القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية خادمة الصقر البارت التاسع بقلم يوستينا سامي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#خادمة_الصقر 

9


في العربية 🚘


معاذ كان نايم علي رجل نغم و كان في صمت في العربية و نغم و عساف بيبصوا لبعض بملل


عساف / لا والنبي يا صقر معلش ، انت ممكن تنزلني هنا قي الصحرا و انا هركب مع اي حد بدل الملل اللي مالوش معني ده بصراحة


صقر بصله في المراية بحده / عساف اخرس شوية

بس اقسمك بالله اوقف العربية و انزلك بجد في الهوو ده .


عساف بحرج. / انا كنت بحاول بس بعبر عن راي يعني ، يا ريتني كنت جيت بعربيتي احسن .


نغم / خلاص يا عساف سيبك منه ، واد يا كريم قولي 

عملت ايه مع ياسوو بقي و حركات 


صقر بصدمة / واد يا كريم .. هي قالت واد مش كدة 


كريم بخوف/ انا بصراحة مسمعتهاش قالت حاجة

بس ماتركزشي معانا


...لف كريم علشان يتكلم معاهم و هو مبتسم و صقر كان سايق و هو مصدوم من اللي بيحصل 


كريم / بصي بقي و منغير لف و دوران انا شكلي حبيتها بجد يا نغم ، طلعت عاملة كل التمثيلية دي علشان تتعرف عليا و هي اصلا موظفة في البنك 


عساف / يا بنت اللعيبة بجد ياسمين دي طلعت مص.يبة و شكلها بتحبك بجد 


كريم بضحك / انت ليه محسسني انك عارف الموضوع علفكره انا حكيت لنغم بس يا ناصح 


عساف/ لا يا ناصح برضووو .. ما نغم حكيتلي انا كمان ..😂


صقر بضحك/ طب و ربنا انا كمان عارف الحكاية لانها حكت لمعاذ و هو قالي 


كريم بصدمة. / اومال لو مكنش سر روحي الله يخر.ب بيتك يا نغم يا بنت ام نغم 


صقر / طب ممكن تاخد نصيحتي بقي ، فكك منها و من اي واحدة اصلا و خليك كدة عايش برنس منغير صداع 


نغم./ حلو سمعنا رايه يا كريم و طبعا عارفين مكانه فين .


صقر بعصبية/ ايه يا اختي .. راي مكانه فين بقي 


نغم بخوف / هيكون فين يعني في سلة القما.مة 

ما هو اكيد مش هناخد بكلام ناس معقدة يعني علي اخر الزمن ، و بعد اذن حضرتك طالما كلام في المشاعر متدخلش 


صقر بعصبية / طيب انا بقي اللي مش عايز اسمع صوتك تاني.. احسن والله ار.ميكي في قرب سلة قما.مة نقابلها و انا اصلا مش طايقك . و انت يا عساف الكلام ليك برضووو 


....و فعلا فضلوا ساكتين طول الطريق و نغم نامت بتعب و كانت حاضنة معاذ و شكلهم كان جميل اوي

لحد ما وصلوا صقر العمده عاصم الحديدي 


و نزل صقر من العربية و معاه كريم و عساف 


___________________________________


في العربية 


معاذ/ يا نغم ، قومي بقي كلهم دخلوا البيت عند جدو وانتي ليه نايمة 


نغم / خلاص يا معاذ فوقت اهووو .. هما دخلوا البيت ، الله ده شكلوا حلو اوي 


و نزلت هي و معاذ من العربية و معاذ جري يسلم علي الفلاحين لانهم عارفينه ..


....نغم كانت واقفة بتتاوب بنوم و شافت قدامها شاب طويل و عريض لابس جلابيه و اول ما لف لقته صقر اتفاجات بشكله في الجلابية ..


نغم قربت منه و خب.طته في كتفه بهزار / تصدق بجد شكلك جميل اوي في العباية .. شكلك عمدة بجد 


خالد بستغراب / افندم .. 


نغم / يوووه هو انت مش هتبطل غرورك ده ، علفكره انا جاية اشكرك فيك يعني المفروض تقولي علي الاقل شكرا ، و لا انت زعلان من الكلام اللي انا قلته من شوية .. انت عارف اني دبش و بهزر 


خالد ضحك غصب عنه / انتي فظيعة بجد .. و عموما هبطل غرور علشان خاطر عيونك العسلي دي


نغم اتصدمت من كلامه / انا  اول مره اشوفك بتضحك كدة .  ضحكتك حلوة بجد  بس انت ليه  بتتكلم بالسلوب ده .. ص**


....فاجاه معاذ جري علي خالد بحب 


معاذ بفرحة/ خالد وحشتني اوي اوي اوي ، لسه مش بتيجي الفيلا عندنا..انا كان نفسي اشوفك اوي


نغم اتصدمت و برقت جامد / خالد مين .يالهووي 


....و خرج عساف للجنينة و قرب و مد ايده لخالد 


عساف/ ايه ناوي تسلم عليا ، ولا هتعملني عد.و ليك


خالد ابتسم و سلم عليه و حضنه / وحشتني يا حضرت الضابط ...  عاش من شافك ، مين جيه معاك 


نغم  بقلق / عسااف ..مين ده ، هو ده نسخة صقر مش كدة ... هو صقر الحديدي ربنا بيكره فعمل منه عفريت صح 


خالد ابتسم/ انتي بجد مين ، انتي مش طبيعية ابدا 

ايه كمية اللذاذة دي .. عساف مين دي 


وفجاه خرج صقر من الدوار و معاه جده ..


