القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية هيام آرام البارت التاسع بقلمHanane La Tendresse في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية هيام آرام البارت التاسع بقلمHanane La Tendresse في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#هيام_ارام 

#البارت 9

في بريطانيا في أوكسفورد كانت لوتس جالسة حتى تأتي بنت من حيث لا ندري 

البنت : اععععع لوتس وحشتيني اوي اوييييي و حضنتها و لوتس بادلتها الحضن 

لوتس : يا جزمة ابعدي عني مبحبش لي بيحضني بس وحشتني أوي يا هند 

هند : اه احكيلي عملتي ايه في الإجازة دي 

لوتس : اتجوزت و ما تقوليلي كيف و ليه لان هحكيلك في وقت تاني و المحاضرة هتبلش قومي نحضر 

هند : لا انا مفيش عندي محاضرة الان حتى بعد ساعة 

لوتس : انا عندي يلا باي هتصل فيكي بوسات 

و راحت دخلت المحاضرة و كان الدكتور لسا مجاش فقعدت هي و الكلاب ينتظروا شوي 

______________________عند هتان 

كانت هتان تبحث عن مدرجة بتاع المحاضرة و فجأة خبطت في بنت تانية 

هتان :   oh sorry i didn't see (اسفة مشفتكيش

البنت : not a problem (مفيش مشكلة)

هتان :Thanks can i ask you please (شكراً فيني اسئلك من فضلك)

البنت :Of course (طبعا)

هتان :runway....(المدرج. .).. 

البنت :I'm going to him come with me (انا هروح ليه تعالي معي )

هتان :What is your name سمك ايه

البنت :I am India and you انا هند و انت 

هتان :I'm Hattan .where are you from انا هتان من اين انت 

هند : I am an Arab 

هتان : والله انت عربيه من وين انا كمان 

هند : والله و انت مصرية صح 

هتان : اه والله

و دخلوا للمحاضرة 

$_____________________بعد المحاضرة التقت هند و هتان و لوتس 

لوتس : هتان عاملة ايه

هتان سلمت عليها : انا منيحة الحمدالله و انتي 

لوتس : الحمد لله و اصبح هتان هند لوتس رفقات

    _______________________عند آرام كان في الشركة بتاعته 

دق الباب و دخلت المساعدة بتاعته ميلا  

ميلا : Mr. Aram, these papers need your signature 

آرام : فيكي تحكي مصري معايا عادي 

ميلا : حاضر و قربت من المكتب و حطت الاوراق قدامه و ابتسم بخبث و حطت أيدها على أيده و كان بالغلط 

ميلا بمياعة : اسفة 

آرام : ولا يهمك 

مضئ على كل الاوراق 

ميلا : حفلة بكرا بالليل هحضر انا 

آرام : اه طبعا و لازم تحضري بشكل مناسب

ميلا : حاضر و خرجت و ابتسمت بشر 

في مكتبها فتحت التليفون و عملت مكالمة مع مجهول 

ميلا : الو بكرا هوقعهم و أخده ليا لوحدي 

المجهولة : واثقة فيكي 

ميلا : شكرا لثقة حضرتك فيا يا ملكة النار 

ملكة النار (حليمة تذكرتوها ام ايهاب ) : بنشوف 

و خلصت المكالمة عند ملكة النار : مش هتكونوا مع بعض انتوا لازم تنفصلوا هخليكم تنفصلوا 

قعدت على ركبها تبكي : ليه ما بدكم تفهموا انو اتحادكم خسارة لحياتكم و لنار 

______________________عند لوتس و ايهاب

كان ايهاب قاعد على السرير و لوتس خرجت من الحمام بيجامة عبارة بنطلون ابيض من الستان عريض و تيشرت حمالات كت احمر و شعرها ورا ضهرها قام ايهاب و راح ليها و قال 

ايهاب : لوتس انا بحبك و حضنها جامد و هي بادلته الحضن و ذهبوا إلى عالمهم (الفصل 10 هنكد جامد)

______________________عند آرام و هتان كانوا على السفرة يتعشوا 

هتان : آرام اليوم تعرفت على رفيقة معايا في الكلية مصرية اسمها هند

ارام: اها متتعلقيش بيها اوي و خلي علاقتكم سطحية 

هتان: خليني اكملك 

آرام: كملي يا قلبي 

هتان: هند دي عندها رفيقة اسمها لوتس و صرنا كلنا صحاب و لوتس عرفتني 

آرام بصدمة :لوتس يعني هي ما تقتلت و هي بخير و عم اكمل دراستها

هتان: اه

بعد مرور أسبوعين في مخزن تحت الارض نشوف بنت ملامحها مش بتبان من كتر الضرب و يدخل آرام بكل شموخ و يقع على كرسي مقابل ليها 

آرام:مساعدتي الحلوة الدلوعة عاملة ايه 

ميلا : ارحمني 

آرام : تؤ تؤ انا وحش النار عندي لي بيغلط بيتعاقب و دلوقتي قوليلي انتي الكلبة بتاع مين 

و هنا دخل أسر و ياسر 

أسر : في ايه 

آرام : اسكتوا انتو خلونا نعرف القمر دي كلبة مين قولي مين بعتك 

ميلا : بعت بعتتني م ملكة النار حليمة المحمودي

آرام : واو حليمة المحمودي تمام و دلوقتي حتتعاقبي لانك انتي وحش النار

خرج أسر و آرام و ياسر ______________

ياسر : كيف عرفت أن وراها حد 

آرام : هحكيلكم 

فلاش باك 

كان آرام بالقصر و اجت ميلا لتشتغل معاه و قابلت هتان و كانت قاعدة تدلع على آرام و بعدين تليفونها رن 

ميلا : بعتزر لازم ارد 

آرام : اتفضلي 

راحت ترد 

ميلا : ألو انا عندهم بالبيت 

حليمة (ملكة النار ) : اليوم لازم ينفصلوا 

ميلا : تحت امرك يا ملكة النار هخليهم ينفصلوا باي 

و هي تحكي آرام كان في مكتبه و يسمع مكانتها لانه مراقب تليفونها 

رجعت ميلا تقعد معاهم و بعد ما كملت شغلها مع آرام راحت لبيتها و في طريق وقفت سيارة سوداء فيها ناس مغطيين وجوههم و خدروها و حملوها و اخدوها للمخزن عند آرام 

____________________العودة من الفلاش باك 

آرام : و ده لي صار ابعتوا خبرها للملكة 

ياسر و أسر هزوا راسمهم و راحوا 

دخل أسر للفيلا بتاعه وجد ترانيم تعمل اكل في المطبخ حضنها من ضهرها 

أسر همس لها : تعالي عايزك و حملها و راحوا لغرفتهم 

و بعد شوي قامت ترانيم بقرف و. دخلت الحمام تاخد شاور و هي تبكي 

__________________عند ايهاب و لوتس 

(كانو عايشين حياتهم بالطول العرض ) 

دخل ايهاب للبيت و وجد لوتس تحط الاكل على السفرة 

ايهاب : السلام عليكم

لوتس : و عليكم السلام

إيهاب قرب منها و باسها من راسها وخدها : عاملة ايه اليوم

لوتس : الحمد لله بخير روح غير تيابك و تعال الاكل جاهز

راح ايهاب و غير تيابه و نزل ياكل 

لوتس : ايهاب انا حامل 

ايهاب : انتي ايه 

لوتس : حامل 

ايهاب و قام من مكانه و راح حضنها جامد و الفرحة مالية وشه 

لوتس : انت سعيد بده 

ايهاب : طبعا مش انتي مراتي و حبيبتي لي هيكون عندي حتة منها و اتمنى تكون حلوة زيك كدة 

لوتس ابتسمت : هو انت بجد حبيتني و متجوزتنيش عشان  تنتقم 

ايهاب : انا لما اتجوزتك لأن قررت اتجوز و انا حبيتك و قررت ابلش حياتي من جديد بعيد كل البعد عن امي و العالم بتاعي عالم النار و اقعد انسان و بس فهمتيني و عايز اكمل حياتي انسان و معاكي انتي و بس يا لوتس و مع ولادنا و نعيش كعائلة في سلام و امان و ده كل شيء 

#بقلمي 

#هيام_ارام



يتبع تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع