رواية صعيدي احتل قلبي البارت السادس
بقلم 🖊️ حبيبة محمود العارف
بارت جديد باحداث جديدة
سلمي نزلت وقعدت معاهم علي السفرة وحمزة اول ما شاف لبسها اتعصب جداً
حمزة برقلها : اييه الي انتي لابسه دا
سلمي بستغراب: سلوبت
حمزة: هو انا بسألك عن اسمه ازاي تنزلي كدا
سلمي : وفيها ايه
حمزة: لا فيها كتير قوي ولا ايه يا عمي
حسن: معليش هي متعوده على اللبس دا في اسكندريه
حمزة: معليش و انا مقبلش اني مراتي تلبس كدا في اي مكان
سلمي : مراتك مراتك مين انت عبيط
وسمر قامت من علي السفرة بغضب وهي مش فاهمه حاجه
حمزة : اه مراتي
سلمي: انت مجنون ولا ايه ماله دا يا بابي متقول حاجه
حسن نظر للجه الآخري
محمد : بصراحه كدا يا بتي حمزة ولدي كلامه صوح انتي مراته
سلمي بعصبية: مرات مين انتو مجانين
حسن : سلميي اتكلمي كويس مع عمك
سلمي : بابا أنت مش شايف بيقلو ايه بيقلو مراته مراته ايه دااا انا عايزه اعرف في ايه
سليمان: انا هفهمك كل حاجه
فلاش باك
في اليوم الي كانو جايين فيه حسن وسلمي من اسكندريه
سليمان اتفق مع حسن أنهم هيكتبو كتابهم ومحمد هيبقا وكيلها بصفة عمها
سليمان : ألو يا حمزة انت فين
حمزة:خلصت شغل وجاي يا جدي في حاجه
سليمان: عمك وبته نازلين انهارده متتأخرش عايزك ضروري
حمزة: حاضر
وذهب للمنزل
حمزة وصل ودخل ولقا محمد وسليمان والمذؤن مستنينو
حمزة: خير يا جدي وايه الي جاب المؤذن دلوقتي
سليمان: هتكتب علي سلمي بت عمك دلوقتي
حمزة: نعم ازاي وهي مش عارفه ومين الوكيل والاجراءات
سليمان: كل دا اتحل الوكيل ابوك والبطاقة بعت واحد من الرجاله يجيبها من اسكندرية بس يلا لازم نكتب قبل ما تيجي لو جات مش هتوافق ابدا
باااك
سلمي بصدمه: يعني كل دا يحصل وانا معرفش
تجوزني لواحد معرفوش ايييه دا يا بابا
حسن : اهدي بس يا بنتي
سلمي بغضب : تخليه يطلقني حالاً
حمزة: مبطلقش ويلا اطلعي فوووق
سلمي طلعت وكانت بتعيط
واستلقت علي الفراش
بعدها قامت تغسل وشها وكانت بكلم نفسها وهي بتعيط
سلمي وهي بكلم نفسها: ليه يا بابا ليه تخليني اتجوز غصب عني وواحد معرفوش وجبار ذي دا ليييه معقول ممكن يكون بسبب الي عملتو في حياتي كنت بشرب وأسهر و ارجع وش الفجر معقول ربنا بيحاسبني اكيد زعلان مني طب يا تري حمزة دا هيبقا عقاب ليا ولا كويس معايا طلعت من الحمام ورأت ما كان يستمع لها يتبع
تفاعل
رواية صعيدي احتل قلبي البارت السابع
بقلم 🖊️ حبيبة محمود العارف
سلمي وهي بكلم نفسها: ليه يا بابا ليه تخليني اتجوز غصب عني وواحد معرفوش وجبار ذي دا ليييه معقول ممكن يكون بسبب الي عملتو في حياتي كنت بشرب وأسهر و ارجع وش الفجر معقول ربنا بيحاسبني اكيد زعلان مني طب يا تري حمزة دا هيبقا عقاب ليا ولا كويس معايا طلعت من الحمام ورأت ما كان يستمع لها وكان قاعد علي السرير وهو حمزة
سلمي اول ما شافته اتخضت ومسحت دموعها ووشها كان احمر
سلمي : ايه اي دا ا انت هنا من امتي
حمزة بهدوء : تعالي عايزك أكلم معاكي
سلمي : تكلم تكلم في ايه انت اتجوزتني وانا معرفشك ليه ياربي
حمزة قام وشدها براحه من ايدها وقعدو مع بعض علي السرير
حمزة وهو بيكلم بحري : ممكن نكلم مع بعض ونعرف كل حاجه عن بعض
سلمي وهي تبتسم: ايه دا انت بتكلم بحري اهو
حمزة بابتسامة: اه أنا اصلا واخد شهادتي من القاهرة
سلمي : امال ليه بتكلم هنا صعيدي
حمزة: هههههه دا جدي يقتلني وبعدين عمدة البلد مينفعش يكلم غير صعيدي
سلمي : اها
حمزة: احكيلي بقا كنتي بتعيطي ليه
سلمي بخوف : لو حكتلك هتحبسني تاني صح
حمزة: لا متخفيش خالص
سلمي الدموع اتجمعت في عنيها
سلمي : بص هقولك انا سلمي عندي 23 سنه خريجة جامعة علوم خلصت واتعرفت علي واحده صحبتي اسمها ناني
ناني دي كانت للاسف صديقه سوء قالتها وهي باصه في الارض
حمزة: ليه عملت ايه
سلمي : جرتني لطريق مش كويس وبقيت اشرب وارجع وش الفجر وأسهر كانت بتكلم ودموعها نازلة اكيد ربنا عمل فيا كدا عقاب صح وانا عارفه انت هتبقا صعب معايا وعقاب ليا صح ونظرت الي عيونه
حمزة ابتسملها ومسك أيدها وبطبطب عليها
حمزة: لا انا هقف معاكي ومتزعليش من عمي هو بصراحه كدا مكنش قاصد يغصبك بس جدي قالي أنه مش قادره عليكي فا
سلمي مقاطعه كلامه بدموع وضحكة ألم : فا جوزني ليك عشان تكسرني صح
حمزة قلبه وجعه اوي وشدها لحضنة تلقائيا وبداء يطبطب عليها ويمشي ايدة علي شعرها براحه
حمزة: اهدي خالص وصدقيني ربنا هيسامحك وهبقا سند ليك يا سلمي
سلمي نظرت له بدموع
ومسكت فيه ذي الطفل الصغير واخدها في حضنو
حمزة: خلاص اهدي متعيطيش ونامي يلا
حاولت تسكت ونامت في حضنو
يتبع
شكرا علي التفاعل يا قمرات ❤️
رواية صعيدي احتل قلبي البارت الثامن بقلم 🖊️ حبيبة محمود العارف
ثاني يوم استيقظ حمزة وشعر بثقل علية وابتسم عندما رآها ثم قام بابعداها ببطئ شديد حتي لا تستيقط ثم وضع قبله علي جبينها وارتدي ملابس الخروج ثم نزل الي الأسفل ورأى خلود والدته
خلود: صباح الخير
حمزة: صباح النور يا امي
خلود : ناوي على ايه مع مرتك يا حمزة
حمزة: والله يا امي البت طيبة اوي من جواتها انا هقف معاها ومش هطلقها
خلود: طب وسمر
حمزة: سمر يا امي ذي اختي ليه مقتنعين اني بحبها انا عمري ما شفتها غير اختي
خلود : طيب الي تشوفه يا ولدي
حمزة: ماشي عايزة حاجة
خلود: لا سلامتك
واتجه للعمل
وكان يستمع لهم ما يقف خلف الحائط
وهي سمر
سمر وهي تحدث نفسها: اختك يا حمزة ماشي والله ما هخليكي تتهني بيه
واتجهت إلى ولدتها
ودخلت الغرفه
أمل : مالك يا بت قالبه وشك ليه
سمر : شفتي يما شفتي
أمل : في ايه يا بت
سمر : سمعت حمزة وهو بيكلم مع خالتي وبيقلها اني ذي أخته ومش هيطلق السنيورة
أمل : يبتي خلاص هو مش من نصيبك
سمر : لا والله مهسيبها
أمل : ناوية علي ايه
سمر : هقولك احن ........
أمل: يا مري دا حمزة يقتلنا
سمر : متخفيش مش هيعرف حاجة
أمل : طيب يا مصيبة
عند سلمي استيقظت ملقتش حمزة ثم رأت ورقة موضوعة على كومدينو مكتوب عليها
صباح الخير يا سلمي انا نزلت الشغل علطول مردتش اقلق عشان متصحيش
سلمي ابتسمت ثم تؤضت و أدت فريضتها سلمي خلصت وغيرت الاسدال ولبست بيجامه كوم و بنطلون واسع عشان حمزة ميزعلش ولمه شعرها كحكه ونزلت خصلتين من علي الجمب وكانت قمر
ونزلت للاسفل ثم اتجهت إلى المطبخ
سلمي : صباح الخير يا طنط
خلود : صباح الخير يا حبيبي عامله ايه
سلمي : الحمدلله تمام ممكن اساعد حضرتك
خلود : ملوش لزوم مش عايزه اتعبك معايا
سلمي : تعبك راحه وبدأت بعد الطعام معاها
ثم جاءت من خلفهم
سمر : صباح الخير يا عروسه
سلمي اتحرجت : صباح النور
سمر : كدا برضو يا خالتي تخلي عورسه تقف في المطبخ
خلود : انا قل
سلمي مقاطعه : انا الي قلت لطنط
سمر : لا عنك انتي يا حبيبتي
سلمي : بسس
سمر : مبسش روحي ارتاحي
سلمي مشيت وبعدها بدأت سمر في تجهيز الغداء وكانت تراقب الوضع حولها
يتبع
ميرسي على التفاعل عايزين نوصل 700 ❤️
رواية صعيدي احتل قلبي البارت التاسع
بقلم 🖊️ حبيبة محمود
سمر كانت بتراقب الوضع حوالها
وانتهت من تحضير الطعام
وخلت صفاء تحط الاكل علي السفرة ليهم
وكانت أول مره تعبي لكل واحد في طبق
واتجمعو علي السفرة
سليمان: عامله ايه يا بتي
سلمي بابتسامة: الحمدلله كويسه يا جدو
حسن كان مبسوط من تغير سلمي للاحسن في لبسها وطريقتها
حمزة أكل سلمي في بوقها اتحرجت شويه وسمر اتغاظت وبصت لامل
أمل : ايه رايك يا حمزة في الوكل دا حتي سمر الي عامله
حمزة: تسلم يدها ذي العسل
سمر: الف هنا علي قلبك يا عمدة
سلمي وكانت أول مره تغير علي حمزة
سلمي : علفكرا انا الي عامله نص الاكل
سمر وانا الي كملتو
سليمان: خلاص خلاص تسلم اديكو انتو الاتنين
سلمي بطلت اكل ومسكت بطنها
حمزة : ما تأكلي
سلمي : مش قادره
وقامت جري علي الحمام ورجعت
حمزة اتخض عليها وقام ورها
بينما سمر كانت تبتسم بخبث
أمل بصوت منخفض : يخربيتك هتودينا في داهيه
سمر : هي الي هغورها في داهيه وحمزة هيبقا ليا انا بس يلا نطمن عليها عشان ميشكوش
وقامو
سمر : سلامتك يا اختي
سلمي بتعب الله يسلمك
محمد: خلاص خد مرتك يا حمزة وخليها ترتاح فوق
حمزة: ماشي
وأخذها وطلعو الغرفه
حمزة: سلامتك
سلمي : الله يسلمك
حمزة: تعرفي اني مبسوط اوي
سلمي بابتسامة: من ايه
حمزة: من لبسك انهارده
سلمي ابتسمت وبعدها كشرت
سلمي : علفكرا بقا أنا عملت الاكل برضو مع طنط خلود
حمزة ضحك : تسلم ايدك كل حاجه منك حلوه
سلمي ابتسمت بكسوف
تسريع الأحداث بتمر الايام وسلمي بتتغير للاحسن واتعلقت ب حمزة جدا وخدو علي بعض بس حمزة مدايق عليها كل شويه بترجع وبيغمي عليها
في يوم استيقظت سلمي قبل حمزة
وكانت بتتأمل وجه ثم وضعت كفها الصغير علي ذقنه حتي فتح حمزة اعيونه ومسك اديها
سلمي بخضه واحراج :انت صاحي
حمزة ابتسم : هههه اه
حمزة اتعدل: سلوكه عايز اقولك علي حاجه
سلمي بابتسامة: قول
حمزة مسك اديها وبص في عينيها
حمزة: انا انا بحبك
سلمي ابتسمت اوي واتكسفت ووشها احمر
سلمي: ا انت بتكلم بجد
حمزة: اه يا سلمي وأكمل بحزن وانتي يا سلمي
سلمي بضيق : انا بصراحه كدا يا حمزة انا مبحبكش ولا عمري حسيت معاك بأي مشاعر
يتبع..
تفااعل
رواية صعيدي احتل قلبي البارت العاشر
بقلم 🖊️ حبيبة محمود
سلمي بضيق : انا بصراحة كدا يا حمزة
مبحبكش ولا عمري حسيت معاك بأي مشاعر
حمزة بصلها بحزن شديد : تمام انا اسف وكان خارج برا الاوضه
سلمي : استني
حمزة بصلها: عايزة ايه
سلمي بكسوف وباصه في الارض : علفكرا بقا أنت مسمعتش باقي الكلام انا انا مش بحبك انا بعشقك ومش عمري حسيت بأي مشاعر انا حسيت بكل المشاعر معاك انت
حمزة واقف مصدوم وفرحان في نفس الوقت صمتت سلمي لثواني ثم اعدات تتكلم
سلمي بنظره في عيونه مليانه حب وقالت بصوتها الرقيق : ايوه يا حمزة معاك انت وبس وقفت جمبي وكنت سندي ذي ما قلت بجد انا حبيتك اوي
حمزة وكان بيكلم بحري : وانا بعشقك يا عيون وقلب حمزة
وشالها ولف بيها وكان بيتحرك خطوات هو وشايلها حتي وصلو عند الباب
حمزة: بحبك
سلمي : بعشقك
ثم وضع قبله علي جبينها آلوردايان
حتي قطعهم دق الباب
حمزة: دا مين الغبي دا
سلمي ضحكت
حمزة فتح الباب
صفاء: الوكل جاهز يا عمدة
حمزة: تمام روحي انتي واحن جايين وراكي
صفاء: امرك ونزلت
حمزة : يلا يا سلمتي صفاء بتقول الاكل جهز
سلمي: حاضر يا حبيبي
حمزة: ايه
سلمي : ايه الي ايه
حمزة: انتي قلتي ايه
سلمي : ها حاضر
حمزة: لا الي بعدها
سلمي بكسوف: حبيبي
حمزة: يخربيت حلاوتك قمر
سلمي : هههههه طب يلا ننزل
حمزة: يلا
ونزلو وهما ماسكين ايد بعض وبيهزرو وبيان عليهم الفرحه
وكان يوجد ما يفرح لهم ومن يحقد عليهم
وقعدو علي السفرة
حسن : عاملين ايه ولاد
حمزة: ذي الفل يا عمي
حسن : مبسوطه يا سلمي
سلمي : اه يا بابا
حمزة: دا انا ناوي اعمل فرح كبير اوي لسلمي
سلمي ابتسمت وفرحت
وكانت تنظر لهم بغضب سمر
وأثناء الاكل سلمي أبعدت الاكل
سلمي : انا دايخه اوي هطلع فوق
حمزة : طب انا هقوم معاكي
سلمي : لا لا خليك انت كمل اك
ولم تكمل كلمتها ووقعت مغشي عليها
حمزة قام بخضه وراحلها وكلهم قاموي
حمزة: سلمي سلمي قومي سلمي
وحمالها وصعد بها الي غرفة نومهم
وحاول يفوقها
سمر: ما تجبولها دكتور يا حمزة مدام ما كل شويه يغمي عليها كدا
حمزة: ايوه حد يتصل بدكتور
سمر : ا انا اعرف دكتوره كويسه هتصل عليها
حمزة: بسرعه
سمر ذهبت واتصلت بلدكتورة وجائت
سمر : اتفضلي اتفضلي يا دكتوره
الدكتوره بدأت تكشف عليها حتي انتهت
حمزة: طمنينا يا دكتورة مالها
الدكتوره : الف مبروك المدام حامل
حمزة بصدمة : حامل
يتبعع تفااع
يتبع انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
مجمع الروايات الكامله والحصريه اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق