القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية خادمة الوحش البارت التاسع والعاشر بقلم ساره محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


خادمه الوحوش 

البارت التاسع

اللهم صل وسلم على سيدنا محمد


الشخص هو يدفع رعد قائلا :ليس من شانك ابتعد

رعد بابتسامه شر: لك ذلك ثم تحولت ملامحه ١٨٠ درجه واصبح يضرب هذا الشخص بدون رحمه حتي اختفت ملامحه هذا تحت صدمه ليلي من تحوله المفاجئ وخوفها الشديد منه 

حين انتهي رعد امسك يد ليلي وخرج من الحفل لحقه كل من فارس وجاسر وادهم وهم يحملون ذلك الشخص الذي ضربه رعد 

ليلي بالم  :سيب ايدي بتجوعني ااااه

وفجاه وقعت علي الارض نتيجه ضرب رعد لها قائلا بغضب ؛اخرسي 

ليلي  بصدمه وضعت يدها علي وجهها 

رعد بغضب: اركبي العربيه 

وحين لم يجد منها رد 

رعد بغضب: يلااااااااا

ليلي بخوف :حاضر

ثم اتجهوا جميعا الي القصر 

حين وقفت السياره نزلت ليلي بسرعه واتجهت الي القصر ومنه الي غرفتها ثم انفجرت في البكاء 


في الخارج

فارس: رعد استني 

رعد :خير 

فارس: مكنش لازم تضرب ليلي ولا تعاملها بالطريقه دي 

رعد :انت هتيجي تقولي اعمل ايه ومعملش ايه 

فارس :ابدا بس 

رعد :ولا كلمه كله علي اوضته

ثم ذهب الجميع الي غرفته ماعدا رعد الذي جلس يفكر فيما حدث اليوم ولماذا فعل هذا لماذا جن عندهم راي ذلك الشخص يمسك يدها لماذا ضربها ولم يكن لها ذنب 

رعد محدثا نفسه :طب انا عايز قهوه اعمل ايه اوووووف زمانها نامت هقوم اعملها انا 

في المطبخ 

دقائق وكان المطبخ في حاله يرثي لها 

رعد :اوووووف ايه فنجان قهوه مش عارف اعمله وجاء يخرج فنجانا من احد الإدراج حتي يضع فيه القهوه ولكنه اوقع الدرج واتكسرت كل الفناجين بالكامل 

رعد: اوووووووف بقي 

لم يجد حلا غير ان يذهب إليها 

ثم ذهب باتجاه غرفتها 

وقف علي الباب سمعها لازلت تبكي وقف بتردد يدق الباب ام لا حسم امره ودق الباب 

ليلي في الداخل :ادخل 

دخل رعد الذي حين رأته ليلي ظنت إنه جاء ليعتذر لها ولكن فاجأها بقوله: قومي اعمليلي قهوه 

ليلي بصدمه :نعم 

رعد: انجزي 

ليلي بغضب :حاضر 

ثم ذهبت الي المطبخ وهو خلفها وبمجرد رؤيتها لحاله المطبخ كاد فمها يصل الي الارض ثم نظرت له بصدمه 

رعد: احم احم خلصي وهاتيها المكتب 

قال جملته ثم ذهب 

ليلي وهي علي وشك البكاء؛ منك لله يا شيخ ايه دا عاااااااااااااااااااااااا 

في المكتب 

رعد؛ ادخل 

دخلت ليلي قائله :القهوه 

رعد: حطيها عندك 

ليلي بغيظ :حاضر ثم وضعتها وخرجت 

ليلي علي باب المكتب؛ طور وربنا طور 

رعد: من الداخل سمعك علي فكره 

ليلي :نينينينينيينينينيني 

في الداخل 

رعد يشرب القهوه بتلذذ قائلا :اممممم ايوا كده مش القرف اللي كنت عامله من شويه 


في اليوم التالي 

دخل المطبخ كل من فارس وادهم وجاسر 

ليلي باستغراب: مالكم 

فارس: اسف 

ليلي: علي ايه 

ادهم: علي اللي حصل امبارح 

جاسر: واللي عمله رعد كمان 

ليلي؛ خلاص محصلش حاجه ممكن بقي تساعدوني 

الثلاثه بابتسامه: ماشي 

نزل رعد واستغرب لعدم تواجد اي احد ولكنه سمع اصواتهم اتيه من المطبخ 

ذهب باتجاه المطبخ وجدهم جميعا يساعدون ليلي في تجهيز الفطار 

لاحظت ليلي وجود رعد ولكنها تجاهلته قائله :شكرا بجد انكم بتساعدوني لاني بجد تعبانه اوي 

ادهم: تعبانه مالك 

ليلي وهي تنظر لرعد: ابدا امبارح فضلت طول الليل ارتب المطبخ كان متبهدل علي الاخر 

فارس :غريبه محدش دخل المطبخ مننا خالص امبارح 

ليلي: مش عارفه مين اللي عمل كده ايه دا رعد بيه انت هنا من امته 

رعد وهو يرفع احد حاجبيه :لسه جاي خلصوا يلا عندنا شغل كتير 

جاسر: فين الفناجين 

ليلي ؛اتكسرت كلها حط في دول 

جاسر :ماشي 


علي الفطار 

ادهم: قولت انك مجهز هديه للزعيم ايه هي 

رعد: هتعرفوا النهارده 

رعد: ليلي عندنا ضيوف النهارده علي الغدا جهزي كل حاجه

 فارس: مين 

رعد؛ الزعيم وبنته 

ليلي بصدمه؛ الملزقه

رعد: متخرجيش خالص من المطبخ النهارده مفهوم 

ليلي بغيظ: مفهوم 

رعد: خلصوا وتعالوا ورايا 

اوام له الجميع 


في المكتب 

جاسر بضحك: قصدك انك اخدت منه الصفقه كلها 

رعد :ايوا 

فارس: بس ازاي 

رعد :بمساعده لينا 

ادهم :وااااو دي هتبقي اكبر ضربه ليه 

فارس بابتسامه: صح 

رعد: المهم ليلي ما تظهرش خالص خالص النهارده تمام 

فارس :متقلقش 

ادهم :وبالنسبه للبني ادم اللي في البدروم دا 

رعد :مش وقته دلوقتي 

جاسر: بس انت عزمت الزعيم علي الغدا ليه النهارده 

رعد بابتسامه: حابب اشوف رد فعله علي الهديه اللي مجهزها له 


علي الغداء 

الزعيم: ما سبب دعوتك لي سيد رعد 

رعد بابتسامه: ستعرف زعيم ولكن الآن استمتع بوجبتك 

زعيم :حسنا 

لينا :وااااو الطعام جميل جدا

رعد بابتسامه وهو يقبل يدها :لن يكون اجمل من هديتي لكي 

لينا بابتسامه :انا متاكده من ذلك 


في المطبخ 

ليلي: نينينينينيني عيله ملزقه عاااااااا همووووت نفسي اجبها من شعرها بنت المبقعه دي شوف البت قليله الادب بتعمل ايه لا وهو عادي 


في الخارج 

هاتف الزعيم يرن 

رعد بابتسامه: هاتفك يرن زعيم لابد ان هناك شئ مهم 

زعيم: اوه حسنا اسمح لي 

رعد :تفضل 

ثم ذهب 

ماهي الا لحظات وسمع الجميع صراخه 

الزعيم: ررررررعد ماذا فعلت 

رعد ببراءه: ماذا زعيم الم تعجبك هديتي اوه لقد ساعدتني فيها لينا الم تعجبك 

الزعيم: ايها اللعين ماذا فعلت ثم اكمل بهستريا لقد خسرت كل شي كل شي لينا كيف تفعلي في هذا لينا

ماذا فعلتي ثم اخرج سلاحه واطلق رصاصته


استووووووووب



خادمه الوحوش 

البارت العاشر

اللهم صل وسلم على سيدنا محمد


رعد وهو يمسك يد الزعيم ويرفعها عاليا قائلا بغضب: هذه ابنتك هل جننت 

الزعيم بصراخ :اترك يدي 

رعد وهو ينادي علي الحراس قائلا :القوا هذه القمامه خارجا 

الزعيم بصراخ: لا لا اتركوني اتركوني ستندم يا رعد ستندم 

رعد بابتسامه :هذا جزاء من يقف في طريقي انا واخوتي ثم اكمل بسخريه ايها الزعيم 

ثم التفت إلي لينا قائلا لا تخافي ساوفر لكي الحمايه لينا وشكرا ليكي علي مساعدتك 

لينا ببكاء :انت خدعتني رعد انت لم تقل انك ستفعل ذلك 

رعد :والدك حاول قتل اخي لينا وهو يستحق ذلك يستحق انا يخسر مكانته وامواله وكل شي  وهذا ما فعلته إنه يستحق هذا واكثر كل شئ اصبح ملكي انا واخوتي الان ثم تنهد و اشار الي باب القصر الحراس في انتظارك تفضلي ولا تخافي لن يقدر علي الاقتراب منك انتي في حمايتي

ثم خرجت لينا 

ادهم :هههههههههههههههه البضاعه عملت فيها ايه 

رعد بابتسامه: زي كل مره مع البوليس 

جاسر :اااااه ادي اول راس طارت مين اللي بعده 

فارس: لا لا هدي كده احنا ما صدقنا نوصل للنقطه دي بعد سنين 

رعد :فارس معاه حق نهدي شويه 

جاسر بندم : لسه زعلان مني 

رعد :انت شايف ايه مكنش لازم ندخلها في اللعبه دي اللي كان مطلوب منك انك تخرج لوحدك وبس وجود ليلي معاك في العربيه ورطها في الموضوع كله وخلاص 

جاسر: اه بس ايدك كانت تقيله اوي شوهتلي وشي يا عم 

رعد :هههههه في دي حقك عليا

جاسر: ههههههه ولا يهمك هنعمل ايه 

رعد :ولا حاجه هنستلم مهمتنا الجديده مكان الزعيم 

مش عايز غلطه مفهوم 

الجميع: مفهوم 

رعد: ليلي ليللللللللي

ليلي: ايوا ايوا جيت اهو

جات ليلي وهي تحمل القهوه 

ليلي بابتسامه :القهوه 

رعد :ههههه بتيجي في وقتك حطيها وشوفي شغلك 

ليلي :حاضر  بس سؤال هي الملزقه فين

رعد بابتسامه :مشيت يا ليلي 

ليلي بفرحه: احسن 

فارس :وانتي فرحانه ليه 

ليلي: مش برتاحلها البت دي 

ادهم بابتسامه :مش هنحتفل بالانجاز دا ولا ايه 

جاسر: فعلا لازم نحتفل 

فارس: وانا عندي مكان حلو اوي نحتفل فيه 

رعد: تمام يلا ثم وجه كلامه لليلي ايه مش عايز تيجي معانا 

ليلي بصدمه :اناااا

اوام لها رعد 

ليلي بصدمه: انت بتتكلم جد احلف 

رعد بابتسامه: خلصي قبل ما ارجع في كلامي هتيجي معانا ولا لا

ليلي بفرحه :طبعا جايه دقيقه واحده 

رعد بابتسامه: تمام 


ليلي: واااااااو المكان تحفه بس سؤال 

رعد: اسئلتك كترت يا ليلي 

ليلي: اخر سؤال والله اخر سؤال 

رعد: اسالي

ليلي: ايه سبب الاحتفال ده بقي 

جاسر :بنحتفل بحاجه اخيرا حققناها بعد سنين 

ليلي بفضول: وايه هي الحاجه دي 

رعد  هو يرفع احد حاجبيه: مش قولتي اخر سؤال اسكتي بقي

ليلي :خلاص سكت ثم اكملت بهمس داهيه تاخذك

رعد: سمعتك علي فكره 

ليلي وضعت علي فمها وسكتت


دقائق مرت بينهم يتحدثون ويضحكون وطبعا لم تخلوا من مشاكسات رعد وليلي 

واثناء حديثهم اتت فتاتين وتقربن من رعد وفارس 

فتاه ١ محدثه رعد: اهلا ايها الوسيم ثم مدت يدها له قائله انا روزا وانت 

ليلي بغضب تبعد يدها هذه الفتاه عن رعد قائله: ايه يا حجه ابعدي ايدك لتوحشك 

فتاه باستغراب: ماذا تقولين هل انتي مجنونه 

ليلي باستغراب: هي بتقول يا فارس مش فاهمه حاجه 

فارس :بتشتمك يا اختي 

ليلي بصدمه: بتشتمني انا 

الجميع في صوت واحد حصل 

ليلي بغضب الي الفتاتين :دا انتو يومك اسود النهارده 

تعالي بقي يا ملزقه انتي وهي 

ثم امسكت الفتاتين من شعرهما واخذت تضربهم تاره وتعضهم تاره اخري 

كل هذا وهؤلاء الاربعه يشاهدون ما تفعله ليلي وياكلون الفشار ويشجعنها 

فارس بحماس: ايواااا بالبوكس بقي 

ادهم بنفس الحماس :ايوا ايوا في مناخريها واديها ايوا يا ليلي 

جاسر وهو ياكل الفشار: الله عليكي يا ليلي 

رعد يشاهد ويضحك فقط 

وبعد انتهاء اليوم رجعوا مره اخري الي القصر 


في اليوم التالي 

ليلي في المطبخ تحدث نفسها: قهوه النهارده مفيش نجرب الشاي ماله الشاي نجرب الشاي 

ثم جهزت الفطار 

علي الافطار 

رعد :فين القهوه 

ليلي: احم احم مفيش قهوه 

الكل: نننننننننعم 

ليلي بابتسامه: في شاي 

جاسر :ليلي متهزريش فين القهوه 

ليلي بغضب: مفيش قهوه في شاي النهارده وبس 

ثم اكملت بترجي النهارده بس 

فارس: اووووف ماشي شاي شاي 

ليلي بابتسامه: اتفضل 

ثم نظرت لادهم وجاسر الذين اواموا له 

ليلي بابتسامه: اتفضلوا 

ثم نظرت لرعد قائله بابتسامه :تشرب شاي 

رعد :مش عايز شاي 

ليلي: براحتك بس بردو مفيش قهوه 

رعد بغضب ماشي ثم ذهب إلي المكتب 


في المكتب 

رعد: ادخل 

دخلت ليلي ووضعت امامه الشاي 

رعد بغضب: قولت مش عايز زفت 

ليلي: النهارده بس لو سمحت لو سمحت 

رعد بتهديد:ه تمام سيبيه واخرجي

ليلي بابتسامه: تمام عن اذنك 


في المطبخ 

ليلي :قولي بقي 

فارس :ايه عايزه تعرفي ايه بقي 

ليلي: عايزه اعرف انتوا مين 

فارس: وحوش 

ليلي: لا انتو مش وحوش ابدا انتو مين يا فارس 

فارس بابتسامه :حكايتنا غريبه اوي يا ليلي 

ليلي :سمعاك 

فارس: انا ورعد وجاسر وادهم ولاد عم كنا عايشين مبسوطين وسط عيلتنا كانت عيلتنا كبيره اوي بس مفضلش منها غير احنا الاربعه بس كلهم ماتوا 

ليلي بصدمه: ايه اللي حصل 


استووووووووووب 


ممكن اعرف رايكم في الروايه



 

تعليقات

التنقل السريع