صقر / نغم يلا خدي معاذ خليه يغير و يرتاح شوية علشان بليل في سهر و عزومات و لازم يبقي فايق 


نغم عمالة تبص عليهم لاحظت ان في اختلافات طفيفة بينهم زي لون العين .. صقر لون عينه عسلي 

لكن خالد لون عينيه بني .. و اختلافات تانية 

لكن بسيطة اوي 


صقر بحده / نغم انتي سمعاني .. انا بكلمك يا بنتي 

يلا خدي معاذ و ادخلوا جواا 


نغم بتركيز / اه ..وحاضر تعالي يا زيزو ، بعد اذنك يا استاذ .. وربنا ما فاكرة اسمك


...و اخدت معاذ و دخلت الدوار فعلا و خالد كان واقف يضحك عليها و كان اول مرة يبتسم من فتره طويلة 


الحديدي/ ايه يا خالد مش هترحب باخوك  ، طب علي الاقل قوله حمدلله علي السلامة


خالد / و اقوله ليه انا اصلا مش شايفه قدامي 

سبق و قولتلك يا جدي انا اخويا م.ات بالنسبة ليا 


الحديدي / كفاية كلامك ده بقي ، انت قا.سي ليه كدة 

ابوك لو كان عايش ، كان ربا.ك من اول جديد علي كلامك ده .


خالد / ابويا لو عايش و صقر مش قريب منه عمره ما كان غض.ب علياا و عمل فيا اللي عمله ده 

بس هقول ايه ابويا شبه صقر نفس الج.حود 


صقر بحده / انا ممكن ام.د ايدي عليك  حالا بس علشان افوقك لنفسك و اعرفك انت بتتكلم مع مين 


ولو مش عارف اقولك .. انا صقر الحديدي اللي بكلمه واحدة منه تد.خل الس.جن و تعيش عمرك كله هناك .


خالد ضحك/ بتهد.دني يا صقر ، لا واضح انها غابت منك اوي و نسيت انا مين يا ابن ابويا  انا خالد الحديدي .. اللي عملك عقدة من و انت لسه طفل 

ولا نسيت .


سابه خالد و دخل الدوار و كان حاسس بالانتصار الشديد اما صقر فكان حزين و بيحس ان كل ما بيشوف خالد بيفقد السيطرة علي نفسه. 


_____________________________________


في الشركة صقر .


....جاسر كان قاعد في مكتب صقر بيشتغل بس اتفاجاه بحد بيفتح الباب و اتفاجاه بنانسي 


جاسر / ازيك يا نانسي .. غريبة محدش بلغني انك عايزة تدخلي المكتب .


نانسي / ليه هو انت ناسي ان ده مكتب خطيبي ولا ايه ، يعني ادخله وقت ما احب كمان 


جاسر ببتسامة استفزاز / والله .. و صقر عنده علم بالكلام ده ، ما تنجزي يا نانسي و تقولي انتي عايزة ايه.. لان ببساطة كدة لسه متخلقش اللي يدخل مكتب صقر منغير ما يخبط 


نانسي / طب بص بقي منغير لف و دوران يا جاسر انا عايزة اعمل معاك ديل بس لو حد عرف بيه صدقني 

انت مش هيبقي ليك وجود في الحياه تاني 


جاسر ابتسم/ يارب هو انا مش قولتلك قبل كدة اني مش بتهدد ، انجزي يا نانسي


نانسي / انا عايزة اخلص من خالد للابد و عايزاك تساعدني ..


جاسر بصلها بتركيز ....


تفتكروا ايه هيبقي رد فعله ؟؟ 


______________________________________


في الصعيد 🍀


اغلبهم كانوا نايمين و نغم كانت صاحية و قررت تنزل تقعد برا الدوار ..


نغم كانت بتتفرج علي شكل الاراضي الزراعيه و مبهورة / الله قد ايه المكان هنا جميل و مريح 


خالد و هو واقف جمبها / و بيبقي احلي وقت الفجرية علفكره ، انتي تبع صقر مش كدة 


نغم / بقي انت خالد .. سمعت اسمك كتير اوي بس عمري ما اعرفت انك اخو صقر و كمان التؤام 

بس ازاي مش عايش مع اخوك 


خالد ببتسامة / انتي اسمك نغم صح.  اسمك حلو 

عارفة يا نغم انا حاولت قد ايه اعيش معاهم في نفس البيت .. كتير اوي و كل مرة بفشل 


نغم باعجاب / عارف ياريت صقر كان اسلوبه زيك كدة .. هادي و لذيذ 


 ..خالد فضل يضحك جامدو نغم استغربت اوي


خالد / تعرفي ان عمر ما حد قالي الكلمة دي .. طول عمرهم بيقولولي ازاي مبقتش زي صقر .. دايما شايفينه هو الاحسن في كل حاجة ، بقولك ايه انا جعان اوي.. تعالي ناكل 


نغم/ انا طباخة ماهرة علفكرة .. يلا بينا علي المطبخ 


___________________________________ 


 

في اوضة كريم و عساف .


كريم بيصحي عساف / انت يا زفت  بطل فرك بقي 

انا مش عارف انام منك 


عساف بنوم / لو مضايق قوم نام علي الكنبة و متو.جعش دماغي 


كريم / هو بيت اه.لك ياض .  عساف اظبط في نومتك بدل ما والله  ار.ميك  من علي السرير 


عساف برضو فضل يتحرك في السرير بطريقة استفزت كريم و هو اتغاظ و ز.قه جامد من علي السرير..


عساف و.قع علي الارض بو.جع / اعاا ، ايه الغباء ده في حد يعمل كدة 


كريم / روح بقي نام علي الكنبة ..جاتك اللهم في نومتك ، الله يكون في عون اللي هتتجوزك والله 


و عساف بيبص علي الكرسي لقه موبيل كريم بيرن برقم ياسمين فخط.ف الموبيل بسرعة من كريم .


كريم بعصبية / عسااف متهزرش معايا و هات التليفون بدل ما اك.سر دماغك .


عساف بضحك/ وربنا لو لمسحت شعرة واحد مني لا.تبلي عليك و ا.حبسك 


و اخد عساف الموبيل و جري علي الحمام و قفل الباب عليه ..


___________________________________


في المطبخ ..


خالد واقع بيتفرج علي نغم و هي بتطبخ 


نغم / بذمتك يا خالد و انا عارفة انك عندك ضمير و هتقول الحقيقة كلها 


خالد بضحك/ يا بنتي عارفه ايه ده انتي لسه شايفاني النهارده ، عموما بسم الله ما شاء الله عليكي الاكل عمال يتحرق بقاله  نصف ساعه .


نغم / انت بتتكلم جد اصل انا اول مرة اعمل نجريسكو دي 


خالد / لا يبقي تقفي انتي جمبي و اتعلمي بقي اصول الاكل يا ماما


....  وفعلا نغم وقفت جنب خالد وتفاجئت ان هو بيطبخ باحترافيه كبيره جدا وكانه متعلم الطبخ من زمان .


___________________________________


في اوضة عساف و كريم ..


قدام باب الحمام 


كريم / افتح يلا و خليك جدع و انا هتكلم و افتح المايك 


عساف / وربنا لا.ذل اهلك علشان تبقي تز.قني من علي السرير كويس .. و خليها ترن كدة و محدش هيعبرها و اقولك كمان هبع.تلها ماسدج اهز.قها فيها كمان 


كريم / ورحمة ابويا لو مفتحتش الباب لاكسره عليك يا عساف و انت حر بقي .. 


عساف / حلووو كس.ر الباب يا عم فاندام 

خلي صقر يجي يك.سر دماغك الحلوة دي ... بقولك ايه علشان اجيبلك ناهية الحوار

 انت زي الشاطر هتطلع برا الاوضة كدة و تبقي تنام في حضن صقر علشان تاخد الموبيل 


كريم / وربنا هسمع كل كلامك بس متردش عليها ولا تعمل حركة من حركاتك المتخ.لفة دي 


عساف / تمام عموما انا اخذت رقم تليفونها احتياطي علشان لو فكرت تضايقني هفض.حك معاها 


وفعلا كريم وافق يخرج من الاوضة و عساف اداله تليفونه و قفل الباب عليه و نام و هو مكنش معاك رقم ياسمين اصلا بس حب ينام في الاوضة لوحده 


____________________________________


في المطبخ ..


خالد / خدي الاكل اهووو ..و دوقي و قوليلي رايك 


...نغم اخدت الطبق و فضلت تضحك جامد و خالد استغرب اوي ..


خالد / اي يا بت انتي بتضحكي كدة ليه ..في ايه 


نغم بضحك  / انا بجد مش مصدقة .. انت عارف انا متخيلاك صقر .. فتخيل صقر واقف قدامي بجلابية و بيضحك و كمان بيطبخ .. يعني قمة الضحك ..


خالد ابتسم و بص و لقه .. / يا ساتر يارب.   انت ايه اللي جابك انت بتيحي علي الريحة 


استووووووب.  اللي عاوز البارت العاشر 10 يعمل متابعه من هنااااااا بسرعه 


تفتكروا مين اللي جيه 😱🤣🍀


شاهد البارت 10 هناااااا 

 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع