رواية صقر الصعيد البارت 11_12_13بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه رواية صقر الصعيد الفصل 11_12_13بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه |
رواية صقر الصعيد البارت 11_12_13بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
الفصل الحادي عشر ❣️❣️❣️
---- أميرة قعدت بهدوء -----
زين قام.....انا هروح اشوف عاصم
بدر .......روح يا ولدي ... ..ربنا يخليك...ماخبرش ايه اللي بيحصل ديتى ...
------ عند ملك وفهد ------
قاعد رايح جاي بضيق
وملك قاعده متوتره و خايفه عليه باصه عليه بحنيه
ملك في سرها....ماله ده كمان يا ربي هى ناقصه ....ومين عاصم دا وليه بيكره فهد كده...العيلة دي غامضة اوي
.......فهد ......ملككككككككككك
ملك فاقت من شرودها ......هه
فهد قعد أمامها ومسك يدها ....سرحانه فايه
ملك بابتسامه.....عادي ...مفيش حاجة....انت كويس
فهد ....لا ..يا لا نروح بيتنا مش طايق اقعد هنا تاني
ملك بحب...ربتت على كتفه....اهدي يا فهد....وبعدين ماما اميرة تعزمنا مخصوص ونمشي يا فهد ...مش حلوة صح
اقترب منها بوقاحه.......والله ما فيه احلى منك اصلا.
ملك نزلت راسها بتضحك بكسوف.....
فهد بضحك خدها في حضنه ....والله العظيم انا اسعد راجل علي الارض
ملك بابتسامه وعيون فرحانه......ازاي يعني
فهد ططلعها من حضنه......عشقتك يا ملوكه قلبي
ملك بضحك ....هههههه
فهد بحب.......بتضحكي
ملك ...مممم عندك اعتراض
فهد ....هو انا اقدر .....
ملك......طب تشكر يا سيدي
فهد قام ....طيب ادخلي جوه انتى عند البنات وانا هطمن علي صاحبي وجاى وراكي ...
ملك قامت ...حاضر .... ودخلت
-------فهد قام اتصل علي امنيه ------
فهد بفرحه.......يعني هو كويس دلوقتي يا داده
امنيه وأدهم أمامها وقد فاق منذ ساعات ...
---- امنيه.....الحمدالله والله يا فهد يابني ...هو كويس احسن من الاول بكتير...
فهد .....طب الحمد لله ممكن اكلمه....
للاسف يابني الدكتور قال مينفعش يتكلم في التليفون انت عارف العمليه في المخ و....
قاطعها......فاهم يا داده ....علي الاسبيكر بقى
قامت امنيه بفتح مكبر الصوت بالهاتف .....تمام يابني
------ فهد بابتسامه.....الحمد لله على سلامتك يا دومى بجد انا فرحان اوي انك بقيت كويس وعديت مرحلة الخطر .
انا بكرا بالكتير هكون عندك.....عارف اني قصرت معاك....خلى بالك من نفسك كويس .......سلام
-------قفل فهد وذهب خلف زوجته -------
***********************
أدهم بتعب.....هو كويس يا داده
امنيه .....كويس يا حبيبي متقلقش انت
.....أدهم اغمض عيونه بارهاق ونام مره أخرى .....
خرجت امنيه برا الغرفه وجدت تلك الفتاة نائمه
يا بنتي يا بنتي قومي روحي
قامت الفتاة بتعب........ايه
امنيه......قومي امشي يا بنتي أدهم بقى كويس وزى الفل اطمنى
الفتاة بابتسامه ......عايزه اشوفه من فضلك
امنيه....حاضر ادخلي شوفيه بس مطولين عشان الدكتور مانع اى حد يدخل
الفتاة -------- حاضر .. ودخلت
----- دلفوا للمنزل وبدأوا بالتعارف كان بعض العائلة غير موجودين ولكن كان الكثير منهم موجودين أيضا
جلس الجميع وظلوا يتحدثون حتى غادر فهد وملك الى منزلهم وكان يبعد ثلاث منازل عن منازل عائلة اميرة نصار وغادر ايضا زين وزوجته لمنزلهم وكان خلف منزل فهد مباشرة
ظل بدر يجلس مع اخته حتى جاء صوت من خلفه ......
فين فهد يا بدر ؟
ضحك بدر.......اهدي يا فوفو عاد هيجي دلوك وراه مشوار و هيتأخر شويه
فريده.......طب فين مرته المرتين اللي جالى فيهم الفتره اللي فاتت جه من غيرها ....هو مش ناوي يجيبها بقى .....
ضحك بدر .....لا متقلقش هيجوا طوالي
فريده بتنهيده........أما اشوف اخرتها معاك انت وابنك يا بدر ...
وضحكوا سويا ...
---‐------------------------
------في اليوم التالى -------
وقف فهد أمام بوابة ضخمه لثوانى حتى فتحت الكترونيا
دلف فهد بسيارته وملك تنظر حولها بزهول تام .
كان المكان كبيرا للغاية كان عباره عن تجمع يضم 5 منازل كبيره بعضها يتكون من طابق والبعض الاخر طابقين واخر اكثر
تتميز بالطابع الكلاسيكي القديم كأنها بيوت من قديم الازل
لكنها قويه صلبه لا يوجد بها خدش او خطأ ؤحيط بها
حديقة كبيره في المنتصف ممر لتعبك عليه السيارات .....ظلت ملك منبهره بما حولها حتى قال فهد بهدوء ....يالا وصلنا
التفتت ملك إليه ونزلت من السيارة دلفوا للداخل
نهض الجميع واقفا بمجرد رؤية فهد
تقدم الرجل والشباب منه أما الفتايات فتراجعوا للخلف منهم من يبدو علي ملامحها الخوف ومنهم الترقب ومنهم السعادة ...
دخل فهد وف يده ماسك ملك
قاطعته فريده ....كده يا فهد كل الوقت دا اخص عليك
فهد بهدوء ....حقك عليا المرادي
اوعى تكووون جاى من غير مراتك زى كل مره
التف فهد وامسك يد ملك.....لا ياستي مراتي معايا اهه
نظرت فريده إليها ثم احتضنها ....مبتجيش ليه يا وحشه مش عايزه تشوفينا كل مره فهد كان بيقول عذر
بادلتها ملك الحضن وقالت ...والله نفسي اجيلكم من زمان حقك عليا مش هتتكرر تاني يا طنط
فوفو......خلاص حصل خير
----- تجمعت العائلة مثل الماضي واخذوا يضحكون كثيرا
دخل عاصم ومش قادر يسند نفسه
فريده بزعيق ......عااااااااصم
توقف بضيق ...نعمممممم
انت سكراااان
عاصم بوقاحه ....اه
صفعة قويه.......نظر إليها بجحيم وتركها وذهب لغرفته
بدر بحزن علي ابن اخته .....معليش ياختى ربنا يهديه
فريده ....ياااااااارب
فهد بحزن قاعد ساكت فقرر يروح يتكلم معاه
------- عند ادهم فى المستشفى -------
الفتاة رزان ....عامل ايه دلوقتي
أدهم ....الحمدالله
رزان ....كنت خايفه عليك اوووي
ابتسم واكمل ....انتى اكتر من اختي يا روز والله
رزان فهى صديقه وتحبه كثيرا ....طب حسيبك ترتاح شوية
أدهم بتعب ...تمام
قامت وقبلت راسه بخفه وخرجت
-------عند عاصم قاعد في الجنينه بضيق ولكن توقف عندما رأى فهد يتقدم باتجاهه
جاااااى ليييييه ..عاااااااوز منى ايييييه تااااني ياخي
ارحمني شووووويه ..متبقاش انتتتت وهما عليا !!!
فهد بحزن ....محدش عليك يا ابن عمتي كلنا حواليك وبتحبك متخليش الماضي يأثر عليك يا عاصم
عاصم بتعب وحزن ....كفااااااايه مش عايز اسمع صوتككككك
فهد بإصرار .....لا هتسمع عشان ابقى خلصت ضميري بأتجاهك وبس
ضحك عاصم بوجع ....ضميرك ؟؟ ..هو انت عندك ضمير زينا عادي كده يعني ؟؟
فهد بحزن عليه ...اه عندي صدقني انا مش بكرهك يا عاصم
ضحك عاصم مره أخرى.....ولما انت بتحبني انتقمت فياا ليييييه
دبحتنى بايدك ليييييه ؟؟ .....ليييييه
وجعتني ليييييه بعدتنى عن حب عمري البنت اللى حبتها وبقت انسان بجد ليييييه عملت كده .يا فهد وجاى دلوقتي تقولي انك بتحبني .هههههه طول عمرك انانى ومبتحبش حددد يبقي احسن منك...
فهد بحزن ...اقسم بالله انت فاهم غلط انا مش بعدتها عنك هى اصلا ك ....
قاطعه عاصم ك كل مره ....كفااااااايه كدب انت مش بتزهق منه ياخي ...
فهد بجحيم انا مش بكدب انا بقولك الحقيقه والله ...انتا اللي غبي ومش عايز تصدق
امسكه عاصم من ياقة قميصه بشر ....صبرت عليك كتيييرررر
وضربه بالبوكس
فهد مسح فمه من الدماء ..وووووو
يتبع
الفصل الثاني عشر ❣️❣️❣️
---- فهد مسح فمه من الدماء وسدد إليه الضربات المتتاليه واخدوا يضربون بعض لحد ما وصل زين وطارق وابعدوهم عن بعض...
طارق ....خلاص كده بقى اهدووو ...
زين ......اهدا يا عاصم مش كده....
جرت ملك عند فهد بخوف عليه ....
عاصم بشر .... ... مشش هسيبك ...والله مهسيبك يا فهد....يا قاتل يا مقتول يا ابن عمتي...نظر علي ملك بشر..!!!!
وتركهم كلهم وذهب للخارج
---- فهد بص علي ملك بشر....
اقترب منها ومسك زراعيها واخذها الى بيته المنفصل عن بيت العائلة بسنتيمترات ....
ملك ببكاء....سيب ايدي حرااااااااااااااااام عليك بتوجعنى يا فهد
فهد بغيظ .....عاجبك
ملك بعدم فهم......مش فاهمة ؟ تقصد ايه ؟
فهد امسك زراعيها بقوة .....الزفت عاصم
ملك بزهول ...نعمممممم
فهد ..... انطقييييييي
ملك إبعدت يده عنها بضيق ....انت عايز تتخانق وبسس يا فهد
عاصم مين دا اللى عاجبني ....
قاطعها بضيق ......هشش مش عايز اسمع صوتك....ومن هنا متخرجيش انتي فاهمه ......
ملك بزعل ....حاضر مش هخرج....في حاجه تاني
فهد بضيق .....لااااا غوررررررى
وتركها وخرج
ذهبت لغرفتها وأخذت تبكى علي حالها ومعاملته معاها
لحد ما نامت
------- في البيت الكبير ------
الكل قاعدين وخايفين علي ملك لان عارفين فهد مش بيعرف يتفاهم وطبعه صعب
حكمت ....يا رب تسترها عاد .....الواد متعفرت قوى اهنيه....
مخبراش ليه اكده والله
بدر ....اهدي يا حجه ... هيبقي بخير ان شاءالله....صوح يا فريده ...عاصم ماله اكده مش طايق خلجاته واصل ....
فريده بحزن.......انت عارف من يومه مش بتحكيلي حاجه خالص.....الشخص اللي قريب منه هو فهد وبس واهو شايف حاله بقي ازاي
أميرة .....ربنا يهديه يارب
زين.... هو راح فين دا
طارق ....مش عارف
صابر ....اكيد مع حسن صاحبه الواد الشمال .دا
مش عارف ازاي بيطيقه
امل .....طب ما حد يروح وراه ويشوفه
ندى بحزن......طب وفهد وملك محدش هيروح يشوفهم
أميرة ....حال فهد مش عاجبني خالص المره دي يا بدر
بدر .....مخبرش انتى عارفه زين انه كان برا مصر وعوايدهم هناك مش زي اهنيه واصل ...
فريده ...انا هروح اشوفهم
حكمت.... يا ريت عشان تطمنيني
فريده.... ما ابني السبب
أميرة بجمود .... اهدي يا فريده واتكلمى معاه لما ياجى
فريده ....إن شاء الله
------- عند ملك ------
دخل فهد الغرفه ....ملككككككككككك انتي يا بت
ملككككككككككك
ملك بنوم ......ممممممممم
فهد قرب منها كى يقبلها ولكن ابعدته عنها بزعل.....
اوعي لو سمحت متقربش منى
فهد بضيق ....ليه ان شاء الله مش مراتي
ملك ...كويس انك عارف اني مراتك
تركته وخرجت برا الغرفه
زفر بضيق ..
سمع طرقات متتالية علي الباب..نزل فتح ...وجد عمته فريده
تعالي يا فوفو اتفضلي ...
فريده بابتسامه ....كويس عارف انى فوفو ...قولى بقي فين ملوكه
فهد بزعل على ما فعله بها ....فوق
فريده ...طب اطلع اندها عايز اقعد معكم شويه كده
ابتسم وقال ......حاضر
ذهب إلى الغرفه.....ملك ...عمتي فريده تحت انزلي يالا
ملك بحزن ....انزل انت وانا هاجى وراك
فهد نزل.....
------ وبع وقت نزلت ملك لابسه إسدال باللون الاسود انبهر من جمالها ...
فريده بابتسامه .....ايه الحلاوه دي يا بنتي
ابتسمت ملك بكسوف
فهد ينظر لملك باعجاب ......منوره يا فوفو
فريده ....تسلم يا حبيبي ...الجو حر عندكم هنا
ملك بابتسامه.....ايوه الجو حر فعلا
فريده ...طب اقلعي الاسدال دا يا بنتي مفيش حد غريب هنا
فهد بخبث ....اه يا ملوكه اقلعيه يا روحي الجو حر
وغمزها بوقاحه ....
ملك ....لااااا انا مرتاحه كده شكرا
فريده بإصرار ... يا بنتي اقلعيه الجو حر ....ألقت بنظرها على فهد .... قوم ساعدها انت يا فهد
ملك بخضة ...لااااا لااااا انا هقلعو لوحدي
فريده ...طيب يا بنتي
وقفت ملك كى تغادر إلى غرفتها كى تقلع الاسدال ولكن اوقفتها فريده .....رايحه فين يا بنتي
ملك ببراءه وكسوف .....هروح اقلع الاسدال يا طنط
فريده ...اقلعيه هنا هو فيه حد يعني
ملك بصت علي فهد بكسوف
فهد بخبث ....تعالي يا ملوكه جنبى و اقلعي الجو حر نار والله
ملك بلعت ريقها بكسوف وقلعت الاسدال بتوتر ونظرات فهد عليها تاكلها مثل النار
فريده بانبهار ......ما شاء الله قمر
---- كانت ترتدى بدى كت باللون الأحمر وبنطلون بنفس اللون وشعرها الفحمى انسدل علي ظهرها
أكملت فريده ....قمر يا روحي ربنا يحفظك
ملك ...شكرا يا طنط
فريده قامت ....العفو يا بنتي علي ايه
فهد بابتسامه ..... انتى رايحه فين يا فوفو
فريده.....همشي بقى كفايه كده طولت اوى
فهد ..... ازاي بس و
قاطعته فريده ...يا دوب بقي انتوا ابقوا تعالوا
فهد ....حاضر يا ستى
فريده ....تصبحو علي خير
ملك ...وانتي من اهل الخير
----- غادرت فريده -------
فهد قرب منها....تراجعت للخلف
بهدوء وزعل علي ما فعله بها ... وحشتني
ملك بزعل بصت عليه وغادرت إلى غرفتها
دخل خلفها ووووووو
يتبع....
الفصل الثالث عشر ❣️❣️❣️
---ملك بزعل بصت عليه وغادرت الى غرفتها
دخل خلفها....يا بت مش بكلمك
ملك بدموع ....ايه عايز تتهمني تاني اتفضل اهو
فهد بزعل وندم ....ملك عايز اتكلم معاكي شويه
ملك قعدت .....اتفضل
فهد بحزن....عاصم دا اقرب واحد ليا
انا مليش اخوات زى ما انتي عارفه...عاصم دا أصغر مني بسنه
انا اكبر حفيد لعيلة نصار كلها
عاصم دا كان بيحب بنت اسمها سوسن واحده شمال ...كانت بتمثل عليه انها بتحبه...
في يوم انا داخل المكتب سمعتها " فلااااااش "
فهد داخل المكتب ولكن توقف عندما سمع سوسن بدلع في الفون ....هههههه انت اللي وحشتني اوي والله
سوسن...حتى ابنك سايبه ومش بتسأل فيه
--------------------
سوسن....ممممم طيب خلاص فكك منى دلوقتي انا معايا عصومي حبيبي
--------------
سوسن....دا ابنك والله انا بحب عاصم بردو
هنا دخل فهد بجحيم.....
سوسن بخوف....ط طب سلام دلوقتي
---- فهد قرب منها بشر وضربها قلم ....حيووووووانه
مسكها بقوه من شعرها.!!!!!
---- مش عايز اشوف وشك هنا اا تااااني انتي فاااهمه
سوسن بخوف.....حاضر والله حااضر يا فهد بيه
فهد تركها ....هحجزلك علي اول طياره...ولو فكرتى تكلمي عاصم تاني أو تقربي منه !!!!! هقتلكككككك انتي وابنك
سوسن خرجت تجري
وفهد حجزلها وسافرت للخارج
بااااااااااك
ملك بحزن عليه......طيب مهو انت كده لحقتو منها!!! وغير كدا هو عرف ازاي اصلا انها سافرت؟
فهد بحزن.....وصلت ليه معلومه مش عارف من مين
أنى حجز ليها عشان تسافر وتسيبه
من يومها بحاول افهمه بس مش عايز يسمعني زي ما شوفتى كده
ملك .....طب والعمل
فهد حضنها ...خليكي معايا انا محتاجلك اوي يا ملك
ملك بحب ..انا جنبك و مش حسيبك والله
فهد طلع من حضنها ..... بجد
ملك بابتسامه....بجد...ثم أكملت ببراءه بس لسه زعلانه منك شويه على الكلام اللي قولته
فهد قام و شالها.. ...تعالي هصالحك
ملك ببراءه.....هتاخدنى فين
فهد ضم حواجبه بوقاحه...لا احنا هنعمل حاجه كده
غمزلها بمكر ......عايز بيببى
ملك بكسوف .....هههههه نزلني طيب
فهد.....مش عايزه نونو يا ملوكه منى .....الله
ملك بكسوف.....انت قليل الادب والله
ضحك بخفه .....والله لنجيب تعالي بقى
واخدها الى عالمهم المليئ بالحب والعشق ......
-------- في اليوم التالي ------
عاصم ذهب إلى الشركه وهناك تفاجأ بوجود فهد
ابريت عروق جسده من شدة الغضب
فهد بص عليه بحزن.و ألم ف مهما كان انه صديقه المقرب هو وادهم و ابن عمته
عاصم دخل مكتبه بانزعاج من وجود فهد......حكى مع طارق
----- ايواااا ايييه اللي جابه هنا يعني عااااايز افهم
---- طارق بيحاول يهديه........ اهدي يا عاصم مش كده
فهد دااا في يوم من الايام كان صاحب عمرك .و
قاطعه عاصم.....بسسس اخرس خلاص متجبش سيرته تااااني
انت فاهم ....والشركة دى شركتي اناااا وصابر وسرهان اخواتي......
طارق بزعل...... تمام ..وانا دلوقتي بستقيل يا عاصم...تمام كده
وكاد ان يغادر ولكن اوقفه عاصم بأسف .....متزعلش منى يا طارق ...مش قصدي انت .....
طارق....خلاص حصل خير وبالنسبة لفهد ....هروح اتكم معاه حالا.....
عاصم....يا ريت عشان مش طايقه خالص و
قاطعهم دخول فهد وزين
نظر عاصم عليه بشر ..وووووو
يتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
مجمع الروايات الكامله والحصريه اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق