القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت بداية حياة بقلم هاجر العفيفى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


: انتى مجنونه لسه بتحبيه بعد ماسابك يوم الفرح وهرب

قالها رائد بغضب وعصبيه

حياه بدموع : ايوه بحبه عشان انا مش مصدقه أن يعمل فيا كده اكيد فى حاجه غلط

رائد مسح على وشه بغضب وقال : لاء مفيش حاجه غلط هو طلع ند"ل وجبا"ن وبعتلك ورقة طلاقك يوم الفرح وسافر وهرب عايزه ايه تانى بقا

حياه قعدت على الكرسى وقالت بعدم استيعاب : ط طب ليه عمل فيا كده ازاى قدر يخلينى قدام الناس وحشه بالطريقه دى 

رائد بضيق : حياه خلاص الموضوع خلص على كده ملهوش داعى الكلام ده

حياه بصراخ : لاء ليه داعى الكلام لازم اشوف حياتى معاك هتوصل لأيه انت كنت جاي الفرح ابن عمى وبس بقيت جوزى شوفت النصيب ايه بقا مفكرتش فيا مفكرتش فى نفسك حتى ؟؟

رائد بعصبيه : عايزانى كنت اعمل ايه اسيب عمى يحس بالكسره دى يوم فرح بنته الوحيده مقدرتش اشوف الراجل ال ربانى طول عمرى كده

حياه بسخريه : امممم لاء كتر خيرك والله طب تمام اللعبه وصلت لحد هنا وخلصت بقا احنا عارفين ال فيها ولا انت بتحبنى ولا أنا بحبك اصلا احنا هنعيش هى فتره قليله جدا لحد لما الناس تنسى وبعدين كله ينتهى

كلامها جرح كبريائه كراجل رد عليها بكل برود : وده المطلوب لأن طبعا بحب بنت ومستحيل احب غيرها الاوضه ال هتنامي فيها هناك تصبحى على خير

قال اخر كلامه ودخل الأوضه وقفلها بغضب

حياه حست انها زودتها معاه بس رجعت افتكرت لما قال إن بيحب بنت وقالت بزهق : كل واحد يشوف حياته احست

أنهت كلامها ودخلت الأوضه ورزعت الباب بتاع اوضتها هى الأخرى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفرووا


فى أوضة رائد دخل قعد على السرير بغضب وهو بيفكر فى كلامها واتعصب جدا وفجأه جاتله رساله من رقم غريب وكان محتواها (متفرحش كتير عشان مش هتدوم الفرحه)

رائد اتصدم من الكلام وحط ايده عى شعره بحيره وقال : مين ده وعايز ايه


#هاجر_العفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


تانى يوم


صحيت حياه من النوم ودخلت المطبخ عشان كانت جعانه وشافت رائد واقف فى البلكونه شارد وبيفكر قالت بعدم اهتمام : ماله ده

دخلت كملت ال كانت بتعمله ومهتمتش

رائد دخل وقال : عايز أفطر

حياه بصتله ببرود وقالت : مش ملزمه أن اعملك اكل لأن مش خدامه

رائد بضيق : نعم وده ليه ان شاء الله اومال متجوزين ازاى

حياه بعصبيه : انت مبتفهمش بقولك مش بحبك وجوازنا مش حقيقي وملكش دعوه بيا خالص

رائد اتعصب من كلامها ومسك أيدها بغضب وقال : اوعى تكونى فاكره أن عشان ساكتلك أن مقدرش عليكى لاء فووقى كده واعرفى انتى بتكلمى مين انا المقدم رائد يعنى اكبر شنب فى مصر بيعمل ليا حساب مش هتيجى حتة عيله زيك وتكملنى كده

حياه بدموع : ايدى بتوجعنى

رائد ساب أيدها بعنف وقال : من النهارده انا ال بقولك مش عايز احس بوجودك فى الشقه دى لحد لما المده تخلص واطلقك واخلص بقا

قال كلامه وخرج من البيت ورزع الباب بغضب وهى انتفضت من الصوت هى عارفه انها زودتها معاه وهو راجل شرققى ميستحملش كلامها فضلت مكانها تعيط وقعدت طول الليل دخل وهو موصلش البيت قلقت وحست بالذنب حاولت تشوف رقمه بس مكانش معاها فضلت راحه جايه بحيره وقلق

حياه بقلق : ياترى أتأخر كده ليه

الباب خبط وهى جريت عليه بلهفه وفتحته على أمل أن يكون هو واتصدمت من ال شافته


يتبع


ياترى هى شافت ايه وطريقتها مع رائد كويسه ولا لاء توقعاتكم♥️


متنسوش ذكر الله ❤️


#بداية_حياه


بقلمى #هاجر_العفيفى


دمتم في حفظ الرحمن 💚



شكرا على التفاعل يابنات❤️      البارت الثانى


حياه بصدمه : رائد !!!

رائد دخل وكان باين عليه التعب والارهاق وشعره نازل على وشه بعشوائيه قعد على الكرسى بتعب

حياه بقلق : ايه ال حصل واتأخرت كده ليه ؟؟

رائد بصلها بجمود وبرود وقال : وانتى مالك هيفرق معاكى اووى

حياه بتوتر : ا انا اسفه على طريقتى معاك الصبح بس انا

قاطعها رائد بسخريه : مفيش اسف انتى اصلا متفرقيش معايا وان كنت بعاملك حلو ده عشان انتى ملكيش ذنب فى ال حصل لكن انك تتعدى حدودك معايا ده مسمحش بيه ابد

حياه كانت ساكته مش عارفه ترد هو عنده حق فى كل كلمه قالها هى كانت قليلة الذوق جدا معاه

رائد بتنهيده : انا داخل انام

حياه بلهفه : احضر ليك العشا

رائد بسخريه : لاء مش عايز منك حاجه انتى مش ملزمه تعملى حاجه ليا ولا ايه

قال كلامه ودخل الأوضه وقفلها 

حياه بندم : انا فعلا زودتها معاه وهو عنده حق انا بكره لازم اعتذر بالأفعال مش الكلام لأن مش هيقبل كلامى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا


عند رائد كان قاعد على السرير ويفتكر ال حصل لما خرج من البيت وهو متعصب

وركب عربيته وطلع على المخزن


رائد بسخريه : نورت ياحيلتها

احمد بتعب من الضرب : انت عايز منى ايه انت مجنون خطفتنى من فرحى ومراتى

رائد بضحك : لاء ياخفيف مانت طلقتها

أحمد بصدمه : نعمممم ايه الكلام الاهبل ال بتقوله ده محصلش

رائد ضربه لكمه فى وشه : اخرررس يلا ال هقوله هتنفذه يا اما تقرا الفاتحه على روحك

احمد بغضب : انا بحب حياه والطلاق ده باطل وال عندك اعمله 

رائد بغضب : يبقا انت ال اختارت

قال كلامه وضربه بغضب وعصبيه


رجع من تفكيره ومسح شعره وقال بتنهيده : نفسى تحبينى زى مابحبك ياحياه


#هاجر_العفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


تانى يوم


يحى بدموع : البت دى حظها قليل علطول 

كريمه : متقولش كده ياخويا 

يحي بغضب : انتى تسكتى خالص مش كفاية ال ابنك عمله وهرب يوم الفرح وطلقها وكان هيفضحنى لولا ابن اخويا

كريمه بخوف : انا معرفش الواد ده عمل كده ازاى

يحي : اكيد انتى ليكي يد فى الموضوع انتى الجوازه مكانتش على هواكى من الاول

كريمه بزعل : كده ياحاج برضوا تقولى الكلام ده شكرا

يحي بتنهيده : اعذرينى ياكريمه بنتى كانت بتحب احمد اووى وهو خذلها حقي ازعل عليها وعلى حظها

كريمه : ربنا يهدي الحال

(كريمه تكون مرات ابوها وأحمد ابنها من راجل تانى وكان خاطب حياه وكان فرحهم)


#هاجر_العفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله


حياه بتوتر : ممكن نتكلم

رائد بهدوء : اتفضلى

حياه بحزن : انا عارفه ان كنت قليلة الذوق معاك اووى بس غصب عنى والله ال حصل ده كان أكبر كسره ليا احمد هو الوحيد ال فتحت ليه قلبى

رائد قبض على ايده بغضب مكتوم بس متكلمش

حياه كملت كلامها وقالت : واليوم ال المفروض يكون اجمل يوم لاى بنت بقا اسوء يوم ليا بعد ماهو هرب وكمان طلقنى طبيعى كنت انهار واتعب بس انا مش من النوع ده انا بحط زعلى فى عصبيتى ممكن انفعل على ال قدامى عشان ادارى حزنى 

رائد ببرود : حصل خير

حياه بتوتر : اعملك الغدا بقا

رائد بابتسامه : لاء لما نيجى من بره

حياه باستغراب : هنروح فين ؟؟

رائد ببرود : هروح أخطب وطبعا محتاجك معايا بما انك زي اختى

حياه بصدمه : تخطب ؟؟؟


يتبع


التفاعل البارت ال فات معجبنيش خالص تفاعلوا يابنات فضلا وقولوا بقا ايه رأيكم في البارت توقعاتكم ♥️


متنسوش ذكر الله ❤️


#بداية_حياه


بقلمى #هاجر_العفيفى


دمتم في حفظ الرحمن💚



شكرا على التفاعل يابنات❤️     البارت الثالث


حياه بصدمه : هتخطب ؟؟

رائد ببرود : ايوه حقى أن اشوف حياتى ولا ايه رأيك

حياه بدموع محبوسه : بص انا عارفه ان مليش حق أن اقولك كده بس ياريت بس تأجل الموضوع ده ولو لمده قليله عشان الناس وكده

مكملتش كلامها ودموعها نزلت بغزاره غصب عنها

رائد مستحملش دموعها وقال بضيق : متعيطيش خلاص مش عايز اشوف دموعك دى

حياه مسحت دموعها وقالت : بجد يارائد يعنى مش هتروح

رائد طبطب عليها بحنان وقال : لاء مش هاروح 

حياه بعدم استيعاب حضنته وهو اتصدم بس فرح اووى

حياه استوعبت ال حصل وبعدت عنه بخجل : انا انا 

رائد بضحك : متخافيش انا زى جوزك برضوا

حياه اتحرجت منه وقامت وقالت : انا ه هحضر الاكل

رائد وقف قدامها ومسك أيدها وقال : حياه انا عايزك تعرفى أن ال عملتيه ده مش عيب ولا حرام احنا متجوزين وكمان ده امر واقع يعنى لازم نتقبل العيشه دي مع بعض وياريت نكون اصحاب الفتره ال هنكون فيها مع بعض

حياه اطمنت من كلامه وقالت بابتسامه : موافقه

رائد : طب يلا بقا نخرج مع بعض النهارده مش الصحاب بيخرجوا مع بعض برضوا

حياه بفرحه : حاضر خمس دقايق واكون جاهزه

ودخلت تجرى على جوه وهو ضحك على طفولتها


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرووا


الشخص : ده انت الباشا موصى عليك اووى 

احمد بغضب : والله لما اطلع من هنا مش هرحمكم

الشخص بسخريه : ده لو طلعت اصلا

احمد بغضب : انتوا عايزين منى اييييه 

الشخص : روحك وبطل رغى بقا كتير عشان صدعت منك

احمد كان بيبصله بغضب وسكت عشان ميتأذيش منه


#هاجر_العفيفى


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


حياه ورائد كانوا مبسوطين جدا راحوا الملاهى وراحوا النادى واتعشوا مع بعض وكان يوم جميل جدا بالنسبه ليهم ونسيوا كل المشاكل ال بتحصل ليهم وهو كان مبسوط جدا بقربها

حياه بسعاده : كان يوم جميل جدا يارائد مش عارفه اقولك انبسطت ازاى

رائد بابتسامه : وده المطلوب ان اشوفك مبسوطه وبس

حياه بتوتر من كلامه وقالت : شكر ليك بجد انا هدخل انام

رائد بخبث : امممم ايه رأيك نتفرج على فيلم رعب ونعمل فشار

حياه بفرحه : طبعا هدخل اغير هدومى واجيلك هوا

دخلت الاوضه وهو ابتسم وحب وقال بهمس : بحبك


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله


تانى يوم


رائد كان بيتكلم فى التلفون وبيقوله : خلى بالك منه متشيلش عينك من عليه عشان لو ظهر هيضيع كل ال أنا عملته

الشخص : ماهو مبيبطلش أسأله ياباشا

رائد : علمه الادب شويه كده وبعدين خليه لحد لما اسلمه بنفسي ظهوره هيكون غلط قدام الناس بالذات لو حياه عرفت سلام بقا انت دلوقتى

قفل معاه ولسه بيتلفت واتصدم لما شاف حياه واقفه وراه ودموعها نازله

رائد بتوتر : حياه انا

قاطعته حياه بصدمه ودموع : انت ال خطفت احمد يوم الفرح


يتبع


تفاعل يابنات❤️


متنسوش ذكر الله❤️


#بداية_حياه


بقلمى #هاجر_العفيفى


دمتم في حفظ الرحمن💚

تكملة الروايه من هنااااااا 




 

تعليقات

التنقل السريع