القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البريئه و القاسي المغرور البارت التاسع بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية البريئه و القاسي المغرور البارت التاسع بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#البريئه_والقاسي_المغرور

#البارت 9

فجاءه نور زقته بعيد عنها بنفور..... اما سليم ندم ع اللي عامله كل مره كان بي"عنف نفسه بس كان غلطه بيكبر. 


نور بغضب: انا هنزل وهقول لجدو اني عايزه اطلق منك ومش عايزه اكمل معاك انا حقيقي بكر*هك


سليم مسك نور... وكتفها بايديه. وحاول يتكلم بهدوء. 


سليم بهدوء: نور انتي اللي غلطانه وطلعتي م الفيلا م غير اذني 


نور ببكاء: انت مشفوتش اي اللي حصل حكمت عليا وخلاص م غير ما تسمعني 


سليم بجدية: هنتكلم ف الموضوع ده بعدين ي نور بس المهم اننا نخلص م المشكله دي


نور بصتله بغيظ ودموع.... وطلعت ع السرير علشان تنام و ادته ضهرها سليم بصلها وقرب منها. طلع جنبها وحوطها واخدها ف حضنه نور زقته بس هو مبعدش. 


سليم بغموض: نور انتي لسه صغيره وحاجات كتير اوووي انتي مش فاهمها. 


نور: ممكن تبعد ي ابيه سليم انا عايزه انام 


سليم بغيظ: ابيه ماشي ي نور 


في يوم جديد... قامت نور وحاسة بحاجه تقيله محاوطها كان سليم بصتله بقرف وحاولت تبعده وبس مقدرش. 


سليم: مالك بتبصيلي بقرف ليه 


نور:مانت صاحي اهو امال مكلبش فيا ليه ممكن تبعد عايزه اقوم 


سليم بغضب: هتقومي تروحي فين هو احنا ف بيتنا. 


نور بغيظ: بص بقا واسمع كويس تحكمك فيا ده تبطله اانت فاهم


سليم بصدمه: ثواني بس استوعب انتي بتتكلمي م امتا بالطريقة دي 


نور بتريقه: م النهارده انا مش صغيره زي ما قولت انا بقدر استوعب كل حاجه وتحكمك فيا زاد عن حده معتدش طايقااه. 


سليم بغضب جحيمي مسكها... م دراعها بقسوه. 


سليم: انتي شكلك اتجننتي علشان تتكلمي معايا كده 


نور: لا متجننتش انا بقول اللي هحصل بعد كده تحكمك فيا تنساااه


سليم كان لسه هيتكلم رفع ايده علشان يضربها... قطعه صوت خبط ع الباب قام فتح وكانت الخدامه. 


جد نور هانم... عايزاكم تحت ي بيه. 


سليم: تمام روحي انتي. 


نور وسليم نزله... وسليم حاوط نور م خصرها وقربها منه جامد ودخل بيها. قعد وهو برضو ماسكها. 


الجد: نور ي بنتي هسالك سؤال وجاوبي م غير خوف ولا مننا ولا حتي م جوزك انتي مجبوره ع الجوازه دي ولالا 


سليم بغضب: انت بتقول اي يعني مجبوره ولا لا نور مراتي غصب ع الكل. 


الجد بهدوء: اهدي انا بسالها وهي اللي ترد بصي ي بنتي لو انتي مجبوره ع الجوازه دي بيتي مفتوحلك ومش هخلي حد يقربلك وهعملك كل اللي انتي عايزاه. 


نور بعناد: اناا عايزه اطلق م سليم 


سليم بصلها بصدمه... وغضب. 


الجد: اللي انتي عايزاه هيحصل 


سليم قام بغضب؛ يعني اي هيحصل انا مش مطلق 


الجد بهدوء: اقعد دي رغبتها وانت مينفعش تجبرها ع حاجه 


سليم: وكان فين بقا احترام رغبتها م زمان لما رمتوها وابنك وابنه عايزين ياخدهو وياخده فلوسها. 


الجد باحراج: انا متشكر لتربيتك ليها طول الفتره دي انا غلط بس خلاص م هنا و رايح هحترم رغبة نور. طلقها. 


سليم بص ل نور... وشاف ملامحها جامده. 


سليم: نور انتي طااالق... انا ماشي. سليم قال كلامه وطلع.م السرايا. 


الجد ضحك بخبث... ان خطته نجحت. 


نور طلعت جري... ع الاوضه باصة م البلكونه لاقيت سليم خرج بعربيته. عنيها دمعت بوجع وقعت ع الارض بانهيار. 


وبليل كان جد نور وعمها... وفارس ابنه متجمعين. 


الجد: طلقها خلاص وانت ي فارس هتكتب عليها


فارس: صح الكلام ده ي جدي 


الجد: ايوا بنت عمك هتفضل هنا وانت هتتجوزها بكرا هكتب كتابك عليها.


عم نور: بس مش المفروض لما تكمل عدتها فرضا انه لم"سها. وبقت مراته. 


الجد: تصدق عقلي مجبنيش لحاجه زي دي انا فاهم انه اكيد ملمسهاش بس لازم نتاكد ابعت جيب دكتوره ي فارس دلوقتي.


عند سليم وصل الفيلا... و دخل. 


الاب: نور فين ي سليم. 


سليم ببرود: طلقتها. 


الاب بصدمه: طلقتها يعني اي وسبتها ل ليهم هناك انت عارف ممكن يعمله فيها اي دلوقتي 


سليم: كنت عايزاني اعمل هي اللي طلبت منيي كنت عايزاني اتحايل عليها


الاب بغضب: اكيد. عملتلها حاجه تطلع دلوقتي حالا مترجعش غير وهي ف ايدك دول ممكن يموتوها او يجوزها ابن عمها جدها ضحك عليها وعليك ي حضرة الظابط. 


سليم بص ل والده... بغضب وطلع م الفيلا. 


فريال بشماته: صحيح سليم طلق نور


الاب بغصب: ومالك فرحانه اوي كده ليه انا نفسي افهم البنت دي اذتك ف اي م يوم ما جت وانتي مش طايقها. 


فريال شردت للحظه... ف ذكرياتها وفاقت. 


فريال: انت هتجبرني احبها ولا اي ايوا مبحبهاش ولا عمري هحبها. 


عند نور جت الدكتوره وطلعه... خبطه ع نور فتحت وكانت خايفه. 


نور: هو ف اي 


الجد: مفيش حاجه ي بنتي ادخلي ي دكتوره شوفي شغلك


نور بخوف: تدخل فين وليه اصلا جايبين دكتوره


الجد: انزل انده مراتك م تحت خليها تدخل معاهم علشان تمسكها. 


جت مرات عم نور... ومسكت نور بالعافيه وسط صراخاتها والدكتوره قربت علشان تكشف عليها ووو... وفجاءه. 


تفاعل بقا ممكن و هنزلكم واحد كمان 🥺♥


 تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع