رواية هيام آرام البارت الثامن بقلم Hanane La Tendresse في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
هيام ارام الفصل 8
بعد الفرح
في قصر المحمودي عند ايهاب و السيدة
السيده:ايهاب الفرح اليوم حسيت بشيء غريب نحو مرات رجل الأعمال آرام أضن أنها هي بنتي هتان اسمها و حسيت بشيء غريب كأن كره شديد نحو آرام
ايهاب : هل يعقل أن يكون آرام هو وحده النار و مراته هي بنت ملاك النار
السيدة: يا الله كيف هذا نحن لازم نعمل اي شيء يخليهم ينفصلوا عن بعض و اكيد بما انها مراته قربو من بعض كتبت المرأة بخيبة اه ايه الغباء ده يا رب استر أن شاء الله ما يكونوا قربو من بعض ااااااه لااااا
ايهاب : اهدي اهدي خلي كل شيء للوقت اهدي
ايهاب في نفسه: يا الله بعمل ايه في المصيبة دي انا
________________________بعد مرور شهر
آرام و هتان في حياة العسل طبعا (شوي و ترجع حياة البصل )رومنسيه و هادايا و ورود حمراء (مش هنروح ليهم )
و ياسر و خزامى كمان في حياة العسل و السعادة و السلام و يا ماشاء الله عليهم
و أسر و ترانيم مساكين كل واحد يفكر في لي يحبه ترانيم كل ما تشوف شيء تتذكر ديميتري و أسر يتذكر دكتورة و مش طايقين بعض خالص أسر و ترانيم
و لوتس في عائلة المحمودي بشخصية أميرة الشرقاوي الدكتورة بتاعت حليمة و ايهاب واقع فيها بس محترم جدا والله
و السيدة المجهولة(دي هي ملكة النار بعد شوي نعرفها) تفكر بس في هتان ملاك النار
و هنا انتهى شهر و انتهى عسل آرام و هتان و ياسر و خزامى
___________________في يوم في فيلا أسر و ترانيم
كانت ترانيم في الفيلا و هي لابسة شورت ابيض و تيشرت حمالات احمر و شعرها البرتقالي مفرود (اغراء لاسر هه)
و فجأة دخل أسر و كان رجع من الشغل و شافها. كان كالاعمى و هي طبعا لا خجل ولا شيء لأنها ترانيم مش اي حد جبروت يا ختي
أسر : ايه لي لبساه انتي
ترانيم: عادي ما انا بلبس هيك بالبيت
أسر كان معجب بها اوي و قرب منها :كتير حلوة
(إلى هنا يا جماعه نغلق أفواهنا و نتركهم بقا في حالهم عيب )
عند آرام و هتان
هتان : آرام انت لساتك مكمل في خطة الانتقام دي
آرام : يا قلبي متفكريش بحاجة انتي انا لهعمل كلش انت هتقعدي هنا و تفكيرك فيا و بس فهمتي
هتان : أنانية
آرام : مراتي انتي ما دخلك اكون اناني انتي ملكي انا و بس (خلونا نطلع من جو انت ملك و معرفش ايه نروح لناس تانية احسن )
عند الدكتورة أميرة (لوتس دي ولا حد هيفتكرها ) كانت مع حليمة أم ايهاب و كانت بتعالج فيها و أم ايهاب مش مركزة خالص كانت. مركزة حتة تانية
فجأة دخل ايهاب و سرح في تحركات أميرة (ده واقع جامد ) و بعد شوي قامت و طلعت من الأوضة و راحت اوضتها و و حكت مع آرام
آرام : الو عرفتي شيء
لوتس : اه عرفت كتير و أن ملكة النار عملت كل ده و ايهاب مكنش شريك معاهم و كان يحاول يمنعهم
آرام : في ايه لوتس بجلالة قدرها واقعة وقعة دي
لوتس قفلت الموبايل و ايهاب كان وراها
راح مسكها
ايهاب : بلا كذب مع مين كنتي تحكي
لوتس : ده اخي عادي
ايهاب : والله جد ايه تعالى بقا و اخذها و ربطها في المخزن
ايهاب : يلا اعترفي مين بعتك ولا احزر احسن
لوتس ............
ايهاب بس يعني قوليلي انت أميرة الشرقاوي بجد ولا عندك اسم تاني
لوتس ........... لوتس اسمي
ايهاب : اسمك حلو بس خليني اتسلى فيكي شوي مش هنخلي كل شيء لارام يعني
لوتس : انا مش بتاعت تسلية حد على فكرة و مش هخاف منك يعني
ايهاب ابتسم و قال في نفسه : فرصة متتعوضش اني اتجوزها و بعدين اعاقبها شوي و بالمرة اخد جانب الخير و مش هنحرق و اكون انسان و بس الحمد لله
طلع ايهاب
________________________عند أسر و ترانيم
قام أسر من النوم و صدمة أنه كان هو ترانيم (مع كل احترامي بس ترانيم مهزقة )
نرجع لإيهاب احسن
رجع ايهاب و معاه فستان ابيض رقيق و طرحة و صندل كعب
ايهاب قومي البسي يا عروسه كتب كتابك اليوم
لوتس : ايه كتب كتابي كيف يعني
ايهاب : عادي انتي كبرتي و هتتجوزيني
لوتس: لحظة هو كيف اتجوزك دي انا ما فيني اتجوز و دخلت في حالة هستيرية قرب منها ايهاب
ايهاب : اهدي اهدي مش هعملك حاجة هتتجوزيني
لوتس هديت و اخدها و كتب كتابهم و حليمة كانت سعيدة واخيرا واحد من ولادها هيعيشوا حياة طبيعية كاي بشر
بعد قليل دخل آرام إلى قصر المحمودي
آرام : ايييييببهااااب
ايهاب: آرام بجلالة قدره عندنا
آرام بصوت هز الكل : المشكل بينكم و بين وحش النار لي هو انا الناس تانية طالعوها منها و عم احكي على لوتس هي ملهاش في كل ده
و طلع بلا ما يسمع جواب حد راحت حليمة للوتس و ضربتها و لكن بعد شوي فاق ايهاب لنفسه و راح للوتس و كانت واقعة على الأرض بلا أي رده فعل و الكل يضرب فيها وهي كأنها مش في العالم بتعنا
ايهاب :, خلاص خلاااااااص بقا اتركوها هي ملهاش دخل
حملها و طلع لغرفتهم و حطها في البانيو مليا مياه سخنة و نزع تيابها و حطها في و بعد شوي لفها في البرنص الحمام و طالعها و حطها على السرير و جابلخا تياب من لي جابهم ليها بعد جوازهم و لبسها تيابها و نيمها على سرير و باسها و قعد يملس على شعرها و يغني بصوت هادئ جدا اغنية ايطالية lo sí اسمها اسمعوها هحطلكم إياها مع غلاف الرواية
عند ترانيم:كانت فاقدة الامل من كل شيء و بس تبكي و بعد وقت طويل رجع أسر مش شغل راحت ترانيم له و بلشت زعيق و شتم فيه
ترانيم:انت زبالة و حيوان و واحد رخيص اوي كيف عندك الجرأة تعمل لي عملته و أسر حس بروحلته راحت في الهوى بقا
أسر : مش انتي مراتي ما ده حقي الشرعي و قرب منها و قال انا عايزك و الان و اصحك تبعدي و هو بلا وعي قرب منها 😊(ما هو حقه صح يا ترانيم يا حياتي ديميتري مات بطلي تفكير فيه بقا )
عند آرام كان عند هيام و فجأة راحت ليه و قالت
هتان : آرام هو انت تعرف انك هتكون احلى بابي
آرام : يعني ايه الكلام ده
اخرجت هتان من بين يديها اختبار حمل
هتان :, يعني انا حامل و آرام ما صدق و فرح اوي و غرقها هدايا
________________________عند اكثر انسان حبيته في القصة هو ايهاب
كان قاعد جنب لوتس و كمل غناء و قاعد عم يلعب في شعرها و هي مش عارفه تعمل ايه
لوتس برجاء: استاذ هو انت ممكن تطلقني انا ما فيي اتجوز
ايهاب :, ليه
لوتس : ما بدي
ايهاب قومها و قربها منه و قال : احنا نحن زوج و زوجة بلاش سيرة الطلاق فهمتي و انت هتقعدي مراتي إلى يوم موتي
لوتس ملقتش إجابة
________________مر شهر
ترانيم صارت حامل و ما بدها الحمل ده بس محافظة عليه ما ابنها يعني لازم و أسر ضميره يانبه و مش يتعامل معاها خالص
خزامى و ياسر عايشين ولا علبالهم خالص
آرام و هتان عايشين و هو لساته ينتقم من عائلة المحمودي
و ايهاب قرب من لوتس اكتر و اكتشف فيها اشياء كتير تشبهه و هو عايش معاها و قارف من قرف أمه في محاولة لانفصالهم بس هو محترمها لأنها أمه (ولا مرة تقلل من احترامك لأمك و ابوك حتى أو كانو على غلط يبقوا والديك )
_______________________مر شهرين و بلشت الدراسة و انتقل آرام لبريطانيا بسبب دراسة هتان و كانت تدرس في اكبر جامعة هناك
و لوتس و ايهاب راحو لبريطانيا كمان بسبب دراسة لوتس و كانت تدرس ولا علبالها خالص
جماعة نكمل المرة الجاية ادعولي اليوم بلشت المدرسة و أن شاء الله يكون في تفاعل حلو على البارت ده
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق