القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البريئه و القاسي المغرور البارت14 بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




رواية البريئه و القاسي المغرور البارت14 بقلم إسراء الاتربي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



#البريئه_والقاسي_المغرور 14


نور ف شخص سحبها م ايديها كانت لسه هتصرخ حط ايده ع بؤها. 


هشيل ايدي واياكي تصرخي انتي فاهمه


نور بصدمه: ابيه مراد انت ليه ساحبتني هنا


مراد: نور انا بحبك وعارف ان سليم معذبك ومبيحبكيش صدقيني


نور بزهول: انت اتجننت ابعدد كده حتي لو ده اخوك 


مراد بغضب: لو كان اخويا وحاسس بيا مكنش اخدك مني


نور: هو ماخدنيش منك هو اضطر يتجوزني علشان اهلي


مراد: وهتطلقه صح 


نور بجمود: لا انت ولا سليم تفرقه معايا سليم اهاني ومهما يعمل مش هسمحه انما انت انا بعتبرك اخ ليا مش اكتر


مراد بغيره: وسليم بتعتبريه اي هااا ردي


نور: مش فارق معايا اللي داس ع كرامتي ميفارقليش خلينا اخوات ي ابيه مراد. 


مراد بحزن:تمام ي نور احنا اخوات م هنا و رايح هشيلك م قلبي 


نور بابتسامه: كده احسن صدقني 


مراد: تمام انا نازل روحي شوفي كنتي رايحه فين


عند سليم... والده. 


سليم بغضب: ومين عريس الغفله ده بقاا


الاب: مراد اخوك ع الاقل هيعامل نور كويس 


سليم بغضب: نعممممم عايزاني اطلق مراتي واخويا يتجوزها 


الاب بخبث: ومطلقهاش ليه بتحبها مثلا مانت مكنتش عايزاها


سليم: ايواااا بحبها ومش هتبقا لغيري انته فاهمين واللي هيقرب منها هقتله لو كان مين


الاب بثقه: اممم كده كويس اتاكد انك بتحبها بس نور لازم اسألها الاول برضو 


سليم: نور دلوقتي زعلانه مني وممكن ترفض


الاب: يبقا براحتها خلاص هي اللي تاخد قرار زي ده


سليم بصله بغيظ... ل تاني مره يتحط ف الموقف ده نزل وبص بيدور ع نور بعنيه ولاقي حد. بيحط ايديه ع كتفه. 


داليا: سليم ازيك 


سليم بقرف: اهلا ي داليا 


داليا: احم انا بس جيت اسلم عليك علشان مسافره


سليم: تمام تروحي وترجعي بالسلامه 


داليا: سليم هعمل حاجه بس  ارجوك متدايقش


سليم بصلها باستغراب... وفجاءه لاقها دخلت ف حضنه. 


سليم بغضب: ممكن تبعدي انا مش عايز اقل منك قدام النااس 


داليا بدموع: سليم انا مقصدش والنبي بس خليني شويه كمان انا هسافر ومش هرجع تاني 


نور كانت نازله ع السلم... وشافتهم بصتلهم بقرف. 


نور: عمرك ما هتتغير ي سليم انت فعلا متستهلنيش زي ما مراد قال. 


نور طلعت اوضتها ودفنت... راسها ف المخده وقعدت تبكي. 


سليم بعد داليا بقرف... وفضل يدور ع نور ملقهاش وطلع الاوضه واتصدم لما شاف منظرها. 


سليم بلهفه: نور انتي بتعيطي ليه نور ردي عليا 


نور: ملكش دعوه بيا امشي م هنا


سليم حط ايديه ع... كتفها زقت ايديه بنفور


سليم بحده: نور انطقييي في انا عايز افهم


نور ببكاء: انت واحد خاين مش هتتغير ي سليم فاكرني لسه طفله و عمال تتسلي مع كل واحده شويه 


سليم بصدمه: نور انتي بتقولي اي والله ما حصل حاجه انا كنت كده ده حقيقي بس بطلت 


نور بجنون: كداب ي سليم انت فاكرني هنسالك اللي عملته انا لحد دلوقتي جسمي معلم وحتي لو جروحي اختفت مش هنسي اللي عملته. 


سليم بحزن: نور انا اول مره ابقا ضعيف كده معملتي ليكي كان ليها سبب بس مش هقدر اقولك دلوقتي 


نور بقوه: طلقني ي سليم انا مش عايزه اعيش معاك


سليم مسك دراعها حاوط... خصرها. 


سليم: اطلبي اي حاجه إلا الطلاق ي نور ع موتي لو طلقتك. 


نور كانت لسه هترد... الباب خبط. وسليم فتح. 


سليم بيه والد حضرتك... عايزك انت ومدام نور تحت. 


سليم: تمام 


نور كانت رايحه تخرج... بس سليم قفل الباب بايده بقت هي لازقه ف الباب وسليم قدامها. 


سليم بهمس: احنا هننزل دلوقتي بس طلاق لا ي نور انتي فاهمه 


نور: لا مش فاهمه وابعدد عني 


سليم بتوهان: تعرفي انك جميله اوي النهارده 


نور كانت مرتبكه م قربه... وحاسه بمشاعر اول مره تمر بيها. 


نور بارتباك: طب ممكن تبعد تعالي ننزل نشوف والدك عايز اي. 


سليم قرب خطف... قبله م ش"فايفها. 


سليم: احم يلاا ننزل 


نور بغضب: والله انك قليل الادب 


سليم بغمزه: هتشوفي م ده كتير لو متعدلتيش. 


نور: مغرور اوي بجد يخربيت كده


سليم بصدمه: انا مغرور ماشي ي نور هوريكي يلاا خلينا ننزل. 


نزل سليم ونور... و دخله اوضة المكتب بتاعة والده. 


الاب: تعالي ي نور ي بنتي اقعدي


نور قعدت وهي... مش فاهمه حاجه. 


الاب: نور ي بنتي انا عارف ان اللي سليم عامله انتي مش نسياه ومش قادره تسمحي في وانا طبعا مكسوف م عملته علشان كده بخيرك انكم تطلقه وتتجوزي مراد لحد ما تمي السن اللي يخليكي تقفي قدام اهلك علشان محدش ياخدك


سليم بغضب جحيمي: انت بتقول اي مستحيل ده يحصل ع جثتي نور تبقا لغيري


الاب بحزم: اسكت انت نور هي اللي تقرر


سليم: انا اتحطيت ف الموقف ده قبل كده وطلقتها فعلا بس مش مستعد اعملها تاني


الاب: يعني هتجبرها تعيش معاك ي سليم انا موافقش بحاجه زي دي... اتكلمي ي نور قولي انتي عايزه اي مراد ولا سليم. 


نور: مراد .... يتابع.


بقلمي Esraa G Eletrby


تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع