القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت الابتسامه كامل بقلم ميرا ابو الخير



اسكريبت الابتسامه كامل 



_اقـ ـلعي النقاب شايفة شكلك وحش بيه ازاي انا متفقتش اتجوز واحدة بشوال زيك!. 

.. انت بتقول ايه اكيد دا كلام واحد مر''يض. 

معتصم: تقلـ ـعيه يا اما هطلقك انا بتكسف امشي مع وحدة لابسة نقاب وشوال مفيش حاجة ظاهرة منها انتي عارفه صحابي هيقولوا عليا ايه اكيد متجوز واحدة مشو"هه او معفنه اخر كلام مفيش نزول بيه وهتقــ ـلعيه عشان الناس تشوف جمالك واني اتجوزت واحدة مزة. 

ابتسام بصدمة : انت بتتكلم من عقلك مستحيل اعمل كدا. 

معتصم بغضب قرب منها وشد من عليها النقاب بغضب عور"ها بالدببابيس رمه ع الارض: يبقا انا يلي هعمل كده يا ابتسام. 

ابتسام بدموع والم حطت ايديها ع وشها:  انت انسان حـ. ـقير.  

معتصم بغضب مسكها من شعرها:  احترمييي نفسكككك يا***** انا جوزك وليا حكم عليكييي غوري حضري الاكل نطفح واياك اشوفك بالهباب دا تاني كتك القرف. 

مشيت من قدمه ودموعها نازلة جوزها يلي حبت تتنقب عشان يفتخر بيها قدم الناس طلع بيتقرف منها وهي كده. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

غسلن وشها مكان م اتعورت ومسحت دموعها وحضرت الاكل لاقت جوزها في الحمام حطته وداخلت تنادي عليه. 

معتصم بينشف دماغه رمي الفوطه في وشها:  اخلصيي عشان خارجيين. 

ابتسام:  رايحين فين. 

معتصم وهو بياكل:  عزومة عند واحد صاحبي هنروح كلنا. 

ابتسام بابتسامه:  حاضر بقلنا كتير مخرجناش. 

معتصم بسخريه:  اه والله. 

خلص معتصم اكله و ابتسام جهزت ولبست بردو النقاب: هقنعه بيه يعني هقنعه اكيد هيفهم. 

خرجت تشوفه فين: معتصم معتصم انا جاهزة. 

ملاقتش حد. 

اتصلت بيه:  فينك. 

معتصم:  انا تحت عند امي انزلي خلصي وايلا هنمشي. 

ابتسام بهدؤء: تمم. 

خرجت من الشقه ونزلت عند حماتها لاقتهم جهزين حماتها: انتي مين يابنتي. 

ابتسام: انا ابتسام يا ماما. 

حماتها بفرحه وخدتها بالحضن:  بسم الله ماشاء الله عليكي قمر اوي. 

معتصم بغضب: يووووه بردو اتزفتي لابستيه انا مش عايز القرف دا. 

ابتسام بهدؤء:  صدقني دا.... 

معتصم بزعيق وغضب: اخرسييي مفيش زفت مروح في حته اطلعي غورررري. 

ابتسام بدموع: حاضر. 

امه بغضب:  انت ازاي تعمل كده. 

معتصم بلا مبالاة:  انا حر تمم انا ومراتي عن اذنك اقعدوا بقا. 

خرج و امه بحزن: ربنا يهديك يا بني. 

تاني يوم. 

ابتسام قاعدة زعلانه معتصم مجاش من امبارح ومبيردش عليها حتي. 

لاقته داخل طلعت تجري عليه بخوف: انت كويس. 

معتصم لارد. 

ابتسام بخوف: مش بترد ليه. 

معتصم بجمود:  انا هتجوز بنت مرات ابوكي. 

ابتسام بصدمة: ا انت بتقول ايه. 

معتصم ببرود: يلي سمعتيه يا ابتسام ع الاقل مش هتلبس القرف دا. 

ابتسام بزعيق:  انت اييييههههه حرررام عليكككك كل دا عشان لبست النقااب كل داااا. 

امه بتطلع. 

حماتها: في ايههه ياولاد. 

ابتسام بدموع: ابنك المحترم عايز يتجوز عليا عشان اتنقبت ومستعـ ـري منييي. 

حماتها.....

 ابتسام بصدمة:  حتي انتي؟؟؟؟. 

#يتبع.... 

#الابتسامة... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير... 


تفاااعل🤍✨🖋. 


Mira Abulkhair 🖋🖋🖋



#ال2.#الابتسامة. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

ابتسام بدموع: ابنك المحترم عايز يتجوز عليا عشان اتنقبت ومستعـ ـري منييي. 

حماتها بهدؤء:  حقه يستـ. ـعر من واحدة لابسه شوال تمشي جنبه و حقه كمان يتجوز عليكي.  ابتسام بصدمة:  حتي انتي؟؟؟؟.

معتصم ببرود:  شوفتي بقا احمدي ربنا اني مش هطلقك. 

امه قربت منه وكف جامد نزل علي وشه:  انت هتطلقها دلوقتي عشان انت اصلا مش تستحقها. 

معتصم و ابتسام بصدمة:  ها!!. 

ام معتصم راحت جنب ابتسام:  كلامي يلي انا قولت صح كله حقك تتجوز وتستـ. ـعر منها عارف ليه عشان هي اتربت احسن منك مليون مرة حقك تتجوز واحدة صا"يعه لابسه محز"ق وملازق و حاطه بوهيه دا يلي اخرك. 

معتصم بصدمة من كلام امه:  يا ماما انا. 

ام معتصم: اخرس خالص يلا يا ابتسام هتنزلي تقعدي معايا. 

ابتسام بصت له بدموع وهو كانه حد كب عليه مياه تلج. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

نزلت ابتسام مع حماتها. 

البنت بدلع:  فكك منهم يا بيبي ويلا. 

معتصم ببرود:  برا. 

البنت بعدم فهم:  افندم. 

معتصم بغضب: بقولكككك برررراااااا. 

البنت اخدت شنطتها وخرجت بغضب ومعتصم قعد يفكر في كلام امه. 

عند حماتها. 

ابتسام بدموع:  لسه مكبر الموضوع اوي كده هو مش المفروض يكون فخور في را'جل يعمل كده عشان خاطر مراته لابست نقاب. 

حماتها بحزن:  حقك عليا هو عقله صغير عايز كل حاجه الناس تتفرج عليها. 

ابتسام بدموع:  طب وانا انا مش عر"ض للناس عشان يقولي اتفاخر بيكي. 

حماتها حضنتها:  معلش يا ضنايا انا هكلم ابوه. 

ابتسام بوش اصفر:  حاضر ماما. عايزة اطلب طلب. بقلم ميرا ابوالخير 

حماتها:  اطلبي يا حبيبتي. 

ابتسام باحراج: عاوزة اختبار حمل عشان شاكه اني حامل. 

حماتها بفرحه وحضنتها: الففف مبررروووكك يا بنتي اصبري خمس دقايق. 

ابتسام بابتسامة: حاضر هداخل ارتاح شويه. 

هزت راسها بنعم. 

داخلت ابتسام الاوضه بحزن. 


فلااااااااأشششششش بااااااااااااكككككك. 

يوم فرح معتصم و ابتسام. 

ابتسام بفرحه:  هو انت بتحبني عشان شكلي ولا عشان ايه. 

معتصم بابتسامة:  عشان ادبك واخلاقك يا روحي الشكل مش بيدوم. 

ابتسام بسعادة: يعني مش هتزعل لو غيرت فيه بعد الجواز. 

معتصم بضحك: بس يا مجنونه تغيري في شكلك ايه انا بحبك كده. 

ابتسام باست خده بحب. 

بااااااااأاااااااأااااااااااااااااااكككككك 

ابتسام بحزن:  طلعت من ضمن الر"جالة يلي بتحب تتفاخر بجمال مراتاتهم وتعملهم عرض للكل ليه كده يا معتصم. 

عند معتصم. 

معتصم قاعد سرحان وبيفتكر كلام اصحابه له:  اتجوز بنت حلوة عشان الناس تنبهر بيك وبذؤقك وخليها للكل. 

معتصم بحزن:  انا غبي غبي عشان سمحت لنفسي ابقا لعبة انا غلطت وهصلح غلطي ابتسام مش تستحق تعيش معايا. 

قام عمل حاجه وجهز شنطته عشان يمشي. 

تحت ع حماتها. 

عملت ابتسام الاختبار ودموعها نزلت بفرح. 

ابتسام بفرحه:  انا حامل يا ماما. 

حماتها بفرحه:  الف مبروك يا حبيبتي معتصم هيفرح هيفرح اوي. 

ابتسام لابست الطرحه:  هروح اقوله افرحه. 

خرجت ابتسام عشان تطلع تقوله علي خبر حملها لاقت راجل في وشها. 

المحضر:  حضرتك المدام ابتسام عبدالرحمن. 

ابتسام: ايوا انا. 

المحضر:  اتفضلي دي ورقة طلقك من الاستاذ معتصم بعتها قبل م يسافر. 

ابتسامه مسكت منه الورقه برعشه: ط طلقني بجد و و سافر . 

#يتبع.... 

#الابتسامة... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير... 


لو في تفاعل حلو هنزل الاخير 


الهدف من القصه الصغننه دي انه البنات مش مجرد زينه و عر"ض لاي حد 🤍✨. 


Mira Abulkhair 🖋🖋.



#الاخيرة. #الابتسامة. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

المحضر:  حضرتك المدام ابتسام عبدالرحمن. 

ابتسام: ايوا انا. 

المحضر:  اتفضلي دي ورقة طلقك من الاستاذ معتصم بعتها قبل م يسافر. 

ابتسامه مسكت منه الورقه برعشه: ط طلقني بجد و و سافر . 

سندت علي الباب برعشه و كانت هتقع ايد مسكتها. 

ابتسام:  م معتصم. 

معتصم بابتسامة: قلبه. 

ابتسام بصدمة:  ا انت ازاي جيت هنا. 

معتصم غمز للراجل:  اتكل ع الله انت بقا خضتها وخلاص. 

الراجل ابتسم بهدؤء ومشي. 

معتصم طلع بوكيه ورد وشوكولاته:  حلوة المفاجأه دي. 

ابتسام لارد. 

جت حماتها و مش فاهمه يلي بيحصل: في ايه هنا. 

معتصم بهدؤء:  بعد اذنك يا حجه هاخد المدام اصلحها. 

امه بابتسامة: براحتك يا حبيبي. 

ابتسام بجمود:  بس انا م.... 

قاطعها معتصم وهو بيشلها: ششششش لينا شقه نتكلم فيها. 

ابتسام بغضب: نزلنيييي بقووولك. 

معتصم بابتسامة:  تؤ تؤ لو مسكتيش هرزعك بو"سه اسكتك هاه. 

سكتت بغضب. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد شويه. 

كانت ابتسام قاعدة بهدؤء و حزن وهو وقف قدمها. 

معتصم بحزن و الدموع في عينه:  حقك عليا انا عارف اني غلطت بسبب غبائي كنت عايز اتفاخر بيكي قدم الناس وقولت عادي لابسه حجاب بس لما قولتي ع النقاب اضايقت اكتر واكتر عارف انه مش فرض بس انا غبي المفروض كنت افتخر انه مراتي لابسته لانه اجمل حاجه في الدنيا كلها انه البنت مش تبقى عر"ض لاي حد زي مانا كنت فاكر والناس تقعد تقول دا اختار بنت حلوة اوي الجمال مش بالشكل بالخلاق والادب وانا فهمت دا متاخر كنت هسافر واسيبك بس مقدرتش والله انا بحبك اوى يا ابتسام حقك عليا فرصه اديني بس فرصه. 

ابتسام بهدؤء:  فرصة؟؟  انت كنت هتتجوز عليا فاهم يعني ايه. 

معتصم بابتسامة:  والله مقدرش لا ماديا ولا حتي نفسيا انا كنت بغيظك. 

ابتسام بابتسامة:  عفوا عنك. 

معتصم شدها لحضنه بفرحه عارمه. 

ابتسام بابتسامة:  ع فكره انا حامل. 

معتصم بصدمة:  هاه. 

ابتسام ابتسمت بخجل باسها بحب و كل عشق. 

مر سنة ونص. 

ابتسام لابست نقاب و فرحت انه معتصم غير فكرته و جابو ولد عبدالله و عاشوا حياتهم بكل حب وحنان. 

#تمت.. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

#الابتسامة.. 


🤍✨✨

Mira Abulkhair 🖋🖋



تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع