القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حور العاصي البارت 17_18بقلم بشرى شريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية حور العاصي البارت 17_18بقلم بشرى شريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#١٧/١٨

#الـبارت_الـسابع_عـشر

عاصي إنصدم من كتلة الجمال التي أمامه يا إلهيي هذا الملاك ملكي اناا  ؟؟ وزوجة فؤادي، لقد أحببتها بل أعشقها حتي الموت،  أعشق هواكِ ياحوريتي الجميله، أتسمعين نبضات قلبي يدقُ بـعنفٍ شديد، لقد أشكر الله علي هذه النعمة التي حصلت عليهاا. 

عاصي بإنبهار:  اللهم باارك حورية جنه ياانااس. 

حور بخجل:  والله ياعاصي انت بتكسفني بـكلامك اووي 

عاصي شدها من إيديها ولفها حوالين نفسها "دوخها يعني" 
:    بحبك ياحووووري ومهما الكلام مش هيوصف حاجه جوايا ليكِ وبعدها غمزلها 😉:  بس هيفعل بإذن الله 

حور من كثرة الكسوف وجهها بقاا زي الطماطم 

عاصي بغزل:  ايوه يا أحمر انت وبعدها اردف:  هو احنا هنفضل كده كتيبر واقفين تعالي معاياا 

حور: استني رايح فين ياعاصي 

عاصي راحل شغل أغنيه رومانسيه بس اجنبي :  هنرقص هاتي إيدك 

حور: غير الاغنيه وهاتها عربي احسن انجليزي ده مش بسطلتفه 😒

عاصي:  طيب عيوني بس إضحكي بس  وبعدها شغل أغنيه رومانسيه "غمض عنيك" 

حور: الله أغنيتي المفضلة 

عاصي:  طفله والله 😂وبعدها اردف برومانسيه:  بحبك حب ربااني يا جنية حيااتي يا مجنني عقلي وقلبي 

حور:  وناا بعشقكك ياعاصي وبعدها حضنته بس بعد اما طلعت علي رجليه ورقصوا مع بعض.. 

عاصي:  حوور

حور:  اممممم 

عاصي:  هو انتي نمتي ولا إيه؟ انت مش جعانه. 

حور بصتله:  جعانه جدا انا كنت شايفة صينيه فيها اكل وفرت من امامه. 

عاصي بدهشه ضرب كف علي كف:  اه يابنت الـ* بس والله مااهسيبك اليله. 

حور والاكل في بوقها:  تتعالي كل قرب بسمو الله كده 

عاصي بضحك علي منظرها: ابلعي ابلعي الاول يختي 
بعد وقت كلو وهيصو ورقصوا وكمان اتصوروا كتيير قوي زي مااحور طلبت 

عاصي بتنهيده:  إيه بقاا 

حور:  إيه،  تعالي بقا ننام كفايه النهارده تعبنا اووي 

عاصي شدها من خصرها ليه:  دناا الـ تعبان حسي بقاا شويه ياشيخه وبحزن:  هو انت خايفه مني يـ حور معقولـ،، 

حور قاطعته:  هشششس مش خووف والله ياعاصي بس بس 

عاصي بشغف:  مافيش بس واثقة فياا واوعدك هاانسيكي كل الآلم و الوجع وكل حاجه وحشه. 

حور بحب:  واثقة فيك طبعا ياعاصي 

عاصي:  ده بس الـ عايز اسمعه بحبك 

وغااصووا في بحور عشقهم الذي يولد من جديد  وصارت زوجته امام الله قولا وفعلا بعد مناهدة ومعافرة.
 
  (لــكن أيها القارئ إحذر هذه ليست النهايه بل هي البدايه لـ حبهم الذي سوف يستمر لزمن)  إنتظر هنا لحظه في عاصفه شديدة تنتظرهم وتدمر هذا الحب للابد هل يخاطروا هذه الفجوه  التي تحصل هل سوف يبعدون عن بعض ينفصلون، انا كـ كاتب لا أعرف ماهو المنتظر لهذان العشاق)  القدر رأي اخر عزيزي *) 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
في مكان عند الـ  مطار  بنت في منتهي الـ جمال في سن 23سنه لـكن لايبان عليها انها كده الـ يشوفها يقع في حبها من اول نظرة من كثرة جمالها   رفيعه ورشيقه جدا وعنيها لونها عسلي ورموشها تقيله قمر قمر يعني ترركت شنتطها علي الارض وماسكة إبنها الذي عمره 4سنوات 

وتشم هواء وتنفس بادر ونضيف ـ:  اأخيرا رجعت بلدي أخيرا

  وبحب  نظرت لإبنها :  جياالك ياعاصي 
ـــــ " أم إبنك رجعت ياعاصي، مراتك رجعت. 

يتبع.... الـبارت_الـثامن_عـشر

عاصي: حوووري انتي فين ياحبيبتي 

حور: انا هنا ياحبيبي في المطبخ تعالا

عاصي وهو بيحضنها من ضهرها.:  الحلو ببيعمل إيه 

حور: بعمل كيكة بـ شكولاته انا عارفه انك بتحبها 

عاصي:   ونا بحبك وبا*سها من رقبتها 

حور:  طب ممكن تبعد شويه عايزه اخلص 

عاصي وهو مكمل الـ بيعمله: لااا هااخليني ماسكك كده 😂

حور:  يوووه ماتبقاش غلس بقا 

عاصي بزعل مصطنع:  اناا غلس طيب يااستي وبعد. 
ومشي لـحد اخر المطبخ هو مستني حور تنادي عليه بس هي كملت عمايل الكيكة.  ولاهممها 

عاصي بدهشه في نفسه:  هي مااوقفتنيش ليه يعني 

حور بصتله: في حاجه ياحبيبي عايز حاجه 

عاصي: هاا مافيش انا واقف  اتفرج بأدب😁

حور:  امممم طيب وكملت 
بعد وقت 

حور منتظرة رأيه:  هاا ايه رأيك؟ 

عاصي:  امممم مش حلوه خالص. 

حور: ازااي وريحتها حلوه كده 

عاصي وهو بيديلها من ايده:  دووقي كده و حطها في بوقها. 

حور:  ماهي حلوه اهي اوومال ايـ 
 عاصي قطعها عندما قـ*بلها قبلة شغوفه 

عاصي:  امم كده اجمل بـ كتييير. تسلم ايدك وبا*سها من ايديها. 

حور بخجل:  ياقل*يل الادب. 

عاصي بخبث: هو انت لسه شوفتي حاجه وشـ*لها 

حور: اعاااا نزلني نزلني يخرب عقلك هااقع 

عاصي بخبث: هتقعِ وانتي معاياا برضوا وبعدها قالها بخبث عندما بصلهاا من تحت الفوق:  بس قمررر بـلبس ده 

حور بعصبيه: هااعملك ايه ياعني ياقليل الادب انت مالقتش غير هدووم الرقص*ات هما الـ جوه يامنـ*حرف دا من كل واحده حته مالقتش غير دي الـ محترمه انت   انت ماوديني فين نن

عاصي:  هششششش 

وسكتت شهر زاد عن الكلام الـغير مبااح 
اقفل الستارة يابني🫣

ــــــــــــــــــــــــ الناحايه الاخري عند هادي في امريكا ـــــــــــ

كان هادي سايق العربيه وهو شاارد في الـ حصل زماان 
جات بنت قداامه فاجأه ووقفته بدون سابق انذار. وكانت العربيه هتتقلب. 
نزل بـعصبيه: Dude, why are you standing here? 

آلَبًنِتٌ بعد ماارفعت وشهاا ليه:  انت الـ غبي وحمار كنت هتموتني. 

هادي:  انتِ مصريه 

البنت: اه ومن اصلها ياعنياا. 

هادي بغضب:  انتِ قولتي علياا حماار وغبي وعنيا 
انتِ مين يابت انتي وايه الـ وقفك في نص اليالي كده. 

البنت:  بت اما تبتك ياابعيد وانتٓ مالك شاغل بالك بيا ليه 

هادي بغضب:  انت شكلك لسانك طويل اووي وناا هقصهوولك 

البنت:  تقص مين يااكبدي احترم نفسك. 

هادي بغضب قرب منها وشدها من خصرها ليه وبشر. 
انتي ازاي تسمحي لنفسك تكلميني بـ الطريقه دي ماتعرفيش انا مين. 

البنت بلعت ريقها بخوف ومثلت الشجاعة:  وانت ازااي تمسكني كده ابعد عني وحاولت تزقه مش عارفه من ضخامت جسمه 

هادي بشششر:  انا زي مناا عايز وبعدين طالعه كده في نص اليالي وعامله فيها محترمة زمانك كنت مقضياها وبخبث قرب منها جامد وأنفاسه بقت تلفح رقبتها:  إيه رأيك نقضي يومين مع بعض وبصراحه انتِ حلوه وتستاهلي وهديكِ فلووس زي مانتي عايزه عرض حلو مش كده. 

البنت بغضب وانفاس سريعه:  ضربته بـ القلم علي وجهه 
 انت قليل الادب وحقيير وزباله وتفكيرك حقير زيك  

هاادي اتعصب وبقت عنيه حمره زي الدم وبشرر: بتضربيني بـ القلم  وكمان بتشتميني طب والله لهندمك عليه

البنت بعدت بخوف:  انت انت هتعملل ايهـ... 

 هادي ماردش:  ضربها في حته في رقبتها من ورا اغمي عليها وشالها و دخلها عربيته وبشررر وعيون خبيثه وهو بيتفحص جسدها بخبث:  داحناا هنتسلي اووي. 

************** 
نور  بوجع في بطنها:  رد بقاا ياادهم رد بقا اه حاولت مره اتنين تلاته واخيرا  رد. 

ادهم بحب:  ايوه يانوري ياحبيبتي 

نور بوجع اكتترر:  الحقني ياادهم انا انا واغمي عليها والكثير من الدماء منتشر حوالياا. 

ادهم بخووف:  نور نور الووو 
واخد مفتاحه وركب عربيته بسرعه فائقه لحد مااوصل 
انصدم من كتله الدماء الذي يحومها اتخض واخدها علي المستشفى بسسرعه. 

بعد وقت الدكتور طلع. 
ادهم لهفه:  طمني يادكتور نور كويسه هما هما كويسين اتكلم ساكت ليه. 

الدكتور:  المدام كويسه لـكن للاسف مقدرنااش ننقذ الجنين. شد حيلك...... 


تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع