهمس: نينينينينيينينينيني مابخافش 

في الخارج رعد بصوت عالي : اصبري عليا انا هعرفك تكسري كلمتي ازاي 

ليلي في المطبخ بهمس :قولت ما بخافش 


بعد مرور ساعه ذهب رعد الي غرفته كي ينام 

فارس موجه كلامه لجاسر: تستاهل 

جاسر :مش ناقصاك انت كمان 

ادهم :هي ليلي اختفت فين كل دا 

فارس :مش عارف دي بمجرد ما العربيه وقفت ببص ورايا ملقتلهاش اثر 

ادهم :طيب خلينا نقوم ندور عليها رعد طلع ينام اهو

جاسر وفارس: اشطا 

ثم اخذوا يبحثون عنها 

دخلوا الثلاثه الي المطبخ قائلين بهمس: ليلي ليلي انتي فين اطلعي رعد نام 

فارس: هششششش سامعين في صوت طالع من الدولاب دا 

ذهب فارس باتجاه الدولاب وفتحه مره واحده 

وجد ليلي تجلس في الدولاب وتاكل جزر 

فارس بضحك: تعالوا تعالوا لقيت ارنب هنا 

ادهم :ههههههههههههه انتي كل دا قاعده هنا 

ليلي: هولاكو نام 

جاسر :ههههههههه اه نام يا اختي اطلعي اطلعي 

ليلي بالم: منه لله ضهري وجعني اوي داهيه تاخده

جاسر بلوم: عملتي كده ليه 

ليلي: عملت ايه 

جاسر :ليه ماقولتيش انك خرجتي معايا 

ليلي :يا شيخ اقعد هو انت كنت ناقص دا شلفطك خالص 

جاسر: ايوا بس 

ليلي: انا جعانه حد ياكل معايا

الجميع بصوت واحد: اناااااا

ليلي: اشطااااااا 


في اليوم التالي 

ليلي تجهز الفطار 

اتي ادهم قائلا بمرح :صباح الفل يا لولو 

ليلي :صباح النور بقولك هو هولاكو صحي 

ادهم: اه ونازل دلوقتي 

ليلي: طيب الحق اهرب انا بقي 

ادهم :هههههههه جبانه 

نزل رعد وجاسر وفارس 

رعد: ليلي فين 

ادهم: ههه في المطبخ 

رعد :كده طيب كملوا فطاركم 

ثم ذهب باتجاه المطبخ 

دخل رعد المطبخ ولم تنتبه ليلي له وجلس علي الطاوله خلفها سمعها تقول: القهوه خلصت طيب هو زمانه نزل دلوقتي ولو شافني هيقتلني اعمل ايه 

رعد من خلفها :وانتي خايفه ليه طلعي القهوه كده وخليكي شجاعه 

ليلي: صح انا خايفه ليه دا حتي صوت علي الفاضي وعضلاته دي كلها نفخ اصلا 

رعد :لا والله 

ليلي: اه والله زي ما بقولك كده ولسه بتبص وراها عااااااااااااااااااااا انت هنا من امته 

رعد :من بدري كنتي بتقولي ايه بقي 

ليلي: هههههه القهوه 

رعد :انا صوت علي الفاضي وعضلاتي نفخ 

ليلي :مين الحيوان اللي قال كده محصلش يا باشا 

رعد ينظر لها فقط ويرفع احد حاجبيه 

ليلي وهي علي وشك البكاء: والله ما هتكرر تاني 

رق قلب رعد لها قائلا بهدوء :هاتي القهوه وتعالي ورايا 

ليلي أوامت له

في الخارج 

جلس رعد ثم اشار لليلي كي تجلس هي الاخري

جلست ليلي بجانب فارس الذي قال بمرح :شايفك لسه عايشه 

ليلي :الحمد لله عدت علي خير 


في مكان آخر 

الزعيم: فتاه في سياره جاسر من تكون؟

لا اعرف زعيم ولكنها تعيش معهم في القصر

الزعيم: اريد ان اعرف كل شي عنها مفهوم 

مفهوم زعيم 


استوووووووب



خادمه الوحوش البارت الثامن بعنوان الحفله 

اللهم صل وسلم على سيدنا محمد


في مكتب رعد 

ادهم :هنعمل ايه مع الزعيم 

فارس: اكيد مش هنعدي اللي عمله دا بالساهل 

رعد: معاك حق انا جهزتله هديه حلوه جدا هتعجبه المهم اجهزوا عشان الحفله الليله دي 

جاسر: وليلي 

رعد: مالها ليلي 

جاسر :هتفضل هنا لوحدها 

رعد: ايوا 

جاسر :رجال الزعيم اكيد شافوها معايا ممكن يؤذوها وهي هنا لوحدها لما تبقي معانا احسن هنعرف نحميها

فارس :جاسر معاها حق هي ملهاش ذنب لو حصلها حاجه ذنبها في رقبتها

ادهم: لازم تيجي معانا لو بقت وسطتنا محدش هيقدر يقرب لها 

رعد بتنهيده: تمام فارس قولها تجهز عشان تيجي معانا 

ادهم وجاسر في صوت واحد: انا هقولها

رعد بغضب: احنا في حضانه هنا 

فارس نظر لهم بشماته ثم خرج حتي يخبر ليلي 


في المطبخ 

فارس بابتسامه: لولو 

ليلي :ايوا يا فارس بيه 

فارس :ادخلي اوضتك هتلاقي فستان البسيه وكوني جاهزه بالظبط الساعه ٨ 

ليلي باستغراب: ليه 

فارس: هتيجي معانا حفله بليل 

ليلي: لا يا اخويا روحوا انتو كفايه اللي شوفته لما خرجت المره اللي فاتت 

فارس :مش هينفع تفضلي هنا لوحدك صدقني كده امان ليكي ممكن بقي تسمعي الكلام 

ليلي بتنهيده: حاضر بس هو سؤال هو هولاكو عارف الموضوع دا ولا هنخرج من وراها زي المره اللي فاتت 

فارس :هههههههههه عارف يا اختي عارف وجاي معانا كمان 

ليلي :امممممم طب كويس 

فارس :انا جعان خلصتي الاكل 

ليلي :خمس دقائق بالظبط وكل يبقي تمام 

فارس: اشطا هجهز السفره 

ليلي :والنبي انت الطيب اللي فيهم 

فارس :ههههههه يلا خلصي 


علي سفره الغداء 

رعد :فارس قالك علي الحفله 

ليلي :ايوا قالي 

رعد: تمام 

ادهم بابتسامه: متاكد النهارده ليلي هتبقي اجمل واحده في الحفله 

ابتسمت ليلي بخجل ولم ترد 


مساءا 

رعد :هي الزفته دي هتطول كتير اتاخرنا 

فارس :هروح اشوفها ثم ذهب باتجاه غرفه ليلي 

فارس وهو يخبط علي الباب قائلا: ليلي ليلي انجزي اتاخرنا 

ليلي من الداخل: خمس دقائق بس 

فارس: اخلصي رعد هنيفخنا 

ليلي :حاضر حاضر

لحظات وخرجت ليلي

اول ما رآها فارس انبهر بجمالها قائلا: واااااااو ايه الجمال زي القمر 

ليلي بابتسامه : بجد

فارس بابتسامه :طبعا 

ليلي :انا خايفه اوي 

فارس: ليه 

ليلي :حفلات زي بتاعتكم دي انا عمري ما حضرتها خايفه اخرب الدنيا 

فارس: متقلقيش احنا كلنا معاكي يلا بقي الكل مستنين

ليلي أوامت له

خرجت ليلي 

بمجرد انا رآها رعد وجاسر وادهم تصنموا مكانهم 

ادهم بإعجاب :وااااو انتي حلوه يا ليلي 

ليلي بابتسامه  :شكرا 

رعد وهو مازال ينظر لليلي قائلا بهدوء: احم احم يلا هنتاخر

اوام له الجميع ثم ذهبوا خلفه

انقسموا في سيارتين 

رعد وجاسر في سياره

وادهم وفارس وليلي في سياره واتجهوا الي الحفله 

بعد مرور نصف ساعه 

وقفت السيارتين ونزل الوحوش الاربعه ونظرات الاعجاب تلاحقهم وليلي التي اخذت تنظر هنا وهناك مثل التائه ولم تنتبه كادت انا تقع علي الارض بسبب فستانها ولكن يد رعد كانت الاقرب لها  

ليلي بخضه :تنستر يا بني والله كان هيبقي منظري زباله دلوقتي ثم رفعت راسها كي تري من ساعدها اذا به رعد

ليلي بتوتر: احم احم انا اسفه 

رعد بهدوء وهو يمد يده لها كي تتمسك بها قائلا :امسكي ايدي عشان متقعش وبطلي تبصي هنا وهناك بصي قدامك بس تمام

ليلي :حاضر 


في الداخل 

ليلي بصدمه :يا لههههههوي ايه البنات دي ايه البنات اللي مش لبسه حاجه دي 

ادهم: ههههههههههههههه انتي لسه شوفتي حاجه 

ليلي :يا راجل 

ادهم: لسه لسه اصبري بس 

بينما هم واقفون تاتي فتاه جميله للغايه ذهبت باتجاه رعد قائلا بابتسامه :رعد وحشتني اوي ثم قبلته امام الجميع 

ليلي بصدمه اغمضت عينها قائله: يا قليله الادب ثم  وضعت احدي يدها علي وجهها واليد الاخري اخذت تضعها علي عيني فارس قائله غمض عينك غمض عينك عيب كده

فارس :هههههههههههه نزلي ايدك يا بنتي خلاص 

ليلي :انت شوفت البت دي عملت ايه وهو واقف عادي كده 

فارس: في عالمنا دا اللي شوفته دا شئ عادي جدا يا ليلي 

رعد: اهلا لينا 

لينا: اهلا رعد وحشتني اوي 

رعد: الزعيم فين 

لينا: في انتظارك تعالي 

رعد اشار الي جاسر وادهم وفارس إن يلحقوه ومعهم ليلي 

عند الزعيم 

الزعيم بابتسامه :رعد كيف حالك

رعد بابتسامه :بخير بخير جدا 

ثم جلسوا جميعا 

الزعيم: واااو الم تعرفني علي هذه الجميله 

رعد: ليس من شانك لنتحدث بخصوص الصفقه

الزعيم: هههههههههه حسنا 

ليلي تهمس لفارس: هما بيقولوا ايه انا مش فاهمه 

فارس :بيتكلموا في شغل 

ليلي :هي مين البت اللي لازقه لرعد دي 

فارس: دي بنت الزعيم 

ليلي بصدمه :يعني اللي قاعد دا ابوها

فارس :ايواااا

ليلي :وبتعمل كده عادي وهو قاعد 

فارس: ايوااااا

ليلي: لا حولا قوه الا بالله ثم اخذت تنظر حولها قائله انا عايزه امشي الحفله دي مقرفه اوي 

فارس: مش دلوقتي يا ليلي اجبلك حاجه تشربيها

ليلي: لا مش عايزه ثم نظرت باتجاه رعد وتلك لينا التي تلتصق به كالعلكه قائله بغيظ بت ملزقه 


اثناء الحفل 

تفرقوا جميعا وتركوا ليلي تقف وحدها وسط الحفل 

تقدم احد المدعون منها قائلا: هل تسمحي لي ايتها الجميله بهذه الرقصه 

ليلي :هااااا بيقول ايه دا واخذت تشاور له قائله انا مش فاهمه حاجه منك يا عم انت 

الشخص :ماذا تقولين ثم امسك يدها  قائلا هيا هيا لنرقص 

ليلي بخوف :سيب ايدي يا راجل انت سيبني ثم اكملت وهي علي وشك البكاء فارس الحقني 

ولكنها وجدت من يمسك يد الرجل ويبعدها عنها قائلا: بغضب ابتعد عنها 


استووووووووووب

تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. جميلة جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع