القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت حور و الافاعي البارت العاشر 10بقلم منال عباس في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


اسكريبت حور و الافاعي البارت العاشر 10بقلم منال عباس في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



اسكريبت حور و الافاعي البارت العاشر 10بقلم منال عباس في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






اسكريبت حور و الافاعي البارت العاشر 10بقلم منال عباس في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

🙌🙌ارجو الدعاء لى بظهر القلب 🙌🙌


#حور_والأفاعى  بقلم #منال_عباس


سكريبت 10


بعد أن استفاقت حور اقنعتها ولاء بالمكوث معها 

ولاء : من الصبح هنروح نجيب حاجتك وتعيشي معانا دا قرار مفيش نقاش فيه.... ثم قامت ولاء باحتضان حور وفجأة بدأت تشعر بوخزه شديده في 

صدرها ...

ولاء بألم : حور الحقينى 

قامت حور بمساعدتها للجلوس على الكرسي 

حور بقلق : مالك حبيبتى ..فيكى ايه

ولاء وهى تتنفس بصعوبه : هاتيلى العلاج اللى على الكومودينو....

ذهبت حور بسرعه واحضرت الدواء وأعطته إليها ...

ثم ساعدتها إلى الذهاب فى السرير 

وحملت لوجى وجلست بالقرب منها 

ولاء : شوفتى يا حور ان وجودك مهم لينا ..انا ولوجى مالناش حد ..

حور : هو بابا لوجى فين ؟

ولاء : دى قصه طويله 

  

كنا شله اصحاب قررنا نيجى نعيش هنا وننطلق بعيد عن اى التزامات ...

كنا بنقضى النهار شغل والليل كله للفرفشه والسهر

ماكنش بيجى فى بالنا حلال وحرام ...

كان ديما جوايا حاجه بتقول أن كل الغلط دا هيبقي ليه عقاب لحد ما حصل اللى حصل ..


     فلاش باااااااك

فى يوم كنا عاملين حفله كالعادة شرب وسهر وكل ما تتخيليه مباح ...

كنت معجبه بيه اوووى عينى عليه طول الحفله ..

باسل : شكلك معجبه بيه ولا ايه 

ولاء : هه بتتكلم عن ايه

باسل وهو يشير باتجاه فارس : دا

ولاء : لا عادى ...

باسل : هههه وان وصلتك بيه تدينى كام ؟

ولاء : انت بتقول ايه يا باسل

باسل : اتعودت من عالم البيزنس أن كل حاجه ليها مقابل ..وانا شايف أن عينك عليه ..

ولاء : طب قولى هتعمل ايه 

باسل : مالكيش فيه ..هظبط الدنيا بحيث يكون النهارده ملك ايديكى وانتى وشطارتك بقي تكسبيه العمر كله 

ولاء بتفكير : تمام ..موافقه 

باسل : يبقي عمولتك فى الصفقه الجديده تكون ليا 

ولاء : موافقه ...


وقعدت اشرب ويسكى كتير وانا قلقانه من اللى هيحصل 

وفجأة لقيت باسل بيقولى اطلعى فوق الزبون فى انتظارك ...

طلعت لقيت فارس فى اوضه النوم واول ما شافنى 

قطع هدومى وكان مثار جدا وبقي يبوسنى ويحضنى بقوة لدرجه انه اغ*تص*بنى 

وقتها فكرت أنه معجب بيا لدرجه ان مقدرش يستحمل واتصرف كدا ...

وصحينا تانى يوم 

لقيته بيكلمنى بكل قسوة ..ويقولى انتى مين 

ومستحيل انا ابص لواحده زيك ورمى فلوس فى وشي وسابنى ومشي

انهارت من العياط ..لما هو كدا ازاى عمل معايا كدا ..

ولقيت باسل بيتصل بيا 

باسل : صباحيه مباركه يا عروسه 

ولاء : انت عملت ايه وخليته يطلع ليا ازاى 

باسل : حاجه بسيطه اوووى حقنت العصير بتاعه بمادة تخليه مثار جدااا وما يستحملش ..

ولما بدأ يحث بالإثارة وجسمه يسخن ..قولت ليه شكلك يا صاحبي محتاج تروق على نفسك اطلع فوق وانا هحضر ليك هديه ..

ولاء : ليه كدا يا باسل حرام عليك..

باسل : نعم يا اختى حرام على مين . بقولك ايه 

انا ليا العموله وبس..

     

         عودة من الفلاش


ولاء : ومن يوم دا استحقرت نفسي ..وحاولت انسي فارس وانسي كل حاجه واعيش حياتى .لكن بعدها بفترة عرفت أنى حامل ...

خوفت اعرف فارس وخصوصا أنه من يوم اللى حصل كان كل ما يشوفنى يبص عليا باستحقار 

استحملت الحمل بعذابه وربنا عوضنى ب لوجى 

والايام بقت حلوة بوجودها ..بس للاسف ديما الحلو ما بيكملش وتعبت جدا ...انا بجد ماليش حد فى الدنيا غير لوجى .اوعدينى لو حصل ليا حاجه تعرفى فارس كل حاجه 

حور ببكاء : بعد الشر عليكى ...


      عند أميرة ( والدة حور )


أميرة يا ترى فيكى ايه يا حور يا بنتى 

ليه ماكلمتنيش وتجلس وقلبها حزين وقلق عليها 

يرن جرس الباب ..تقوم وتفتح لتجد 

مراد ( والد فارس ) 

أميرة : مراد بيه اتفضل 

مراد : آسف انى جيت من غير ميعاد 

أميرة : ازاى بس دا البيت بيتك..تنور فى اى وقت 

مراد : ربنا يكرمك يا اميرة هانم ...

أميرة : تحب تشرب ايه 

مراد : مفيش داعى تتعبي نفسك ...انا بس كنت قريب من هنا ...حبيت بس اخد شويه اوراق كانوا فى الخزنه اللى فى المكتب ..نسيت اخدهم مع حاجتى ...

أميرة : اه طبعا اتفضل 

دخل مراد حجرة المكتب ولاحظ أن أميرة تمسك بالفون وتنظر به كل دقيقه 

مراد :شكلك منتظرة مكالمه ...

أميرة ببكاء : الحقيقه اه ...حور بنتى بتتصل عليا وتكلمنى بقالها كذا يوم ماكلمتنيش وانا قلقانه عليها

مراد : طيب خير تلاقيها انشغلت بس 

لو ماكلمتكيش عرفينى وانا هتصرف . 

أميرة : ربنا يسعدك ويفرحك يارب باولادك

انا هعمل قهوة على ما تشوف الورق 

وذهبت لعمل القهوة 

مراد فى نفسه : يااااه يا أميرة كل ما أشوفك قلبي بيرتجف .والورق دا عملته حجه علشان اشوفك 

خرج مراد إلى الصالون ليجد أميرة معها القهوة ذهب بسرعه وحمل بدل منها الصينيه 

جلسا سويا لتناول القهوة

مراد : ياااه يا اميرة احلى فنجال قهوه بشربه بيكون من ايديكى 

أميرة بكسوف : دا من زوقك 

مراد : احكيلى يا اميرة عايشه ازاى من وقت ما بنتك سافرت

أميرة : والله الايام كلها زى بعضها ..وملهاش طعم ...

الليل زى النهار 

مراد : وبتصرفي ازاى ومنين 

أميرة : مستورة الحمدلله..والمعاش بيكفينى ..وانا مفيش حد معايا وحور ياعينى بتشتغل وتصرف على نفسها ...

مراد : طب مش محتاجه اى مساعدة

أميرة : كتر خيرك ..كفايه جميلك علينا ..عمرنا ما هننساه ...

مراد : ما تقوليش كدا انتى ما تعرفيش معزتك عندى اد ايه ...انا كمان عايش وحيد من بعد وفاة زوجتى وسفر ابنى يعنى حالى من حالك 

أميرة : ربنا يرجعه ليك بالسلامه وتفرح بيه 

مراد : اقوم انا حاسس انى ازعجتك 

أميرة بتسرع: لا ازاى انا بفرح لما اشوفك 

ثم شعرت بالخجل من تسرعها واحمرت وجنتيها 

شعر مراد بذلك فابتسم لها 

مراد : القلوب عند بعضها يا أميرة وامسك يدها وقبلها ثم غادر

لتجلس أميرة وقلبها ينتفض لما حدث


يمر الوقت وينام الجميع ليأتى الصباح على أبطالنا


        عند فارس 

يذهب فارس الى الجامعه لينتظر حور ولكنه لم يجدها 

فارس :وبعدين بقي مش موجودة فى البيت ولا الجامعه ..روحتى فين يا حور

معقول الضرب عمل ليها حاجه ..وبدأ يقلق وقرر أن يذهب إلى المستشفيات للبحث عنها ...


        عند حور 

تقوم حور وتصلى فرضها وتأخذ لوجى لتطعمها 

ولاء ولازال التعب يرهقها

ولاء : حور حبيبتى ...خدى مفاتيح عربيتى وروحى هاتى حاجتك ..لانى تعبانه مش هقدر انزل 

حور : مش مهم دلوقتى ...خلينى معاكى لحد ما تتحسنى ...

ولاء : طب خلاص عندك الدولاب خدى اللى يعجبك والبسي احنا اخوات ....

شكرتها حور 

رن هاتف حور 

حور : الو 

رزان : حور حبيبتى عامله ايه وحشانى

حور : الحمد لله اخبارك يا روز وحشانى كتير

رزان : الحمد لله ..انا بعزمك على زفافى النهارده  وهاتى رفقاتك اللى بتحبيهم اعذرينى انشغلت فى التجهيزات ..الوقت ما كان كافى لاخبرك من قبل 

حور : الف مبروك حبيبتي ...فاهمه اكيد مبروك ليكى ومنذر 

رزان : الله يبارك فيكى ..عقبالك حبيبتى 

الزفاف هيكون فى العنوان دا ............

شكرتها حور وأغلقت الهاتف

حور : شكلى مش هروح 

ولاء : ليه 

حور : اصل انا مش مستعده وماعنديش حاجه  ألبسها لمناسبه زى دى 

ولاء : وبعدين معاكى يا حور احنا اتفقنا على ايه 

الدولاب فى كل حاجه 

ويلا من دلوقتى افتحى وشوفى ايه اللى هيكون مناسب ليكى عايزاكى تبقي اجمل بنت في الحفله 

مع انك اجمل بنت من غير اى حاجه

حور : ربنا يخليكى ليا 


تقوم حور بالبحث عن دريس لتجد دريس باللون البيبي بلو كان ضيق من على الصدر و اسع للاسفل 

واختارت الاكسسوارات المناسبه ..


  يمر الوقت لتأتى الساعه 9 مساءا  وقت الزفاف 

فى قاعه مليئه بالضيوف 

حيث يجلس العروسان والاغاني والرقص فى كل مكان ..تذهب حور وكانت تبدو ك سندريلا فى ثوبها 

فقد كانت رائعه الجمال بشعرها الطويل 

وما أن دخلت كانت جميع العيون تنظر إليها والجميع يتسأل من تلك الحوريه التى خطفت الأنظار ..

كان منذر يقف مع فارس 

منذر : انا متشكر اوووى يا فارس بيه انك نورتنى وشرفتنى بحضورك 

فارس : ما تقولش كدا والف مبروك 

كان فارس يبحث بنظره عن حور على أمل أن يجدها 

ليجد نظرات الموجودين مصوبه فى اتجاه واحد 

لينظر هو الآخر ليجدها حور.....يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

اللي عاوز تكملة الروايه انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

#حور_الأفاعى 


بقلم #منال_عباس


تعليقات

التنقل السريع