القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صعيدي احتل قلبي البارت الاول والثاني والثالث والرابع والخامس 1_2_3_4_5بقلم حبيبة محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية صعيدي احتل قلبي البارت الاول والثاني والثالث والرابع والخامس 1_2_3_4_5بقلم حبيبة محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية صعيدي احتل قلبي البارت الاول والثاني والثالث والرابع والخامس 1_2_3_4_5بقلم حبيبة محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 











رواية صعيدي احتل قلبي البارت الاول والثاني والثالث والرابع والخامس 1_2_3_4_5بقلم حبيبة محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية صعيدي احتل قلبي  البارت الاول

بقلم  🖊️حبيبة محمود

حسن والد سلمي: والله يا بابا أنا تعبت معاها مش عارف اعمل ايه

الجد سليمان: انت الي عصتني من الول يا حسن وروحت اتجوزت واحده من بنات البندر ومكنتش موافج عليها 

حسن: سامحني يا بوي بس مش عارف اعمل معايا ايه البت كل يوم ترجع صباحي ومقدرش عليها واذا كان علي مرتي ما انت عارف اني طلقتها

سليمان : طب اسمع الي هجولك عليه انت تجيبها وتجي وتجلها هنجعد كام يوم وبعد كدا .......

حسن: ايييه لا مش للدرجادي مستحيل توافق

سليمان: هو دا الي عندي 

حسن بضيق : حاضر يا بابا بس حمزة هيوافق

سليمان : سيب حمزة عليا 

حسن: تمام هقفل انا دلوقتي

سليمان : مع السلامة 

سليمان : صفاء يا صفاء

صفاء الشغاله : ايوه يا سليمان بيه 

سليمان: روحي جولي لحمزة ومحمد يجولي المكتب حالاً

صفاء: امرك دجيجه واحدة

صفاء راحت مكتب حمزة وكان قاعد هو محمد

صفاء بتخبط 

حمزة: أدخل 

صفاء: سليمان بيه طلب حضراتكم في المكتب دلوقتيخ

حمزة : تمام جايين روحي انتي 

صفاء : عن اذنك وخرجت 

محمد: جدك عايزنا في ايه يا حمزة 

حمزة : علمي علمك يا بوي 

محمد وهو بيقوم : هم بينا نشوفه

حمزة قام معاه وراحوا مكتب سليمان خبطو ودخلو 

حمزة : خير يا جدي صفاء جالت انك عايزنا

سليمان: طب اجعدو الاول

محمد: ادينا جعدنا خير يا بوي

سليمان بجدية : حسن اخوك نازل قنا يا محمد

محمد: بفرحة ياااا يا بوي ليا زمن مشفتوش 

اكمل سليمان :  ومعاه بته يا حمزة 

حمزة: ايوه يا جدي اعمل ايه

سليمان : البت دي هو هيجيبها ويجي علي اساس هيجعدوا كام يوم عندينا والبت دي مش جادر عليها ومبترجعش الا الصبحيه وعايشه حياتها علي الاخر 

حمزة : وانا ايه المطلوب مني 

سليمان: تتجوزها 

حمزة قام بغضب يتبعع....

رايكو + تفاعل 🥺



رواية صعيدي احتل قلبي البارت الثاني

بقلم 🖊️ حبيبة محمود العارف 

سليمان: تتجوزها 

حمزة قام بغضب: ايييه انا اتجوز دييي

محمد: أكلم عدل علي بت عمك يا حمزة 

حمزة: يا بوي جدي عايز يغصبني علي واحدة اخر مره شفتها من سنين واديك سمعت جدي وهو بيكلم عنيها يعني واحده جليله الحياة

سليمان بغضب : حمزززززة عالله حد يعرف بلموضوع دا غيرنا 

حمزة وهو يجلس : ماشي بس انا مش عايز اتجوزهاا انا عمدة البلد اتغصب علي جوازه

سليمان: مش غصب بس انا عارفك انت الي هتقدر عليها لحد ما تتأدب وطلقها 

حمزة :ماشي يا جدي 

واتجه إلى الخارج 

في اسكندرية 

سلمي قاعدة مع صاحبها في الد.سك.و 

ناني وهي تشرب السيجار : عمللكو بارتي عندي بكرة جامد هنسهر للصبح 

احمد صديقهم وهو بيش.رب.كاس الخم.رة: ودا بمناسبة ايه يا ناني

سلمي وهي الآخري تشرب سيجار : عيد ميلادك صح 

ناني وهي تقوم بتحريك رأسها بنعم : اه يا سوسو 

احمد : اشطا السهره للصبح مش انتي جايه سلمي 

سلمي: شوور قطع كلامها رنه جوالها 

سلمي : سوري يا جماعة بابي بيرن 

حسن: الو يا سلمي 

سلمي: الو يا بابي ومكنتش سمعاه من الدوشه 

حسن: الو الو واغلق الخط عشان سلمي مكنتش سماه 

فضل مستنيها ترجع لحد الساعه 4 الفجر مكنتش جات  بعدها بنص ساعه سمع صوت عربيتها بيبص من البلكونه لقها جات وكان معاها شاب مسندها لانها كانت شاربة نزل بسرعة لقاها نزلت والشاب سندها 

حسن بغضب وهو يمسكها:  مين دا يا هانم

سلمي : دا احمد 

حسن اتعصب : مين احمد دا يعني أنا عرفت كدا 

احمد :انا صحابها يا اونكل

حسن : وازاي تجيبها بعد نص الليل كدا 

احمد : عادي يا اونكل اصلي سوسو 😂تقلت في الشرب 

حسن : سوسو 😳هي حصلت امشي يلا من هنا ومتجيش هنا تاني 

سلمي وهي دايخه : خلاص يا بابي بقا سوري يا احمد 

احمد : لا ولا يهمك واتحرك للخارج 

حسن اخد سلمي وطلعها فوق ازاي يا محترمه : تخلي واحد يوصلك بعد نص الليل وايه القرف الي شاربه 

سلمي : يووو يا بابا هو كل يوم كدا أنا تعبانه وعايزه انام 

حسن : طب اعملي حسابك اني بكره نازلين قنا لاهلي بقالنا كتير مزرنهمش 

يتبع...

زعلت بجد مفيش تفاعل ليه 😭😭 وحشه مكملهاش ؟؟؟

صلو علي النبي




.:

رواية صعيدي احتل قلبي البارت الثالث 

كبيير اهو

بقلم 🖊️ حبيبة محمود العارف

حسن :طب اعملي حسابك اني بكره نازلين قنا لاهلي بقالنا كتير مزرنهمش

سلمي وهي دايخه: قنا ايه تصبح على خير يا بابا والتفتت الي غرفتها وهي مختله التوازن حتي استلقت علي فراشها بينما حسن كان يضرب كف علي كف

حسن :ربنا يهديكي يا بنتي

والتفت هو الآخر الي فرشه واغمضت اعيونه 

في الصباح

استيقظ حسن ووضع يده على وجه بارهاق وقام واتجه الي غرفه ابته

ثم دق الباب ولم ترد قام بلدق عده مرات ولكن لم ترد فقام بفتح الباب وكانت غارقه في نومها نعم كالعادة 

حسن جلس على السرير وهو يأيقظها 

حسن: سلمي سلمي يا سلمي 

سلمي وهي تتقلب : مممم نعم يا بابي 

حسن : قومي يبنتي 

سلمي : ليه ايه الي يصحيني دلوقتي لسه بدري هي الساعه كام اصلا 

حسن : حيلك حيلك ايه كل الاسئله دي 

سلمي: امال ليه مصحيني بدري 

حسن : انتي نسيتي ورنا سفر 

سلمي : سفر سفر ايه

حسن : ما أنا قلتلك امبارح اني هنسافر قنا بقالي كتيرو مرحتش لأهلي

سلمي بستغراب : ايوه انت هتروح انا مالي

حسن : ما انتي جايه معايا 

سلمي : اجي معاك فين يا بابا لا طبعا أنا اروح ليه

حسن : امال تقعدي لوحدك

سلمي :هقعد عند ناني صحبتي 

حسن ببعض الغضب  : لا هتيجي معايا 

سلمي : يووو يا بابي قلتلك هقعد عند ناني مش رايحه في حته 

حسن : لا ولو مجتيش معايا هاخد منك الفيزا والعربيه ومفيش خروج من البيت

سلمي  بغضب : اففف يا بابا خلاص

حسن ابتسم ابتسامه مخفيه ثم رجع لطبيعتة : خلاص ايه 

سلمي وهي تنظر في الجهة الأخري: هاجي معاك 

حسن وهو يقوم: تمام قومي جهزي شنطتك عشان هنوصل علي بليل

وخرج من الغرفه 

في قنا 

الجد سليمان كان قاعد هو ومحمد 

محمد: امال حسن هينزل ميته يا بوي اتوحشته قوي قوي

سليمان والله ما عارف يا ولدي استني اما اتصل عليه

سليمان : اتصل علي حسن 

حسن : الو يا بابا عامل ايه

سليمان : بخير يا ولدي انت عامل وبتك اخبارها ايه معاك

تنهد حسن بضيق 

حسن : والله يا بابا ذي ما هي ومكنتش عايزه تيجي معايا لولا أني ضغط عليها 

سليمان : ربنا يهديها يا ولدي متجلجش عليها انتو هتيجو ميته 

حسن : بليل انشاللة صحيح حمزة وافق 

معلش منزلتش البارت كامل ذي ما انتو عارفين الكتابة محددة تفاعل بقا عشان انزل باقي البارت واهو كبير فعلا هتشوفو لما انزل الباقي عشان محدش يقلي البارت قصير انا لسه منزلتش البارت دا مش كامل



رواية صعيدي احتل قلبي باقي البارت الثالث 

بقلم 🖊️ حبيبة محمود العارف

حسن : بليل انشاللة صحيح حمزة وافق 

سليمان : اه بس مكنش موافج في الاول عشان هو بيحب بت خالته هي عايشين حدانا في الدار وبعد ما تتأدب يطلقها لو عايزين 

حسن : تمام هروح اجهز انا بقا

سليمان : مع السلامة

حسن : سلام وأغلق الخط 

وجهز شنطة وسلمي كمان جهزت وجهزة الشنط ونزلو وحركو السيارة واتجهوا الي قنا 

عند حمزة 

حمزة: يا صالح يا صالح 

صالح واحد من رجاله حمزة: ايوه يا عمدة 

حمزة : روح خلص الورق دا 

صالح: أوامرك يا عمدة

ثم رنه جواله وكان المتصل سليمان

سليمان: الو يا حمزة

حمزة :ايوة يا جدي في حاجه

سليمان: انت فين 

حمزة : في الشغل خلصت وجاي

سليمان : طب كويس عشان عمك جاي بليل 

حمزة ببعض الضيق: تمام

ومحمد قال لمراته خلود   تجهز الاكل هي و الشغاله و خالت حمزة امل وسمر بنت امل وبنت خالت حمزة وحببيتو يجهزو الاكل 

وبدائو يجهزو الاكل

وبعدها بفترة وصلو حسن وسلمي


يا جماعه اديني بقول باقي البارت الثالث دا مش بارت كامل دا تكمله البارت التالت عشان محدش يقلي في الكومنتات البارت قصير 

وياريت تفاعل عشان تعبت


رواية صعيدي احتل قلبي البارت الرابع

بقلم 🖊️ حبيبة محمود العارف

بعدها بفترة وصلو حسن وسلمي

اول ما وصلو نزلت سلمي الاول و اتمشت كام خطوه قدام البيت بينما حسن كان يركن العربيه وسلمي كانت سرحانه حتي اتصدمت في حمزة 

حمزة بصالها بستغراب لأنها كانت لابسه بلوزه كت وبنطلون كتنج بس سرح في عيونها الي شبه لون السما حتي افاق علي صوت سلمي 

سلمي : مش تحاسب 

حمزة : انتي مين يا حرمة 

سلمي : انا حمارة يا حمار انت يا متخلف يا دونكي  

حمزة عيونه احمرت 

حمزة: دا انتي كمان قليله الرباية 

سلمي : لا احترم نفسك انت كمان بتغلط اففف استيبوت 

حمزة  برق اوي ليها

حمزة بصوت كفحيح الافعي: انتي بتغلطي في عمدة البلد يا مفعوصة انتي 

سلمي وهي تصتنع القوة : عمدة هههههه ودا منظر عمدة

حسن جه 

حسن : روحتي فين يا سلمي

سلمي : كنت بتمشي يا بابي لحد ما ظهرلي الكائن دا وكانت بتشاور بصبعها عليه وهي تنظر له من الاعلي للاسفل 

التفت حسن للخلف 

حسن بصدمة : حمزة 

حمزة : عمي ؟؟

حسن ابتسم بحب

حسن : كبرت يا حمزة وحضنه 

حمزة  بادله الحضن

حمزة وهو يخبط علي كتفه : ليك وحشه يا عمي

وسابو بعض

سلمي بستغراب : ايه دا يا بابي دا بيقولك يا عمي

حسن ببتسامه : ايوه يا سلمي دا يبقا ابن اخويا محمد وابن عمك سلمي عليه 

سلمي وهي ترفع حاجبها : نعم دا ابن عمي انا 

حمزة: مال بتك يا عمي مزودها قوي

حسن : عيب كدا يا سلمي 

سلمي: ما دي الحقيقه دا واضح متخلف واعمي خبط فيا 

حسن : لاااا دا انتي زودتيها قوي تعااالي 

وشدها ودخل بيها البيت وحباسها في اوضه 

سلمي : افتح يا مجنون انت متخلف 

حمزه قفل الباب عليا وحط المفتاح في جيبه ومشي 

حسن دخل وراه 

سليمان ومحمد شافوه 

سليمان : ولدي 

حسن: اتوحشتك اوي يا بوي و

حضنه بقوي لمده دقيقه

بعدها حضن محمد

محمد: اتوحشتك جوي يا خوي 

حسن: انت اكتر يا غالي وطلعو من حضن بعض 

خلود : منور يا استاذ حسن 

حسن : بنورك يا ام حمزة 

ثم تركتهم

حمزة جه من وراهم 

حمزة : منور يا عمي 

حسن : بنوركم يا ولدي 

سليمان : امال فين بتك 

حسن بص لحمزة

حسن : فين سلمي يا حمزة 

حمزة : بادبها 

حسن بخوف : عملتلها ايه 

حمزة : حابسها في الاوضه 

سليمان : ميصحش كدا يا ولدي دي مهما كان ضيفة 

حمزة : جديي لو سمحتو انتو عايزينها تتربي محدش يدخل 

واتجه للخارج 

يتبععع تفااعل 😔

رواية صعيدي احتل قلبي البارت الخامس

بقلم 🖊️ حبيبة محمود العارف

سليمان: ميصحش كدا يا ولدي دي مهما كان ضيفة

حمزة: جديي لو سمحتو انتو عايزينها تتربي محدش يدخل 

واتجه للخارج

سليمان: متزعلش يا ولدي هو بس بيعمل كدا عشان تلزم حدودها معاه 

محمد وهو يرتب علي كتف  حسن

محمد: شويه وهيخرجها يا خوي جوم انت بس غير خلجاتك وارتاح منا ما يعملو الوكل  

حسن : تمام بس ممكن تتصل بيه يخرجها عشان تغير هي كمان 

محمد: حاضر يلا عشان اعرفك اوضتك 

وقامو وشاورلو علي الأوضه 

وكان بياخد شاور 

عند امل خالت حمزة وسمر بنتها

أمل : سمعتي يا سمر بلبت الي جايه جديد 

سمر : بت مين يما

امل: بت حسن

سمر : ايه هو جه من اسكندريه

امل : ايوه يا ختي جه وسمعتهم وهما بيقلو عايزين يجوزها لحمزة 

سمر : نعمممم حمزة دا ليا انا وبس 

بت بحري تيجي تاخدة مني والله عال 

أمل : أهدي بس وهنشوف حل 

عند محمد طلع في الجنينة ذهب إلي حمزة

محمد: ينفع يا ولدي الي عملته مع بت عمك 

حمزة: ما هي الي قليلة الادب يا بوي 

محمد: معليش بس روح طلعها عشان تغير خلجتها تلاقيها جايه تعبانه

تنهد حمزة : حاضر يا بوي 

رتب علي كتفه محمد وذهب حمزة للغرفه التي بها سلمي 

ثم دق الباب ولم احد يرد دق مره اخرى

ثم فتح الباب 

وكانت سلمي واقعه مغشي عليها

حمزة اول ما شافها اتخض وجري عليها 

حمزة: انتي يا 

كان بيتذكر اسمها 

حمزة: يا يا سلمي انتي يا بت 

وكان يخبط علي وجهها الناعم بكف يده

حمزة شالها وطلع بيها الاوضه 

ووضعها على السرير 

حمزة: صفاء يا صفاااء 

صفاء جات جري : نعم يا عمدة 

حمزة : اطلبي دكتور بسرعه 

صفاء: حاضر حاضر

وبلغت كل الي في البيت

كلهم اتجمعو في الأوضه 

حسن : بنتي بنتي حاصلها ايه يا حمزة 

حمزة: متقلقش يا عمي الدكتور جه اهو وهيطمنا دلوقتي عليها 

حسن : يارب يارب 

صفاء: الدكتور جه يا عمدة 

حمزة : اتفضل يا دكتور اطلعو يا جماعه برا وانا هفضل معاها 

كلهم خرجو 

أمل بتكلم سمر

أمل : البت ذي الجمر 

سمر : لا دي عفشة  انا احلي منيها ووالله لا اوريها

أمل : يبت اسكتي لا حد يسمعنا 

في الغرفة

معلش منزلتش البارت كامل لاني الكتابة محددة تفاعل عشان انزل باقي البارت


رواية صعيدي احتل قلبي باقي  البارت الخامس

بقلم 🖊️ حبيبة محمود العارف

في الغرفة

حمزة: خير يا دكتور 

دكتور: هي تقريبا جالها خنقه من المكان فا داخت واغمي عليها هي خلاص قربت تفوق 

حسن : يعني هي كويسة يا دكتور 

دكتور : اه كويسه 

حمزة: تمام اتفضل

كلهم دخلو اطمنو عليها 

وسلمي فاقت 

سلمي : اه أنا فين 

سليمان : حمدالله على سلامتك يا بتي 

سلمي : مين حضرتك 

سليمان : أنا جدك يا سلمي 

سلمي ابتسمت 

ومين حضرتك وكانت بتكلم عن محمد 

محمد: انا عمك ابو حمزة

سلمي اول ما سمعت اسم حمزة اتعصبت

وبصتله بقرف خافت تكلم لا يحبسها تاني 

حمزة: متبصي زين 

سلمي : ابص ذي ما انا عايزة 

حمزة كان لسه هيكلم 

سليمان: طيب يلا سبوها عشان تغير وما ما يعملو الأكل

كلهم خرجو 

سلمي خدت شاور وغيرت 

ولبست سلوبت بيتي قصيره نص كم لحد الركبه ولمت شعرها ديل حصان 

صفاء راحت خبطت عليها 

سلمي : ادخل 

صفاء: الاكل جاهز ست خلود بتقولك انزلي 

سلمي : تمام

سلمي نزلت وقعدت معاهم علي السفرة 

وحمزة اول ما شاف لبسها اتعصب جدا

ووو

يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 








 

تعليقات

التنقل السريع