رواية أسيره قلبي البارت 11_12_13بقلم جني محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
اسيره قلبي
بارت 11
ومع متابه الاحداث ف يوم
اسيل بتفكر انا ههرب اصل مش هفضل كده كتير وفعلا حسمت امرها وبعد مزين اتغدا وطلع ونام اسيل لمت هدومها واتسحبت لغايه موصلت لباب الفيلا وبعدت شويه
اسيل بتفتكر كل لحظه كانت مع زين فيها وبتفكر هي ليه بيحصلها كده (اسيل بنت من بره مرحه ومبتحبش تشوف حد زعلان بس من جوه بنت كأيبه وبتزعل وبتقول عادي مبتحبش حد يشوف ضعفها)
وف لحظه كانت عربيه خطفتها
تاني يوم
عند زين
صحي وملقاش اسيل فضل يدور وخاف يكون صح طلع عند الكميرات وفعلا لقاه انها مشيت وكمان من حظه ان الكميره باين انها اتخطفت
ف مكان اخر
جه وقت نعرف مين اللي كانو وراه المشكله
مجهول 1كان يوسف. اتصدمتو صح ايوه هو انتو كنتو مفكرينه عم اسيل
مجهول2كان صحبه وانتو طبعا فكرتوه عمتها
صحبه الحق اسيل اتخطفت وعرفت ان زين كان بيعذبها وهي هربت بس ف حد خطفها
يوسف بخضه اي كان بيعذبها وبندم ياريتني معملت كده
صحبه بس زين شغل الكميرات وعرف مين هو اللي خطفهاا
عند زين بغضب اخ يولاد الك*لب
وف وقت قياسي كان عرف مكانها بس بيظبط عشان يعرف ينقذها
عند اسيل فاقت وبدات تبص حوليها وكان مكان غريب افتكرت اللي حصل وقعدت تعيط. هنا الصدمه كانت كبيره
دخل الاوضه احمد ابن عمها
هي احمد
احمد اه يقلبه كده تتجوزي غيري
اسيل بدموع سيبني ونبي
احمد بهوس مش هيحصل وهتبقي ليا ملكي وطلع من الاوضه
اسيل بدات تفكر وف لحظه لمحت الشباك ومن حظها الشباك مفتوح بس المسافه كانت كبيره وكان لازم تنط فعلا نطت بس رجليها اتعورت وبدات تجري
زين وصل قدام البيت واقتحمه وشاف احمد وضربه واحمد قاله خلاص ونبي هموت.
زين فين اسيل
احمد هناك ف الاوضه دي
،
زين جر أحمد ودخل ملقاش حد ف الاوضه
زين انت هتستهبل هيروح امك
احمد والله كانت هنا
زين فضل يدور ولقي الشباك مفتوح
نزل تحت الشباك لقا دم عرف انها نطت وطلع فونه
زين كان حاطط جيبي ايس ف سلسله عطاها لاسيل ومكنتش بتقلعها
ومشي وشافها بتعدي الطريق وفضل ينادي عليها بس القدر ليه راي كان فيه شاحنه كبيره خبطتها
زين لااااااا وجي عليها
اسيل بنفس متقتع زين
زين اسيل حبيبتي متخفيش هتخفي بس متغمضيش عيونك
اسيل بوجع انااا.............
يتبع
#اسيره_قلبي
#بقلم_جني_محمد
اسيره قلبي
بارت12
اسيل بوجع. انا مش خاينه الصور دي متفبركه معاده واحده ووو غمضت عنيها
زين شالها وجري ع العربيه ووصل المستشفي ودخل
زين بصريخ ترولي بسرعه مراتي بتموت
جه ترولي واسيل دخلت العمليات وزين فضل مستنيها وامه عرفت وجت
ف مكان اخر
صاحب يوسف الحق زين لقاه اسيل بس عملت حادثه وهي ف مستشفي........
يوسف من غير مقدمات راح المستشفى
عند زين
امه بدموع حصل اي ل اسيل
زين حكالها كل حاجه
امه بدموع ليه يبني ليه تيجي عليها ليه متسمعهاش ليه ليه بس وكملت بعصبيه اسيل لو حصلها حاجه مش هسامحك عمري كله مش عشان ابوك كان خاين يبقا تعمل كده حرام عليك البت كانت امانه عندنا وانت عملت اي ضيعتها
نيجي بقا هنا طبعا انتو لاحظتو اني مجبتش سيره ابو زين احب دلوقتي اوضحلكو كل حاجه
من 15 لما كان زين عنده عشر سنين بدات حياتهم تتغير كان ابوهم يجي ومعاه بنات وسكران وكان يضرب امه دا بعد ما امه كشفت ابوه انه بيخونها واللي حصل كألاتي
فلاش باك
ف يوم رجع ابو زين الفيلا وداخل
ام زين واقفه بعصبيه وقالت بقا يراجل يخاين يعني بعد مسأعتك تقف ع رجلك وتبني المال دا كله تخوني
ابو زين اهو بقا عرفتي كويس وع فكره انا خونتك مش مره خونتك كتير
ام زين بقهر طب ليه انا كنت شيلاك ف عنيا
ابو زين مسكها ضربها وزين كان شايف كل حاجه ومقدرش يعمل حاجه ف الوقت ده امه كانت لسه مخلفه شهد فكان جنبها
وفضل الحال ده لغايه ما مات ابوهم وكمان فلس عشان كان كاتب شيكات للبنات اللي كان بيسهر معاهم ففلس
وام زين ف الوقت دا كانت حامل ف اسر بالغصب برضو وصرفت عليهم من ورث ابوها اللي كانت شيلاه وفضلت تكبر ف زين لغياه ممبقي ف المكانه دي وطبعا الفيلا اللي اسيل نضفتها دي الفيلا. القديمه بتاعت ابوه وامه
باك
يوسف دخل المستشفى وسأل وطلع للاوضه شاف زين قدام الاوضه
يوسف استاذ زين
زين نعم
يوسف بتسرع انا عملت كل ده الصور متفبركه وكل حاجه غلط
زين بعصبيه......
يتبع
#اسيره_قلبي
#بقلم_جني_محمد
بدات مدرسه انهااارده ادعولي بقا عشان انا داخله ع مرار طافح واسفه ع تأخير البارت لاني نسيت اصلاا انزله
اسيره قلبي
بارت13
زين بعصبيه نعم يروح امك يعني اي
يوسف بندم يعني فعلا اسيل بريئه والصور كلها مافبكره معاده واحد فعلا كنا واقفين وكنت بعتزر والله انا عملت كده علشان تطلقها عشان بحبها
زين بندم ودموع يعني انا ضيعت اسيل بغبأيي
احيانا بنضيع اشخاص ف حياتنا بغبأنا منهم بيحذونا انهم هيبعدو ومع كده بنصمم ع راينا وزين غلطان لانه ثقته ف اسيل كانت صفر. ويوسف برضو غلطان لان بسببه اسيل ممكن تموت
بعد وقت الدكتور طلع وع وشه علمات الاسف
ام زين وزين بلهفه اسيل عامله اي يدكتور
الدكتور ادعولها هي بين ايد ربنا واحنا عملنا اللي علينا والباقي ع ربنا
الدكتور مشي
ام زين بدموع حسبي الله فيكو انتو الاتنين ضيعتو البت حسبي الله ونعم الوكيل وقغدت تعيط واسر وشهد يهدو فيها
_________________استغفرالله العظيم واتوب اليه
عند عمت اسيل وعمها
عمها اسيل عنلت حادثه وممكن تموت
عمتها بفرحه يريت دا يبقا يوم المنا يلا بينا ع المستشفى عشان ناخد جنازتها وراحو
ف المستشفى ف اوضه اسيل
اسيل ف مكاان بعيد ف خيالها شايفه باباها ومامتها وراحتلهم
اسيل بفرحه بابا ماما انتو جيتو
ابوها اسيل لازم ترجعي مينفعش تفضلي معانا
اسيل بدموع لا ي بابا انا عاوزه ابقا معاكم انا تعبت من الدنيا وانتو موجودين كنت ع طول ف الاوضه ومش بتكلم كتير وع طول سرحانه انا قلبي كان فيه حزن محدش يعرفه وكنت بخبيه ب ابتسامه كدابه كنت بتمنا اليوم الي هموت فيه لا انا مش هرجع
وف الوقت دا كان جهاز النبض بيصفر ودخل الدكتور وقال
الدكتور بسرعه جهاز الانعاش هنفقد المريضه الممرضه عططلو الحهاز وبدا يعمل وزين وكل اللي معاه متابع وبيعيط وبسرعة زين دخل الاوضه وقرب منها بدموع
زين اسيل ونبي قومي اذا اسف والله هموت لو موتي ونبي اصحي انا بحبك وصفر جهاز النبض واستقام الخط وزين قرب من اسيل وحضنها وبيقول والله بحبك اسف اسف اسف بحبك ي اسيل ونبي قومي متسبنيش
الدكتور بأسف عليه البقاء لله وخلاص هيطلع لقي جهاز النبض اشتغل تاني
زين بفرحه دكتور اسيل اسيل الدكتور زق زين وبدا يعملها صدمه كهربايه لحد مخلاص النبض انتظم وطلعو
زين للدكتور هي كويسه هتصحا امتي
الدكتور لو عدا24ساعة ومصحيتش يبقا غيبوبه لان الخبطه كانت قويه جدا ومشي
وعدا يومين واسيل مفقتش وزين دخل للدكتور هي اسيل مصحيتش ليه
الدكتور بحزن للاسف......
يتبع
#اسيره_قلبي
#بقلم_جني_محمد
تعليقات
إرسال تعليق