القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية هيام آرام البارت السادس والسابع بقلمHanane La Tendresse في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




#هيام_ارام 

#البارت 6


مرت ايام آرام في خطته للانتقام مع أسر و ياسر و خزامى و ترانيم و عم ينتظروا وصول لوتس لتنتقم معهم و لي يكتشفوا مستر y هتان لسانها ملخبطة في عقلها و مش فاهمة حاجة و عم اكمل دراستها و آرام رجع حبه لهتان مثل ما كان بالزمن القديم و . 

في قصر من القصور الكبيرة و الفخمة عائلة كبيرة متجمعة 

قال أحدهم : وحش النار رجع و لازم نكتشفه قبل ما يعرف أن هو وحش النار و نقضي عليه و ناخذ قوته و ملاك النار كمان لازم نعرفها و ناخد قوتها و نقضي عليها لأن لو اتحدوا الاتنين هتكون كارثة عضمى . 

قال زيدان : كيف هنعرفه 

........:خلي للوقت و نعرف هنعرفهم

.........._______&_______________عند أسر وياسر و اليوم هو يوم حفلة تخرجهم من الجامعة و نهاية السنة الدراسية الجامعية . احتفلوا و تخرجو من الجامعة بفرحة و هتان فرحانة لأن هتروح لبريطانيا تكمل تعليمها بمساعدة آرام 

في قصرهم 

آرام قاعد على الكنبة في غرفته : هتان تعالي 

هتان : نعم 

آرام : بعد الإجازة دي هننتقل لبريطانيا و تكملي طب هناك فاهمة 

هتان : بجد طبعا هروح بس هروح لوحدي 

آرام : كلنا هنستقر في بريطانيا حتى تكملي دراستك و نرجع لمصر و انا اتابع شغلي من هناك 

_____________________عند ياسر 

كان مع سلينا في نادي و هو يمثل أنه عم يشرب معاها و هي سكرت حملها و اخذها على الاوتيل 

كانت عم بتهلوس رماها على سرير و قرب منها 

ياسر بخبث : ام بتحكي ايه احكيلي 

سلينا بسكر: ههههه انا كنت مع وحش النار و كنت بحبه و لينا كمان كانت بتحبه بس هو راح لملاك النار و حبها و ما حبني انا بس نحنا ما خليناهم بتهنو و بعدناهم عن بعض و كملت بشر بس دلوقتي رجعو و نحن لازم نتخلص منهم و ناخد قوتهم لأن لو اتحدوا هتكون كارثة لازم ميتحدوش مع بعض و

ياسر : و مين هو كبيركم 

سلينا بتقطع: كان يعشق و يحب ملاك النار هههههههه الكل يحبها 

ياسر : اسمه ايه 

سلينا : هههههههه م و فقدت الوعي  

ياسر : يخرببيت امك دلوقتي بس أجاكي تفقدي الوعي اففف

._______________________عند ترانيم

ايهاب : مساء الخير ترانيم كيفك 

ترانيم: منيحة الحمدالله و انت عامل ايه 

ايهاب و هو ينظر لبنت تانية حلوة : بخير 

تطلبي اكل ايه

ترانيم:على زوقك 

ايهاب : اه أكلو و بعدين طلعوا من المطعم 

ايهاب بخبث: ايه رايك تجي معي للبيت ههههه 

ترانيم: هههههههه لما نتجوز ههه 

و تركته 

ايهاب في نفسه :انت مزة بس في كتير احسن منك فخلينا نتسلى بيك شوي ههه 

_____________________في قصر آرام دخلت بنت. في غاية الأناقة و التميز و الغرور و الثقة في النفس

......... السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا اهل الدار اين انتم يا سلالة الفاراعنة 

آرام : اننا هنا ايتها القوقازية كيف الحال 

............بخير الحمدلله لقيت خطة و غمزة 

آرام: تعالي راحو للمكتب و كان هناك أسر و ياسر و خزامى و ترانيم

آرام :بعرفكم و شاور على البنت دي لوتس هتساعدنا و هتدخل لبيت لي رح ننتقم منهم و نقول عليهم عائلة المحمودي

ياسر : كيف هتدخل و هي بنت و محجبة 

لوتس : حياتي رحلي عقلاتك هدخل يعني هدخل متخفش عليا ما انا لوتس 

آرام : مثل ما قالت هي لوتس و اكيد قد المهمة دي . لنبدأ الانتقام . و ذهب الجميع 

_____________________

بعد مرور يومين في قصر المحمودي تدخل بنت محتشم بملامح جميلة تدخل 

البنت : اهلا انا الدكتورة الفيزيائية 

الحارس : تفضلي معي تدخل معه البنت و يقابلها ايهاب


ايهاب: انت هي الدكتورة الفيزيائية

البنت : اه انا هي 

ايهاب تعالي معي اخذها لغرفة فيها امرأة في ستينات من عمرها 

ايهاب : دي امي ماما دي الدكتورة الفيزيائية الجديدة تساعدك مشان تصيري تمشي 

المرأة (حليمة )بطيبة : اسمك ايه 

البنت : انا أميرة الشرقاوي  دكتورة فزيائية 

حليمة بطيبة : مرحبا بك أن شاء الله شفائي يكون على يدك

أميرة : ان شاء الله

هنا أميرة بدأت في علاج حليمة و حليمة كانت تتحسن و ايهاب كان معجب باميرة و نسى ترانيم و ترانيم راحت تلعب على فهد حتى وقعته في الكلام و عرفت أنه تاجر مخدرات و القي القبض عليه هو و زيدان 

عند بيت اراك كان الجميع مجتمع أما شاشة كبيرة يشاهدون الشرطة و هي تقبض على فهد و زيدان المحمودي

آرام : اول اثنين تخلصنا منهم مبقاش كتير 

ثم خرج ليعمل مكالمة 

آرام : الو عاملة ايه يا لوتس ايه الاخبار عندك فهد و زيدان المحمودي في داهية راحو هههه 

لوتس : هنا عندي العائلة كلها اتبرت منهم هههه يعني مش هيعمل لهم محامي و طبعا خوفا على أنفسهم ههه 

آرام : رائع مدهش اي اخبار على مستر y عرفتي له طرف خيط 

لوتس : لا لسا بس شوي وقت و هعرف كل شيء . 

آرام : عرفت معلومة أنه يبلش بحرف الميم 

لوتس : هنعرفه اه ايهاب واقع و عم يحكيلي على العيلة دي كتيير و دائما يفلت لسانه شوي صغيرة و الغرفه أن إيهاب كل المعلومات عنده . 

آرام : رائع يلا باي بتقليد حضرة الدكتورة الفيزيائية أميرة الشرقاوي ه

لوتس : باي روح شهر عسل مع المزة احسن لك 

#يتبع


السلام عليكم 


#هيام_ارام 

#البارت 7 


بعد مرور أسبوع عند قصر عائلة المحمودي

دخل ايهاب إلى غرفة و كان فيها حد جالس على كرسي خلف مكتب و داير وجهه 

ايهاب : سيدتي اجتني اخبار أن بنت حظرتك ملاك النار في قصر رجل اعمال كبير مش معروف و هي مش متذكرة حاجة لازم نعرف مين هذا و ندعي أنه ميكنش وحش النار مثل ما تعرفي ذكاء وحش النار ذكاء جبار و مش هنعرفه يمكن أبدا 

السيدة المجهولة بشر : لا يمكن لا يمكن أن يتحدان الاثنين و سيكون هناك خطر في العالم سنصيب بخلل و أكملت بصوت عالي لا يمكن أن يتحد الملاك و الوحش نعمل كل شيء مشان نعرف مين وحش النار خلينا نبدا و نعرفه بسرعة و نفرقهم عن بعض 

ايهاب : سيدتي بهدوء اهدي انتي مريضه اهدي نعرفه و مش هنخليهم يتحدون 

لكن لم يأخذوا بالهم من لي كان بيسمع . 

_________________________عند هتان كانت في الحمام و رأسها عم تتخيل اشياء كثيرة و مش قادرة تركز 

حتى صرخت بأعلى صوتها 

هتان : اااااااااااااااااااااااه وقعت على الارض و هي تتحدث بجنون انا ملاك النار انا حبيبة وحش النار ههه انا ملاك النار و انا حبيبة ارام كيف معرفتش أن آرام هو وحش النار حبيبي انا بحبك يا وحش انا بعشقك يا وحش النار و فقدت الوعي. 

______________________

 عند سلينا كانت في أوتيل في وضع مخل بالحياء جاءت الشرطة و ألقت القبض عليها هي و الشاب لي كان معاها و عرفوا أنها متورطة في المخدرات و القو القبض عليها و دخلت المستشفى لتتعالج من المخدرات فقد أصبحت مدمنة (المخدرات شيء زبالة كتير و لازم يكون عندك صبر مشان تتعالج لأن صعب العلاج منها اتمنى نتخلص من الظاهرة دي من العالم و المجتمع لكن لا يمكن التخلص منها اخطلطت  اندمجت بالمجتمع بعرف اني محكتش عنها كتير بس ما فيني اطول الرواية كتير )

______________________عند فهد و زيدان في سجن 

فهد بسخرية:ام ملكة النار اتخلت عننا يا ريت ما خنت وحش النار في الزمن القديم لو ما خنته لكنت سعيد ههههه

زيدان : اه يا ريت ما كنا خونة يا فهد يا توأمي لكن هنا تنتهي حياتنا و نتعاقب على الخيانة بقت خمسة دقائق 

بعد خمسة دقائق زيدان و فهد أصبحوا رماد بسبب الخيانة لن يعودوا ابدا . أصبحوا يتحولون للرماد شوي شوي من رجليهم حت تحولوا و أصبحوا رمادا (كل خائن يجب أن يتعاقب لنتخلص من الخيانة . اذا كنت تعرف أنه لا يمكنك أن تكون وفيا لصديقك و تخون و انت خائن بكل بساطة لا تكون صداقات ) 

________________________عند آرام دخل الغرفة و ثم للحمام وجد هتان واقعة على الأرض ذهب و حملها 

ارام : هتان هتان هتان عن تسمعي 

صارت تفيق و رأت آرام و حطت أيدها على وجهه 

هتان : حبيبي وحش النار انا هتان انا ملاك النار ما عرفتني كنا نحب بعض و انت كنت بتحبني هنا آرام و حضنها جامد و شكر الله انها تذكرت كل شيء (هل سيتحدوا ؟)

____________________

  بعد قليل جاء ياسر عند آرام 

ياسر : مشان ما اطول في الموضوع انا بدي اتجوز اختك خزامى و اذا ما وافقت هتجوزها و أخطفها غصبا عنكم جيمعا يلا وافق بسرعة مفيش وقت 

آرام بتفكير : امممم اوافق بس بشرط 

ياسر بلهفة :ايه هو 

آرام شاف في ترانيم و أسر : اذا اتجوز أسر و ترانيم و هنعمل فرحكم مع بعض

ياسر : اكيد هيتجوزوا أسر اصحك ما توافق 

اسر بقلة حيلة و ابتسامه: أنا موافق 

ترانيم:و انا موافقة 

ياسر: و اخيرا ساتزوج 

و حضن خزامى 

آرام : بعد عنها لسا ماجوزتو 

ياسر : بعند لا ما دخلك صارت مراتي. 

_______________________مرة

مرت الايام و جاء يوم فرح أسر و ياسر كان في اكبر قاعة حفلات في اجمل جزيرة في العالم 

خزامى كانت سعيدة جدا و لبست فستان زفاف بيجنن و ترانيم كانت تظهر السعادة من اجل اختها 

خزامى لبست فستان ابيض مستوحاة من فستان سندريلا و لكن اجمل كان فاخر يحتوي على. لؤلؤ الوردي الفاتح الصغير عند الصدر و كان ضيق في هذه المنطقة و كان مخطط بخطوط من اللولو الوردي و الابيض و الازرق الفاتح من الخصر لتحت و كان كبيرا و تاج مرصع بالكريستال و الالماس الابيض و الوردي الفاتح جدا و طرحت الفستان الطويلة تتزحلق خلفها التي تصل إلى 4 أمتار يمكن و باقة ورد بيضاء و يتخللها بعض من اللون الوردي الفاتح مع شهعرها المفرود و المموج تتخلله خيوط رقيقة تنزل من التاج بيضاء و زهرية كانت عبارة على خرزات من الالماس و الكريستال صغيرة تنزل و كأنها مع شعرها و مكياج جميل متقن يحتوي على الزهري أصبحت كأنها ملكة فيجب أن تكون ملك لأن هذا الفرح حظرت فيها الكثير من اميرات العالم و ملكات كالملكة رانيا و أميرات اسبانيا و العائلة المالكة لبروناي ميغان و هاري . 

أما ترانيم فلم تكن أقل من خزامى لكن فستانها في محل اللون الزهري كان البنفسجي الفاتح

الى من يقول ما هذا  و هذه فخامة اجيب فلوتس هي مصممة تبع الفساتين و يعرف عنها الفخامة و البذخ 

نزلت العروستين أو الملكتين و ذهبا إلى مكان إقامة الفرح انبهر الجميع بهما و بجمالهما نزلا على اغنية ايطالية كان آرام يغني فيها هدية لهم و هو من ألفها بما معناه بموسيقى هادئة 

اه اه اه اه دخلت العروسين الملكتين كأنهما ملاك نزل من السماء و كان يذكر صفاتهما و جمالهما و يمدح فيهما و يدعي لهما بالسعادة ثم ذهب إلى هتان التي كانت تلبس فستان عريض بالون الوردي الفاتح الجميل كان مطرز بالكريستال و الالماس كانت جميله جدا فيه 

أما لوتس فكانت هنا لبست بنطلون من الحرير عريض ابيض مطرز عند القدمين بالالماس الوردي الخامق و شميز طويلة إلى الركب باللون الفوشيا و تحتوي على الالماس و الكريستال و كل هذا لوتس مصممة أزياء و حذاء كعب مطرز . 

انتهى الفرح على خير و ذهب ياسر و خزامى إلى غرفتها و أسر و ترانيم كذلك و آرام هتان كذلك

__________________&&

ياسر كان يعشق خزامى و هي كذلك تعشقه و تمم زواجهم و أصبحوا زوجين عاديين (مبحبش اكتب الرومنسيه دي و معرفش ايه )

أما أسر و ترانيم فكل فهذا ما جرى 

ترانيم بعد أن تعشوا قالت : أسر انت مش هتقرب مني اوكي 

اسر : و ليه يا حلوة 

ترانيم: ما بحبك و قبلت الجواز ده من أجل خزامى و بس و مش هحبك 

اسر: هههه و مين قلك انا بحبك أو هقرب منك اكيد م


اسر: هههه و مين قلك انا بحبك أو هقرب منك اكيد مش عقرب منك لذا ارتاحي يلا  ننام و خلينا رفقات اوكي ثم ابتسم و ابتسمت له 

و نامو

عند آرام 

آرام : هتان انا بحبك 

هتان : آرام أنا بعشقك انا بموت فيك 

آرام : انت هيامي 

و اتحدوا و أصبحوا جسدا واحد ...


 

تعليقات

التنقل السريع