القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صقر الصعيد البارت 6_7_8_9_10جميع الفصول كامله وحصريه بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية صقر الصعيد البارت 6_7_8_9_10جميع الفصول كامله وحصريه بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية صقر الصعيد الفصل 6_7_8_9_10جميع الفصول كامله وحصريه بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 








رواية صقر الصعيد البارت 6_7_8_9_10جميع الفصول كامله وحصريه بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


الفصل السادس ❣️❣️❣️


نظره وقع على ملك..صدمه احتلت كيانه نزلت دمعه منه ونفسه طالع نازل بوجع وقهر........م م ملككك

ابتسم بوجع وفقد وعيهمن البنج......

دخل الدكتور واخدوه الى غرفة العمليات 

-  منتظرين خروج أدهم .....


 ----  بدر بيشرب الشاى .. امال فهد وملك راحو فين عاد ؟

 حكمت ....مخبراش يا حج والله اهو خرجوا يغيرو جو ...

بدر ....ممم .. وكيف البت ملك معاكى

حكمت بابتسامه  .... زى السكر يا حج والله  البنيه غلبانه وتتحب ربنا يسعدها يارب 

بدر بضحك....هههههه  واه يا حجه انتي بس اللي قلبك ابيض 

حكمت ... تسلملي يا حج من يومك عاد مفرح قلبي أكده 

بدر......طيب هقوم اتمشى شويه أكده 

حكمت......ربنا معاك يا حج 

بدر.......يا رب  


------- عند فهد  -----

طلب سندوتشات  لملك 

ملك بابتسامه  .....مش جعانه 

فهد.......ملك عشان خاطرى بقي كلى اى حاجه مينفعش تقعدي  كده ...

ملك  .....تؤ طالما انت مكلتش انا مش هاكل..

فهد بحب.......ملك انا مش هاكل حاجه لحد ما اطمن على ......قاطعته...... وأنا مش هاكل من غيرك...

ابتسم بعشق....وخدها في حضنه يستمد القوة منها .....


 ---  داخل العمليات يصل جسده باسلاك وجهاز تنفس ينبه  انه على قيد الحياة فقط  !!


-----  عند حكمت.....عجلى يا بت ...

والله يا حجه حكمت الاوضه مش ناقصه حاجه  واصل...

حكمت بابتسامه......عارفه  زين كلامك الماسخ دى ...اسمعي الكلام  وبس عاد ....

حاضر يا حجه.......تؤمرينى بحاجه تانيه 

حكمت .....شيلى الحاجات دى من اهنه قوام 

حاضر يا حجه حكمت.....

الحاجه حكمت تقوم بترتيب  جناح اخر لملك وفهد به كل شيئ يحتاجوه ....

تمام كده يا حجه ولا فيه حاجه تانيه عاد ..

حكمت بانبساط ....عفارم عليكم والله زي ما اخترت 

---- يعنى نمشي يا حجه ولا ايه.....

حكمت بضحك......امشوا قوام يالا قبل الحج ما ياجى 

مع السلامة يا حجه -----


------ فى المستشفى------

مرت الساعات عليهم ك شهور ما بين التوتر والقلق  

فهد بعصبيه....كلللل داااا طب حد يطلع يطمنا  !!!!

ملك.....اهدي يا فهد دى عملية في الدماغ ولازم تاخد وقت يا حبيبي اهدي كده وادعيلو...

فهد قعد .....يا ااااا رب 

امنيه بتعيط وخايفه علي أدهم  ..

قاطعهم صوت  انثوى ناعم ....هو فين هااا حد يرد عليا !!!

وقف فهد مستغرب........مين حضرتك  ؟ 

سالى بوجع......مش مهم مين انا  هو فين لو سمحت 

فهد  ......فى العمليات لسه 

قعدت الفتاة تبكى بحرقة علي حال أدهم......طب حد طمنكم عليه أو اى حاجه والنبي  ....؟ 

فهد بجحيم .....لاااااااا للاسف  

الفتاة بقت تدعى وملك بتبص عليها بلطف !!

               .................

مرت ساعات أخرى والان يخرج الدكتور من غرفة العمليات 

قام كلا من فهد وامنيه و ملك وتلك الفتاة  ....

.....اطمنوا ----  الحمد لله العمليه نجحت  ----

فهد بفرحه حضن ملك ...الحمدالله......الحمدالله.....

ملك  .....الحمدالله 

الدكتور.......بس ممكن تحصله مضاعفات 

فهد  ....زى ايه يعني يا  دكتور 

ممكن ما يتكلمش  او يحصله عجز وميقدرش يمشى 

فهد بصدمة  .....اييييييييييييه 

ملك ببكاء......اهدا يا فهد  ..خلينا نفهم الاول 

الدكتور.......بس فى الحالات دى مؤقته بإذن الله 

فهد ....الحمدالله على كل حاجه    الحمدالله 

الفتاه ....عايزه اشوفه يا دكتور والنبى عشان  خاطرى 

الدكتور......حاليا  مينفعش خالص 

هيدخل العناية المركزة دلوقتي ...أما يعدى  ٢٤ ساعه تقدروا تطمنوا عليه براحتكم .

امنيه  ....إن شاء الله هيبقى كويس وبخير  ...ثم أكملت....فهد يا ابنى خد مراتك وروح بيها البيت  هى تعبت اكيد..دا غير انها ما اكلتي حاجه من ساعه ما جات ....

فهد بص علي ملك..... حاضر   

قام واخد ملك الى البيت 

وعندما وصلوا البيت  تفاجؤا  بوجود  ...... ووووو


يتبع  .......


الفصل السابع 🌹🌹🌹


قام واخد ملك الى البيت....

وعندما وصلوا تفاجؤا بوجود عائلة ملك.....

توقفت للحظات ....ثم بكت بحرقة علي ما فعلوه بها في تلك الليله......

بدر بتوتر من الأجواء.......تعالي يا فهد يا ولدي خليهم ياخدوا راحتهم  عاد ..

فهد بص علي ملك كأنه بيقولها...انا معاكي متخافيش 

----  ابتسمت وسط بكاءها 

الام فتحت زراعيها......سامحني يا ملك يا بنتي والله العظيم ما كنت اعرف حاجه يا بنتي والله  !!!!

قاطعتها ملك........ لااااا مش عايزاكم  

عملتوا  كده ليه.؟  ثم بصت على والدها...

--- يثبت نظره على الأرض فقط.......

------ ليييه ....يااا باابااا ؟ ليييه عملتوا فيا كده مش كان لازم اعرف .......كنت اكسب ثواب وقولي...

ابوها بوجع  .......غصب عني يا بنتي ووو

ملك ببكاء وانهيار........بسسسسسسس

بسسسس خلاص مفيش حاجة اسمها غصب عني 

                اقترب منه......... وقالت..

محدش قالك خد فلوس منه ..الووو اشترونى زى اى بيعه والسلام  ........ازاي هونت عليك ...ازاااااااى ياااا باااا بااااا

اللام ببكاء......خلاص يا ملك كفايه يا بنتي....كفايه 

الاب .....اللى عاوزاه  انا هعمله والله اى حاجه.....

بسسسس سامحني يا بنتي.....سامحني وبسس

ملك ابتسمت بكسرة وقالت.....

                مش عايزة أشوفكم تاني  مممكنن....


----  تركتهم وذهبت الى غرفتها تبكى علي حالها..

          ------ فهد  طلع عند ملك------


حكمت......اهدو عاد ومتخافوش  عليها وهى حدانا    يا حجه ملك فى عنينا ومع الوقت  هتسامحكم  ان شاء الله..

الام .......يا رب يا حجه حكمت..

حكمت  ......باتو حدانا النهارده وبكرا  الصبح تعاودوا براحتكم 

الاب .....شكرا يا حجه.....بس احنا لازم نمشي......

بدر بحزن......خليكم عندينا النهارده واسمع الحديت  دا زين ى

قاطعه اب ملك.....معلش يا حج بدر لازم نمشي عن اذنكم  ..

----  قاموا وغادروا  بوجع علي حال بنتهم  وما فعلوه بها ...


حكمت بضعف.....والله زعلانه  يا حج بدر على المسكينه ملك بتى تلاقيها مقطعه روحها  بكاء ....

بدر  .....واحنا بادينا ايه يا حجه....ربنا يهديها  ....

حكمت  ...   يا رب 

بدر  بيسأل......وامال وين فهد  راح  ؟ 

حكمت   .....  ويا مراته  فوق  يا  حج 

بدر  .........  ممممم   


 -------- عند ملك  بتعيط  -------


فهد بحيره ومش عارف يهديها    ....طب والله لو ما سكتيش يا  ملك  .هشيلك .... مازالت تبكى  بحرقة  ......

فهد  ...مصره يعني.....اهدي  يا بت  هتموتى  كده ويطلع عفريتك ينشف دمى ....

ابتسمت ملك وسط دموعها ..... ملكش دعوه بيا ياض انت .......

فهد بصدمة .....فتح فمه  ... 

ملك مسحت دموعها وبترجع لورا  وهو أمامها  لحد الحيطه...

فهد.......  انا يتقالى  ياض 

ملك  ببراءه. ،...لااااا  لااااا  مش ياض  قصدي  يا  فهد  .والله ما قصدي...

ابتسم  بخبث.......ممممم  شكلك اتعودتى عليا  اوي ومبقتيش تخافي  منى ..

ملك مسحت دموعها.....لااااا ...لااااا  والله يا فهد  انا 

قاطعها  ووضع يده على فمها ...هشششش متتكلميش  ..

ثم  أكمل.....حسسى بيييا  بسسسس

اقترب فحضنها بتملك كى يثبت لنفسه انها ملكه فقط....

           ---- وبعد صك ملكيته عليها سابقا  ملك هديت أنفاسها في حضنه  .....

.فهد  ....ملك 

ملك.... لا رد     .....

فهد بقلق..... ملوكه    .....

..........  لا رد  ...طلعها من حضنه وجدها  قد غفت .....

شالها ووضعها علي السرير بحب  ..قرب  وقبل جبينها وتمدد بجوأرها   ووووو


يتبع  .....

الفصل الثامن ❣️❣️❣️


     -‐--- في يوم جديد  -----

استيقظ فهد علي صوت طرقات على باب الغرفة 

قام منزعجا فهو لم ينم الا بعد صلاة الفجر واتجه الى الباب وفتحه ...

وجد من يقفز  عليه و يحتضنه ابتسم فهد وبادلها الحضن 

ندى...بضحكه  ( بنت عمته ) (  ويعيشون في المدن )

           صباح الخير يا قمر  ..

فهد بابتسامه......صباح الخير 

ندى بغيظ  .....يعني بعاكسك  وبقول يا قمر وانت عادي كده 

....تقولى صباح الخير 

فهد ببرود........انا لسه صاحي حلى عنى 

ندى.....طيب .،....فين ملك لسه نايمه...يالا  الكل مستني علي الفطار ...

فهد........هى عمتو اميرة جت 

ندى.....اه ....ولازم تيجوا  لانها طبعا عايزه تشوف ملك 

اطلع اصحيها علي ما تجهز.....

فهد......لا  اسبقينا  انتي  هصحيها وافوق كده  وهنيجى..

ندى  ...طيب.!!!..... يالا متتأخروش ......

فهد ......إن شاء الله 

خرجت ندى من الغرفة ودخل فهد مره أخرى للغرفة الذي كان ينام بها ودلف الى الحمام واغتسل سريعا وخرج وبدل ملابسه وارتدى  بنطال جينز كحلي داكن وبدى  كحلي وارتدى بليزر جملى وصفف شعره الاسود للخلف ووضع عطره وخرج....

ودق الباب ولم تجب ....طرق  مره .اخرى....فلم تجب ...ففتح  الباب بهدوء و دلف وبمجرد ان رأها تسمر في مكانه وكاد فمه يقبل الارض من منظرها  ...

فكانت رأسها علي الارض وقدم علي السرير والقدم الاخرى علي الكمودينو بجوار السرير وشعرها يغطي وجهها وملامحها بريئه  ولكن مضحكة للغاية...

ابتسم فهد عليها واقترب منها بهدوء وهو يتمتم  ...دى كانت بتعمل ايه  وهى نايمه  ..

رفعها فهد ووضعها علي الفراش اولا ثم بدأ بأيقاظها 

نادي عليها عدة مرات.....لم تجب 

ضرب وجنتيها  بخفه......فلم تجب......حاول تحريكها..فقامت بتحريك قدمها في الهواء وهى تهمهم  بضيق واعطته ظهرها 

تافأف فهد...وحاول مجددا........ملك..... يالا فوقى 

تكلمت ملك اخيرا ولكنها ما زالت نايمه 

......بسسس ياض يالا امشي  ....

ابتسم فهد وتمتم .......ياض تاني يا ملك  !!!!


حاول معها مجددا ولكن فى حركه سريعه منها  ...قامت وامسكت بالفازلين بجوارها وهمت ان تضربه بها وهى تصرخ...

---- قلت محدش يصحيني.......امسك فهد  يدها كى لا تصيبه وهو يفكر في شيئ واحد........مييين دى ...؟ 

ثم قام وقف وسحبها معه حتى كادت  ان تقع ولكنه اوقفها بقوه وهو يقول...... خلاص.اصحي بقى....

وقفت ملك وفتحت عينيها وجدته فهد....

شهقت.....ورمت الفازه علي قدم فهد  ..فصرخ بغضب وتألم ....

------- اه يا بت المجنونه  -----

انتبهت ملك لما فعلته ومسكت الفازه  من الارض وهمت ان تضعها على الكوميدينو  ومن ارتباكها اصدمت الفازه بكوب  الماء فسقط متهشما  على الأرض....

اتجهت ملك إليه لتلملمه ولكن فهد امسكها من معصمهاو هو يقول بحدة ......ممكن تتنيلى تثبتى مكانك لحد ما تفوقى بدل المصايب اللي بتعمليها  دى .....

اتحرجت ملك بشدة  ونظرت للارض بنظرات بريئه وخجله 

وعينيها مازالت تغلق لشدة  رغبتها فى النوم .....

وشعر فهد  لو تركها دقيقتين  فقط  ستغط في نوم  عميق.....

فهى كانت تجاهد لتفتح  عينيها......

ابتسم فهد عليها وقال .....اتفضلي خدى هدوم وادخلى الحمام 

فوقي  كده  يالا اااا

واااه ....خدى هدوم خروج عشان هنروح البيت عند عمتي 

-- تحركت ملك وما زالت شبه يقظة واخدت ملابس ولكن ملابس بيتى أيضا. منحرفه فلقد اخذت  قميص نوم قصير لونه اسود 

وأخذت تيشيرت بيتى لا تدرى ماذا ستفعل به ..!!!  لكن العجيب ان  فهد أيضا  لا يدري ماذا ستفعل بهم ....!!!!

انتبه فهد عليها... واقتربمنهاووقف أمامها. وكانت ملك تمشي شبه مغمضه  فلم تنتبه  به رجعت للخلف خطوه ورفعت بصرها إليه 

فامسكها فهد  من كتفيها  وقال بصراخ ....ملككككك فوقيييييي


فزعت مملك من وانتفخت وانتبهت جيدا للوضع الذي هى فيه فابتعدت عنه بسرعه 

وقالت بتوتر  .....انااا اناااا فوقت فوقت خلاااااااص 

فهد بهدوء  .....اووووف اخيرا  اتفضلي خدى هدومك وادخلى

ملك  وهى ترفع الهدوم  بيدها أمامه  ....انااا اخذت الهدوم  اهو داخله ومش  هتأخر ....

وقف فهد أمامها وقال بخبث.......انا معنديش مانع تلبسي الهدوم دى ابدا بس مينفعش تروحي بيها !!!.....اقولك  ابقي البسيها ليا بالليل 

نظرت  ملك إليه بعدم فهم ثم نظرت الى الملابس وما لبثت ان شهقت  بقوه  واخدت الملابس خلف ظهرها واحترت وجنتيها  بشدة من كثره  خجلها  وعادت مسرعة للدولاب ووضعت الملابس ثم نظرت للارض  وقالت ....ممكن تخرج ...انا 10 دقايق وهاجى

--- ابتسم فهد وقال......متأكده  مش محتاجه مساعده      

ملك بسرعه  ....لااااا لااااا شكرا  .....

التفت فهد ليها وخرج وهو يتمتم  .....مجنونه....


------ تنهدت ملك على الفوضى التى تسببت في الغرفه وقامت بلملمت الزجاج ورتبت الغرفة ثم اخذت ملابسها  واتجهت الى الحمام  وأخذت حماما سريعا   وخرجت وارتدت ملابسها  وصفات شعرها ثم ارتدت حجابها  وخرجت له 


كان فهد  مستندا  السور أمام الغرفة  ينظر للاسفل بشرود.......


حمحمت ملك وقالت ..   احم انا جاهزه  ...

التفت إليها فهد وبهر بها  كالعاده  ...لا يدري لما ولكنه يفنى بها


---- كانت ترتدى فستان بموديل سورى كان باللون البنفسجي الفاتح  لديه حزام ساتان بالون الرمادي الامع أسفل الصدر  وينزل بعدها باتساع جميل وينتهي  بوردات رماديه  كثيره  فى ذيلله 

رغم انه لا يفصل جسدها  الا انه يرسمها بشكل رائع  .....وترتدى حجاب بالون الأزرق به على الأطراف وردات بالون  الأحمر......


كانت رائعة  الجمال فيه  فابتسم وأشار لها بالنزول  أمامه فنزلت ونزل خلفها وذهبوا  باتجاه منزل  العائلة  الكبيييير .......


يتبع  ......



الفصل التاسع ❣️❣️❣️


------ داخل منزل العائلة------

تجلس اميرة في غرفة المعيشة ينتظرون تجهيز السفرة من أجل الإفطار...وحولها أخواتها يتناقشون ولا يسمع صوت المنزل باكمله لان وجودها يمنح الرعب في قلوب الجميع......

وهى تكره الصوت العالى بشدة  وايضا تكره الضحك بصوت عالى 


ودائما ما تقول ان الفرح بالتبسم وليس بالضحك......

لذلك  في جودها  البعض  ..والبعض الاخر يصمت تماما او يتحدث هامسا ....

وايضا من أكثر الأمور التي تكرهها ان يتخلف احد عن الاجتماع سويا وقت الطعام و ان حدث وتخلف احد يعاقب....

وهي حتى تطبق هذا علي بناتها وازواجهم فهى امرأة صارمة بشدة  ....

---الغرفة التى تتواجد بها السفرة الأبناء يتهامسون ويضحكون فيما  بينهم ......

--- دخل فهد وورائه  ملك وقال .....صباح  الخير 

---- رد الجميع  بهدوء  ......صباح  النور 

---- فهد بابتسامه......... هى هنا ....

--- طارق بابتسامه......ايواااااا

استغربت ملك كثيرا  همسهم بهذه  الطريقة 

جلست ملك بجوار ندى .....و اسيل..... وأمل... وتحدثوا سويا 

حتى قالت سرهان بهدوء  .....انتو اتأخرتو ليه كده.؟ 

....... ملك بابتسامه......عادي يعني لسه صاحيين

سرهان وهى تمرق فهد بنظرات اعجاب جريئه..!!!!!!


وقالت بدلع  ......فهد كمان كان نايم لدلوقتى  ؟ 

نظرت إليها ملك بغيظ .....مدركه تماما نظرات سرهان لفهد..

........ اسمه الباشمهندس فهد  ولا اقولك قوليله....ابيه احسن  يا حلوه ه ه........

نظر اليهم كل من ندى وامل  وهم يضحكون بخفوت علي ملك 


       سرهان بضيق وبصوت هامس  ...  ابيه ......ايه ده 

انتى اللى تقولي  ابيه اما انا فا دا  ( هودى  ) ومتربيين  سوا 

ملك وصوتها بدأ يعلو.......لا يا  ماما ( هو هو )  دى بتكليها في  بيتكم اما هنا  اسمه  الباشمهندس من هنا  ورايح........فاهمه 


حاولت ندى كتم ضحكتها وكذلك كل الموجودين....فصوت ملك وسرهان كان واضحا للجميع......

---- كان فهد يتابع  الموقف ويكتف  يديه علي صدره  وعلى وجهه ابتسامه استمتاع  واقترب منه 

  طارق قائلا  ..... حلو اوي  .... اللعبه  بتحلو .......

صابر  ....واضح ان سرهان ابتدت  بدرى.........

وائل.......وواضح ان مرات الصقر  مش حتسكت برضوا  ...

زين....،...انا مش قادر امسك نفسي هموت  و اضحك بس هحاول علشان ما ادردش النهارده  أمى ما بترحمش ......


فهد  ببرود.......خلينا نشوف اخرهم  !!!!!

زين وهو بيكتم ضحكاته  بالعافيه.....بموت في الخناقات عايز دم 

صابر  ..... يا  جدعان من الواضح  أن سرهان هتتبهدل  ......


ضحك الجميع  بهدوء منتظرين  ما سيحدث......

سرهان بغرور وبصوت هادي.....ايه (  هو هو ) دى وبعدين مش انتى يا حلوه اللي تقوليلي  انادي ابن عمي  ازاي  .....فاهمه  

ملك  ......لا مش فاهمه....هو ابن عمك اه لكن جوزى وانا شايفه اني اقولك...وانتي زى الشاطرة تسمعي الكلام...........اتفقنا  ....

وبقولك خلينا حلوين سوا  لاني لما بتنرفز بقلب رمضان صبحى ...

كانت ملك  تتحدث غير منتبهه ان صوتها يتابعه الجميع فكانت غيرتها علي فهد  تعميها من رؤية الوضع الذي وضعت نفسها فيه 


وضع الجميع يده على فمه لمنع ضحكاتهم  ولكن فلتت ضحكات البعض......

ندى ....اسكتو بقي مينفعش كده 

امل ....خلاص يا سرهان بقى 

سرهان.........انتي بيئة  اوووى  

ملك بمرح .......ها ها ها  شكرا ااا 

اتسعت ابتسامه الجميع لكن فهد بدأ يغضب لان الشباب أيضا  يتابعها  وتلك الطفله الغاضبه أمامه غير منتبهه  لذلك مطلقا  !!!!


سرهان  .....انتى اووفر   اوووى  

ملك  .....اوكي  ياختى 

ندى  ....خلاص يا ملك صلى على النبي كده  مش عايزه عمتو تسمعكوو  

ملك  .......ما هى علبة السردين  دى هى اللى نرفزتنى 


لم يستطع احد التحمل وانطلقت  ضحكاتهم تملأ المكان بصوت عالى 

صابر .و هو يكاد يتنفس من شدة الضحك  سر  ههههههههههه 

انا مش قادر  ههههههههههههه سرد  

طارق وحاله لايختلف عن صابر كثيرا  ههههههههههه ....  يا نهار  ملون هههههههههه  سردين  يا خرااااااابى  يا  جدعان  

زين يحاول التحكم بنفسه  هههههههه....اخر الاخبار  بنت عمي  هههههههه  بقت سردين  ههههههههه  

صابر مثلهم تماما  .....يا دين امي  هههههههه مش قادر هههههههه مش قادر  هفطس ...هفطس وربنا  هههههههه 

زين....هههههه  مرات  الصقر  يابني  متوقع  ايه غير كده  هههههههه خلاص كده  قصف جبهة  هههههههه  


اما فهد فلم يستطع منع ابتسامه  صغيره من الظهور علي شفتيه وحال البنات أيضا كان يرثى لها 

ندى  ...ياختتتتتتتاى  هههههههه مش قادره هههههه سرهان ههه

امل ....هههههه  وانا اقول فيه اي هههههه انا هطرد  سردين  هههههههه قصدي سرين من البيت 

امل لم تستطع التحدث من شدة الضحك  وكذلك اسيل وعبير  


اما سرهان فغضبت بشدة  وكانت عل وشك  ضرب ملك  ولكنها خشت من ردة فعل فهد فاكتفت بالنظر إليها من أعلى لاسفل  بإستحقار  

اما ملك فكانت في وضع لا تحسد عليه لقد انتبهت للتو ان صوتها كان  عالى بشدة  والجميع كان يراقبها......واندفعت الدماء بشدة لوجهها  ونظرت لاسفل بإحراج شديد  .....


------ ايه اللى بيحصل هنا وايه الصوت العالي والمسخرة دي 

كان صوت اميره  الصارم 

سكت الجميع  والخوف يعتريهم  وتسمروا  فى أماكنهم فصوتهم كان  عالى بشكل ستغضب منه اميرة  بالطبع  ....


أميرة بصوت غاضب  ....محدش بينطق ليه؟...ايه المسخرة دي ؟

زين بتوتر  ....ماما ... اصل .....

قاطعته اميرة........بلا ماما  بلا زفت انا عايزه اعرف  ايه اللي بيضحكوا  كده  ؟ ......


توترت ملك  ولكن مع ذلك  احست بالراحه تجاه تلك المرأة  لا تدرى الا انها ترى في عينيها  طيبه  تخفيها خلف نظرتها الصارمة التى تظهرها ....ام لانها فقط  من ارضعت فهد  وان حكمت مرات والده ليست  امه التى انجبته  علي هذه الحياة  ...

اقتربت  ملك  من العمه اميرة  ......ووووووو 


يتبع  ...



فصل كمان  يا قمرات ....


الفصل العاشر  ❣️❣️❣️


------اقتربت ملك من العمل اميرة -----


وقفت أمامها مع استغراب الكل وأنهم فهد الذي يعترف  ان عمته لم ترحم ااحد تعدى على تلك القواعد  التابعه لها 


مسكت ملك يد اميرة  وقالت ببراءه  ...حقك عليا  يا ماما.....والله كان غصب  عنى.....انا اسفه بجد  ....مش عايزه  ادايق  

حضرتك بس هى دايقتنى اوى والله متزعليش  مني  يا ماما 


ابتسم فهد بفخر وحكمت وبدر فخورين بها كثيرا......

اميرة لأول مره ابتسمت......اسفك مقبول يا بنتي  .....

ثم نظرت على فهد  .....عرفت تختار  يا  فهد 

   ------ابتسم مره أخرى  -----


جلست على السفرة  ...وامرتهم  بالجلوس  

 ( اميرة اخذت بدر ومعاهم اخت أخرى فريده  ) ستظهر معنا فى الاحداث القادمة  


----- اميرة معاها أولادها  ..زين  -- وندى  --- وطارق  

----- وفريده  أولادها  ....صابر  --- سرهان  ---وعاصم 

الكل قامو بالجلوس  ..... فهد  بجواره  ملك  

وزين بجواره اسيل زوجته   .....وصابر وأمل.....  وحكمت وبدر 


 اميرة  زوجها مسافر للخارج ......سيظهر معنا في الاحداث القادمة  .....


الكل انتبه للكل ...وبعد وقت  دخل عاصم 

اوقفته اميرة  .......عاصمممم

توقف بضيق  ....... نعم  

اميرة  ......تعالي افطر  معانا 


عاصم  و بص علي ملك  مما زاد جنون فهد  عليها  وكاد ان يتكلم ولكن قاطعته  اميرة  ......بقوووول اقعد  افطرررر  


جلس بضيق  وامامه  ملك  ينظر لها بوقاحه

------ فهد  بزعيق .......عااااااااصم 

بص عليه ببرود  وقال  ....نعم  


فهد  قام وقف و مسك ايد ملك......معلش يا عمتو  مضطر  امشي  حالا ...!!!!! 

كادت ان تتكلم اميرة ولكن اوقفها عاصم قام ووقف أمام فهد  ..

.... ايه  هتمشي بدرى كده لييه  ونظر مرة اخرى  ل ملك اللي  واقفة  متوتره  ومش عارفه ايه اللي بيحصل  ....


فهد  بشر  ....انت عايز  ايه  

عاصم بجمود وجحيم .....روح مراتك  ....هو دا  اللي هيشفى غليلى  كويس  يا ابن خالي  ...وانى اشوفك بتتمنى الموت قدامى ومطلهوش  فاااااااااهم  

---- فهد بوجع.....اقسم بالله مالى دخل باللى حصل  و ....


قاطعه عاصم  بصريخ ....بسسسسسسس كفياك كددب.......مش زهقت منه .؟ 

قاطعتهم اميرة  .....كفااااااايه  يا عاصم خلاص لحد كده يا بنى 

نزلت  دمعه  من عاصم  ونظر علي ملك بشر وغادر  البيت  

---- اميرة  ...اقعد كمل أكلك  يا بنى انت ومراتك......


فهد  بزهق  ....لا  كفااااااايه كده....هروح عن اذنكم  ....

بدر ...استهدي بالله عاد  واجعد ويا عمتك زين اهنيه  ..كل شيء هيتحل  يا  ولدي  ....


فهد سحب يد ملك اللي  واقفة مش فاهمه حاجه.....هاجي تاني  متقلقوش .......وذهب الي الخارج  

حكمت  .....استغفر  الله العظيم يا رب  


بدر  ....اجعدى يا اميرة  ياختى متشغليش بالك انتي.....هو عارف حاله زين 

اميرة  قعدت  بهدوء  وووووو


يتبع  ....تكملة الروايه اضغط هناااااااا 





 

تعليقات

التنقل السريع