رواية صقر الصعيد جميع الفصول كامله من البارت الاول الي البارت الأخير 1_2_3_4_5بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية صقر الصعيد
الحلقة الأولى 🌹🌹🌹
اتنين كانو بيحبو بعض بس القدر ليه بدايات تانية
روحت البيت بعد بكاء وقلة حيلة
ابوها – ملك انتي كويسه يابنتي
ملك بابتسامه- الحمدالله كويسه
الام . تعالي ياملك ارتاحي شوية عشان الحفلة اللي بليل دي
دخلت ملك تنام وبعد ساعات مضت صحيت وجهزت نفسهاا ونزلت الحفلة كان اهلها كلهم وبعد وقت
وقاطع الاصوات الدجي رجل كبير في السن وخلفه حراسه تملئ المكان ويبان عليه هيبته وقوته يبدو انه من الصعيد من الملابس الذي يرتديها
وقف امام وألدي وقال بقوة .. فين العروسة
بابا بص علياا ، وفضل ساكت الرجل قرب مني وقال يلا بينا
اتصمرت مكاني مقدرتش اتحرگ فضلت باصة علي بابا
الراجل..هتفضلي متنحه كده كتير انجزي تعالي عاد
قاطعته ملك.. اجي فين معاك انت مجنوون
الرجل .. انتي مرات ولدي ومش هسيبگ انتي فااهمه
ملك بصدمة.. م م مرات ابنك ،
انت بتخرف بتقول اي ، انا مشش متجوزةة
قاطعها بقوة.. لا متجوزه ابني فهد الحديدي وكفياكي حديت عاد
ملك بصت علي ابوها عشان يتكلم لقته بص ف الارض ..بااااباااا بابا
قرب الحرس وخدوها غصب عنهااا
دخلوها العربية وهي بتستنجد بوألدها ولاكن دون فائدة
ابو ملك.. بنتي امانه معاك يابدر
بدر .. كفاياك الحديت الماسخ ده يا عبدالنعيم ، البنت خلاص بقيت بنت ولدي ، وبقينا خالصين عن اذنگ عاد
عبد النعيم بكسرة وجع.. التفضل
غادر بدر وملك الي قصر كبير مليئ بالحرس ف كل مكان
بدر وملك جنبه بتعيط ومش فاهمه حاجه.. انت يولد
.. ايوا يا حج ، خير ، ومين البنيه دي عاد
بدر بص علي ملك وقال.. دي مرات فهد ولدي ، ها ايه رأيك عاد ، حلوة مش أجده
المراة قربت من ملك .. زينه ، مالك يا بنتي بتبكي أجده ليييه عاد
ملك بخوف وتهتها.. ا ا انا عايزة امشي
بدر بزعيق.. يااااااافهددددددد
سكتت ملك بخوف ونزل فهد بطوله الجذاب وعضلاته الفاتنه .. ايوا يابوي
بدر بص علي ملك.. تعال ياولدي خد عروستك من إهني
فهد بص علي ملك بأعجاب : انتي ملك
ملك هزت رأسها بنعم
بدر.. يلااا ياولدي خد عروستك ، عشان تجهز ، الناس زمانهم جايين
فهد بابتسامه.. حاضر ، يلا ياملك اطلعي معاي فوق
طلعت ملك .. هونتا مين ، وعايزين مني اييه ؟؟
فهد بحنيه.. ممكن تهدي الاول
ملك ببراءه.. انا هادية ، عايزة اعرف وافهم من فضلك
فهد قعد علي طرف السرير وقال… انتي مراتي ياملك
ملك قعدت جنبه.. ازاي مراتگ ، انا مجوزتش والله
ابتسم علي برأتها وقال.عارف ، ابوكي هوا الي جوزك لياا ،
ملك.. وليه محدش قلي ، ازاااي دا يحصلل
فهد ..ملككك ، اتقبلي الواقع وخلاص
وسابها ونزل
ضمت نفسيهاا علي السرير وفضلت تعيط وبعدين حست انها هتضعف قامت قالت بقوة لااا لااا مش هضغف لا ياملك انتي قوية ولازم توقفي
المهزلة دي ، ثم قعدت عسرير وقالت بحزن بس انا دلوقتي مراته ، هطفشه هخليه يطلقني لااازم داا ، مش هتجوز غصب عني
وفضلت قاعده ف الاوضة لحد ما قاطعها دخول فهد ضم حواجبه.. انتي ملبستيش
لييه ؟ نهارك اسود
ملك بلعت ريقها وقالتله.. مش معاي هدوم ؟
فهد شاور علي السرير.. اهو الهدوم
ملك مسكت الهدوم وقالت ..دي هدوم صعيدي ، مش بحبهااا
قرب منها .. حاولي تمشي نفسك بيهم لحد الصبح ، فيه
ناس جايا تبارك فمينفعش تلبسي هدومك دي
وبيشاور عليها
ملك .. اووووف ، طيب
دخلت غيرت هدومها وبعد
وقت خرجت .. كويس كده
فهد بسرحان.. هه
ملك .. العباية دي مش حلوة خالص
فهد قرب منها .. دي جامده
ملك ببكاء.. مش بحب اللبس
داا انا دلوقتي
فهد بخباثه.. خلاص اقلعيه
ملك ببراءه.. طب هلبس ايه ؟
فهد قرب منها وقال بخبث.. متلبسيش
ملك.. نعممممم
فهد رجع لورا وقال.. احم ، بقول يلا ننزل تحت عشان الكل مستنينا
ملك.. اوكي
قرب فهد ومسح لها دموعها ومسك ايدها ونزلو معا بعض
كبار الصعيد كلها كانت قاعدة قامو بتسليم عليهم وأعجبو ب ملك كثيرا
وبعد وقت ذهب فهد وملك الي غرفتهم ليتممه الزواج بأمر من وألده
ف غرفة فهد وملك
قلعت العباية الصعيدية
وهو نظره عليها قربت من السرير وقالت .. هموت ونام ، تعبانه خالص
فهد بابتسامه.. تنامي ؟؟
ملك بابتسامه.. اه ، انت مش هتنام ولا اي
فهد بخبث.. هو المفروض ننام يعني ؟
ملك وقعدت علي السرير.. اه امال هنعمل اي
فهد قرب منها وقال.. هو انهردا مش فرحنا والمفروض د
قاطعته ملك.. انساه كل حاجه ياريت ، انا ولا انت موافقين علي الجواز داا
فهد..نعمممم
ملك بخوف… فيه ايه
فهد.. بت اثبتي كده وتكلمي عدل
ملك بعصبية.. انتت عاوز ايه دلوقتي منييي
فهد.. انتي عارفه عايز اييي
ملك ببكاء.. والله حرام عليكم كده حرااااااااااااااااام والله وفضلت تعيط
قلع الچاكت وقرب منها وو
يتبع..
رواية صقر الصعيد
الحلقة الثانية 🌹🌹🌹
ملك ببكاء.. والله حرام عليكم كده حرااااااااااااااااام والله وفضلت تعيط
قلع الچاكت وقرب منها بعد ما رمه الچاكت علي الاريكه.. ممكن تهدي شوية
ملك بصت عليه ببراءه.. اهدا
فهد بابتسامه.. اه تهدي شويه وبنسبه للي مفروض يحصل
فانا هتصرف متقلقيش
وقام دخل الحمام
ملك ف سرها.. هيعمل اي داا ياربي انا تعبانه لوحدي ، شكله مجنون
– عند والد فهد
قاعد والناس كلها مستنيا شرف العروسة
بدر قام وتوجه لزوجته حكمت .. بقولك ايي يامرأة انتي اطلعي شوفي ولدك اتأخر لي إكدة
حكمت بطيبه.. اصبر شوية عاد ياحج ، البنية تعبانه وكان حالها يصعب ع الكافر واللهي
بدر .. عارف حديتك الماسخ ديه ، اطلعي بجولك دلوك عاد
طلعت حكمت عند فهد
– طلع فهد من الحمام
وفي يده قماش ابيض يبان عليه اثار دماء
ملك بخضة.. ايييه دااااا ؟؟؟
بص عليهاا .. دم
ملك بلعت ريقهاا وقامت وقالت ببراءه.. انت اتعورت ولا اييه
فهد بندب.. صبرني يااارب
ملك كادت ان تتكلم ولكن قاطعهم صوت حكمت .. يلااا يافهددد ياولدي عاد ، وين الامانه
فهد بصوت عالي.. حاضر جاااي
ملك بخوف.. هو فيه اييه
فهد.. هششش اخرسي خالص متتحركيش لحد ماجيكي
ملك بتوتر.. حاضر
طلع لوألدتها وأخذت منه المنديل واخذت تزغرت بأعلي صوت معا ضرب الناار
بدر بفرح.. امنيح أكده هاتي ياحجه عنك
واخذه منهاا بفرحه
بدر.. اضرب يولد النااار الناس كلهاا خليهاا تعرف ان فهد الانصاري اتجوز عاد
احدي الفتيات .. لووووي لوووي
– عند فهد قعد علي السرير وأيده وجعاه مكان الجرح قاطعته ملك .. انت كويس
بص عليها وسكت
قربت منه بطيبة وحب ومسكت ايدو وبصت ف عنيه.. انت ليه عملت كده ؟؟
فهد وسرحان ف عيونها.. عيزاني اعمل اي يعني
ملك بحزن.. مقلتش ليا انك هتعور نفسك ، جرحك عميق اوي واكيد نزفت كتير
فهد ربط الشاش وقام .. ولا عميق ولا حاجه ، عادي متقلقيش علياا
ملك قامت.. طيب ارتاح شوية
فهد.. اوكي
ملك بستغراب.. اي دا انت مش بتتكلم صعيدي زيهم
فهد بابتسامه.. انا من شهر بس جيت هنا ، انا طول حياتي برا اصلا
ملك بابتسامه.. بجد
فهد بنوم.. اااه
ملك بتعب.. طيب انا هنام بقي
فهد.. وانا كمان ، تعبان خالص والله
ملك تمددت علي السرير كي تنام ولكن توقفت عندما رأت فهد يقترب من السرير
انت هتعمل اييه ؟
فهد ببراءه.. هنام
ملك.. هتنام فين ؟
فهد بيشاور ع السرير.. هناا
امال معور نفسي وكنت هموت ودايخ ومش قادر اقف وف الاخر تقوليلي هتنام فييين
ملك .. طيب تعال نام وخلاص
فهد قعد بابتسامه وقال.. ماتخديني فحضنك وتكسبي ثواب يا شيخه
ملك بكسوف.. ياريت تحترم نفسك تمم
واعطته ظهره ونامت
فهد بستغراب.. يبت مش بكلمك انا
ملك بسعادة لا تعرف سببهاا.. تصبح علي خير
فهد بقلة حيلة.. وانتي من اهلي ياختي ، اتخمدي
ابتسمت ملك ونامت
– في يوم جديد
صحي بدر وحكمت
علي الفطار
بدر .. امال وين فهد عاد
حكمت بابتسامه.. مش عريس ياحج ، سيبه علي راحته
بدر بضحك.. علي قولك ياحجه
حكمت بضحك.. هههههه
– عند فهد صحي واخذ شاور
وعينه وقعت علي ملك اللي نايمه زي الملايكه
قرب وبعد خصلة الشعر بخفه وعيناه علي شفتيها بحب
فهد ف سره.. دي مراتي
قرب كي يقبلها ولكن تفاجاء ب ملك تفتح عينيهاا وقامت بصدمة.. انتتت بتعملللل اييي
فهد بخضةة .. اييييه ، خضتينيييي منگ لله ، قطعت الخلف بسببك ، هو فيييه كدهههههه ، يااااساترررر
دمي نشف ياشيخه
ملك بضحك.. هههههه ههههه
😂 انت ههههه ، اناا اسفه معلش مش قصدي ههههه
فهد قرب بخبث.. طب صالحيني بقي ، وغمزلها
ملك بكسوف.. لو سمحت بقي متكسفنيش كده
فهد بخبث اكبر.. والله هكون احنين و
ملك بعدم فهم.. احنين ، مش فاهمه ، قصدك اي
فهد وعيونه تبان عليها ارغبة الواضحه.. تعالي اقولك
ملك ضمت حواجبها بستغراب.. اجي فين
فهد.. غمزلها بوقاحه
ملك فتحت عينيها بصدمة وقالت.. انت مشش محترممم
فهد .. نهار ابوكي اسووود انتي بتقولييييي اييي
ملك بخوف رجعت لورا.. ا آ آ انت آآ انت
قرب وحاوطها بقوة.. قولتي ايييييييه ؟؟
ملك بخوف وجسمها
بيتنفض .. م م م
فهد.. متهتهيش
ملك بخضة.. والله انا اسفه مش هقول كده تاني ، انا اسفه والله وفضلت تعيط
فهد بخوف وخضه عليهااا..
ملك ، ملكك اهدي خلاص ، ملكك
ملك بهستريأ .. اناا اسفه آآنا اسفه والله ، م مقصتش والله والله وفضلت تعيط
خدها ف حضنه .. هششش هشش اهديييي خلاص ، انااا اللي اسف خوفتك مني ، حقك علياا مش هعمل كده تاني والله بس اهدي بقي ، ملك
انتي سمعاني
طلعها من حضنه وجدها مغمي عليهاا.. ملكككك ، ملك فوقيي
شالها وسندها علي السرير ببطء .. ملك
حاول يفوقهاا وبعد وقت استجابة وفاقت.. الحمدالله حراام عليكي سيبتي ركبي
ملك بتعب.. آ آآآآآه
فهد بخوف.. انتي كويسه
ملك .. آآآآآ آآآه كويسه
فهد.. متبقيش اخفيفه كده ، اجمدي معاي
ملك بصت عليه..قصدك اي
فهد بكدب.. كنت بهزر معاكي يا ملوكه
ملك بكسوف.. انا بتوتر بسرعة
فهد قرب منها وهي رجعت لورا
انت بتعملل اييييه
فهد ببراءه.. هصالحك
ملك بضحك.. هههه لا لااا خليك بعيد احسن
فهد.. لاا لاا لازم اصالحك ، عيب ف حقي مصلحش مراتي
قرب منهاا مرة اخري وهي ابتعدت وقامت تجري
فهد خلاص ونبيي بقي
فهد..طيب ياختي
ورجع تمدد علي السرير ومثل النوم.. انت هتنام
فهد.. لاا هسافر
ملك .. ها ، هتسافر وتسبني
فهد بص عليها .. يابنتي ارحمي امي ، اناا هناااام ، عشان مش وراكي حاجه
ملك بتسأل.. احم ، ه آآ
فهد.. مالك بتهتهي لي كده
ملك بتعب.. انا جعانه اوي ، انت مش هتأكل
فهد قام .. اه هأكل اكيد ، استني هنا هنزل اناا
ملك بابتسامه.. حاضر
ابتسم ونزل
وأمر الشغالة تطلع بأكل ل ملك
وهو دخل المكتب عند بدر
السلام عليكم
بدر قام بفرحه.. وعليكم
السلام ياولدي ، عامل اي عاد
ابتسم فهد وقبل يد وألده .. الحمدالله تممم
بدر .. والبنت ملك عامله اي ياولدي
فهد..كويسه متقلقش
بدر.. امنيح ياولدي ، يلا اطلع ، حدا عروستك
فهد ضحك.. ههههه حاضر ياحج ، بس كنت عايز اقولك حاجه كده
بدر .. قول يولدي
فهد.. بابا انتي عارفني هسافر اخر الشهر داا ، وني نزلت عشانك لما طلبت مني الجوز ملك
بدر بحزن.. عارف ياولدي
فهد.. تمم ، انا ببلغك بأخر الشهر هسافر ، المكان داا مش مكاني يابابا
بدر.. البنت حلوة ياولدي وغلبانه ، وهتعيش وياك ف اي حته واللهي
فهد اعطاه ظهره وقال… عارف بس مش بحبهاا يابابا
قاطعه وألده.. عارف ومعا الوقت هتحبهاا والله ياولدي ،
اصبر علي البنيه كيف ولد الاصول عاد
فهد بص عليه وسابه وطلع عند ملك
اتصدم لما شافهاا ، م م ملك
بصت عليه بابتسامه وهي ترتدي ذالك القميص الذي كان يرتديه فضل متنح فيها
اقتربت منه ببطء .. انت كويس
بلع ريقه بصعوبه وقال.. اآنتي آحم آ آآنتي
ملك مسكت ايدو.. ممكن تهدأ الاول عشان تعرف تتكلم كويس
فهد ف سره.. انتي خليتي ف عقل اصلا
ملك وبتبص عليه بستغراب.. فهددددد
فهد ف سره… هو اسمي جامد كده ياربي صبرني
احم عايزة ايييه يبت
ملك بزعل.. اسمي ملك
فهد بابتسامه.. تمم يامدام ملك ، ثم أكمل بخبث، قصدي انسة ملك
احمرت وجنتيها خجلا واعطته ظهرهاا وأرجلها تبان بجاذبيه اقترب منها وحاوط خصرها
بعشق همس.. انتي حلوة اوي كده ازاي
ملك بكسوف وبتحاول تفلت منه .. اوعاا شوية كده لو سمحت بقي
فهد صم حواجبه .. اناا جوزك ياماما
ملك بكسوف.. عارفه ؟
فهد وغمزلها.. طب وايه ، هنفضل اخوات كتير
ملك جريت علي الحمام وهو
خلفهاا ولكن كانت قد اغلقت الباب خلفها
فهد بحب.. افتحي يابت هقولك حاجه مهمه والله
ملك بكسوف وضحك.. ههههه امشي بقي ونبي
فهد.. تؤ افتحي شوية كده
ملك…لاا لااا امشييي بلاش غلاسةةة
فهد.. يعني لابسه هدومي وعايزه تمشيني كمان من
اوضتي ، طب ينفع كده بزمتك
ملك ببراءه.. منتاا قليل الادب اوي
فهد بضحك وبيذق ف الباب .. ههههه طب افتحي بقي ، كفاية دلع عاد
ملك بضحك.. هتقلب صعيدي ولا اي
فهد.. لا
ملك.. هفتح بس بشرط
فهد قعد ورا الباب وساكت
ملك.. فهدددد انت سامعني
فهددددد
ملك ببراءه.. اكيد زهق ومشي
فتحت الباب شوية ولكن تفاجاءت بدخوله مرة واحد
وقعت فوقيه .. اعاااااااا
فهد بضحك.. اهديييي الله يخرب بيتك
ملك وبتحاول تقول.. اوعاا طيب
فهد ومحاوطها من خصرهاا بقوة.. تؤ مش عايز
ملك بأحراج.. عشان خاطري بقي
فهد.. هقولك حاجه
ملك بتزق فيه.. لا لا مش عايزة
فهد .. يبت اهدي شوية كده
ملك.. لاااا لااا ، وبتحاول تقوم
ولكن قلب الوضع واصبحت هي تحته .. ف ف ف
فهد بسرحان.. متهتهيش
ملك اغمضت عيونها بكسوف..
قرب وطبع قبلة علي خديها وحدا تلوي الاخرة لحد شفتيها
وكاد يقبلها ولكن قاطعهم صوت وألدته… ياااافهد طق طق طق
فهد ابتعد عنها ..ايووووه
بص علي ملك وقال.. نبرتي فيها ياختي اهوووو
وخرج
ملك بضحك.. ههههههه
وفضلت ف الحمام ..يافهددد فهدددد
ياربي هطلع كده
وبعد وقت خرجت من الحمام بملابسها نفسها تمدت علي السرير كي تنام
– ف جنينة البيت
فهد وسرحان .. ايه يافهد مالك ، البت وقعتك ولا اييه ، اجوزتها عشان لينا فلوس عند ابوهاا ، وبعدين يافهد ، البت ملهاش ذنب ، زي مابابا قال
وانا زنبي اييه اجوز واحده مش عايزهاا ، كان نفسي اعيش قصة حب حلوة
خلاص يافهد اصبر لاخر الشهر وبعدين طلقها وكل واحد يروح لحاله ، انا هسافر اصلا
– قام من مكانه وذهب الي عمله فهو مهندس ف احدي المصانع الخاصة به
يتبع..
الروايه حصري
رواية صقر الصعيد
الحلقة الثالثة ❣️❣️❣️
– قام من مكانه وذهب الي عمله فهو مهندس ف احدي المصانع الخاصة به
ف المصنع ”
هيفاء بدلع .. فهد بيه نورت اهلا وسهلا
فهد بجمود.. اهلا بيكي ، ياريت نبتدي الشغلللل
هيفاء بأحراج.. اآه طبعا
دخل فهد المكتب وكان صديقه ادهم بداخل
ادهم قام بستغراب.. ايييه دااا انت جيت
فهد وقف .. امال مجيش ، فيه اي ياا ادهم
ادهم بابتسامه.. نورت ياصاحبي بس انهردا مش صبحيتگ المفروض ، ولا انا بيتهيألي
فهد قعد .. اه بس جيت اشوف المصنع ، فيها حاجه دي
ادهم.. لاا ياعم ، بس مطولش البنت ملهاش ذنب يافهد
فهد .. طيب ياخوياااا
– عند ملك صحيت علي خبيط الباب دارت نفسها بملاية السرير.. اتفضل
دخلت الحاجه حكمت وجدتها بهذا المنظر ضحكت وقالت.. انتي كويسه يابنتي عاد
ابتسمت ملك .. اه الحمدالله
حكمت قربت منها وفي يدها شي وقالت .. انا جبتلك هدوم زي فهد مقال ليا يابنتي ، البسي براحتك ، عن اذنك
ملك.. شكرا
حكمت بابتسامه.. علي ايه يابنتي دا بيتك عيزاكي تلفي كيف الحصان فيه ، وتاخدي راحتك كيف بيتكم
ملك بحزن.. حاضر
حكمت قربت منهاا وقالت.. معلش يابنتي انا عرفاكي اتظلمتي ف الحكاية دي ، بس صدقيني يابنتي فهد امنيح قوي وهتحبيه
ملك بحب ولا تعرف اي سبب لتلك المشاعر .. ان شاء الله
حكمت.. تمم انا هنزل عاد
ملك بحب.. اتفضلي
نزلت الحاجه حكمت ابتسمت ملك وقامت لبست احدي العبايات الصعيدية .. والله حلوة ههههه
ونزلت تحت شافها بدر
تعالي يابتي
قربت ملك بخوف من ذالك الراجل.. نعم
بدر بابتسامه.. اجعدي يابتي عاد
قعدت ملك وخايفه منه وعيونها ف الارض
بدر بحنيه.. انا عارفك زين يابتي خايفه ، بس اسمعي عاد انتي دلوك بنت ابني فهد ابني الوحيد يابتي يعني انتي اميرة أهني عاد ، لازم تتعودي علي بيتك الجديدة وتاخدي حريتك يابتي تمم
ملك بحب وأحترام .. حاضر ياعموو
ضحك بدر عليها وقال.. عمو كيف عاد انا زي ابوكي يابتي قوليلي يابوي ، هتطلع من لسانك زي السكر
ضحكت ملك بخفه .. حاضر يبابا
بدر قبل جبينها بحب.. ربنا يخليكي يابتي ، يكون فهد مزعلك ف حاجه
هنا دخل فهد وفضل واقف يتابع المشهد
ملك بسرحان.. لا خالص يابابا هو كويس جدا معاي
بدر بنبساط.. تمم يابنتي طمنتيني
ملك بحب.. عن اذنك
قامت ولكن كان فهد امامها .. فضلت واقفه متنحه فيها وهو نفس الشئ
بدر بضحك.. فيه اييه ياود ملك بالبنت
ملك بصت للاسفل بكسوف
فهد ورفع الدبله .. والله مراتي
فرحة تتراقص داخل قلب ملك لا تعرف سببهااا ولكن فرحت عندما نطق كلمت مراته
بدر..طيب ياولدي خدها وروحه فوق عاد ، انتو لسه عرسان
فهد.. تممم يلا ياملك
طلع وهي خلفه
اغلق الغرفة وهي متوتره
قرب منها وقال بخبث.. بابا قال احنا عرسان ، واخدك بالك انتي ياعسليه
ملك بكسوف بصت ف الارض
قرب منها وقال.. بما اننا اخوات لسه ، ايه رأيك نتعرف علي بعض
ملك قعدت بنبساط.. طيب ابدأ انت الاول
فهد بحب.. تمم ، اسمي فهد خلصت دراسة ف امريكا وعشت ف المانيا سنين وجيت من فترة كده وانتي
ملك.. انا سافرت باريس مرة كانت تبع شغلي والحمدالله رجعت واهو اجوزت
قالت كده بوجع گانها تخفي شئ ما
فهد بتسأل .. ملك انتي عمرك حبيتي قبل كده
ملك بوجع وحسرة.. لا
فهد بعدم اقتناع .. متأكده
ملك بكدب.. ايوه
ثم أكملت ف سرهاا.. ايوا محبتش كان وهم وخلص
خلاص ، مش لازم افتكره راح وسابني ، ضحك عليا
نزلت دمعه منها
فهد.. انتي كويسه
ملك قامت.. كفايه اسأله ، انا تعبانه وهنام
فهد بعدم اقتناع.. تمم
تمددت علي السرير ومثلت النوم
وهو قلع الچاكت وتمدد بجوأرها
– عند ادهم صديق فهد
قاعد بملل لا يفعل شئ سوأ يشرب من ذالك المشروب الذي حرمه الله
اغمض عيونه .. ويتذكر شي كفااااااية كفااااية بقبييي
فتح عيونه ونزلت دمعه منه وقام بتعب نزل ف البسين
الدادة بخوف عليه.. يابني اطلع هتتعب كده
ادهم بيعوم وبس
الدادة.. يابني اطلع بقي ، والله هتتعب ياادهم ، اطلع يابني بقييي
وبعد وقت طال طلع ومش قادر يسند نفسه.. د د داده الحقيني ووقع علي الارض
ندهت الحرس واخذوه الي
غرفته وبقي بيتنفض من البرد
الدادة .. ياحبيبي يابني ، جسمك تلج اوي
اخذت فونه وطلبت احدي الارقام
استيقظ فهد صباحا على رائحه ورد جميله نهض توجه الى الاسفل فوجد
ملك جالسه على طاوله الطعام ظل فهد يتطلع اليها كانت
ترتدى قميصه فقط كان يصل اعلى ركبتها بقليل
وتتدلى ارجلها من الطاوله وتترنح للامام والخلف بشكل جميل ترفع شعرها لاعلى
بعشوائيه وتتساقط بعض
خصلاته على وجهها وعنقها بشكل جذاب تضع وعاء به بعض حبات الفراوله على قدمها وتتناول منه وهى شارده
وعلى وجهها ابتسامه ساحره ظل يتطلع اليها الى عينيها
الناعستين وشفتاها الورديه المغطاه بلون الفراوله الاحمر
ثم اقترب منها وضع كلتا يديه بجوارها كل يدى فى اتجاه فحاصرها بين ذراعيه طبع قبله صغيره على جبينها ثم قال
فهد : صباح جميل بطعم الفراوله .
ملك بابتسامه : صباح كل حاجه حلوه .
فهد بهمس وهو يتلاعب بخصلاتها : هو انتى كل يوم هتصحى حلوه كده .
ملك وهى تضع فراوله فى فمه : انت اللى كل يوم هتفرحنى كده .
فهد يمسك يدها ويقبلها : انتى احلى حاجه حصلت فى حياتى واقل حاجه اقدر
اقدمها انى انور وشك بالضحكه
دايما انتى الفرحه اتخلقت علشانك اصلا ملك بحب : هو انا قلتلك قبل كده انى بحبك .
فهد يقبل وجنتها ويهمس
بجوار اذنها : بحب اسمعها كل يوم ولا اقولك خليها كل ساعه او ممكن حتى كل ثانيه .
ملك بضحكه : والمقابل .
فهد بمكر : لا متقلقيش هوفيكى حقك . ثم حملها فجأه شهقت ملك وتمسكت جيدا بعنقه : يا مجنون هتوقعنى .
ضحك فهد : دا انا شايل بنوته عندها 4 سنين .
وكزته ملك فى كتفه فضحك بشده وخرج من الفيلا وهم ان يلقيها فى مياه البحر لكنه لمح لمعان عنيها بالدموع
فتوقف واجلسها على الشط وجلس بجوارها ونظر اليها
بقلق : حبيبتى مالك فى حاجه ضايقتك .
ملك تمسك يده وتقربها منها تطبع قبله طويله على كل يد ثم تنظر لعيناه وتقول : فهد انت بجد بتحبنى !!!
تطلع اليها فهد لحظه وقد فهم فجذبها لحضنه وهو يهمس فى اذنها : بحبك اكتر من اى حاجه فى
حياتى بحبك اكتر من حياتى نفسها ولو لقيت كلمه اكبر من بحبك توصف احساسى هقولهالك ثم ابعدها ونظر لعينها
الدامعه وقال : انا بعشقك يا ملك انتى فرحتى وانتى
حبيبتى وامى واختى وصاحبتى انا مش عايز اى حاجه ولا اى
حد غيرك انتى جنبى بحبك اوى وهفضل احبك لاخر نفس فى عمرى .
تساقطت دموعها فامتدت يده على وجهها ومسح دموعها وقال : متخافيش انا هفضل جنبك وعمرى ما هبعد عنك
ابدا انا مقدرش اعيش من غيرك .
ثم اقترب منها وعيناه مركزه على شفتاها الورديه بنكهه الفراوله ثم اغمض عيناه واقترب اقترب ثم سمع صوت فزع
له وفتح عيناه وجد نفسه فى غرفته محتضنا وساده السرير
جلس فهد على حافه السرير
وهو يحدث نفسه : ايه الحلم ده مش ممكن هيحصل لا انا هحبها ولا هى هتحبنى دى
لعبه يعتبر وهتنتهى كده كده ثم اغمض عيناه قليلا متذكر
شكلها وهى جالسه على الطاوله فابتسم وقال معقول تكون
جميله كده وشعرها الاسود الفحمى هل محتمل ان يكون هكذا وان كان هكذا فسوف
اصبح عاشقا لهذه الخصلات
الفحميه الثائره . ابتسم من افكاره ثم نفض راسه بشده حتى يخرج هذه الافكار ثم
قال : ده مش ممكن يحصل ابدا
ابدا . ثم توجه للحمام لعل المياه تزيح ذلك الاجهاد النفسى عنده
وبعد وقت خرج من الحمام
وسمع صرخات ملك من الاسفل .. ملككككككك
يتبع..
الروايه حصري
رواية صقر الصعيد
الحلقة الرابعة ❣️❣️❣️
وبعد وقت خرج من الحمام
وسمع صرخات ملك من الاسفل .. ملككككككك
نزل يجري وجدهاا صوت ضحكاتها تملئ المكان ابتسم
ونزل .. بردو كده تصوتي حراام عليكي ياشيخه
ملك بضحك..ههههه غصب عني يافهد ، كان فيه فأر والله بس ماما حكمت لحقتني منه
فهد ضحك..هههه فأر ياملك
ملك بابتسامه.. اه وربنا
حكمت.. ههههه وه يابنتي بتخافي من اقل حاجه إگدة عاد اجمدي حدانا
ملك بابتسامه..حاضر ياماما
حكمت.. تسلميلي يابتي
يلا افوتكم عاد
فهد.. اتفضلي
ملك بتسأل.. فهد هي هتفوت ازاي يعني
فهد بضحك عليها..هههه افوتكم هتمشي يعني
ملك بحب.. اه فهمت
فهد.. حلو كلام اصعيد مش كده
ملك ببراءه.. اممم حلو كيفك بظبط
وتركته وذهبت
واقف مكانه بصدمه مما قالته
هي قالت حلو زيي ، ايه دا مش بحلم وذهب خلفهاا
احم ملكككك ياملكككك
-عند ادهم
ادادة.. طمني يابني هو كويس صح
الدكتور بابتسامه.. الحمدالله متقلقيش اوي كده ، هو تقل ف الشرب المرة دي علشان كده تعب وفقد الوعي
الدادة.. مش بيسمع كلامي خالص
الدكتور وهم ليغادر.. حاولي معاه ممكن ربنا يهديه
الداده.. ياارب
الدكتور.. عن اذنك
الدادة .. اتفضل اتفضل
غادر الطبيب وبتدأ يفيق ادهم ببطء ، افتح عيونه بتعب.. آآ آآآه آآي د داده
الداده امنيه قربت منه بحب.. ايوا ياادهم يابني انا جنبك والله
ادهم بتعب.. آآي آآآآآه
امنيه.. فيه حاجه تعباك يابني قولي
ادهم بوجع ونزلت دمعه منه..تعبان يادادة اوي تعبان
لدرجة مش عارف مالي ، تعبان من كل حاجه حرفيا ، نفسي اموووت ع
امنيه حضنته..بسسس خلااص يابني بعيد الشر عنك ليه كده
ياادهم ، احكيلي ياحبيبي
مالك ايه الي تاعبك بشكل داا
ادهم بوجع.. مش قادر اتكلم مش قادر اطلع اللي جوايا
امنيه.. حاول يابني عشان تعرف ترتاح شوية ، اتكلم ياادهم متتعبنيش معاك
اغمض عيونه بألم متذكر شئ فلاش ”
واقف عند البحر ويعطي ظهرو لشخص ما.. ابعدي عني
– يعني ايه ياادهم
.. زي ما سمعتي خليكي بعيد ،
مش عايز اكمل انااا حرررر
– لااا مش حررر انت وعدني ع
قاطعها بقوة .. اه بخلف بوعدي ليكي خلااااص بقييي
وتركهاا وغادر
باااااك
ادهم بكسرة.. كنت خايف تعرف اني تعبان وممكن اعمل العملية وموت فأي وقت ، مكنتش اعرف انها ماهتصدق وتسبني بشكل داا
امنيه.. انت غلطت ياادهم يابني كان لازم تقولها انك عندك ورم فالدماغ ، وبعدين الاعمار فأيد ربنا سبحانه وتعالي ممكن كلنا نموت وانت اللي تفضل عايش
ادهم.. ونعمل بالله ، اهو الحصل ياداده وخلاص
امنيه.. من حقها بعد الحصل تشوف حالها يابني
ادهم واغمض عيونه كي ينام.. كفايه يااداده تعبت
قبلت جبينه وقامت اغلقت الاضواء وذهبت
– عند فهد
جالس ف مكتبه
قاطعته وألدته.. بتعمل اي حداك ياولدي
فهد بابتسامه.. بقرأ كام ملف كده ، خير يامه فيه حاجه
حكمت.. ايوا ياولدي انت عريس ومكانك فوق مش أهني ، يلا قوم اطلع كفياك شغل عاد
فهد بحب..ياست الكل هي ساعه و
قاطعته..قولت ايه ياود ، مش هقدر عليك ولا اييي
ضحك وقام.. حاضر ياستي
حكمت.. اعمل حسابك انا طلعت العشا فوق عند ملك عشان تتعشو معا بعض
فهد..تمام فيه حاجه تاني
حكمت بضحك… هههه لا ياولدي مفيش اطلع حدا مراتك طوالي
فهد قبل يدها وذهب الي غرفته التي مليئه بشموع
والاضواء الخاصة توقف عندما رأها امام المراءه تصفف شعرهاا الفحمي – تذكر الحلم ابتسم وقرب .. احم ، هي دي مش اوضتنا ولا انا متلخبط
ابتسمت بكسوف من ذالك القميص الحريري الذي ترتديه اسفل الروب بلع ريقه .. ردي عليا وحياة ابوكي
ابتسمت ملك بكسوف وقالت.. متكسفنيش بقي
فهد بهزار.. انا سامع صوت مراتي ، انتي قتلتيها ولا ايه
ملك قربت منه .. اهو قدامك
فهد بسرحان.. اهو اي
ملك وسرحانه فيه.. احم ، مراتك
فهد بمكر.. هي مراتي ورق ، ثم همس بخبث عايز امام الله وعايز فعل هاااا
ملك بكسوف اعطته ظهرها العاري وسكتت
قرب حاوطها بعشق.. ملككك
ملك مغمضه عنيهاا.. مممم
فهد بتوهان .. انا بعشقك
ملك دورت وجهه اليه .. ايه
فهد وعيونه علي تلك الكريزة بطعم الفروليه ف ذالك الحلم ..اقترب واقترب والان
سيلتهمهم اغمضت عيونها وستسلمت لتلك القبلة علي شفتيها بعشق..
ملك بأنفاس للهثه .. ف ف فهد
فهد بتوهان ويده تكتشف جسدها ..هششش حسي بيا وبس
وذهب بها الي عالمهم الخاص
_ ف احدي الجبال الكبيرة
واقف بدر امام محجره
واحدي العمال امامه ينقلون الحجارة الي السيارات ويقومون ببيعها .. عجل يولد عاد
امرك ياحج ، احم بقولك اي ياحج بدر
بدر بحب.. قول ياولدي خيرر
الراجل بحزن.. محتاج سلف والله ياحج بدر سلف ، بنتي تعبانه ومحتاج مبلغ عشان العمليه
بدر بحزن عليه.. وه وه كيف متقوليش يا واد انت ، بنتك كيف بنتي بظبط
الراجل.. عارف ياحج بدر
بدر.. تعدي تاخد الي عاوزة من الواد محفوظ ، انا هكلمه بنفسي
الراجل بفرحه.. ربنااا يخليك ياحج بدر وميحرمنيش من خيرك واصل
بدر.. امين يارب
الراجل.. عن اذنك ياحج
بدر بابتسامه.. اتفضل ثم اكمل بدر
عجل ياواد انت وهو ، شيلو قوام عاد
– عند ادهم فتح عيونه بتعب
حاول يقوم .. آآآآآه آآآي دماغي وجعاني اوي كده ليهههه ، يا دااااده
امنيييييييه
امنيه فتحت الغرفة ونورت النور.. ايوااا يابني
ادهم بوجع.. آآآي تعبان اوي ، دماغي وجعاااني
امنيه.. هكلم الدكتور ياجي قاطعها .. لااا لاا كلمي فهد صاحبي بسرررررعه
امنيه.. حاضر حاضر
– ابتعد عنها بضيق.. مين الحيوان الي بيرن دلوقتي
وجد امنيه قام بخضة.. الووو
امنية .. ———
فهد بخوف.. تمم جاي حالا
امنيه…——-
فهد.. لاا انا جااي مسافه السكه وبسس
وقام
ملك .. فهد ، هو فيه حاجه
فهد بابتسامه.. صاحبي تعبان ولازم اكون جنبه
ملك.. الف سلامه عليه ، خود بالك من نفسك
ابتسم بحب .. حاضر ثم غمزلها وقال.. هناجي نكمل
ابتسمت بكسوف
وغادر
– عند ادهم
بعد ان فقد الوعي من الالام
وصل فهد ومعه اطباء متخصصين ف حالة ادهم
دكتور… ايه اللي حصله
امنيه ببكاء.. قال انه تعبان وبعدين دماغه وجعه واغم عليه ياحبت عيني من كتر الوجع
الدكتور..طيب
وقام بالكشف عليه تحت عيون فهد وخوفه علي صديقه
طمني يادكتور هو كويس
الدكتور بحزن… لا يافهد بيه ، لازم يروح المستشفي حالا
فهد بخضة.. هي حالته خطر كده اوي
الدكتور.. المستشفي احسن هناك هنطمن عليه اكتر ، دا غير الاشاعات اللي هنعملها
فهد..تمم
الدكتور.. هكلم الاسعاف بتاعت المستشفي
فهد وبص علي ادهم.. اوكي
وبعد وقت تم نقل ادهم الي المستشفي بمساعدة فهد
– عند ملك
قاعدة مبسوطه ونفس الوقت خايفه علي فهد
فلاش ”
حكمت.. قوليلي فهد عامل اي معاكي عاد
ملك .. الحمدالله
حكمت.. اسمعي يابتي ، دوخيه فيكي احسن متاجي واحده كده وكده تاخده منك
ملك .. مش فاهمه ، يعني اعملل اي
حكمت بحب.. يابت الرجالة بتحب المدلعه ، الدلعي علواد كيف مابنشوف
ملك بكسوف.. اه فهمت
حكمت.. ياحبيبتي انتي خلاص اجوزتي ، اتقبلي كده وعيشي واحمدي ربنا
ملك.. الحمدالله
باااااك
ملك .. معاها حق ، كان لازم ابدا حياتي معاه من الاول
ابتسمت وأكملت .. هو كويس واكيد هيكون العوض الحلو اللي فالدنيا الحمدالله يارب
💫عند فهد ف المستشفي
بعد الاشاعات
خرج الدكتور وقال ———
فهد بصدمة.. اييه 😳
يتبع..
الروايه حصري
الحلقة الخامسه ❣️❣️❣️
عند فهد فى المستشفى...
بعد الاشاعات
خرج الدكتور وقال...محتاج عملية يا فهد بيه الحاله بقت خطر اوي وممكن منعرفش نسيطر عليها بعدين فهد بيه.....
ثم أكمل ..طب بالنسبة لنجاح العمليه كام
الدكتور...للاسف نازل خالص احنا محتاجين موافقتك عشان نبدأ على طول
فهد بتوتر...طيب هو هيفوء امتى
الدكتور ساعتها....ساعه بالكتير ويفوء....بعد اذنك
فهد....اتفضل
غادر الطبيب...
قربت امنيه منه....هنعمل ايه يا بنى أدهم تعبان خالص
فهد...مش عارف....العمليه خطر اوي عليه وممكن يروح فيها
امنيه.....هيفوء واتكلم معاه..يا رب يوافق بس
فهد.....يارب
--- عند ملك........نزلت حكمت وجدتها قاعده بتنقى الرز
ملك بتوتر......ماما هو انتى متعرفيش فهد هيطول ولا لاء...
حكمت....هو راح وين يا بتى
وازاي يسيبك من غير ما يقولك عاد .
ساعتين دلوقتي
ملك ....انا خايفه عليه ليكون فيه حاجه حصلت
حكمت......بعيد الشر يا بتى دلوك ياجى ان شاءالله
ملك....يا رب
------ دخل فهد الغرفه وجد ادهم فاق..
قال بهزار.....كده .... ركبى سابت عليك
ابتسم أدهم بتعب ف..فهد
فهد...الف سلامه عليك
أدهم بوجع....لسه ممتش ولا ايه
فهد......ايه يا عم الفقر دا ان شاءالله هتبقي كويس وزى الفل وتقول فهد قال ....
ضحك أدهم بخفه ....انت عامل ايه يا عريس ؟
فهد بحب عندما تذكر ملك ...تمم متقلقش انت .....
أدهم غمض عيونه بتعب....امال مالك وشك اصفر كده فيه حاجه ولا ايه يا فهد....
فهد بحزن ....أدهم اسمعني كويس يا صاحبي..
أدهم بابتسامه وجع .....مش فارقه يا صاحبي سواء مت او بقيت عايش عادى..
فهد قبل راسه.....هتبقي كويس بإذن الله خليك واثق ف ربنا
أدهم غمض عيونه.............ونام
طلع فهد الى الدكتور كى يمضي على أوراق العمليه
وبعد وقت.....
الدكتور.....تمم يا فهد بيه ان شاءالله
فهد.....ان شاء الله
الدكتور.......بإذن الله بكره العمليه
غادر فهد الى بيته بعد اطمأنانه على أدهم صديقه...
------ عند ملك قاعدة في الجنينه دخل ببطء وجدها سرحانه
نزلت دمعه منه بصت عليه بوجع من منظره
وتقدم و دفن راسه في رقبتها !! وقال بكسرة ""..
تعبان يا ملك ..تعبان اوووي
ملك حضنته بخوف......مالك احكيلى فيا ايه
قعد علي حجرها كالطفل الصغير يحكي لأمه.شيئ ما .......
صاحبي الوحيد خايف يسيبني
ملك بعدم فهم ....ازاي فهمنى بالراحه يا فهد
فهد نزلت منه دمعه غصب عنه عنده ورم والعملية بكره حالته خطر ادعيلو يا ملك خايف تحصله حاجه.
ملك باحتواء...إن شاء الله يبقى كويس متقلقش يا فهد....
فهد زاد على احضانها ...يا رب يبقى كويس عشان مش هستحمل تحصله حاجه......
ملك.....قوم صلي وادعيلو هو محتاج الدعاء دلوقتي وبس وان شاء الله هيبقى بخير....
------ عند ادهم فى المستشفى-------
فاق بتعب اغمض عيونه نزلت دمعه منه " فلااااااش "
في إحدى الأماكن على البحر
أدهم بضحك اكبر و قام ووقف...وقال بحب وعشق ...اشربي انتي طيب يلا...
شربت هههههه.... ايوه كذا يا دوم بتسمع الكلام كويس
أدهم شالها ......تعالي عايز اقولك حاجه
حاجه ايه يا دوم هههه
أدهم......مفاجأة ...
ابتسمت بحب... .انا بحبك يا دومى اويييييى
ضحك بعشق....انا بعشقك يا اجمل حاجه في حياتي كلها !!
----- بااااااااااك ------
نزلت دمعه منه -- مسحها علي الفور ...وحشتنى اوى...وحشتني لدرجة مش عايش ومش قادر اعيش من غيرك حاسس انى بموت بالبطيئ ....يا ااارب يا ااارب نفسى اشوفها لو مره واحده بس والنبي.....وفضل يتوسل الى الله بأن يرى محبوبته
-------- عند حكمت والحج بدر -----
بدر ...كيف الواد عاد يا حجه
حكمت بابتسامه....نمام يا حج بخير طمنىانت كويس
بدر ...الحمدالله امنيح بس الواد خايف يسافر ويسيب البنيه اهنه
حكمت....متقلقش ان شاءالله مش هيسافر
بدر بص عليها.....انتى تعرفي حاجه عاد
حكمت بضحك....ههههه وى يا حج
ابتسم الحج بخبث....احم الواد مش اهنه وحدا مراته ولا ايه
ضحكت الحاجه حكمت وقالت ....ايوه يا حج الواد فوق حدا مرته
قرب الحج بدر كى يقبلها ولكن قاطعه دخول فهد وملك اللى بيضحكوا....
فهد.....فيا ايه يا بوى بتعمل ايه
ابتعد الحج بإحراج عن حكمت واللي بتضحك
ملك بهمس لفهد ....هموت مش قادره امسك نفسي هموت و اضحك ههه
فهد بضحك.....ههههه بابا انت رجعت تتشاقى هههههه
ملك انفجرت ضحك.....هههههه هههههه مش قادره هههههه
بدر بابتسامه وبص على حكمت اللي بتضحك......عاجبك عمايل ولدك عاد
حكمت بضحك....هههههه ولدي يعمل اللي يحبه
فهد حضن امه.. حبيبتي يا ماما قولي بقى للحج وغمزلها....انت عامل ايه يا حج
بدر بضيق.....اسكت يا واد عاد
فهد بضحك..... ههههههه حاضر من عنيا
حكمت.....اطلع يا ولدي ربنا يحفظك ويسعدك انت وهي يا رب
ملك بحب .....يا رب
فهد بابتسامه.....هههههه
ملك بكسوف هههههه احم انت كويس
فهد ....خايف اوي من العمليه دى
ملك بابتسامه.....متخافش ان شاء يبقي كويس
ملك قربت منه ووضعت ايدها علي ايده بحب ودعم ...انا حابه ابقى جنبك يا فهد مش عايزه اسيبك لوحدك
فهد بحب وبص في عنيها......هتتبعي مش هتستحملى لو حصل حاجه...
قاطعته......بعد الشر تفائل بالخير يا عم
ابتسم واخدها في حضنه تحت كسوفها
... .. انتى لسه بتتكسفى منى يا ملك...ثم أكمل. من بعد اللي حصل
ملك بكسوف. وحاولت تقوم ولكن مسك يدها وقال...ملك من فضلك ...وملك ساكته وبس
فهد......احم هتيجى معاي بجد
ملك بصت عليه.......ايوه لو حابب يعني
فهد قرب وهي متوتره وقبل راسها بعشق......اكيد موافق انا فعلا محتاجك جنبي يا ملك
ابتسمت بخفه ....
وتمدد علي السرير كى ينام وهي خلفه ...
---- في اليوم التالى -----
صحى فهد وملك وحضرتك نفسهم ونزلوا متوجهين الى المستشفى
ملك ...امتى العمليه يا فهد
فهد بخوف على أدهم.......خلاص نص ساعه ويدخل العمليات ان شاء الله فهد ابتسم ونده عليه الطبيب
ملك ....حاضر
غادر فهد مع الدكتور
ملك قعدت أمام زجاج الغرفه ولكن لم ترى شيء الذى بالداخل فقط يرى ما بالخارج
داخل الغرفه عند ادهم نائم ولكن بيحلم بشيئ
فتح عيونه مره واحده بخضه مع تسارع دقات قلبه نظره وقع على ملك.....صدمه احتلت كيانه نزلت دمعه منه ونفسه طالع نازل بوجع وقهر .......
م م م ملكككك
يتبع .....تكمل الرواية اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق