القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لكنها ابنتي من البارت الحادي عشر الي البارت الرابع عشر 11_12_13_14بقلم هاجر حسين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية لكنها ابنتي من البارت الحادي عشر الي البارت الرابع عشر 11_12_13_14بقلم هاجر حسين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية لكنها ابنتي من الفصل الحادي عشر الي البارت الفصل عشر 11_12_13_14بقلم هاجر حسين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية لكنها ابنتي من البارت الحادي عشر الي البارت الرابع عشر 11_12_13_14بقلم هاجر حسين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#لكنها_إبنتي                                      part 11

فريد..أسد لازم يموت

ريم.. بتخلي الدكتور يكمل علاج أسد من البيت وبتنقل أسد علي البيت

ناهد.. انا مش عارفه اشكرك ازي

ريم.. تشكريني انا كنت فاكره انك هتزعقيلي بسبب اللي  حصل 

ناهد.. انا عرفت كل اللي حصل وازاي أسد قدر يتعرف علي اللي قتله 

ريم.. معاكي حق بس انا خايفه عليه أسد لحد دلوقتي مصحيش.. والثفقه بكره 

ناهد.. مش مهم الثفقه المهم عندي دلوقتي ابني أسد 


ريم.. بيبقي لازم ترجع علي الشركه عشان ملفات مهمه وفعلا بترجع 

ريم لسه هتدخل مكتبها بتلاقي مكتب اسد منور بتروح تشوف مين بتلاقي فريد قاعد علي مكتب اسد 

ريم.. انت بتعمل اي هنا

فريد.. بتطمن علي مكاني الجديد

ريم.. عمرك ماهتاخد مكانه المكان ده لأسد وهيفضل طول عمره لي

فريد.. مالك متعصبه اوي كده ليه انتي حبيتيه ولا اي ده حتيت مجنون

ريم.. المجنون ده احسن منك يا قتال القتله

فريد.. لا حقيقي ابتديت اخاف 

فريد بيقوم من مكانه وبيقرب من ريم وبيمسكها من جمبها 

فريد.. اللي  انتي بتعمليه ده غلط انتي بتدفيني شبابك جمب واحد مجنون وانتي وحده ست واكيد ليكي متطلبات فريد بيدوس اكتر علي وسط ريم


ريم.. بتروح بعده فريد من عليها وضربه بالقلم

ريم.. اه ياحيوان ياندل انا مش عارفه ازي فكرت في يوم اني احبك ازي مشفتش وشك الحقيقي

فريد.. بجنون ورجع يمسك. ريم من ايديها بقوه


فريد.. انتي مستحيل تبطلي تحبيني انا حبك الأول وهفضل حبك الأول لا فيه قبلي ولا هيجي بعدي انتي فاهمه

ريم.. سيب ايدي يافريد انت بتوجعني

فريد.. صدقيني ياريم انا بحبك بعدين دلوقتي انا حبيتك اكتر بس عشان نبقي مع بعض  واسامحك علي كل حاجه عملتيها فيا

لازم تبقي معايا ياريم أسد لو مات انتي اللي هتبقي الوريثه الشرعيه لأمبراطورية أسد المنياوي 

وسعتها نتجوز وابقي انا وانتي رقم واحد  في عالم التصميم

ريم.. انت صعبان عليا اوي يافريد انا وانت ورجوع انت بتحلم انا استحاله ارجعلك تاني بعدين حب اي انت حتي الكره خساره فيك وحقيقي انا مبسوطالك بمراتك جدا انتو الاتنين لايقين علي بعض 

ريم.. اطلع بره اطلع بره بدل ما حرم أسد المنياوي تنديلك الحراس

فريد.. قصدك حرم المجنون

ريم.. حتي لو فيه اي اسد هيفضل جوزي طول عمري

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


فريد بيرجع البيت وبيضحك جامد

ملك.. بتضحك علي اي

فريد.. اصل بصراحه كنت في الأول مديق وقولت مش  معقول يكون كل اللي  بيحصل ده عدل لكن اللي  حصل في الأخر كان غير متوقع خالص 

ملك.. ماتفهمني بقا

فريد.. ريم اتجوزت واحد اهبل

ملك.. فريد انا مبقتش فاهمه حاجه امي تقولي ميكانيكي وبيطلع اسد المنياوي وانت بتقولي اهبل ياتره هيطلع مين

فريد.. أسد المنياوي 😂

ملك.. لا انا مبقتش فاهمه حاجه 

فريد.. أسد عمل حدثه ولما صحي اتحول لطفل وتصرفاته كلها بقت اطفالي يعني أسد المنياوي بقا مجنون رسمي 

ملك..وهي بتتلون...ده عقاب ربنا بس برضو لا حرام ريم متستهلش كده انا لازم اشوفها

فريد..اعملي اللي تعملي


ملك بتسيب فريد وبتنزل عشان تروح لريم بتقابل ام فريد في وشها

ام فريد..انتي مش ملاحظه ان خروجاتك كترت 

ملك..واي المشكله ده مديقك في حاجه

أم فريد..يابنتي مش قصدي...بس انتي دلوقتي متجوزه 

ملك..وعشان متجوزه اتمنع من الخروج ولا اي بقولك اي وسعيلي كده مبقاش الا انتي كمان 

أم فريد بتقف مصدومه من اللي سمعته من ملك 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في ڤيلا المنياوي

ناهد..الباب يا عثمان 

ملك..مساء الخير

ناهد..انتي اي اللي جابك هنا

ملك..مش بيت اختي ولا اي بعدين جايه اهنيها بجوازها

صحيح فين جوزها المجنوه يوه قصدي أسد بيه

ناهد..احترمي نفسك ياملك انتي هنا في بيتي وممكن اتطردك دلوقتي حالا

ملك..ومين اللي هيطردني انتي ولا الهبله ريم اللي مبتعرفش تاخد حقها من حد 

ناهد..نفسي اعرف الغل ده كله جيباه منين وليه الكره ده لريم

ملك..بقولك اي متوجعيش دماغي اوعي كده

ملك لسه هتزوق ناهد بتيجي ريم وبتمسك أديها


ملك..سيبي ايدي ياريم

ريم..بتبقي باصه لملك باصة استحقار لأسلوبها الرخيص وفي ثواني بتنزل بقلم علي وشها

ملك..غلطتي اوى لما رفعتي ايدك عليا

ريم..ياحراس طلعهوها بره وممنوع تدخل هنا تاني

ملك..بصوت عالي...اللي انتي عملتيه ده هتدفعي تمنه غالي غالي اوي ياريم...وبتمشي وتسبها

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ناهد..عملتي كده ليه يابنتي

ريم..كان لازم تفوق مش كل حاجه هتعوزها هتخودها لزم تعرف ان سكوتي مش ضعف خالص واني اكتفيت من اسلابها الرخيصه

ناهد...انا فخور بيكي اوي ياريم انهارده بس قدرت اعرف ان وراه كل ضعف قوه 

ريم..اهم حاجه دلوقتي انا هروح بكره علي الشركه وانتي هتبقي هنا مع اسد خلي بالك منه 

ناهد..هتوصيني علي ابني... وبتاخد ريم في حضنها

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في الصباح 

ريم في الشركه و اصحاب الثفقه بيجو..بحضور ريم وكمان فريد ودراع اسد اليمين أكرم

أكرم..متخافيش يا ريم انا واقف معاكي والثفقه هنخدها انشاء الله

ريم..انت اتأخرت كده ليه ياأكرم انت عارف اني مبعرفش اتصرف من غيرك

صاحب الثفقه..مدام ريم انا مقدر مجهوداتك المبذوله وازاي قدرتي تجمعينا وتجمعي منافسك في حته واحده

لكن للأسف الثفقه كان ممكن تبقي للشركه لو أسد بيه موجود بس طالما...أسد بيه مش في حالته الطبيعيه دلوقتي فا.....


في الوقت ده..

ناهد...عثمان هتلي كوباية عصير 

عثمان..بيجيب عصير لكن بيبقي حاطط فيه منوم وناهد بتنام..وعثمان بيروح يفتح الباب لشخص مجهول

عثمان..انا كده هروح في دهيه لو حد عرف

المجهول..متخافش محدش هيعرف حاجه


المجهول..بيطلع علي اوضة اسد وبيدخله جوه 

المجهول..تحب تلعب معايا

ٱسد..أ أ أ ألعب اه اه انا بحب ألعب

المجهول هلعبك لعبه حلوه بس لازم تنزل معايا من غير صوت

أسد..طب وماما انا مبعملش حاجه من غير مااقول لها

المجهول..متخافش ماما كمان بتلعب معانا يلا بينا

أسد..بينزل مع المجهول وبيركب العربيه بتاعته 

المجهول..بص احنا بعدنا عن الناس خالص اي رأيك تسوق انت

أسد...ايوه ايوه انا بحب السواقه

المجهول..طيب يلا انا هتنقل هنا وانت سوق


المجهول بيبقي واخد اسد علي حته أخر الطريق بتاعها جبل وتحتيه صخور وبيسيب اسد وبينط من العربيه

أسد..انا بسوق انا بسوق

المجهول..بيفضل واقف من بعيد وهو شايف العربيه وهي خلاص هتقع من علي الجبل وبالفعل بتقع وووووو


يتبع

بقلم هاجر حسين



#لكنها_إبنتي                                          part 12

المجهول..بيفضل واقف من بعيد وهو شايف العربيه وهي خلاص هتقع من علي الجبل وبالفعل بتقع 


(في الوقت ده) 

صاحب الثفقه..مدام ريم انا مقدر مجهوداتك المبذوله وازاي قدرتي تجمعينا وتجمعي منافسك في حته واحده

لكن للأسف الثفقه كان ممكن تبقي للشركه لو أسد بيه موجود بس طالما...أسد بيه مش في حالته الطبيعيه دلوقتي فا الثفقه هتروح لفريد...

ريم يعني اي مش في حالته الطبيعيه أسد المنياوي واعي وفي كامل قوه العقليه بس مش هينفع يجي الصفقه

صاحب الصفقه...دي التعليمات يامدام انا عارف ان أسد بيه مكانه وكل حاجه بس ده النظام 

فريد..خلاص ياريم المره الجايه بقا ياحبيبتي 

فريد..استاذ ماجد صاحب الصفقه...يلا نمضي العقود 

ماجد..اتفضلو انا اسف جدا مدام ريم 

ماجد..لسه بيطلع الاوراق عشان يمضي هو وفريد 

أسد...بالسرعه دي طب مش تستنا شويه حتي 

فريد..بيبص بيلاقي أسد قصاده وبيبقي مصدوم وبيبص لحد في الأجتماع بشر وبيروح قايم وماشي

أسد..متبصلوش اوي كده هو كمان هيحصلك دلوقتي 

فريد..لسه بيطلع من اوضة الاجتماعات بتقبله الشرطه وبيقبضو عليه 

أسد..نفسي اعرف انت شوفت مني اي وحش عشان تعمل كده فيا جبت الوس*خه دي منين ده انا اللي مربيك

اكرم..لسه هيتكلم الشرطه بتاخده وتطلع بره

أسد..مستر ماجد اسف جدا علي كل اللي حصل انت كنت عايز اسد المنياوي وأسد قصادك اهو وفي كامل قواة العقليه هتمضي العقود ولا

ماجد..اكيد طبعا اعتبرهم اتمضو

ماجد..بيمضي علي الورق هو وأسد بعدين بيمشي ويسيبه 

ومبيبقاش فيه في غير أسد وريم

أسد..انتي مين 

ريم..اي

أسد..لما أسألك تردي عليا من اول مره انتي فاهمه

ريم..انا ابقا ولسه هتكمل ييجي تليفون لأسد وبيتطر يطلع بسرعه 

ريم..وهي بتكلم نفسها..اي يعني كنتي فاكرا هيخدك بالحضن ده تلقيه نسي انا مين مش مهم المهم انو رجع وبقا كويس ريم بتاخد نفسها وبتطلع علي البيت 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في الوقت ده

أسد..بيروح ڤيلا الشرقاوي

الشرقاوي...حمدلله على السلامة ياأسد 

أسد..بلامبالاه فين تاليا وبيروح طالع بسرعه فوق

تاليا..أسد وبتروح جاريه عليه

أسد..انتي كويسه اول ماسمعت الخبر جيت بسرعه

تاليا..متسبنيش تاني ياأسد عشان خطري متسبنيش

تاليا..بتبقي حاضنه أسد وبتغمز لأمها من النحيه التانيه

أسد..انا لازم اروح الڤلا دلوقتي

تاليا..انا مش هسييك لحظه رجلي علي رجلك

أسد..بيخدها في حضنو وبيروحو علي الڤلا

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في بيت ملك 

أم فريد..يلا يابنتي نروح لفريد القسم

ملك..اروح لمين ياختي اروح لقتال القتله برجليه بقولك اي انا رحا عند ماما وورقة طلاقي تجيني بدل ماأرفعها انا عليكم

أم فريد..بتقرب من ملك ولسه هتلمسها بتروح ملك زقها

علي الأرض ووخده شنتطها وماشيه

أم فريد..حسبي الله ونعم الوكيل انا اللي اختارت 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في القسم.. اكرم..هنعمل اي دلوقتي يافريد

فريد..يعني هنعمل اي هتشلها كلها

اكرم..انت بتقول اي ياباشا قضية اي اللي اشلها لوحدي ده شروع في قتل

فريد..50مليون

اكرم..بيبتدي يفكر ويهدي

اكرم بس أسد ده صاحب عمري

فريد..ماهو باين 80مليون ومتكلمش تاني

اكرم..حيث كده بقا 100مليون وانسا ان اسمك يجي في القضيه اصلا 


الظابط..بيجي واكرم بيعترف بكل حاجه علي نفسه وفريد بيطلع منها 

ام فريد..ابني وبتروح جاريه عليه

فريد..اي اللي جابك هنا بعدين فين ملك

ام فريد..مش واقته يافريد خلينا نروح على البيت الأول

فريد..بقولك فين ملك

ام فريد..ملك طالبه الطلاق يابني

فريد..طلاق ومن مين مني انا بقولك روحي على البيت 

ام فريد..يابني اغزي الشيطان وتعالي معايا

فريد..ماما انتي اتطمني عليا خلاص لو سمحتي ارجعي علي البيت

فريد..بيركب امه العربيه وبيسبها تروح وبيروح يركب عربيته

فريد..الو اكرم يموت انهارده

فايز المحامي..انت مش اتفقت معاه علي 100مليون ويشيل القضيه

فريد..اكرم عضمه طري ومش هيستحمل السجن وكل شويه هيقولي كبر المبلغ وانا في الحالتين كنت هقتله بس بعد مطلع من قضية اسد 

فايز..اومرك

فريد..هستنا تليفون تقولي فيه انك عملت المطلوب

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في بيت ام ملك 

أمل..اي اللي جابك من بيتك دلوقتي

ملك..اي اللي جبني اللي جبني الجوازه المهببه اللي انتو جوزتهاني فريد طلع قتال قتله هو اللي كان مدبر قتل أسد 

انا حوزي يطلع قتال قتله والست ريم تجوز اغني رجل في عالم التصميم

ملك..بقولك اي انت لازم توقفي معايا انا لازم ادمر حياة ريم 

الأم..بصفعه قويه علي وش ملك انا مش قادره اصدق ان انتي بنتي من لحمي ودمي جايبه الكره ده كله منين 

فريد..وخدتيه منها وقولتي عليه حب عمرك 

وواتجوزتيه ودلوقتي جايه تقولي ان هي اللي دمرت حياتك 

الأم...انتي اللي دمرتي حياتك بأنانيتك ولازم تعرفي حاجه اخيره لو قربتي علي حياة ريم لا انتي بنتي ولا اعرفك وانا اللي ساعتها هقفلك ياملك انتي فاهمه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في ڤيلا أسد المنياوي 

أسد..دخل الڤيلا وفي وماسكه في ايده تاليا 

ناهد..وهي طالعه بريم من الأوضه 

أسد..هي مين دي وبتعمل اي هنا انا مش لسه سيبك في الشركه

ناهد..هو انا مش قولتلك البنت دي متدخلش البيت ده 

أسد..ماما انتي عارفه ان ده مش موضوعنا انا بسألك البنت دي بتعمل اي هنا

ناهد..البنت دي مراتك......


يتبع

بقلم هاجر حسين



#لكنها_ابنتي                                           part 13

ناهد..البنت دي مراتك...

أسد.. امتي وفين بقيت مراتي وحتي لومراتي الجوازه دي باطله

ناهد.. رضيت. او مرضيتش ريم مراتك وهتفضل طول عمرها مراتك

تاليا.. انا همشي

أسد.. استني ياتاليا 

تاليا.. استنى  اي وبتروح سايبه اسد وماشيه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في بيت تاليا

منار ام تاليا.. عملتي اي

تاليا.. يعني هعمل اي اسد طلع متجوز

منار.. طب واي المشكله

تاليا.. بقولك ياماما متجوز افضل معاه ليه

منار.. مش مهم، متجوز. او لا المهم هو بيحب مين واسد بيحبك انتي

تاليا.. بس انتي عارفه اني مبحبش ولسه هتقول اسد امها بتوقفها

منار.. اوعي اسمعك بتقولي انك مبتحبهوش تاني انتي عارفه ان لولا اسد كان زمانا في الشارع وابوكي مرفوض من شغله 

تاليا.. بس

منار.. مفيش بس 


منار.. بتطلع بره وتاليا بتكلم حد في التليفون 

تاليا.. انت لازم ترجع انا قدمي شهر وبطني هتبتدي تظهر

خالد.. تاليا انتي عارفه اني. بحبك بس مش هعرف ارجع دلوقتي انا مصدقت ان اعمل لنفسي مستقبل هنا وخلاص هيبقي عندي شقه ومش هرجع السكن تاني 

تاليا.. طب انا اعمل اي دلوقتي 

خالد.. تاليا انا عمري ماهتخلي عنك واللي في بطنك ده ابني ومش هسيبه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في ڤيلا اسد المنياوي

أسد.. بيدخل الاوضه بيلاقي ريم في وشه

أسد.. انتي ازاي ترضي علي نفسك تتجوزي واحد مش في وعيه عقليا.بس ازاي الفلوس تعمل اكتر من كده بعتي نفسك بكام

ريم.. كفايه لحد هنا لو سمحت بعد ازنك

أسد.. بيمسك ايد ريم وبيروح ماشي بيها عند وبيخبطها في الحيطه

ريم.. ايدي ابعد عني

أسد..تاني مره لما اكون بكلمك متسبنيش وتمشي احسنلك

ريم..ارجوك ايدك بتوجعني

أسد بيبص لأول مره بعمق  علي عيون ريم وهي بتبكي وبتلمع 

أسد..وهو بيكلم نفسه هو انا ليه مش عايز اشيل عيني من عليها..أسد بيبقي سرحان وبدون وعي بيطبع بوسه علي شفايف ريم للحظات من الوقت 


وفجأة بيبعد عنها

أسد..انا اسف وبيسبها ويروح ينام علي السرير

وريم بتبقي واقفه مش مستوعبه اي.اللي حصل وبتروح نايمه علي الكنبه اللي قصاد أسد


أسد..وهو نايم..أنت اي اللي عملته انت مجنون 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في الصباح..

ريم..بتقوم بتلاقي اسد لسه نايم وبتستغرب ان ناهد كانت ديما بتقولها ان اسد اول واحد بيصحي بدري 

فبتقرب منه بتلاقيه عرقان 

ريم..أسد أسد بتلاقيه مبيرضش وبتحط اديها علي دمغه بتلاقي سخن جدا

فبتجري تجيب تلج وتعمله كمدات

أسد..بيفضل في اليوم ده يصحي وينام تاني وكل ماكان بيصحي كان بيلاقي ريم في وشه وقاعده جمبه بتعمله كمدات 


في الصباح

أسد بيصحي بيلاقي ريم حطه راسها علي السرير وجسمها علي الارض ونايمه بيحسس بأيده بيلاقي في قماشه علي دماغه وبيعرف ان ريم طول الليل كانت جمبه

أسد..بيقوم من علي السرير وبيروح يشيل ريم من علي الأرض وبيحطها علي السرير ويدخل الحمام 


ريم..بتصحا تلاقي أسد مش علي السرير وفجأة بتسمع صوت باب الحمام بيتفتح

ريم..انت ريح فين

أسد..متدخليش في اللي ملكيش فيه 

ريم..بس انت لسه تعبان علي الأقل خليك انهارده في البيت

أسد..بيقرب علي ريم..انتي صدقتي بجد انك مراتي ولا اي جوازي انا وانتي مؤقت انتي فاهمه وفي خلال الشهر ده هنطلق...وبيروح سايب ريم وماشي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في.شركة اسد..الووو تاليا

تاليا..خير ياأسد

أسد..صدقيني ياتاليا انازي  زيك بظبط اول مره اعرف اني متجوز انهارده

تاليا..ولا يهمك يااستاذ أسد اهم حاجه انك اتجوزت

اسد..انتي قصدك اي من الكلام ده

تاليا..أسد احنا لازم نبعد شويه اليومين دول 

أسد..يعني اي نبعد انا مش هبعد عنك ياتاليا 

تاليا..بتقفل التليفون في وش أسد 

أسد بيتعصب وبيروح راجع علي البيت وبيطلع لريم فوق

أسد..انتي لازم تيجي معايا دلوقتي

ريم..علي فين 

أسد...هطلقك دلوقتي

ريم..بس 

أسد..مفيش بس انا استحاله اكون جوزك انتي مش شايفه نفسك ولا اي انا أسد المنياوي يعني اي بنت تتمناني ومن وسط كل دول تجيلي بنت حتي مبتعرفش تلبس

ريم..مبعرفش البس..علي فكره اللبس اللي مش عجبك ده هو اللبس الشرعي واللي المفروض الكل يلبسه 

أسد..بقولك اي بلا مواعظ اغلب اللي بيلبسو كده بيبقو بيدارو علي كذا حاجه عملنها في السر وياعالم انتي عامله اي

ريم..لسه هترفع ايديها علي اسد...اخرس

أسد..بيمسك ايد ريم..لو فكرتي في مره ترفعي ايدك دي تاني هيبقي اخر يوم في عمرك روحي البسي عشان ننزل للمأذون


أسد بينزل هو وريم وفجأة بيشوف تاليا طالعه في عيادة دكتور..بيوقف العربيه وبيطلع وراها وريم بتبقي في العربيه 


أسد..لو سمحتي اللي دخلت دلوقتي دي جايه هنا ليه

السكرتيره..قصدك مدام تاليا 

أسد..مدام

السكرتيره..ايوه هو حضرتك مش واخد بالك انك في عيادة نساء وتوليد ولا اي

أسد..بيسيب السكرتيره وهي بتكلمه وبيفتح باب الدكتو وبيدخل جوه 

تاليا..اسد

اسد..الحمل ده من امتي 

تاليا..انا هفهمك كل حاجه 

اسد..تفهميني اي ابن مين ده اللي في بطنك 

تاليا.. ابن اللي انا بحبه ياأسد

أسد..بتحبيه انتي مستوعبه اللي  بتقوليه انتي عارفه ان احنا بقلنا مع بعض  سنه 

تاليا.. انا مش هقدر  اخبي عليك  اكتر من كده امي هي اللي خلتني امثل عليك الحب لما قدمت المساعدة لبابا

وانا ساعتها كنت بحب خالد 

وساعتها كانت حالتنا وحشه صدقني ياأسد انا عمري ماكنت اتمني اني اعمل معاك كده ولو انا وحشه كان زماني دلوقتي قيلالك ان اللي في بطني ده ابنك 

بس كفايه لحد هنا..

تاليا..حول تبداء من جديد مع ريم باين عليها بنت كويسه 

أسد..لولا الوضع اللي انتي فيه انا كنت عرفتك ازاي تلعبي علي اسد وبيروح سيبها ونازل

أسد بينزل وبيرجع علي البيت تاني

ريم..مش كنا ريحين عند المحامي

أسد..انزلي ياريم 

ناهد..تعالي ياأسد انا عايزك ريم بتطلع فوق واسد بيقعد مع امه

أسد..كنتي عارفه صح

ناهد..ازاي اقف في طريق سعادتك بعدين انا معنديش مانع مع تاليا لكن أهلها هما اللي ديما كنت بحظرك منهم

أسد..كان معاكي حق حتي تاليا خانتني

ناهد..بتاخد أسد في حضنها وبتجيب التليفون بتاعها وبتشغل لأسد كل حاجه كانت ريم بتعملها وهو مش في وعيه لسه وبتسيبه وتمشي

أسد..بيقعد يتفرج علي كل حاجه ريم عملتها عشانو وبيسيب التليفون وبيطلع فوق 

أسد..ريم انتي بتعملي اي

ريم..هرجع علي بيتي نصف ساعه بس ومش هتلاقي حاجه ليا في الأوضه

أسد..انا قولتلك تمشي انتي هتستني هنا لحد بليل واللي انا اقول عليه هو اللي هيمشي انتي فاهمه 


يتبع

بقلم هاجر حسين


#لكنها_ابنتي                                      part14

أسد..انا قولتلك تمشي انتي هتستني هنا لحد بليل واللي انا اقول عليه هو اللي هيمشي انتي فاهمه

ريم.. انت عايز مني اي تاني مش كفايه اهانه لحد هنا

أسد..بيسيب ريم وبينزل تحت 

أسد.. عثمان 

عثمان.. اومرك اسد بيه 

أسد.. عندك كام ولد

عثمان.. 2يابيه بنات 

أسد.. امك عايشه

عثمان.. ايوه يابيه وهي اللي  بتربي البنات

أسد.. طب خد ده حطه لولدتك في الأكل

عثمان.. انا مش فاهم حاجه ياباشا 

أسد.. مش مهم تفهم المهم تقبض اللي  معاك ده سم ومقابل السم ده 10مليون وتق، تل امك

عثمان.. انت بتقول اي ياأسد بيه ولا ملاين الدنيا تخليني اعمل كده

أسد بيمسك عثمان وبينزل فيه ضرب

أسد.. لما انت كده ومش  راضي تأذي أمك أذيت أمي ليه 

أسد.. كنت فاكر اني مش هعرق اللي انت متعرفعوش ان الذكره رجعتلي يوم ماشوفت فريد

وفضلت كده عشان اعرف مين اللي  وراه 

عثمان.. والله ياباشا انا عبد المأمور وهديدوني بأولادي 

أسد.. انا مش هدخلك السجن عشان اللي متعلقين في رقبتك بس شغل ليك هنا مفيش والفلوس اللي بتيجي لبناتك كل موسم هتفضل زي ماهي اطلع متورنيش وشك تاني 

ناهد.. ليه عملت كده  يااسد

اسد.. كنتي عايزني اعمل اي بعد اللي عملو فيكي حتي لو مأذكيش بس انا مش هقدر اثق فيه تاني 

ناهد.. ريم 

أسد.. بفكر اطلقها

ناهد.. حتي بعد ماشوفت كل حاجه هي  عملتها معاك وانت تعبان

ناهد.. بص يابني انا هقولك حاجه واحده ريم متتعوضش وعمرها ماطلبت فلوس او خدت فلوس  يابني واللي انا شوفته في البنت دي يأكدلي ان دي اللي  هتسعدك يابني والقرار عندك 

ناهد..بتسيب أسد وتمشي خطوتين وفجأة بتقف

ناهد..اسد

أسد..ايوه ياماما

ناهد.. اخر حاجه  هقولها ليك قبل مامشي

اسد.. تمشي

ناهد..ايوه انا كنت نادره ان اول ماتقوم بالسلامه لازم اروح ازور كل الأمكان وهاجي بكره لو.الوقت اتأخر


ناهد..قبل ماتمشي..ريم بتحبك يااسد


ناهد بتسيب أسد وتمشي واسد بيفضل  يتردد في دماغه كلمة ريم بتحبك 

لحد مابيتطلع وبيبقي واقف قصاد اوضه ريم 


أسد..واقف شايف ريم بترسم ومندمجه جدا وبتخلص رسم وبتدخل الحمام

أسد..بيدخل يبص على رسم ريم وبيلاقي فستان بلون الأزرق وورود بيضه صغيره ورقيقه على كم الفستان والديل 


أسد..بينزهل من التصميم وبيطلع تليفونه وبيصور التصميم وبيمشي


في بيت أمل

ملك.. انا نازله ياماما 

أمل.. رحا فين

ملك.. عند واحده صحبتي 

أمل.. طب متتأخريش 

ملك.. وهي بتكلم نفسها طول ماانا مش مبسوطه انتي كمان مش هتنبسطي


في الشركه

أسد.. الفريق كله يجمع التصميم هيتنفذ انهاردة  

الفريق.. بس ده مستحيل الخامات والأقمشه 

أسد.. انتو مش  هتشتغلو فيه انا عايز في ظرف ساعه تكون كل الخامات عندي انا اللي  هعمل الفستان يلا اتفضلو على  معمل الباترون تكون خلصتو مفهوم


أسد.. بيقعد يشتغل كتير جدا لحد ماخلاص بيكون بيفنش الفستان  .. 


السكرتيره.. أسد بيه في واحده عايزك بره

أسد.. مين

السكرتيره.. بتقول انها اخت المدام بتاعت حضرتك 

أسد.. طب دخليها


انا

أسد.. اهلا وسهلا اتفضلي

ملك.. انا جيه احظرك 

أسد.. تحظريني 

ملك.. ريم مش زي ماانت شايفها وعارفها ريم كانت علي  علاقه بجوزي

 أسد.. جوز مين واي اللي بتقولي ده

 ‏ملك.. فريد 

 ‏أسد.. بعد الاسم ده انا استحاله اصدقك

 ‏ملك.. حقك بس لازم تعرف اني سبت فريد واطلقت منه فريد ريم لفت. عليه زي مالفت عليك بظبط ولما لقت فريد متمسك بيا لفت عليك انت

 ‏اسد.. وانا المفروض اصدق الكلام ده

 ‏ملك.. انا اطلقت من فريد عشان القضيه اللي عليه ولما عرفت ان انت اللي  رافع القضيه حسيت انها ممكن تكون خطه من فريد وريم عليك خصوصا بعد ماطلبت الطلاق وفريد وافق بكل سهوله انا جيه احظرك من ريم وانت حر 

 ‏ميغركش ا لوش البريئ ريم شيطان على وش ملاك 

ملك.. بعد اذنك... وبتروح سايبه اسد وماله ماشيه 


أسد.. بيقعد يفكر في كلامها وبيروح فاتح الكاميرات 

وبيلاقي فريد بيقرب من ريم ومسكها من وسطها

(ساعة اليوم اللي فريد دخل فيه مكتب أسد) 


أسد.. بيركب عربيته وبيروح علي بيت ملك 

أمل.. أسد المنياوي

أسد.. مش هتخليني ادخل ولا اي 

أمل.. ازاي اتفضل يابني ادخل

أسد.. انا جاي اسألك سؤال واحد بس وهمشي على طول

أمل.. خير يابني ريم كويسه

أسد.. ريم تمام والحمدلله انا بس عايزك تجوبيني بكل صراحه 


أسد.. ريم كانت علي علاقه بفريد اه او لا


ييتبع... 

يتبع ...انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة )اضغط هنا 

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هناااااااا 

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هناااااااا 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

بقلم.. هاجر حسين





 

تعليقات

التنقل السريع