القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت تخاريف الحب الاول والثاني والثالث بقلم ميرا ابو الخير


#اسكربيت1.

.. نازل لضرتي وانت راجع هات الماذؤن معاك يا ابو عيالي. 

احمد بتوتر:  ب بتقولي ايه اي التخاريف دي ضرتك ايه. 

منة بسخريه: والله ضرتي يلي بتقول رايح شغلك وتخش عندها شقتها كمان جايب ليها شقه في نفس العمارة يا جبروتك يا اخي. 

احمد بتوتر وتعرق:  انتي بتهلوسي تاني يا منة ياريت تبطلي تهيوات دي. 

منة بغضب: انت ايههه انا هنزل وهعملكم فضيحه بجلال. 

احمد بغضب مسكها من دراعها:  لا بقااا انا سكت كتير عليكيييي لازم تتعالجي. 

منة زقته بغضب وخرجت من الشقه بسرعه وهو نزل وراها. 

منة بتخبط بعنـ. ـف علي الباب: افتحييي البااااب افتحييي يا خطافة الر"جالةةةةةة افتحيييييي. 

احمد بغضب:  بطلي يلي بتعمليه دا الناسسس. 

منة بغضب بصت له: نااااس مانا هفرجهم عليكككككم دلوقتي بقا بتتجوززز عليااااا ماااشي. 

بتفتح بنت ما. 

منة مسكتها من شعرها بغضب: تعاليلي يا خطافة الر"جالة بتتجوزي واحد متجوز ومخلفففف كماااان اما ربيتكك. 

البنت بالم بتزقه واحمد بيسلك: اوعييي يا حيو"انه. 

بيخرج راجل. 

الراجل بيشد مراته: اوعوووا كده. 

منة بغضب: سبونييي عليهاااا بنتك خطفت جوزي. 

الراجل بغضب: بنت ميننن دي مراتييييي. 

منة بصدمة: يعني شما*. 

عزة بغضب لسه هتضر"بها احمد اتكلم: انا اسف والله مراتي عندها حالة نفسيه. 

الراجل بغضب:  انا اقدر احبسكم دلوقتي. 

منة سكتت. 

احمد بهدؤء:  انا مستعد لاي تعويض. 

الراجل اخد مراته وداخلوا وقفل في وشهم احمد بغضب مسكها وطلعوا شقتهم. 

احمد رايح جاي بغضب: انا زهقتتتتت بقا منكك. 

منة بحزن: يعني انا بهلوس ومجنونه. 

احمد بهدؤء قعد جنبها:  هتتعالجي يا حبيبتي. 

منة حضنته بدموع وحزن. 

بقلم ميرا ابوالخير.

بليل. 

منة بتروق الشقه بحزن فتحت تحط الغسيل لاقت برشام ما. 

منة باستغراب:  ايه دا. 

سابت الغسيل من ايديها و مسكت العلبه لاقت مكتوب عليها حاجه صدمتها. 

منة بصدمة: حبوب هلوسه جوزي بيحط لي حبوب هلوسه.. 

#يتبع... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

#تخاريف_الحب.. 


Mira Abulkhair 🖋🖋🖋


#اسكربيت2.#تخاريف_الحب.

#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

منة بصدمة وارتعاش:  حبوب هلوسه ج جوزي بيحطلي الحبوب دي ط طب ليه طيب معقول عشان يخوني براحته يعني متجوز عليا بجد و عشان ويثبت للناس اني مجنونه.

قامت لابست و نزلت علي اول الشارع كان في صيدلية داخلت تسال صحابتها. 

منة بابتسامة:  رحاب يا قمري جايلك في استفسار صغير. 

رحاب بابتسامة:  وانا تحت امرك قولي. 

ادتها منة العلبة وهي بتسالها:  شوفيلي كده العلبة دي لايه او اضررها. 

رحاب:  دي حبوب هلوسه يا منة بتخلي الانسان يتخيل بحاجات اوهام دا غير انه ********. 

منة بتسمع ومصدومه من جواها نار:  اه تمم ش شكرا يا رحاب. 

رحاب بابتسامة:  مفيش شكر. 

خرجت منة وهي ماسكه دموعها و خايفه وبتفتكر كل يوم. بقلم ميرا ابوالخير 

فلااااااااششششش بااااااااااكككككك. 

احمد بيديها العصير وحبية:  خدي الدواء يلا. 

منة بحب:  مش عاوزة طعمه مش حلو وبعدين باخده بحس بدوخه. 

احمد باس خدها:  معلش يا حبيبتي عشان تخفي ولا حابة تفضلي كده. 

منة بابتسامة:  حاضر اومال فين علبتها هو الدواء سر ولا ايه 😂. 

احمد بتوتر: هاه يابنتي احنا في ايه ولا فيه اشربي بس. 

ابتسمت منة واخدت منه الحبية و شربتها. 

منة حست بدوخه:  احمد انا ديخه ممكن... نامت من كتر الدوخه. 

احمد شالها ونايمها ع السرير. 

بااااااااااااكككككك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

وصلت منة العمارة و طلعت وقفت قدم الشقه يلي بتشوف جوزها بيروحها واقنعها انها بتتخيل ودي كلها تخاريف. 

جاه في بالها فكرة:  تمم اوي يا احمد و حياة امي لهوريك. 

طلعت شقتها و اخدت دوش و حطت مكياج وابتسمت. 

بصت في البلكونه لاقت عزة جايه مسكت جردل وملته مياة و"سخه و خرجت حدفته من البلكونه حمتها. 

عزة بصراخ: اعاااااااا انتي عميااااااا. 

منة بتمثيل: اوبسسس معلش يا حبيبتي العتب ع النظر. 

عزة بغضب:  شكلك مش ناوية معايا ع خير. 

منة بابتسامة:  خمس دقايق لو مختفتيش هدلق عليكي مياه نا"ر وانتي عارفه اني اعملها. 

عزة خافت و مشيت بسرعه. 

منة بتخطيط: اما ربيتكم. 

خرجت قعدت تستنا احمد بروقان. 

احمد جاه:  العب يا حبيبي اي الجمال دا. 

منة بدلع:  دا جمال عيونك العيال ودتهم لامي والنهاردة يومنا يا روحي. 

احمد بفرح:  اوباااا علي جمالك. 

منة مسكت ايديه:  يلا عشان تدوق طبختلك ايه الاول. 

احمد بغمز:  عنيا يا حبيبي. 

قعد ومنة قعدت بدلع و بدءت تاكله احمد حس بوجع في بطنه قام يجري علي الحمام. 

منة بضحك خافتها: ايه دا مالك. 

احمد بالم:  مش قااادرررر بطنييييي. 

منة بتمثيل:  معلش يا حبيبي اكيد كلت حاجه فاسدة دقيقه هجبلك الدواء. 

احمد بيتوجع ورايح جاي ع الحمام ووشه بقا اصفر. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

رجعت منة بدواء:  خد هترتاح يا حبيبي. 

اخد منها الدواء و حس بمغظ اكتر صوت من كتر الوجع وجري علي الحمام : اوبس شكلي خرفت في البرشام و جبت حبوب اسهال يالهوي يا احمد انت كويس يابيبي. 

احمد بصراخ: مششش قاااادررررر اطلبييي دكتوررررررررررر. 

منة بضحك مكتوم:  حاضر حاضر. 

احمد بيصرخ من الوجع و منة قاعدة ببرود احمد خرج وحاطط ايده ع بطنه: اااه مطلبتيش الزفت ليه. 

منة باستغراب: زفت ايه وبعدين مالك كده. 

احمد بعدم فهم: مالي ايه احنا هنستعبط. 

منة بدموع تمثيل:  بتزعقلي لي كده طيب انا مش فاكره حاجه و كنت بتهيالي انك نايم. 

احمد بلطم: خلاااااصصصصص اووف اااااه. 

جري ع الحمام بسرعه. 

منة كانت قاعده واحمد في الحمام ع اخره  مسكت فون احمد طلعته وبعتت رسالة لعزة. 

( هاجي ابات عندك النهارده لما ادي مراتي الحبوب). 

عزة ردت 

(هستناك امتى ونخلص بقا). 

منة بغضب و خبث ردت. 

( متقلقيش ياروحي مش هتاخر خالص البسي حلو بقا ). 

عزة ردت وبعتت بوسه. 

(عنيا ياقلبي). 

قفلت منة الفون وحذفت الرسايل بابتسامة خبيثه:  دورك جاي دلوقتي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد شوية. 

احمد كان بيشرب نعناع و منة قاعدة بتتفرج عليه وهو بيتوجع سمع صوت دوشه تحت. 

احمد باستغراب: اي الصوت دا. 

منة بابتسامة:  اصلي بلغت علي الست جارتنا بوليس الاد"ب عشان شايفه الر"جالة داخله خارجه عندها كتير قولت هتعرنا بقا وقومت طلبت لها البوليس جاه وخرجها بال***. 

احمد بصدمة: انتي بتقولييي ايههه مستحيلللل. 

#يتبع....... 

#تخاريف_الحب. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير. 


Mira Abulkhair 🖋🖋🖋


#ال3. #تخاريف_الحب. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

منة بابتسامة خبيثه :  اصلي بلغت علي الست جارتنا بوليس الاد"ب عشان شايفه الر"جالة داخله خارجه عندها كتير قولت هتعرنا بقا وقومت طلبت لها البوليس جاه وخرجها بال***. 

احمد بصدمة: انتي بتقولييي ايههه مستحيلللل.

منة لسه هتتكلم احمد نزل عليها ضر*ب بالحزام فجاءة:  بتبلغيييي عننن مررراتييي ام ابنيييي يا زباااااا*لةةةة دا انا متجوزهااااا قبللكككك يا حـ. ـقيرةةةةةةةة اوعييي. 

زقها و هي مضرو"بة و بتنز"ف ونزل جري ع البوليس وهما واخدين عزة و هي بتترعش وكانت بهدوم بيتي. 

احمد بغضب:  دي مراتي والبلاغ يلي متقدم دا كاذب. بقلم ميرا ابوالخير 

الظابط:  افندم. 

احمد شرح له انه حد بيعمل كده مقلب فيهم و قعدوا يتكلموا كتير ساب عزة و مشيوا. 

عزة بتبص له بغضب وداخلت شقتها وهو داخل ورها. 

عزة بغضب وزعيق:  شايف الزبا"لة ام عيالك يلي اتجوزتها عليااااااا بتبلغ عني اد"ب الو**. 

احمد مسكها من شعرها:  متغلطيش فيهاااا يا عزة وايلا انتي حرةة تمم. 

سابها وخرج وهي توعدت ليهم. 

عزة بغضب وبتكسر الفازة:  بقااااا نعمل كل دا فيها وجاي تدافعلي عنهااا اما وريتك ووريتها كده اللعب ع المكشوووف. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عند منة. 

منة قامت بضعف داخلت اخدت دوش دافي و هي منهارة من العياط انه بعد العشرة دي كلها يضر"بها. 

منة بدموع:  معملتلكش حاجة عشان تعمل فيا كل دا يا احمد تحط لي حبوب هلوسه و اطلع انا الزوجة التانيه كمان ليه طيب منك لله ربنا ينتقم منك. 

لمت هدومها في الشنطه و بصت ع شقتها و جايه تخرج قابلت احمد في وشها. 

احمد بهدؤء:  ع فين يا مدام. 

منة ببرود:  ع بيت اهلي وابعتلي ورقة طلقي انا كشفتك وكشفت العابك. 

احمد بهدؤء:  اممم طب تمم انا جوزك يا حلوة ومفيش خروج برا البيت. 

منة ببرود:  مش من حقك. 

احمد بعصبيه:  من حقي تعاليييي. 

شدها وراه بغضب: يلاااااا. 

نزل و فتح شقه عزة بغضب وداخل منة عزة بصدمة:  انت جايبها ليه هنا. 

احمد قعد وحط رجل ع رجل:  بصوا بقا شغل الحر"يم دا ميخشش دماغي انتو هتقعدوا هنا مع بعض وكل واحدة ليها ليلة والجمعه اجازة. 

منة بزعيق:  انت بتحلم انت هتطلقني وايلا هخلعككك. 

عزة بنفس الرد:  انا مستحيل اقعد معهاااا انت فاااهم. 

احمد قام و قلع حزمة:  يبقا هتتربوا لو مش سمعتوا الكلاامم. 

بلعوا ريقهم بخوف. 

عزة بخوف:  انا داخله اتخمد. 

داخلت الاوضة و احمد لمنة:  اوضتك الناحيه التانيه والعيال ليهم اوضة كلهم غووورييي. 

جريت من قدمه بخوف ودموعها نازلة. 

احمد ابتسم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

تاني يوم. 

منة مش نامت طول الليل بس عينها غمضت لاقت يلي اتدلق عليها...وهنا صوت صراخها ملاء الشقه. 

عزة ببرود: عشان تبلغي عني بوليس الاد"ب تاني يا ضرتي وحياة امي لهربيكي. 

#يتبع... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير... 

#تخاريف_الحب... 


تفاعلللل. 

Mira Abulkhair 🖋🖋🖋





 

تعليقات

التنقل السريع