القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كبرياء آسيا وغرور أسر البارت الأخير بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


رواية كبرياء آسيا وغرور أسر البارت الأخير بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 


وانتهي اليوم وأخذ اسر اسيا ووصلها للبيت وطلعت وهي سعيده جدا وحطت جسمها على السرير واخدت نفس طويل وهي بتغمض عيونها وشايفه أسر وبتبتسم وغيرت هدومها ولبست ترنج ونامت.


 وبعد مرور يومين كان انهارده حنه أسر وآسيا ، ولبست اسيا فستان طويل فضي بحملات وفردت شعرها الطويل ولبست تاج وحطت ميكب بسيط ووصل في الوقت ده أسر وكان اسر سائق موتوسيكل ولابس خوذه و وراءه زفه كبيره وكان ذبح اسر في الوقت ده ووزع اكل وعمل وليمه كبيره واحتفل بالحنه مع الشباب وراح لاسيا.


وكان وصل في الوقت ده وملك ومراد وقصي وسيلين وهلا ورقيه وجاسر ومعتز وريناد ومنى ومحمود والعيله كلها ورحيم ومصطفى.


وطلع اسر  لاسيا فوق في الشقه في العماره ولقى ناس كثير معزومه قاعدين وموجود رقيه وريناد وجاسر ومعتز  والكل باركوا لي أسر وهو كان كل همه ان يشوف اسيا واستاذن منهم وخبط ودخل على اسيا اللي اول لما شافها انبهر من شده جمالها وفستانها الفضي اللي بيلمع وكانت جميله جدا قرب منها هو بيصفر.


 وبيقول:  واو ايه الجمال والحلاوه دي.


 اسيا: شكرا انتالع زي القمر.


 قرب اسر اكثر وحضنها وهي حضنته ومسك ايديها ونزلوا وراحوا على قاعه كلهم وبداوا يرقصوا ويغنوا والكل بيرقص مع بعض وانتهت الرقصه.


 واسيا واسر اخذه بعضهم وطلعوا على نادي وطلع اسر من عربيته بوكس كبير واداه لي اسيا.


 وقالت له:  ايه ده؟


 اسر : ادخلي الاوضه اللي في النادي هتلاقيها على ايدك الشمال ثالث اوضه والبسي اللي موجود فيها عقبال ما البس انا كمان وهتعجبك المفاجاه اللي انا عاملها وما فيش احد في النادي غيرنا وما فيش غير المصوره اللي هتصورنا فيديو للذكرى وهتعمل لنا البوم.


دخلت اسيا الاوضه ولقت بنطلون ابيض وعليه تيشرت ابيض ومعاهم شوز من غير كعب ولبست اسيا ولمت شعرها ومشيت ولقيته كان خلاص لبس وجهز وواقف بيستناها وكان لابس زيها بنطلون ابيض وتشيرت ابيض وشوز ابيض زيها او ابتسم لها وصفر اسر.


 وجاء شخص ومعه خيلين في يده  وهو بيجر خيل الي ماسكه في  ايده اليمين وبيجر خيل الي ماسكه بي  ايده اليسار.


اسر: بتعرفي تركبي خيل صح؟


اسيا : اه،ايه ده معقول احنا هنركب الخيل سوا.


 اسر: ا.


 اسيا : انا متحمسه جدا ايه رايك نعمل مسابقه ونشوف مين اللي هيكسب؟


اسر بابتسامه :موافق وراكبوا الاثنين على الخيل وبداوا يجروا بالخيل وفي البدايه اسر سبق واسيا مش عارفه توصل للسرعته  فأحب ان هو يكسبها وبطئ سرعه  الخيل لان اسر ماهر في ركوب الخيل والحرة بيه، بس اسيا ما تعلمتش قوي وكسبت في النهايه بسبب أسر.


 اسيا  فرحت جدا  واسر كان فرحان لفرحتها وكان المصور بيصور كل حاجه ونزل اسر واسيا  من على الخي.


 وطلب اسر منها ان هم يركبوا على خيل واحد واسر هيجري بالخيل وركبت اسيا وركب اسر وشد اسيا وركبت قدامه وبدا الخيل يجري بهم وهم فرحانين جدا واسر ماسك اسيا وماسك الحصان وبيجروا بيهم الحصان واسيا بتضحك جدا واسر بيضحك معها وكان يوم مرح وسعيد جدا.


وخلصوا وطلعوا على المول وبداوا يشتروا لبسهم واسر واسيا بينختاروا اللبس مع بعض وبعد ما انتهوا دفع اسر الفلوس ووصل اسيا واخذ كل اللبس اللي اشتاروه ووداه الفيلا بتاعتهم والخدم رتبوا كل حاجه وناموا كل من ابطالنا وهم سعداء وفي صباح يوم جديد كان النهارده فرح اسيا واسر.


(اليوم الي الكل  منتظره مش اسيا واسر بس😂) 


وافتكرت اسيا رنا واتصلت عليها وراحت زارتها بالمستشفى الصبح بدري ورنا كان باين عليها الضعف والتعب جدا واسيا اتكلمت معها شويه وعرفتها ان النهارده فرحها وانها كان نفسها ان هي تيجي بس رنا تعبانه جدا واتصلت اسيا برحيم وطلبت منه يجي لها المستشفى دلوقت وراح رحيم ليهم المستشفى 


واخذته اسيا على جنب.


 وقالت له: رحيم عايزه منك طلب صغير طبعا النهارده فرحي انا واسر وما فيش احد هيعتني برنا وهي ما لهاش احد فرجاء طلب يا ريت تخلي بالك من رنا لانها تعبانه جدا وعندها ورم بالدماغ ولازم تعمل عمليه في اسرع وقت في المانيا وانا اسر بعد ما نخلص هنسافر على شهر العسل ارجوك تخلي بالك منها وتعتني بها وانا دائما هاتصل واطمن عليها.


رحيم: اكيد يا اسيا سافري شهر العسل واستمتعي انت واسر واتمنى لكم حياه زوجيه سعيده وربنا يتمم على خير وما تقلقيش انا هافضل مع رنا وهافضل  جنبها لغايه ما تتحسن ، سافري واطمني.


اسيا : بجد شكرا شكرا جدا ربنا يخليك.


رحيم : انا ازعل كده ما فيش شكر بيننا يلا روحي البيت علشان لسه هتروحي البيوتي سنتر والنهارده بقى يومك  واليوم المنتظر،وانا هاقعد مع رنا شويه واتعرف عليها.


اسيا : تمام مع السلامه ومشيت اسيا وركبت عربيتها وطلعت على البيت وجهزت كل حاجه هتحتاجها وكانت معها رقيه وملك وريناد.


وجاء اسر بعربيته وبدا يضرب كلاكس كثير وبصت اسيا له من الشباك.


وقالت له: انا نازله حالا.


 ونزلت وركبت معاه العربيه وهو وصلها لي افخم بيوتي سنتر،وطلع هو على الصالون وبدات اسيا تجهز للفرح ولبست فستان بحمالات وعملت شعرها فورمه كبيره وفوقها تاج وكان معها خبراء تجميل كثير شاطرين جدا وحاطوا  لها مكيب تحفه كانت كالملاك بفستانها الابيض ولبست شوز ابيض بكعب جميل جدا وكانت قموره خالص.



وبعد مده كانت وصلت رقيه وهي لابسه فستان موف طويل وملك وهي لابسه فستان احمر وريناد لابسه فستان فضي طويل.


وكانت رقيه بتقفل السوسته بتاعه الفستان لاسيا،والكل بيباركوا  لاسيا وبيهنوها وبيحضنوها ووصلت مامتها مع معتز اللي كان لابس بدله ومامتها كانت لابسه فستان سواريه تحفه جدا.


وكان مع اسر جاسر ومراد وقصي  وكان لابس اسر بدله سوداء فخمه كانت بارزه عضلاته ومصفف شعره بطريقه جذابه ومحدد لحيته الثقيله وساعته في ايده وكان وسيم للغايه.



وبعد كدا طلع اسر بعربيته الفخمه جدا المزينه بالورد وكان وراه كميه كبيره جدا من العربيات والموتوسيكلات ومعاه ناس بتطبل على الطبول وكانت زفه اسطوريه ووصل قدام البيوتي سنتر والكل واقف منتظره تحت وطلع وهو معاه بوكيه الورد.


وكانت اسيا حطت طرحه بتاعت الفستان على على وشها،وكانت اسر عيونه مدمعه مش مصدق خلاص ان اليوم اللي فضل يحلم به  بيتحقق وان اسيا سامحته خلاص ، وقرب منها هو ماسك بوكيه الورد وبيشيل بيده الطرحه بتاعه الفستان من على وشها ومنبهر من شده جمالها وباس جبينها وباس ايديها ونزل على ركبته واداها بوكيه الورد وهي اخذته وحضنها ولف بها تحت تصقيف الجميع وكان معاه صحافه والصحافه كانت بتصور كل حاجه وطالعين بث مباشر على مواقع التواصل الاجتماعي والكل فرحان لهم وبيهنيهم.



ونزلها على الارض.


 وهو بيقول لها : ايه القمر والجمال والحلاوه دي انتي حلم عمري وحياتي واجمل ما رات عيني احبك يا سلطانه قلبي.


اسيا :وانا باعشقك يا ملك قلبي.


ومسكت اسيا في يد اسر ونزلوا سوا وفتح لها باب العربيه وركبت جنبه وهو سايق عربيه وطلعوا على القاعه الفخمه اللي اسر حاجزها واللي كان فيها عيلتهم واصدقائهم وناس كثير والصحافه هناك وكان موجود فيها مصطفى ورحيم وعائله هلا وسليم كان معزوم لانه يبقى صديق اسر.


وكان اسيا فرحانه جدا بالزفه اللي اسر عاملها وطلعوا على حديقه كبيره جدا وبداوا اسيا واسر يتصوروا  وصور فرحهم واتصوروا فيديوهات ويتصوروا مع العيله وكانت اسيا فرحانه جدا وطلعوا على القاعه وكانت حرفيا زفه اسطوريه بتزفهم والكل مبسوط ووصلوا القاعه ووقفوا على باب القاعه ونزل من فوقهم ورود حمراء واسيا كانت فرحانه جدا وماسكه في ايد اسر ومسؤول القاعه بيستقبلهم وهم داخلين القاعه والاغاني شغاله.


وطلب منهم مسؤول القاعه يبدأوا الفرح برقصه سلو.


  وبدأت رقصه اسيا واسر الرومانسيه السلو وكان بيخرج دخان من كل اتجاه والاضويه متوجهه نحيتهم واضواء بي مختلف الالوان وهيا لفه ايديها حوالين رقبته وهو لافف أيده حوالين وسطها وشددها ليه اكتر وكانوا بيرقصوا على اغنيه  ارسمني  في ليلك نجمه وكانوا بيغنوا وبيتمايلوا يمينا ويسارا وخلصوا الرقصه الرومانسيه دي تحت تسقيف الجميع ليهم وشالها أسر ورفعها  ولف  بيها وهي دفنت وشها في رقبته 


وهو بيقول : بعشقكككككك.


وهمست اسيا في وذنه وهو شايلها وقالت: وانا بموت فيك ي حياتي.


واشتغلت اغنيه لي اصاله وهي بتقول: ممكن تخليني في حضنك محتاجه أن أسمع صوت قلبك نبضو بيحيني وكان أسر واسيا بيرقصوا الرقصه الي اتدربوا عليها ومسك أسر ايديها وهي رجعت خطوات ولفت بسرعه على أيده، ونزلت بجسمها ورفعت رجليها اليمين وهو نزل معاها وباسها برقه والكل بيصفر وبيسقف ومصدومين من جرأه أسر، واسيا وشها كله احمر.


واسر بيهمس وبيقول وهو بيرقص معاها: متهتميش لحد خليكي معايا وركزي برقصتنا وبصي في عيوني زي ما انا باصص في عيونك هننسي العالم ونكمل رقصتنا وبصت اسيا في عيونو ونسيت الكل وكملوا رقصتهم ورفع ايدها  وهي بدأت تلف وهو رفعها ونزلها وهي حطت ايديها على كتفه وبدأت تعمل حركات وهي بترقص معاه وهو يعمل حركات معاها والاضويه بتتغير الوانها والدخان الابيض مالي المسرح الي بيرقصوا عليه وبينزل فوقهم ورد احمر وفي في الجوانب شرارت نار  بتخرج، وكان الديكور والرقصه روعه والكل بيصور والصحافة  وعيلتهم مبسوطه جدا.


 ووصل في الوقت دا سليم الي وقف على طرف المسرح بيصقف لي أسر وآسيا وبصيت لي هلا بحب وتحولت نظرتها لحزن وفي اللحظه دي بصت باري على هلا وشافت نظره الحزن في عيناها وبصت ليها تشوفها بتبص بحزن لمين وكان جا لسليم مكالمه وخرج يرد ولاقت باري أن هلا بتبص بحزن تجاه أسر وحزنت واتوعدت انها لازم تبوظ فرحتهم في سبيل سعاده اختها. وبدأت تفكر وبتبص في كل اتجاه لغيت ما وقع نظرها على....


وشبمكوا أيديهم في ايد بعض وتحركوا خطوه يسار وخطوه يمين  وقعد أسر على ركبته ومسك ايد اسيا وهي بدأت تلف حواليه وهي ماسكه طرف فستانها وبعد كدا وقف وهي بدأت ترجع خطوه للخلف وتطلع خطوه للامام  وشبكوا أيديهم في بعض وقعدت على رجله وحضنوا بعض ووقفوا ولف ايده حوالين وسطها والتصقت فيه وحطت ايديها على كتفه وبدوا يتحركوا ببطئ وبعد كدا أعطت ظهرها ومالت على صدره  وهو حط أيده على معدتها ومسك ايديها وهيا بتتمايل عليه وهو بيرقص ، ووقفت على حذاءه وبدأ يتحرك بيها ورفعها لفوق وانتهت رقصتهم والكل سعيد جدا ليهم وبيصقفوا ويصفروا وكانت رنا في المستشفى وفاتحه الفون وبتتفرج عليهم وهي مبسوطه جدا وعينها دمعه وبتتمنى ليهم السعاده 🥰.


وطلع الكل على المسرح والشباب بيرقصوا مع بعض والبنات مع بعض ورقص مصطفى مع اسيا وباركلها ورقص مع اسر ورقصت منى واسماء مع اسيا ودخل أسر في رقصتهم وكانوا  كلهم حوالين اسيا وهي في النصف بترقص وهما محوطينها.


وبصت باري للنجفه الي فوق اسيا بالضبط والى هيا  مربوطه بحبل طلعت بسرعه وبدأت تقطع في الحبل لغيت ما وقفت على تكه وتقع فوق اسيا و نزلت باري علشان محدش يعرف انها الي عملت كدا ووقفت بعيد وهي فرحانه وبتصقف وكانت هلا بتدور يعنيها على سليم ورفعت راسها ولقيت أن النجفه  الحبل خلاص بينقطع وهتقع فوق اسيا جريت بسرعه ووقعت اسيا بعيد وووقعت ووقعت اسيا ونزلت النجفه على الأرض واتكسرت وانفزع الكل وشاف سليم هلا لما أنقذت اسيا وفرح جدا بتغيرها وخوفها على اسيا وجري على هلا يطمن عليها ووقفها وحط أيده على خدها وقال بخوف وحب ظهر في عيونه ونبره صوته :  هلا انتي كويسه.


شافت هلا نظره الخوف في عيونه وقالت بحب : متقلقش ي دكتور انا الحمدلله كويسه محصلش حاجه وفي الوقت دا كان أسر قاعد على ركبته وحاضن اسيا بخوف للحظه كان هيخسرها 


وقال بخوف وحب : انتي كويسه اتأذيتي ولا حاجه.


والكل واقف حوالين اسيا ومفزوعين.


 اسيا وهي في حضنه : انا كويسه ي أسر ولاقت هلا واقفه وبتقول : الحمدلله اني وقعتك في الوقت المناسب انتي كويسه.


وقفت اسيا وحضنت هلا وشكرتها واسر ووالكل شكر هلا.


وباري كانت واقفه بعيد وزعلت جدا من نفسها لانها شافت في عيون هلا وسليم حب وخوف وعرفت انها غلطت لما فكرت تعمل كدا وتبوظ فرحهم وتأذي اسيا، وعرفت كمان أن هلا عمرها ما حبيت أسر ولا أسر حبها فقط بيعتبروا بعض كأخوه وان اختها بتحب سليم وسليم بيحبها.


اسر بصوت عالي : ازاي يحصل كدا فهموني لو كانت اسيا حصلها حاجه اقسم بالله ما كنت هرحمك كنت هموتكم كلكم ازاي غلطه زي دي تحصل فين مسؤول القاعه ومسؤول الديكور يجوا حالا.


وبسرعه وصل مسؤول القاعه والديكور.


وقالوا بخوف وهما منزلين رأسهم : احنا اسفين جدا ي دكتور.


أسر : اصرفها منين ها لو كان حصلها حاجه دا إهمال انا هقفلكوا القاعه دي اذاي دي اكبر قاعه وفيها إهمال لازم تتعاقبوا.


مسؤول القاعه بخوف : ابوس ايدك ي دكتور بلاش تعمل كدا احنا اسفين ومستعدين لأي حاجه بس بلاش تقفلها انا تعبت علشان اكبر القاعه بالشكل دا بلاش تدمر حلمي الي تعبت علشان احققه احنا اسفين ي دكتوره اسيا.


مسؤول الديكور: والله ي دكتور انا مراجع كل حاجه وكل حاجه تمام مفيش حاجه غلط اكيد في حد قطع حبل النجفه واكيد دا عدو لان لو حضرتك لو تلاحظ أن حبل النجاه في حد كان بيحاول  يقطعه علشان يشوه دكتوره اسيا أو يموتها يعني احنا ملناش ذنب.


اسيا : خلاص ي أسر دا يوم فرحنا بلاش نزعل حد ونكمل الفرح للآخر وننبسط.


أسر : لحظه يا اسيا لازم اطمن وامنلك حياه امنه وسعيده واعرف مين الي عمل كدا وعايز يتخلص منك.


ووجه كلامه لمسؤول القاعه وقال: فتش في كاميرات المراقبه وهات الي عمل كدا فاهم.


ولسه المسؤول هيمشي ووقف لما باري قالت : مفيش داعي يا اسر هما ملهمش ذنب انا الي عملت كدا وقطعت الحبل.


لحظه صمت سادت المكان والكل واقف مصدوم وبيبصلها وبدأ الكل يتهامس.


قرب اسر منها وضربها بالقلم على وشها جامد.


 وقال بغضب شديد : ليييه عملتلك ايه عايزه تقتليها يوم فرحها ليه الحقد والغل والغيره دي فهميني.


  باري : انا اسفه اسفه يا اسيا بس زعلت لما شوفت هلا زعلانه مستحملتش انها تبقى زعلانه بسببكم وأنها ضحت بحبها علشانك وقولت أن أسر مش هيكون لحد غير ليها لكن انا افترضت افتراضات وهميه وغلطت وكنت هرتكب جريمه.


أسر : ولازم تتعاقبي.


باري : ا اتعاقب.


أسر : اه مستغربه ليه انتي اذيتي اسيا كتير وانا مضمنش ممكن تعملي اي تاني لذلك انتي لازم تتحبسي واتصل بالشرطه وجات الشرطه.


وقال أسر : انا برفع دعوه على باري بتهمه محاوله القتل مراتي اسيا أكثر من مره.


ولبسوا باري الكلبشات. 


وكانت والدتها وجاسر وهلا بيبصوا ليها بقرف والكل مش طيقها وهي شافت النظرات دي كلها من الجميع واستحقرت نفسها جدا، وندمت.


وتم القبض عليها.


أسر : يلا نكمل الفرح دي ليله عمرنا ومش هتتكرر تاني واشتغلت الاغاني مره تانيه والكل بيرقص وفرحان ماعدا عائله باري.


ومسكت اسيا المايك وقالت : انا هغني الاغنيه دي لحبيبي وجوزي وقره عيني، وروحي وكل حاجه حلوه في حياتي وشريك حياتي ونصي التاني وبقولك ادامهم كلهم انا بحبك ي أسر انا بموت فيك قلبي بينبض علشانك انت.


 وقربت منه وشبكوا أيديهم في بعض وحضنها وقال : وانا بحبك ي معشوقتي.


وقالت اسيا في المايك وهي عيونها في عيونه :


أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك

خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك

أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك

خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك


عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا

عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون (آه، آه) كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا


يا ويلي يا ناري قل لي إزاي أداري

شوقي ولهفة قلبي في قربك حتى وإحنا سوا

بتنور سنيني وبيكبر حنيني

قرب مني تعالى في حضني وإملى حياتي هوى

يا ويلي يا ناري قل لي إزاي أداري

شوقي ولهفة قلبي في قربك حتى وإحنا سوا

بتنور سنيني وبيكبر حنيني

قرب مني تعالى في حضني وإملى حياتي هوى


عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا

عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون (آه، آه) كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا


غيرني بثواني إحساسي اللي جاني

أول مرة أحس بدنيا حلوة في عيني كده

إيه أتمنى تاني فيه كل الأماني

ده إنت مليت الدنيا عليا بالأشواق والهنا


عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا

عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون (آه، آه) كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا


أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك

خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك

أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك

خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك.


وكمل معاها أسر الاغنيه لما وصلت لنصها والكل بيصور وبيصقف والاضويه كلها متوجها عليهم، وانتهت اسيا من الاغنيه وباس أسر ايديها وجبينها.


 وقال:  سحرتيني انتي اسرتيني انا اعشقك واعشق كل شئ فيكي عشقت كبرياءك يا اسيا، وحضنها جامد وهي بادلته الحضن ورقصوا سلو مع بعض على اغنيه  حلم حياتي،  لوائل جسار.


وانتهوا من الرقصه.


ووقفت اسيا والبنات حواليه واديتهم ظهرها وحدفت بوكيه الورد والي مسكته كانت هلا.


وقرب  أسر وشال اسيا على ذراعه وقال : انا بقول كفايه كدا  ونكمل سهرتنا في مكان احلى، في حاجات اهم وغمز لها.


الكل قال لما أسر حمل اسيا على :ذراعه واو.


وبقوا بيضحكوا.


اسيا : نزلني ي مجنون انا لسه عايزه ارقص وافرح.


اسر وهو بيجري بيها : ما احنا هنرقص وهنفرح بردك بس مش هنا.


 بس قطع عليهم ضحكهم رحيم وهو بيقرب منهم.


واتعصب أسر وشدد على اسيا وكأنه عايز يدخلها بين ضلوعه ويثبت للكل انها ملكه وشه لي أسر قلب وكان عايز يضرب رحيم.


رحيم بضحك : يعم نفسي لما تشوفني تضحك مش وشك يقلب هو انا عملتلك حاجه على العموم أن جيت علشان ابارك لكم الف مليون مبروك وعقبال لما نشوف بيبي صغير كدا شبهك يا اسيا قريبا.


أسر بغيظ: الله يبارك فيك.


رحيم : على فكره اسيا مجرد اخت ليا وصديقه مش اكتر بحبها حب اخوي وانا بحب بنت تانيه. وهاتجوزها قريب واتمنى لكم حياه زوجيه سعيده، وانا هعتني برنا يلا استمتعوا بوقتكم يا عرسان.


ابتسم أسر وقال : شكرا ليك.


اسيا : بجد ي رحيم من هي ؟


رحيم : لما يجي وقتها هتعرفي.


وجا مصطفي وسلم على أسر وقال : خلي بالك منها معنديش اغلى منها هي بنتي وحبيبتي تحطها في عنيك اسيا لو لقدفيت الكون مش هتلاقي زيها.


أسر : مش محتاجه توصيه يا عمي هي في عنيا وفي قلبي وعمري ما هزعلها كفايه احزان احنا فتحنا صفحه جديده لنملئها بالسعاده والحب.


وسلمت اسيا على عائلتها وملك واصدقائها وريناد وحماها وحماتها ودموعها على خدها، وركبت مع اسر العربيه والزفه وراهم.


ووقفت العربيه في مكان وكانت في طائره خاصه منتظراهم.


اسيا : اي دا احنا هنسافر فين؟


أسر : دي مفاجاه.


اسيا : بليز يا اسر انا متشوقه.


أسر : اطلعي بس في الطايره وانا هقولك.


وطلعوا واسر كان شايل فستانها وقعدوا جمب بعض وحلقت الطائره بيهم.


اسيا : ها رايحين فين؟


أسر : اجمل مكان وواثق أنه هيعجبك انتي كان نفسك تسافريه وهنسافر ونقضي اجمل شهر عسل في.......


اسيا بصدمه وشهقه: مش معقول وباست اسر بسرعه وقالت : شكرا يا اسوري بحبك ❤️


ولحد هنا خلص البارت دا توقعاتكم وتفاعلتكم ورأيكم يهمني جدا ياتري اسيا واسر هيسافروا فين ويأتي هلا وسليم هيتجوزوا ورحيم هيتجوز مين وهل رنا هتتعالج وتبقى كويسه ولا هتموت؟؟؟


كل دا واكتر هنعرفه في الخاتمه انتظروني يا احلى عيله في قلبي بحبكم كشير ❤️🌹شكرا على دعائكم لي اخي وكومنتاتكم القمر الي بتفرحني كتير.


بارت طويل جدا.


وياريت تدعوا لي اخي لانه مازال مريض يحتاج الي دعائكم فضلا ادعوا له.


روايه كبرياء اسيا وغرور أسر

بقلمي / بسمله صالح.

يتبع..... في الخاتمه.


وانتهي اليوم وأخذ اسر اسيا ووصلها للبيت وطلعت وهي سعيده جدا وحطت جسمها على السرير واخدت نفس طويل وهي بتغمض عيونها وشايفه أسر وبتبتسم وغيرت هدومها ولبست ترنج ونامت.


 وبعد مرور يومين كان انهارده حنه أسر وآسيا ، ولبست اسيا فستان طويل فضي بحملات وفردت شعرها الطويل ولبست تاج وحطت ميكب بسيط ووصل في الوقت ده أسر وكان اسر سائق موتوسيكل ولابس خوذه و وراءه زفه كبيره وكان ذبح اسر في الوقت ده ووزع اكل وعمل وليمه كبيره واحتفل بالحنه مع الشباب وراح لاسيا.


وكان وصل في الوقت ده وملك ومراد وقصي وسيلين وهلا ورقيه وجاسر ومعتز وريناد ومنى ومحمود والعيله كلها ورحيم ومصطفى.


وطلع اسر  لاسيا فوق في الشقه في العماره ولقى ناس كثير معزومه قاعدين وموجود رقيه وريناد وجاسر ومعتز  والكل باركوا لي أسر وهو كان كل همه ان يشوف اسيا واستاذن منهم وخبط ودخل على اسيا اللي اول لما شافها انبهر من شده جمالها وفستانها الفضي اللي بيلمع وكانت جميله جدا قرب منها هو بيصفر.


 وبيقول:  واو ايه الجمال والحلاوه دي.


 اسيا: شكرا انتالع زي القمر.


 قرب اسر اكثر وحضنها وهي حضنته ومسك ايديها ونزلوا وراحوا على قاعه كلهم وبداوا يرقصوا ويغنوا والكل بيرقص مع بعض وانتهت الرقصه.


 واسيا واسر اخذه بعضهم وطلعوا على نادي وطلع اسر من عربيته بوكس كبير واداه لي اسيا.


 وقالت له:  ايه ده؟


 اسر : ادخلي الاوضه اللي في النادي هتلاقيها على ايدك الشمال ثالث اوضه والبسي اللي موجود فيها عقبال ما البس انا كمان وهتعجبك المفاجاه اللي انا عاملها وما فيش احد في النادي غيرنا وما فيش غير المصوره اللي هتصورنا فيديو للذكرى وهتعمل لنا البوم.


دخلت اسيا الاوضه ولقت بنطلون ابيض وعليه تيشرت ابيض ومعاهم شوز من غير كعب ولبست اسيا ولمت شعرها ومشيت ولقيته كان خلاص لبس وجهز وواقف بيستناها وكان لابس زيها بنطلون ابيض وتشيرت ابيض وشوز ابيض زيها او ابتسم لها وصفر اسر.


 وجاء شخص ومعه خيلين في يده  وهو بيجر خيل الي ماسكه في  ايده اليمين وبيجر خيل الي ماسكه بي  ايده اليسار.


اسر: بتعرفي تركبي خيل صح؟


اسيا : اه،ايه ده معقول احنا هنركب الخيل سوا.


 اسر: ا.


 اسيا : انا متحمسه جدا ايه رايك نعمل مسابقه ونشوف مين اللي هيكسب؟


اسر بابتسامه :موافق وراكبوا الاثنين على الخيل وبداوا يجروا بالخيل وفي البدايه اسر سبق واسيا مش عارفه توصل للسرعته  فأحب ان هو يكسبها وبطئ سرعه  الخيل لان اسر ماهر في ركوب الخيل والحرة بيه، بس اسيا ما تعلمتش قوي وكسبت في النهايه بسبب أسر.


 اسيا  فرحت جدا  واسر كان فرحان لفرحتها وكان المصور بيصور كل حاجه ونزل اسر واسيا  من على الخي.


 وطلب اسر منها ان هم يركبوا على خيل واحد واسر هيجري بالخيل وركبت اسيا وركب اسر وشد اسيا وركبت قدامه وبدا الخيل يجري بهم وهم فرحانين جدا واسر ماسك اسيا وماسك الحصان وبيجروا بيهم الحصان واسيا بتضحك جدا واسر بيضحك معها وكان يوم مرح وسعيد جدا.


وخلصوا وطلعوا على المول وبداوا يشتروا لبسهم واسر واسيا بينختاروا اللبس مع بعض وبعد ما انتهوا دفع اسر الفلوس ووصل اسيا واخذ كل اللبس اللي اشتاروه ووداه الفيلا بتاعتهم والخدم رتبوا كل حاجه وناموا كل من ابطالنا وهم سعداء وفي صباح يوم جديد كان النهارده فرح اسيا واسر.


(اليوم الي الكل  منتظره مش اسيا واسر بس😂) 


وافتكرت اسيا رنا واتصلت عليها وراحت زارتها بالمستشفى الصبح بدري ورنا كان باين عليها الضعف والتعب جدا واسيا اتكلمت معها شويه وعرفتها ان النهارده فرحها وانها كان نفسها ان هي تيجي بس رنا تعبانه جدا واتصلت اسيا برحيم وطلبت منه يجي لها المستشفى دلوقت وراح رحيم ليهم المستشفى 


واخذته اسيا على جنب.


 وقالت له: رحيم عايزه منك طلب صغير طبعا النهارده فرحي انا واسر وما فيش احد هيعتني برنا وهي ما لهاش احد فرجاء طلب يا ريت تخلي بالك من رنا لانها تعبانه جدا وعندها ورم بالدماغ ولازم تعمل عمليه في اسرع وقت في المانيا وانا اسر بعد ما نخلص هنسافر على شهر العسل ارجوك تخلي بالك منها وتعتني بها وانا دائما هاتصل واطمن عليها.


رحيم: اكيد يا اسيا سافري شهر العسل واستمتعي انت واسر واتمنى لكم حياه زوجيه سعيده وربنا يتمم على خير وما تقلقيش انا هافضل مع رنا وهافضل  جنبها لغايه ما تتحسن ، سافري واطمني.


اسيا : بجد شكرا شكرا جدا ربنا يخليك.


رحيم : انا ازعل كده ما فيش شكر بيننا يلا روحي البيت علشان لسه هتروحي البيوتي سنتر والنهارده بقى يومك  واليوم المنتظر،وانا هاقعد مع رنا شويه واتعرف عليها.


اسيا : تمام مع السلامه ومشيت اسيا وركبت عربيتها وطلعت على البيت وجهزت كل حاجه هتحتاجها وكانت معها رقيه وملك وريناد.


وجاء اسر بعربيته وبدا يضرب كلاكس كثير وبصت اسيا له من الشباك.


وقالت له: انا نازله حالا.


 ونزلت وركبت معاه العربيه وهو وصلها لي افخم بيوتي سنتر،وطلع هو على الصالون وبدات اسيا تجهز للفرح ولبست فستان بحمالات وعملت شعرها فورمه كبيره وفوقها تاج وكان معها خبراء تجميل كثير شاطرين جدا وحاطوا  لها مكيب تحفه كانت كالملاك بفستانها الابيض ولبست شوز ابيض بكعب جميل جدا وكانت قموره خالص.



وبعد مده كانت وصلت رقيه وهي لابسه فستان موف طويل وملك وهي لابسه فستان احمر وريناد لابسه فستان فضي طويل.


وكانت رقيه بتقفل السوسته بتاعه الفستان لاسيا،والكل بيباركوا  لاسيا وبيهنوها وبيحضنوها ووصلت مامتها مع معتز اللي كان لابس بدله ومامتها كانت لابسه فستان سواريه تحفه جدا.


وكان مع اسر جاسر ومراد وقصي  وكان لابس اسر بدله سوداء فخمه كانت بارزه عضلاته ومصفف شعره بطريقه جذابه ومحدد لحيته الثقيله وساعته في ايده وكان وسيم للغايه.



وبعد كدا طلع اسر بعربيته الفخمه جدا المزينه بالورد وكان وراه كميه كبيره جدا من العربيات والموتوسيكلات ومعاه ناس بتطبل على الطبول وكانت زفه اسطوريه ووصل قدام البيوتي سنتر والكل واقف منتظره تحت وطلع وهو معاه بوكيه الورد.


وكانت اسيا حطت طرحه بتاعت الفستان على على وشها،وكانت اسر عيونه مدمعه مش مصدق خلاص ان اليوم اللي فضل يحلم به  بيتحقق وان اسيا سامحته خلاص ، وقرب منها هو ماسك بوكيه الورد وبيشيل بيده الطرحه بتاعه الفستان من على وشها ومنبهر من شده جمالها وباس جبينها وباس ايديها ونزل على ركبته واداها بوكيه الورد وهي اخذته وحضنها ولف بها تحت تصقيف الجميع وكان معاه صحافه والصحافه كانت بتصور كل حاجه وطالعين بث مباشر على مواقع التواصل الاجتماعي والكل فرحان لهم وبيهنيهم.



ونزلها على الارض.


 وهو بيقول لها : ايه القمر والجمال والحلاوه دي انتي حلم عمري وحياتي واجمل ما رات عيني احبك يا سلطانه قلبي.


اسيا :وانا باعشقك يا ملك قلبي.


ومسكت اسيا في يد اسر ونزلوا سوا وفتح لها باب العربيه وركبت جنبه وهو سايق عربيه وطلعوا على القاعه الفخمه اللي اسر حاجزها واللي كان فيها عيلتهم واصدقائهم وناس كثير والصحافه هناك وكان موجود فيها مصطفى ورحيم وعائله هلا وسليم كان معزوم لانه يبقى صديق اسر.


وكان اسيا فرحانه جدا بالزفه اللي اسر عاملها وطلعوا على حديقه كبيره جدا وبداوا اسيا واسر يتصوروا  وصور فرحهم واتصوروا فيديوهات ويتصوروا مع العيله وكانت اسيا فرحانه جدا وطلعوا على القاعه وكانت حرفيا زفه اسطوريه بتزفهم والكل مبسوط ووصلوا القاعه ووقفوا على باب القاعه ونزل من فوقهم ورود حمراء واسيا كانت فرحانه جدا وماسكه في ايد اسر ومسؤول القاعه بيستقبلهم وهم داخلين القاعه والاغاني شغاله.


وطلب منهم مسؤول القاعه يبدأوا الفرح برقصه سلو.


  وبدأت رقصه اسيا واسر الرومانسيه السلو وكان بيخرج دخان من كل اتجاه والاضويه متوجهه نحيتهم واضواء بي مختلف الالوان وهيا لفه ايديها حوالين رقبته وهو لافف أيده حوالين وسطها وشددها ليه اكتر وكانوا بيرقصوا على اغنيه  ارسمني  في ليلك نجمه وكانوا بيغنوا وبيتمايلوا يمينا ويسارا وخلصوا الرقصه الرومانسيه دي تحت تسقيف الجميع ليهم وشالها أسر ورفعها  ولف  بيها وهي دفنت وشها في رقبته 


وهو بيقول : بعشقكككككك.


وهمست اسيا في وذنه وهو شايلها وقالت: وانا بموت فيك ي حياتي.


واشتغلت اغنيه لي اصاله وهي بتقول: ممكن تخليني في حضنك محتاجه أن أسمع صوت قلبك نبضو بيحيني وكان أسر واسيا بيرقصوا الرقصه الي اتدربوا عليها ومسك أسر ايديها وهي رجعت خطوات ولفت بسرعه على أيده، ونزلت بجسمها ورفعت رجليها اليمين وهو نزل معاها وباسها برقه والكل بيصفر وبيسقف ومصدومين من جرأه أسر، واسيا وشها كله احمر.


واسر بيهمس وبيقول وهو بيرقص معاها: متهتميش لحد خليكي معايا وركزي برقصتنا وبصي في عيوني زي ما انا باصص في عيونك هننسي العالم ونكمل رقصتنا وبصت اسيا في عيونو ونسيت الكل وكملوا رقصتهم ورفع ايدها  وهي بدأت تلف وهو رفعها ونزلها وهي حطت ايديها على كتفه وبدأت تعمل حركات وهي بترقص معاه وهو يعمل حركات معاها والاضويه بتتغير الوانها والدخان الابيض مالي المسرح الي بيرقصوا عليه وبينزل فوقهم ورد احمر وفي في الجوانب شرارت نار  بتخرج، وكان الديكور والرقصه روعه والكل بيصور والصحافة  وعيلتهم مبسوطه جدا.


 ووصل في الوقت دا سليم الي وقف على طرف المسرح بيصقف لي أسر وآسيا وبصيت لي هلا بحب وتحولت نظرتها لحزن وفي اللحظه دي بصت باري على هلا وشافت نظره الحزن في عيناها وبصت ليها تشوفها بتبص بحزن لمين وكان جا لسليم مكالمه وخرج يرد ولاقت باري أن هلا بتبص بحزن تجاه أسر وحزنت واتوعدت انها لازم تبوظ فرحتهم في سبيل سعاده اختها. وبدأت تفكر وبتبص في كل اتجاه لغيت ما وقع نظرها على....


وشبمكوا أيديهم في ايد بعض وتحركوا خطوه يسار وخطوه يمين  وقعد أسر على ركبته ومسك ايد اسيا وهي بدأت تلف حواليه وهي ماسكه طرف فستانها وبعد كدا وقف وهي بدأت ترجع خطوه للخلف وتطلع خطوه للامام  وشبكوا أيديهم في بعض وقعدت على رجله وحضنوا بعض ووقفوا ولف ايده حوالين وسطها والتصقت فيه وحطت ايديها على كتفه وبدوا يتحركوا ببطئ وبعد كدا أعطت ظهرها ومالت على صدره  وهو حط أيده على معدتها ومسك ايديها وهيا بتتمايل عليه وهو بيرقص ، ووقفت على حذاءه وبدأ يتحرك بيها ورفعها لفوق وانتهت رقصتهم والكل سعيد جدا ليهم وبيصقفوا ويصفروا وكانت رنا في المستشفى وفاتحه الفون وبتتفرج عليهم وهي مبسوطه جدا وعينها دمعه وبتتمنى ليهم السعاده 🥰.


وطلع الكل على المسرح والشباب بيرقصوا مع بعض والبنات مع بعض ورقص مصطفى مع اسيا وباركلها ورقص مع اسر ورقصت منى واسماء مع اسيا ودخل أسر في رقصتهم وكانوا  كلهم حوالين اسيا وهي في النصف بترقص وهما محوطينها.


وبصت باري للنجفه الي فوق اسيا بالضبط والى هيا  مربوطه بحبل طلعت بسرعه وبدأت تقطع في الحبل لغيت ما وقفت على تكه وتقع فوق اسيا و نزلت باري علشان محدش يعرف انها الي عملت كدا ووقفت بعيد وهي فرحانه وبتصقف وكانت هلا بتدور يعنيها على سليم ورفعت راسها ولقيت أن النجفه  الحبل خلاص بينقطع وهتقع فوق اسيا جريت بسرعه ووقعت اسيا بعيد وووقعت ووقعت اسيا ونزلت النجفه على الأرض واتكسرت وانفزع الكل وشاف سليم هلا لما أنقذت اسيا وفرح جدا بتغيرها وخوفها على اسيا وجري على هلا يطمن عليها ووقفها وحط أيده على خدها وقال بخوف وحب ظهر في عيونه ونبره صوته :  هلا انتي كويسه.


شافت هلا نظره الخوف في عيونه وقالت بحب : متقلقش ي دكتور انا الحمدلله كويسه محصلش حاجه وفي الوقت دا كان أسر قاعد على ركبته وحاضن اسيا بخوف للحظه كان هيخسرها 


وقال بخوف وحب : انتي كويسه اتأذيتي ولا حاجه.


والكل واقف حوالين اسيا ومفزوعين.


 اسيا وهي في حضنه : انا كويسه ي أسر ولاقت هلا واقفه وبتقول : الحمدلله اني وقعتك في الوقت المناسب انتي كويسه.


وقفت اسيا وحضنت هلا وشكرتها واسر ووالكل شكر هلا.


وباري كانت واقفه بعيد وزعلت جدا من نفسها لانها شافت في عيون هلا وسليم حب وخوف وعرفت انها غلطت لما فكرت تعمل كدا وتبوظ فرحهم وتأذي اسيا، وعرفت كمان أن هلا عمرها ما حبيت أسر ولا أسر حبها فقط بيعتبروا بعض كأخوه وان اختها بتحب سليم وسليم بيحبها.


اسر بصوت عالي : ازاي يحصل كدا فهموني لو كانت اسيا حصلها حاجه اقسم بالله ما كنت هرحمك كنت هموتكم كلكم ازاي غلطه زي دي تحصل فين مسؤول القاعه ومسؤول الديكور يجوا حالا.


وبسرعه وصل مسؤول القاعه والديكور.


وقالوا بخوف وهما منزلين رأسهم : احنا اسفين جدا ي دكتور.


أسر : اصرفها منين ها لو كان حصلها حاجه دا إهمال انا هقفلكوا القاعه دي اذاي دي اكبر قاعه وفيها إهمال لازم تتعاقبوا.


مسؤول القاعه بخوف : ابوس ايدك ي دكتور بلاش تعمل كدا احنا اسفين ومستعدين لأي حاجه بس بلاش تقفلها انا تعبت علشان اكبر القاعه بالشكل دا بلاش تدمر حلمي الي تعبت علشان احققه احنا اسفين ي دكتوره اسيا.


مسؤول الديكور: والله ي دكتور انا مراجع كل حاجه وكل حاجه تمام مفيش حاجه غلط اكيد في حد قطع حبل النجفه واكيد دا عدو لان لو حضرتك لو تلاحظ أن حبل النجاه في حد كان بيحاول  يقطعه علشان يشوه دكتوره اسيا أو يموتها يعني احنا ملناش ذنب.


اسيا : خلاص ي أسر دا يوم فرحنا بلاش نزعل حد ونكمل الفرح للآخر وننبسط.


أسر : لحظه يا اسيا لازم اطمن وامنلك حياه امنه وسعيده واعرف مين الي عمل كدا وعايز يتخلص منك.


ووجه كلامه لمسؤول القاعه وقال: فتش في كاميرات المراقبه وهات الي عمل كدا فاهم.


ولسه المسؤول هيمشي ووقف لما باري قالت : مفيش داعي يا اسر هما ملهمش ذنب انا الي عملت كدا وقطعت الحبل.


لحظه صمت سادت المكان والكل واقف مصدوم وبيبصلها وبدأ الكل يتهامس.


قرب اسر منها وضربها بالقلم على وشها جامد.


 وقال بغضب شديد : ليييه عملتلك ايه عايزه تقتليها يوم فرحها ليه الحقد والغل والغيره دي فهميني.


  باري : انا اسفه اسفه يا اسيا بس زعلت لما شوفت هلا زعلانه مستحملتش انها تبقى زعلانه بسببكم وأنها ضحت بحبها علشانك وقولت أن أسر مش هيكون لحد غير ليها لكن انا افترضت افتراضات وهميه وغلطت وكنت هرتكب جريمه.


أسر : ولازم تتعاقبي.


باري : ا اتعاقب.


أسر : اه مستغربه ليه انتي اذيتي اسيا كتير وانا مضمنش ممكن تعملي اي تاني لذلك انتي لازم تتحبسي واتصل بالشرطه وجات الشرطه.


وقال أسر : انا برفع دعوه على باري بتهمه محاوله القتل مراتي اسيا أكثر من مره.


ولبسوا باري الكلبشات. 


وكانت والدتها وجاسر وهلا بيبصوا ليها بقرف والكل مش طيقها وهي شافت النظرات دي كلها من الجميع واستحقرت نفسها جدا، وندمت.


وتم القبض عليها.


أسر : يلا نكمل الفرح دي ليله عمرنا ومش هتتكرر تاني واشتغلت الاغاني مره تانيه والكل بيرقص وفرحان ماعدا عائله باري.


ومسكت اسيا المايك وقالت : انا هغني الاغنيه دي لحبيبي وجوزي وقره عيني، وروحي وكل حاجه حلوه في حياتي وشريك حياتي ونصي التاني وبقولك ادامهم كلهم انا بحبك ي أسر انا بموت فيك قلبي بينبض علشانك انت.


 وقربت منه وشبكوا أيديهم في بعض وحضنها وقال : وانا بحبك ي معشوقتي.


وقالت اسيا في المايك وهي عيونها في عيونه :


أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك

خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك

أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك

خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك


عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا

عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون (آه، آه) كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا


يا ويلي يا ناري قل لي إزاي أداري

شوقي ولهفة قلبي في قربك حتى وإحنا سوا

بتنور سنيني وبيكبر حنيني

قرب مني تعالى في حضني وإملى حياتي هوى

يا ويلي يا ناري قل لي إزاي أداري

شوقي ولهفة قلبي في قربك حتى وإحنا سوا

بتنور سنيني وبيكبر حنيني

قرب مني تعالى في حضني وإملى حياتي هوى


عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا

عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون (آه، آه) كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا


غيرني بثواني إحساسي اللي جاني

أول مرة أحس بدنيا حلوة في عيني كده

إيه أتمنى تاني فيه كل الأماني

ده إنت مليت الدنيا عليا بالأشواق والهنا


عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا

عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون (آه، آه) كله منى

وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا


أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك

خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك

أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك

خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك.


وكمل معاها أسر الاغنيه لما وصلت لنصها والكل بيصور وبيصقف والاضويه كلها متوجها عليهم، وانتهت اسيا من الاغنيه وباس أسر ايديها وجبينها.


 وقال:  سحرتيني انتي اسرتيني انا اعشقك واعشق كل شئ فيكي عشقت كبرياءك يا اسيا، وحضنها جامد وهي بادلته الحضن ورقصوا سلو مع بعض على اغنيه  حلم حياتي،  لوائل جسار.


وانتهوا من الرقصه.


ووقفت اسيا والبنات حواليه واديتهم ظهرها وحدفت بوكيه الورد والي مسكته كانت هلا.


وقرب  أسر وشال اسيا على ذراعه وقال : انا بقول كفايه كدا  ونكمل سهرتنا في مكان احلى، في حاجات اهم وغمز لها.


الكل قال لما أسر حمل اسيا على :ذراعه واو.


وبقوا بيضحكوا.


اسيا : نزلني ي مجنون انا لسه عايزه ارقص وافرح.


اسر وهو بيجري بيها : ما احنا هنرقص وهنفرح بردك بس مش هنا.


 بس قطع عليهم ضحكهم رحيم وهو بيقرب منهم.


واتعصب أسر وشدد على اسيا وكأنه عايز يدخلها بين ضلوعه ويثبت للكل انها ملكه وشه لي أسر قلب وكان عايز يضرب رحيم.


رحيم بضحك : يعم نفسي لما تشوفني تضحك مش وشك يقلب هو انا عملتلك حاجه على العموم أن جيت علشان ابارك لكم الف مليون مبروك وعقبال لما نشوف بيبي صغير كدا شبهك يا اسيا قريبا.


أسر بغيظ: الله يبارك فيك.


رحيم : على فكره اسيا مجرد اخت ليا وصديقه مش اكتر بحبها حب اخوي وانا بحب بنت تانيه. وهاتجوزها قريب واتمنى لكم حياه زوجيه سعيده، وانا هعتني برنا يلا استمتعوا بوقتكم يا عرسان.


ابتسم أسر وقال : شكرا ليك.


اسيا : بجد ي رحيم من هي ؟


رحيم : لما يجي وقتها هتعرفي.


وجا مصطفي وسلم على أسر وقال : خلي بالك منها معنديش اغلى منها هي بنتي وحبيبتي تحطها في عنيك اسيا لو لقدفيت الكون مش هتلاقي زيها.


أسر : مش محتاجه توصيه يا عمي هي في عنيا وفي قلبي وعمري ما هزعلها كفايه احزان احنا فتحنا صفحه جديده لنملئها بالسعاده والحب.


وسلمت اسيا على عائلتها وملك واصدقائها وريناد وحماها وحماتها ودموعها على خدها، وركبت مع اسر العربيه والزفه وراهم.


ووقفت العربيه في مكان وكانت في طائره خاصه منتظراهم.


اسيا : اي دا احنا هنسافر فين؟


أسر : دي مفاجاه.


اسيا : بليز يا اسر انا متشوقه.


أسر : اطلعي بس في الطايره وانا هقولك.


وطلعوا واسر كان شايل فستانها وقعدوا جمب بعض وحلقت الطائره بيهم.


اسيا : ها رايحين فين؟


أسر : اجمل مكان وواثق أنه هيعجبك انتي كان نفسك تسافريه وهنسافر ونقضي اجمل شهر عسل في.......


اسيا بصدمه وشهقه: مش معقول وباست اسر بسرعه وقالت : شكرا يا اسوري بحبك ❤️


ولحد هنا خلص البارت دا توقعاتكم وتفاعلتكم ورأيكم يهمني جدا ياتري اسيا واسر هيسافروا فين ويأتي هلا وسليم هيتجوزوا ورحيم هيتجوز مين وهل رنا هتتعالج وتبقى كويسه ولا هتموت؟؟؟


كل دا واكتر هنعرفه في الخاتمه انتظروني يا احلى عيله في قلبي بحبكم كشير ❤️🌹شكرا على دعائكم لي اخي وكومنتاتكم القمر الي بتفرحني كتير.


بارت طويل جدا.


وياريت تدعوا لي اخي لانه مازال مريض يحتاج الي دعائكم فضلا ادعوا له.


روايه كبرياء اسيا وغرور أسر

بقلمي / بسمله صالح.

يتبع..... في الخاتمه.

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع