رواية صعيدي احتل قلبي البارت11_12_13بقلم حبيبة محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية صعيدي احتل قلبي البارت الحادي عشر
بقلم 🖊️ حبيبة محمود
الدكتورة : الف مبروك المدام حامل
حمزة بصدمة : حامل
وبرق جامد اوي ليها وعروقه برزت من شده الغضب
وكلهم في حاله من الصدمه والزهول
حسن: ايه ح حامل
سليمان : كيييف
حمزة بغضب : اطلعووو برااا
كلهم خرجو ثم اغلق حمزة الباب
حمزة وقام حمزة بلجلوس بجوارها
وهو ينظر لها بكسرة حتي بدأت ان تفوق وتفتح عينيها وابتسمت عندما رأته
سلمي : هو ايه الي حصل
حمزة لا رد
سلمي : مالك يا حبيبي
حمزة مسكها من شعرها
حمزة: حبيبك يا خيانة يا حقيرة
سلمي بعياط وهي بتحاول تفك شعرها
سلمي : اه اه أنا عملت ايه
حمزة : عملتي ايه يعني مش عارفه يا زباله
كان يقولها وهو يضغط على خصرها بعنف
سلمي بعياط : كفااايه في اييه لكل داا
حمزة بغضب : فيي انك حاااامل يا محترمه
سلمي بصدمه : حامل حامل ازاي يعني
حمزة: اسألي نفسك واحد من الزباله الي تعرفيهم
وزقها علي الارض
وكان يبتعد عنها
سلمي وهي بتحاول تقوم
سلمي : وآلله العظيم كدب انا مش حامل ازاي
حمزة: خلص الكلام
سلمي: وحياتي عندك يا حمزه وآلله ما خونتك ولا حتي قبلك اي حد كنا زمايل بس
حمزة: غورري في داهيه
قالها وهي قلبه يتمذق وجعا علي منظرها
ثم قام يأغلاق الغرفه عليها وإتجه للخارج بضيق وحزن
حمزة وهو يحدث نفسه : ليه يا سلمي ليه دا انا حبيتك تكسريني بشكل دا لييييه يااارب
عند سلمي كانت تجلس بالأرض بجوار الحائط وهي تضم ركبتيها الي صدرها
وتبكي بانهيار وشهقات مرتفعه
سلمي وهي تحدث نفسها : ياربي انا هجنن ازاي حامل ازاي أنا هتجنن يارب اقف معايا يااارب
وظلت تبكي حتي مر الوقت
ثم سمعت صوت فتح باب الغرفه ثم دخل حمزة وحتي لم ينظر لها واتجه الى الحمام ثم غرفه الملابس وكان يسمع شهقاتها وحاول أن يتجاهلها بينما هي تنظر إليه بحزن شديد ثم قام بلجلوس علي السرير وفتح الاب توب وقام بتحريك طرف عنيه للنظر عليها ثم نظر سريعا علي اللاب توب
ومر الوقت حتي غلبه النوم
وسلمي هي الأخري استسلمت للنوم بعد بحر من الدموع
تاني يوم
استيقظ حمزة
وكانت سلمي نائمه على الأرض
نظر لها بحزن وقام بلهبوط لمستوها علي الارض وهو ينظر إليها وكاد أن يقبل رأسها حتي تقررت كلمت الدكتوره
مبروك المدام حامل
فا نظر لها بغضب وتركها بينما في نائمه
ونزل للاسفل واتجه للخارج علي الفور حتي لا يري أحد من أهله
يتبععع
رواية صعيدي احتل قلبي البارت الثاني عشر
بقلم 🖊️ حبيبة محمود
مر الوقت علي شغل حمزة وكان لم يشعر بتركيز بشغله وكانت تتكرر كلمه الدكتوره في أذنيه
حتي انهي عمله واتجه للمنزل
وعندما دخل رأي محمد وحسن جالسين ينتظروه
حسن بضيق : فينك يا حمزة من الصبح
حمزة ببرود : كنت ف الشغل
محمد : وقافل علي سلمي ليه
حسن : وايه الي عملتو امبارح دا
حمزة وهو يتحرك : لو سمحتوا محدش يدخل بيني وبين مراتي
واتجه للاعلي ودخل غرفته وكانت تجلس سلمي على السرير بحزن واتجه للحمام وأخذ شاور ثم خرج وهو ينشف شعره واتجه الي غرفه الملابس وخرج والقي نظره على سلمي
حمزة بجمود : انتي غيري وانزلي عايزكم كلكم تحت واتجه للاسفل دون أن يسمع ردها
وتجمعو علي طاولة الطعام وكانت تنزل تلك المسكينه علي السلم بحزن شديد
سليمان : تعالي يا بنتي مالك
سلمي ابتسمت بحزن وجلست بجانب سليمان
وبدأو بتناول الطعام عادا سلمي كانت تقلب في الطعام بسرح
حمزة : بما انكم كلكم متجمعين في موضوع كدا عايز اعرفهولكم
سليمان : خير يا حمزة
حمزة بجمود : انا هتجوز سمر
نزلت الكلمه علي إذن سمر كالصعقه وتجمعت شللات من الدموع بعنيها وجرت بسرعه علي غرفتها
حسن بغضب : أبيه الي بتقوله دا يحمزه
حمزة: هتجوز سمر
سليمان : كيف دا يا ولدي انت مش متجوز
حمزة : وهتجوز تاني انا حر
محمد : انت شكلك اتجننت
حمزة : لا يا بوي متجننتش انا هتجوز سمر فعلا
امل بفرحه : طب ناخد رأي العروسه
حمزة بجمود ونظر لها : موافقة اتجوزك يا سمر
سمر مصتنعه الكسوف بفرحه : الي تشوفه يا ولد خالتي
حمزة : تمام الفرح الخميس الجاي
يتبعع تفاعل
رواية صعيدي احتل قلبي البارت الثالث عشر
بقلم 🖊️ حبيبة محمود
بتمر الايام وبيجي يوم الفرح
استيقظت سلمي علي دق الباب
سلمي : مم حاضر جايه
وفتحت الباب
سمر : معليش يا سلمي انا صحيتك
سلمي : ولا يهمك خير في حاجة
سمر بمكر : كنت عايزه اخد رايك عشان ذي ما انتي عارفه انهارده فرحي انا وحمزة
سلمي دموعها نزلت بسرعه البرق ومسحتها بسرعه
سمر : مالك يا حبيبتي انا ضايقتك ولا حاجه
سلمي بحزن : لا ابدا
سمر : تمام انا هختار دا واتجهت لتجهز في غرفتها
عند سلمي أغلقت الباب والقت نفسها علي الفراش وكانت تنهار من البكاء
عند حمزة
محمد بضيق : انت متأكد من الي هتعمله دا يا ولدي هتجوز سمر
حمزة : انت بتكلم في ايه يا بوي انهاردة الفرح وخلاص بقا
محمد سكت بضيق
حسن : هي دي الامانه يا حمزة رايح تجوز علي بنتي
حمزة : لو سمحت يا عمي انا معملتش حاجه غلط دا حقي وذهب ليعمل مكالمه ورجع ليجهز
صفاء راحت تخبط علي سلمي
سلمي مسحت دموعها ووشها كان احمر
سلمي : نعم يا صفاء في حاجه
صفاء : حمزة بيه بعتلك الكياس دي والجواب دا
سلمي بستغراب : متاكدة ليا انا
صفاء : ايوه وآلله هو كلمني وبعتهملك
سلمي : تمام شكرا يا صفاء
واخدتهم منها وأغلقت الباب وجلست على السرير وفتحت الجواب
محتوي الجواب 👇
افتحي الكياس هتلاقي فستان وشوز و البسيهم عايزك تيجي الفرح وبدون اي اعتراض
سلمي استغربت بس كانت مدايقة
وبعدها لقت الباب بيخبط مره ثانيه ولقت بنت
البنت : حضرتك مدام سلمي
سلمي : ايوة انا انتي مين
البنت : انا روان ميكاب ارتست حمزة بيه بعتني ليكي ممكن ادخل
سلمي بستغراب : اتفضلي
روان : انا هعملك الميكاب تحبي تلبسي الفستان الاول ولا نبداء بلميكاب
سلمي بتوهان : ها الفستان
وقامت بإخراجه من الكيس
وكان الفستان احلي من فساتين الفرح لونه ابيض سك وسمبل ورقيق جدا
سلمي : واو
روان بإعجاب : تحبي اساعد حضرتك
سلمي حركت رأسها بنعم : ياريت
وبدأت بمساعدتها في ارتداءه
ثم وضعت لها بعض من مساحيق التجميل القليله وكانت في غايه الجمال
روان : بسم الله ماشاءالله قمر
سلمي : ربنا يخليكي
سلمي وهي تنظر لنفسها :
يااا يعني يوم ما أبقا حلوه كدا يبقي في فرح حبيبي
ويمر الوقت ويأتي معاد الفرح
رواية صعيدي احتل قلبي باقي البارت الثالث عشر
بقلم 🖊️ حبيبة محمود
ويمر الوقت ويأتي معاد الفرح
خلود : تعالي يا بنتي العربيه هتيجي تاخدنا دلوقتي
سلمي : تمام
وجاء السائق ووصلو قدام القاعه
وكان حمزة يمسك بيد سمر التي تنظر لسلمي ب انتصار
وعندما هما داخلون الي القاعه القي حمزة بيد سمر
سمر : في ايه
حمزة وهو يشد إليه سلمي هو ينفع برضو الفر ازعلكو اهو ونزلت البارت + اني
يتبع انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
مجمع الروايات الكامله والحصريه اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق