اسكريبت حنان ام كامل وحصري في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله
#اسكربيت.
.. ايه القرف دا لو عيل صغير مش هياكل بالطريقه دي.
: حرام عليكي يا بنتي انا زي امك.
بتزقها برجليها من علي الطبلية: اوعي بقا مستحملة قرفك دا بقالي كتير لما ياجي ابنك يشوف له حل معاكي دي مش عايشة دي.
حنان والدموع في عينها: ربنا يسامحك انا هرد علي اهلك عشان لما تبقي في سني و اعصابك تبقى كده هيعملوا زيك.
زينب بغضب حدفتها بالصحن ومشيت علي اوضتها وهي بتبرطم .
حنان عيطت غصب عنها وقامت من علي الاكل وهي بتعيط.
بعد ساعتين بيجي متولي من برا.
متولي بيلاقي امه قاعدة هادية بيروح ليها: السلام عليكم يا امي فين زينب.
حنان بابتسامة: وعليكم السلام يا ضنايا في اوضتها جبت لي اكل و روقت وداخلت تنام شويه.
متولي باس دماغها: طيب هخش اغير واجي اقعد معاكي.
داخل وحنان زعلت علي الوضع يلي هي فيه خافت تقوله يعمل في مراته حاجه.
داخل الاوضة لاقي مراته متظبطه و روج و اخر شياكة و ماسكه الفون بتتصور.
متولي: بتعملي ايه.
زينب ببرود: هكون بعمل ايه يا خسارة.
متولي تجاهلها و غير هدومه.
زينب قفلت الفون: بقولك ايه مش هتشوف حل في امك بقا.
متولي بعصبيه: لمي نفسك احسن لك يا زينب اتمسي لمسيك.
زينب لوت بوزها بقرف: سكت اهو بلا هم.
لسه بيقرب يحضنها زقته: انا تعبانه وهنام مفييش حيل.
متولي بهدؤء: تمم هخرج اقعد مع امي.
زينب بتتغطى: اخرج يا شملول.
خرج و قعد مع حنان و نام علي رجليها.
تاني يوم.
حنان بتتسند تقوم تصحي زينب سمعت صوت ضحك.
حنان فتحت حتة من الباب اتصدمت صدمة عمرها حنان بتكلم حد فديو وهي عا_رية اتصدمت ولسه هتنطق وووو......
#يتبع...
#حنان_ام.
#اسكربيت2.#حنان _ام.
حنان بتتسند تقوم تصحي زينب سمعت صوت ضحك مرات ابنها واتصدمت صدمة عمرها مرات ابنها بتكلم حد فديو عا_رية تماما اتصدمت ولطمت.
زينب بتوتر: انتي ب بتعملي ايه.
حنان بغضب وزعيق: بتخوني ابني يا بنت الكل-ب.
زينب بتوتر: ابوس ايدك متفضحنيش وهعمل يلي انتي عايزاه.
حنان بغضب: تلمي هدومك علي بيت اهلك يلاااا.
زينب هزت راسها بخوف وهلع و لابست هدومها .
حنان برا مش عارفه تعمل ايه تقول لابنها دا ممكن يقت-لها فيها.
خرجت زينب وهي بتفكر في حاجه.
حنان بغضب: غوري يا قليلة الادب برا بيتي.
زينب ببرود: اخرج ليه بقا دا بيتي.
حنان بصدمة من بجحتها: انتي بتقولي ايه بقولك برا بيتي انتي كنتي بتكلمي واحد مل*.
زينب قعدت ببرود: خلصتي اثبتي بقا يا غبية.
حنان قامت وضر*بتها بالكف زينب ابتسمت ووقعت علي الارض ماسكه بطنها بتمثيل.
حنان بغضب مسكتها من شعرها وجرجرتها برا الشقه علي السلم و الناس بدءت تتجمع : قومي برااا بيتيي يا خيا-نه.
زينب بتمثيل الدموع: حرام عليكي سبيني بقا هتسقطينيي.
حنان بعدن فهم: اسقطتك ايه.
زينب بخبث: حرام عليكي انا مستحملكي غصب عشان ابنك تقومي لما تعرفي اني حامل عايزة تموتي ابني وبتخترعي حجج.
حنان بغضب: اظهري علي حقيقتك الر-خيصه يا ح-قيرةة.
الجيران: عيب يلي بيحصل ده.
حنان سكتت بغضب.
زينب بتقوم: فعلا عيب انا يلي مش قولت لابنك علي يلي بتعمليه فيا.
: هو ايه يا زينب.
حنان: متولي كويس انك جيت و...
زينب بتداخل: اظن شوفت بعينك امك عايزة تسقطني.
متولي بغضب: اخرسي.
حنان: مراتك بتتصور للناس عار-ينه م** و حامل من غيرك امتي اخر مرة ل-مستها عشان تحبل.
متولي لسه هيتكلم.
صوت صويت صدر لوقوع..........
#يتبع...
#حنان_ام.
#الاخير. #حنان_ ام.
متولي لسه هيتكلم.
صوت صويت صدر لوقوع زينب من علي السلم.
شهقت حنان من الصدمة وجري الكل عليها وهي بتن#زف.
بعد شوى.
الدكتور: للاسف فقدان الجنين.
متولي بصدمة: جنين؟!!!!!.
حنان مسكت ايده: اهدا يا متولي مش كده.
الدكتور مشي.
متولي بغضب: هداخل اد#بحها اوعي يا امييي.
حنان بخوف: لا يا بني مش عايزين مشاكل عشان خاطري طلقها وسبها لربنا.
متولي بغضب: دي بتخونيييييي و حامل من غيررري انا مبخلفششش ازاي لازم اق#تلها.
حنان' لا عشان خاطري ابوس ايدك هتتسجن وحياة ربنا اسمع كلامي.
متولي بحزن وباس ايديها: تمام يا امي.
فعلا طلق زينب و راحت لاهلها د#فنوها وهي صاحية.
حنان لما عرفت زعلت عليه و متولي كان مكسور بسبب يلي هي عملته.
تمر الايام و ولاقت حنان بنت كويسه لابنها وهو مش عايز يتجوز.
حنان بحزن: عاوزة اسيبك وانا مطمنه عنك.
متولي باس دماغها: بعد الشر عليكي .
حنان ابتسمت و فعلا وافق واتجوز بنت كويسه اسمها سارة.
عدا كمان سنة و متولي اتعالج و بقا في امل انه يخلف تاني.
سارة خلفت بنت وفي نفس اليوم ماتت حنان واتسمت بنت متولي علي اسم ستها.
تمت.
تعليقات
إرسال تعليق