#هيام_ارام
#البارت 6
مرت ايام آرام في خطته للانتقام مع أسر و ياسر و خزامى و ترانيم و عم ينتظروا وصول لوتس لتنتقم معهم و لي يكتشفوا مستر y هتان لسانها ملخبطة في عقلها و مش فاهمة حاجة و عم اكمل دراستها و آرام رجع حبه لهتان مثل ما كان بالزمن القديم و .
في قصر من القصور الكبيرة و الفخمة عائلة كبيرة متجمعة
قال أحدهم : وحش النار رجع و لازم نكتشفه قبل ما يعرف أن هو وحش النار و نقضي عليه و ناخذ قوته و ملاك النار كمان لازم نعرفها و ناخد قوتها و نقضي عليها لأن لو اتحدوا الاتنين هتكون كارثة عضمى .
قال زيدان : كيف هنعرفه
........:خلي للوقت و نعرف هنعرفهم
.........._______&_______________عند أسر وياسر و اليوم هو يوم حفلة تخرجهم من الجامعة و نهاية السنة الدراسية الجامعية . احتفلوا و تخرجو من الجامعة بفرحة و هتان فرحانة لأن هتروح لبريطانيا تكمل تعليمها بمساعدة آرام
في قصرهم
آرام قاعد على الكنبة في غرفته : هتان تعالي
هتان : نعم
آرام : بعد الإجازة دي هننتقل لبريطانيا و تكملي طب هناك فاهمة
هتان : بجد طبعا هروح بس هروح لوحدي
آرام : كلنا هنستقر في بريطانيا حتى تكملي دراستك و نرجع لمصر و انا اتابع شغلي من هناك
_____________________عند ياسر
كان مع سلينا في نادي و هو يمثل أنه عم يشرب معاها و هي سكرت حملها و اخذها على الاوتيل
كانت عم بتهلوس رماها على سرير و قرب منها
ياسر بخبث : ام بتحكي ايه احكيلي
سلينا بسكر: ههههه انا كنت مع وحش النار و كنت بحبه و لينا كمان كانت بتحبه بس هو راح لملاك النار و حبها و ما حبني انا بس نحنا ما خليناهم بتهنو و بعدناهم عن بعض و كملت بشر بس دلوقتي رجعو و نحن لازم نتخلص منهم و ناخد قوتهم لأن لو اتحدوا هتكون كارثة لازم ميتحدوش مع بعض و
ياسر : و مين هو كبيركم
سلينا بتقطع: كان يعشق و يحب ملاك النار هههههههه الكل يحبها
ياسر : اسمه ايه
سلينا : هههههههه م و فقدت الوعي
ياسر : يخرببيت امك دلوقتي بس أجاكي تفقدي الوعي اففف
._______________________عند ترانيم
ايهاب : مساء الخير ترانيم كيفك
ترانيم: منيحة الحمدالله و انت عامل ايه
ايهاب و هو ينظر لبنت تانية حلوة : بخير
تطلبي اكل ايه
ترانيم:على زوقك
ايهاب : اه أكلو و بعدين طلعوا من المطعم
ايهاب بخبث: ايه رايك تجي معي للبيت ههههه
ترانيم: هههههههه لما نتجوز ههه
و تركته
ايهاب في نفسه :انت مزة بس في كتير احسن منك فخلينا نتسلى بيك شوي ههه
_____________________في قصر آرام دخلت بنت. في غاية الأناقة و التميز و الغرور و الثقة في النفس
......... السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا اهل الدار اين انتم يا سلالة الفاراعنة
آرام : اننا هنا ايتها القوقازية كيف الحال
............بخير الحمدلله لقيت خطة و غمزة
آرام: تعالي راحو للمكتب و كان هناك أسر و ياسر و خزامى و ترانيم
آرام :بعرفكم و شاور على البنت دي لوتس هتساعدنا و هتدخل لبيت لي رح ننتقم منهم و نقول عليهم عائلة المحمودي
ياسر : كيف هتدخل و هي بنت و محجبة
لوتس : حياتي رحلي عقلاتك هدخل يعني هدخل متخفش عليا ما انا لوتس
آرام : مثل ما قالت هي لوتس و اكيد قد المهمة دي . لنبدأ الانتقام . و ذهب الجميع
_____________________
بعد مرور يومين في قصر المحمودي تدخل بنت محتشم بملامح جميلة تدخل
البنت : اهلا انا الدكتورة الفيزيائية
الحارس : تفضلي معي تدخل معه البنت و يقابلها ايهاب
ايهاب: انت هي الدكتورة الفيزيائية
البنت : اه انا هي
ايهاب تعالي معي اخذها لغرفة فيها امرأة في ستينات من عمرها
ايهاب : دي امي ماما دي الدكتورة الفيزيائية الجديدة تساعدك مشان تصيري تمشي
المرأة (حليمة )بطيبة : اسمك ايه
البنت : انا أميرة الشرقاوي دكتورة فزيائية
حليمة بطيبة : مرحبا بك أن شاء الله شفائي يكون على يدك
أميرة : ان شاء الله
هنا أميرة بدأت في علاج حليمة و حليمة كانت تتحسن و ايهاب كان معجب باميرة و نسى ترانيم و ترانيم راحت تلعب على فهد حتى وقعته في الكلام و عرفت أنه تاجر مخدرات و القي القبض عليه هو و زيدان
عند بيت اراك كان الجميع مجتمع أما شاشة كبيرة يشاهدون الشرطة و هي تقبض على فهد و زيدان المحمودي
آرام : اول اثنين تخلصنا منهم مبقاش كتير
ثم خرج ليعمل مكالمة
آرام : الو عاملة ايه يا لوتس ايه الاخبار عندك فهد و زيدان المحمودي في داهية راحو هههه
لوتس : هنا عندي العائلة كلها اتبرت منهم هههه يعني مش هيعمل لهم محامي و طبعا خوفا على أنفسهم ههه
آرام : رائع مدهش اي اخبار على مستر y عرفتي له طرف خيط
لوتس : لا لسا بس شوي وقت و هعرف كل شيء .
آرام : عرفت معلومة أنه يبلش بحرف الميم
لوتس : هنعرفه اه ايهاب واقع و عم يحكيلي على العيلة دي كتيير و دائما يفلت لسانه شوي صغيرة و الغرفه أن إيهاب كل المعلومات عنده .
آرام : رائع يلا باي بتقليد حضرة الدكتورة الفيزيائية أميرة الشرقاوي ه
لوتس : باي روح شهر عسل مع المزة احسن لك
#يتبع
السلام عليكم
#هيام_ارام
#البارت 7
بعد مرور أسبوع عند قصر عائلة المحمودي
دخل ايهاب إلى غرفة و كان فيها حد جالس على كرسي خلف مكتب و داير وجهه
ايهاب : سيدتي اجتني اخبار أن بنت حظرتك ملاك النار في قصر رجل اعمال كبير مش معروف و هي مش متذكرة حاجة لازم نعرف مين هذا و ندعي أنه ميكنش وحش النار مثل ما تعرفي ذكاء وحش النار ذكاء جبار و مش هنعرفه يمكن أبدا
السيدة المجهولة بشر : لا يمكن لا يمكن أن يتحدان الاثنين و سيكون هناك خطر في العالم سنصيب بخلل و أكملت بصوت عالي لا يمكن أن يتحد الملاك و الوحش نعمل كل شيء مشان نعرف مين وحش النار خلينا نبدا و نعرفه بسرعة و نفرقهم عن بعض
ايهاب : سيدتي بهدوء اهدي انتي مريضه اهدي نعرفه و مش هنخليهم يتحدون
لكن لم يأخذوا بالهم من لي كان بيسمع .
_________________________عند هتان كانت في الحمام و رأسها عم تتخيل اشياء كثيرة و مش قادرة تركز
حتى صرخت بأعلى صوتها
هتان : اااااااااااااااااااااااه وقعت على الارض و هي تتحدث بجنون انا ملاك النار انا حبيبة وحش النار ههه انا ملاك النار و انا حبيبة ارام كيف معرفتش أن آرام هو وحش النار حبيبي انا بحبك يا وحش انا بعشقك يا وحش النار و فقدت الوعي.
______________________
عند سلينا كانت في أوتيل في وضع مخل بالحياء جاءت الشرطة و ألقت القبض عليها هي و الشاب لي كان معاها و عرفوا أنها متورطة في المخدرات و القو القبض عليها و دخلت المستشفى لتتعالج من المخدرات فقد أصبحت مدمنة (المخدرات شيء زبالة كتير و لازم يكون عندك صبر مشان تتعالج لأن صعب العلاج منها اتمنى نتخلص من الظاهرة دي من العالم و المجتمع لكن لا يمكن التخلص منها اخطلطت اندمجت بالمجتمع بعرف اني محكتش عنها كتير بس ما فيني اطول الرواية كتير )
______________________عند فهد و زيدان في سجن
فهد بسخرية:ام ملكة النار اتخلت عننا يا ريت ما خنت وحش النار في الزمن القديم لو ما خنته لكنت سعيد ههههه
زيدان : اه يا ريت ما كنا خونة يا فهد يا توأمي لكن هنا تنتهي حياتنا و نتعاقب على الخيانة بقت خمسة دقائق
بعد خمسة دقائق زيدان و فهد أصبحوا رماد بسبب الخيانة لن يعودوا ابدا . أصبحوا يتحولون للرماد شوي شوي من رجليهم حت تحولوا و أصبحوا رمادا (كل خائن يجب أن يتعاقب لنتخلص من الخيانة . اذا كنت تعرف أنه لا يمكنك أن تكون وفيا لصديقك و تخون و انت خائن بكل بساطة لا تكون صداقات )
________________________عند آرام دخل الغرفة و ثم للحمام وجد هتان واقعة على الأرض ذهب و حملها
ارام : هتان هتان هتان عن تسمعي
صارت تفيق و رأت آرام و حطت أيدها على وجهه
هتان : حبيبي وحش النار انا هتان انا ملاك النار ما عرفتني كنا نحب بعض و انت كنت بتحبني هنا آرام و حضنها جامد و شكر الله انها تذكرت كل شيء (هل سيتحدوا ؟)
____________________
بعد قليل جاء ياسر عند آرام
ياسر : مشان ما اطول في الموضوع انا بدي اتجوز اختك خزامى و اذا ما وافقت هتجوزها و أخطفها غصبا عنكم جيمعا يلا وافق بسرعة مفيش وقت
آرام بتفكير : امممم اوافق بس بشرط
ياسر بلهفة :ايه هو
آرام شاف في ترانيم و أسر : اذا اتجوز أسر و ترانيم و هنعمل فرحكم مع بعض
ياسر : اكيد هيتجوزوا أسر اصحك ما توافق
اسر بقلة حيلة و ابتسامه: أنا موافق
ترانيم:و انا موافقة
ياسر: و اخيرا ساتزوج
و حضن خزامى
آرام : بعد عنها لسا ماجوزتو
ياسر : بعند لا ما دخلك صارت مراتي.
_______________________مرة
مرت الايام و جاء يوم فرح أسر و ياسر كان في اكبر قاعة حفلات في اجمل جزيرة في العالم
خزامى كانت سعيدة جدا و لبست فستان زفاف بيجنن و ترانيم كانت تظهر السعادة من اجل اختها
خزامى لبست فستان ابيض مستوحاة من فستان سندريلا و لكن اجمل كان فاخر يحتوي على. لؤلؤ الوردي الفاتح الصغير عند الصدر و كان ضيق في هذه المنطقة و كان مخطط بخطوط من اللولو الوردي و الابيض و الازرق الفاتح من الخصر لتحت و كان كبيرا و تاج مرصع بالكريستال و الالماس الابيض و الوردي الفاتح جدا و طرحت الفستان الطويلة تتزحلق خلفها التي تصل إلى 4 أمتار يمكن و باقة ورد بيضاء و يتخللها بعض من اللون الوردي الفاتح مع شهعرها المفرود و المموج تتخلله خيوط رقيقة تنزل من التاج بيضاء و زهرية كانت عبارة على خرزات من الالماس و الكريستال صغيرة تنزل و كأنها مع شعرها و مكياج جميل متقن يحتوي على الزهري أصبحت كأنها ملكة فيجب أن تكون ملك لأن هذا الفرح حظرت فيها الكثير من اميرات العالم و ملكات كالملكة رانيا و أميرات اسبانيا و العائلة المالكة لبروناي ميغان و هاري .
أما ترانيم فلم تكن أقل من خزامى لكن فستانها في محل اللون الزهري كان البنفسجي الفاتح
الى من يقول ما هذا و هذه فخامة اجيب فلوتس هي مصممة تبع الفساتين و يعرف عنها الفخامة و البذخ
نزلت العروستين أو الملكتين و ذهبا إلى مكان إقامة الفرح انبهر الجميع بهما و بجمالهما نزلا على اغنية ايطالية كان آرام يغني فيها هدية لهم و هو من ألفها بما معناه بموسيقى هادئة
اه اه اه اه دخلت العروسين الملكتين كأنهما ملاك نزل من السماء و كان يذكر صفاتهما و جمالهما و يمدح فيهما و يدعي لهما بالسعادة ثم ذهب إلى هتان التي كانت تلبس فستان عريض بالون الوردي الفاتح الجميل كان مطرز بالكريستال و الالماس كانت جميله جدا فيه
أما لوتس فكانت هنا لبست بنطلون من الحرير عريض ابيض مطرز عند القدمين بالالماس الوردي الخامق و شميز طويلة إلى الركب باللون الفوشيا و تحتوي على الالماس و الكريستال و كل هذا لوتس مصممة أزياء و حذاء كعب مطرز .
انتهى الفرح على خير و ذهب ياسر و خزامى إلى غرفتها و أسر و ترانيم كذلك و آرام هتان كذلك
__________________&&
ياسر كان يعشق خزامى و هي كذلك تعشقه و تمم زواجهم و أصبحوا زوجين عاديين (مبحبش اكتب الرومنسيه دي و معرفش ايه )
أما أسر و ترانيم فكل فهذا ما جرى
ترانيم بعد أن تعشوا قالت : أسر انت مش هتقرب مني اوكي
اسر : و ليه يا حلوة
ترانيم: ما بحبك و قبلت الجواز ده من أجل خزامى و بس و مش هحبك
اسر: هههه و مين قلك انا بحبك أو هقرب منك اكيد م
اسر: هههه و مين قلك انا بحبك أو هقرب منك اكيد مش عقرب منك لذا ارتاحي يلا ننام و خلينا رفقات اوكي ثم ابتسم و ابتسمت له
و نامو
عند آرام
آرام : هتان انا بحبك
هتان : آرام أنا بعشقك انا بموت فيك
آرام : انت هيامي
و اتحدوا و أصبحوا جسدا واحد ...
تعليقات
إرسال تعليق