القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الكيف البارت 1_2_3_4_5بقلم كيان كاتبة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

التنقل السريع



    رواية الكيف البارت 1_2_3_4_5بقلم كيان كاتبة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


    رواية الكيف الفصل 1_2_3_4_5بقلم كيان كاتبة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






    رواية الكيف البارت 1_2_3_4_5بقلم كيان كاتبة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

    الفصل الاول

    (الكيف)


    الاب: هتدخـ.ـل علي اتنين

    ياسين ببرود: عادي هو انا اول واحد يتـ.ـجوز اتنين

    الأب: ومرات اخوك

    ياسين ولع سيجاره وببرود

    : هعملك الي انت عايزه وهتجوزها... نفس الدخان 

    : بكره الفرح 

    تاني يوم... بعد الفرح

    دخل الجناح بتاعه.. في كل دراع عروسها لابسه فستانها لابيض... بص لمراته التانيه وهي فهمت دخلت جناحه 

    فضلت مرات اخوه وكان وشها مستخبي تحت نقابها... قلع الجاكت والكرفتها وفتح اول زرارين من القميص لابيض

    ياسين: غيري هدومك وعمليلي شاي وهتهولي فـ التراس عند ابوي.... هزت راسها وهو مشي

    ..... 

    كان واقف معاه باباه

    :الشاي يا عمي

    ياسين بذهول: مين دي يابوي

    لاب ضحك: ليه

    ياسين: هتجوزها ولله اكتب عليها دلوقتي 

    لاب: مراتك

    ياسين بعدم وعي: مراتي مين 

    لاب: مليكه مرات اخوك محمود لله يرحمه 

    ياسين بضيق: وازي طالعه من غير نقابك يا هانم 

    مليكه بتوتر: ا.. ان ولله.. ك..كنت

    ياسين بحده: تعالي وراي

    ............ 

    كان قاعد علي الكرسي وسجاره في ايده بينفث دخانه بكل هدوء قربت منه  بتوتر وخوف... شهقت بخفه لما سحبها وجات علي صدره العا*ري

     همس جنب ودنها وهو بيشيل الحجاب

    : خايفه من اي يا عروسه دا النهارده ليـ*لتنا.. يتبع



    الفصل الثاني 

    الكيف 


    ياسين: دا النهارده لي*ليتنا يا عرو*سه 

    مليكه بتحاول تبعد بتوتر

    : ياسين بيه لو سمحت ابعد.. م.. مش.. هـ.. هينفع ا.. انا مرات اخوك

    ياسين ضحك بسخريه و اتكلم بعد ما هديت نوبة الضحك

    : مرات اخويا !!! حد قالك ان النهارده دخلت*نا يا مرات اخويا

    مليكه بدموع: كان غصبي عني.. بس انت هتفضل اخو جوزي الكبير وياسين بيه 

    ياسين زقها بقرف : غور*ي من وشي...

     ياسين لبس هدومه ونزل واخد العربيه وطلع علي الشركه....

     قاعد علي االكرسي ومرجع راسه لورا ومغمض عينيه 

    : حسن بيه اصر عليا اتجوز مرات اخويا

    كان قاعد قدامه صحبه بجسمه العريض وشكله الصارم اتكلم بصوته الخشن

    فهد: وانت روحت اتجوزتها هي و واحده تاني

    ياسين عدل من نفسه

    : كنت عايز اضايق بابا علشان يرجع عن اللي في دماغه 

    فهد: طاب طلقها 

    ياسين همس: اطلقها اي بس دي تتحط علي الحيطه يتبص فيها كفايه

    حمحم وكمل : عملت اي في اخر صفقه

    .... 

    عند مليكه كانت قاعده علي السرير بتعيط وبتكلم صحبتها في التلفون 

    : طب اهدي يا حبيبتي مش كدا 

    مليكه بدموع: منها لله ماما هي السبب حرام عليها ليه ترميني ليهم كدا.. قالت هتجوز محمود وابعد عن القرف اللي فيه. ب... بس فاجأة لاقيت نفسي المفروض مع ي.. ياسين.. لا لا مستحل انا بخاف منه اصلا 

    : متخافيش ان شالله خير 

    برا ياسين كان لسه داخل بيصفر وبيلعب بالمفاتيح في ايديه قابلته مراته التانيه بدلع ولبس مكشوف 

    مرفت بدلع: كتت فين

    ياسين بقرف: ادخلي جوه ولبسك دا ماشوفكيش  بيه برا تاني فاهمه... ومشي

    ميرفت بشر: ماشي... ماشي يا مليكه الكل**

    ياسين فتح الباب ودخل مليكة شهقت وفصلت الفون 

    ياسين بدأ يقلع هدومه

    : كنتي بتكلمي مين

    مليكه ومنزله راسها لتحت

    : ص.  صحبتي 

    ياسين بصلها بطرف عينه

    : متتكررش تاني فاهمه

    مليكه هزت راسها

    ياسمين: اي مش هتنامي

    مليكه: ل.. لا انا مرتاحه كدا

    ياسين مسح وشه بغضب

    : اتخمدي ومتخلنيش اتغابي عليكي

    مليكه سحبت الغطا ونامت بخوف 

    ياسين خلص تغيير هدومه وقعد علي الكنبة وفتح ازازة الفوديكا بهدوء وبدا يصب في الكاس و يشرب وهو متابع كل تفصيله في وشها وكل حركه منها فضل فتره علي كدا لحد ما سكر... 

    مليكه همهمت بنوم لما حست بتقل علي جسمها وووو...يتبع



    الفصل الثالث:

    مليكه فتحت عنيها وكان ياسين فو*قيها 

    مليكه: يـ...ياسين 

    ياسين مشغول بتقبيلـ.ـها: امممم

    مليكه: ياسين أنت سكران أبعد

    ياسين: بس واعي وهت*بسط متخفيش 

    مليكه بدموع: ياسين أبع*د لو سمحت أنا خايفه منك

    ياسين بعد ومسك شعر"ها بغضب

    : انتي هتتغري علي أي يار"وح أمك ألف وحده تتمناني أبص عليها بصه بس... ولا لتكوني مفكره هموت عليكي... وزقها بقرف.. قعد علي الكنبه وهو حاسس براسه هتنفجر

    : أنزلي أعمليلي قهوه 

    مليكه نزلت علي تحت وهي بتعيط

    ... واقفه بتعمل القهوه وصوت شهقاتها شغال.. دخلت وحده كبير باين عليها التكبر والشـ.ـر.... 

    سميه: أي يا عروسه معرفتيش تكيف*يه فقال أتكيف بقهوه ولا أي 

    مليكه بد*موع: حرااام عليكي عايزه مني أي.. كملت بدموع... جوزتيني أخوه الصغير ولما مات نقلتي علي  الكبير ليه ترميني الرميه دي دا أتجوز وحدها تانيها علشان تحسوا علي دمكم وأنا اللي ارفض

    سميه: ترفضي أي يا غبية كل العز اللي انتي فيه دا بسببي انتي مفكره أبوكي كان هيقدر يكفينا بالكام مليم اللي بياخدهم كويس انه مات وراح في داهيه وقدرت اتجوز جوز اختي 

    مليكه بصدمه ود*موع: خلاص يا ماما خلاص مش عايزه اسمع منك حاجه تاني... وخدت القهوه وطلعت.. 

    ...... 

    فهد رجع راسه علي الكرسي بتعب

    : في ملفات تاني 

    شروق السكرتيره: لا يا فندم خلصنا... وقبل ميرد دخل شخص من الباب وبص بصه مش تمام لشروق اللي كانت مشغوله في الورق اللي قدامها

    : فهد بيه الشحنه وقفت في المينا بسبب عطل 

    فهد: روح انت وانا هتصرف.. واه استناني برا.. شروق مكنتش مركزه معاهم فهد قام وقبل ميفتح الباب 

    : شروق

    شروق رفعت راسها من علي الورق

    : نعم

    فهد: الجيبه اللي انتي لابساها ضيقه بلاش تيجي بيها تاني.. والسواق مستنيكي تحت علشان الوقت أتاخر

    شروق بصتله بصدمه وكسوف

    : ح.. حاضر

    .... 

    مليكه طلعت وهي بتعيط ياسين قاعد علي الكنبه وقف وخد منها القهوه و حطها علي الترابيزه وشد مليكه من وسطها ورفع النقاب 

    وكانت الدموع ماليه عنيها الخضره ودا خله ملامحها احله وارق.. ياسين ميل با*سها 

    : مالك

    مليكه بدموع: مـ....ـفيش

    ياسين بهدوء: مليكه 

    مليكه رجعت عيطت: مـ...ـا ما

    ياسين ميل با*سها:خلاص اهدي وانا هتكلمك معاها...  مليكه كنت بتمسح دموعه ومش مركزه مع ياسين 

    : ما.. ماشي

    ياسين اتنهد وبا*سها تاني ووو... يتبع



    الفصل الرابع


    ياسين: انا عارفها ست بنت ستين**** ونهايتها علي ايدي

    مليكه مسحت دمو*عها : انت مش هتإذيها صح دي امي

    ياسين اتنهد وباس جبينها

    : روحي نامي دلوقتي وبلاش تحتكي بيها كتير

    مليكه غيرت هدومها وياسين طلع بالقهوه في البلكونة وعمل كام اتصال

     مليكه نايمه علي السرير مغطيه جسمها كله حتي وشها وصوت شهقاتها شغال 

    ياسين نام علي الكنبه وهو بيفكر 


    .. تاني يوم ..

    ياسين بيسرح  شعره الكثيف قدام المرايه

    مليكه فتحت عيونها بنوم

    مليكه بنوم: صباح الخير 

    ياسين بنشاط: صباح النور 

    مليكه كانت مكسوفه تقوم قد*ام ياسين وبتلف عليها المفر*ش اكتر.. ياسين ضحك

    : وعلي كدا بقا كنتي بتتكسفي من محمود كمان 

    مليكه عضت علي شفا*يفها بخجل 

    : الله يرحمه.. كان فاهم اني مجبوره وسايبني علي راحتي وبيسيب الاوضه كلها ليا 

    ياسين بضيق : اه انا نازل الشغل بلاش تنزلي هبعتلك الخدامه بـ الفطار

    مليكه هزت راسها بحز*ن وهو نزل

    ...... 

    سميه: بقولك مكوش علي كل شركات ابوه ومش عارفه اتصرف اخري بخليه يخسر كام صفقه

    شريف: يعنى اي يا سميه لازم نتصرف مش قادرين علي حت العيل دا

    سميه: طول ما هو والزفت اللي اسمه فهد مع بعض محدش هيقدر عليهم

    شريف: هتعملي اي يعنى 

    سميه بخبث: نفرقهم 

    .... 

    فهد قاعد علي المكتب وشروق قاعده قدامه كل تركيزها منصب علي الورق 

    فهد رجع لورا علي الكرسي وهو بيفك الكرفاته وفتح اول زرارين من القميص وبينفخ بضيق 

    : اووووف عامل التصيلح قالك هييجي امتا علشان المكيف 

    شروق من غير ماترفع وشها عن الورق

    : اخر النهار... فهد هز راسه وشروق كملت : فهد بيه في بنود في القعد دا مش موجوده في العقود اللي بعتتها الشركه التانيه

    فهد: اه ما هما غيرو شويه حاجات وانا وافقت عليها 

    شروق: طب انهي بالظبط علشان اكتب العقد الجديد

    فهد قام من مكانه ولف وقف جنب شروق حط ايده علي الكرسي بتاعها ونزل بوشه شويه وهو بيشرحلها 

    شروق رفعت وشها بتوتر من قربه و ملامحه الرجوليه عينيه الحاده ودقنه الخفيف هدومه اللي كلها اسود و شيك وجامده اوي عليه شروق فاقت من سرحانها علي صوت فهد

    : شروق ركزي هنا.. قالها كدا ونظره لسه مثبت علي الورق قدامه... شروق وشها احمر من الكسوف انقذها من الموقف دخول ياسين.. فهد رفع وشه وبعد

    : ياسين تعالي.. روحي يا شروق اعمليلنا اتنين قهوه شروق طلعت جري علي بره وياسين بص علي اثرها وابتسم... قعد قدام فهد

    فهد: بلغت علي  الشحنه و وقفت في المينا بس انا بعت لواحد صحبي هناك ومشاها

    ياسين: نهايتها علي ايدي 

    فهد: المشكه ان ابوك نايم علي ودانه

    ياسين: انا معرفش اي دا زي متكون عملالو سحر

    فهد بتركيز: ومراتك

    ياسين اتنهد: انا مستحيل اتخلي عنها واسيبها لامها بنت الوس** دي هي ملهاش ذنب

    فهد هز راسه.. دخلت شروق بالقهوه وحطتها قدام ياسين وراحت تحط قدام فهد اللي اول مارفع عيونه ليها هي اتوترت والقهوه وقعت منها 

    شروق بتوتر وخوف ولهفه

    : ا.. انا اسفه ولله مكنش قصدي ت.. تعاله انضفها في الحما*م وفي مرااهم هناك للحروق.. شروق محستش بنفسها وهي بتمسك ايده ومتجهه للح*مام 

    فهد مكانش عارف ياخد فرصته علشان يتكلم

    : ش.. شروق انا كويس 

    شروق بدموع: ازاي وجسمك كله احمر اكيد اتحرقت كانت سخنه والله ماقصدي انا اسفه 

    شروق مكانتش مركزه انها واقفه قدامه علي حوض الحما*م وهو قدامها بصد*ره العا*ري 

    فهد سرح فيها وفي قربها منو ولهفتها وووو....يتبع

    #ℳ𝒶𝓃𝒶𝓇



    الفصل الخامس


    فهد لسه هيقر*ب من شروق الباب اتفتح وكان ياسين بص بينهم هما الاتنين... 

    ياسين: انت كويس؟ 

    فهد بيلبس التيشرت

    : اه مجرد حر*ق بسيط

    فهد وياسين طلعو كملو كلامهم برا في الحمام شروق كانت مكسوفه تطلع بعد اللي حصل 

    شروق بهمس : غبيه غبيه

    شروق طلعت وهي بتحاول تتجنب النظر لـ فهد 

    فهد شغال علي ورق هو وياسين وكل شويه يرفع نظره علي شروق اللي بتتحرك في المكتب وبتجيب ورق من الرفوف

    ..... 

    زكي : هما دول اللي قدرتي تجبيهم

    مرات ياسين التانيه " شيماء" بقر"ف

    : ايوه يا خويا وانجز قبل ماحد يشوفك

    زكي: ما براحه علينا يابت ولا انتي هتتغري علشان عيشتي في قصر

    شيماء: هههههه دول اسبوعين وهيطلقني 

    زكي: اطلعي باي مصلحه في الاسبوعين دول يلا يا بت عايزين نتلم

    شماء: طب يلا ياخويا قبل ما ياسين بيه يجي

    زكي: صحيح عامل معاكي اي سي ز*فت دا

    شيماء اتنهدت: ولا حاجه يا خويا مشوفتةش غير يوم الفرح وبعد كدا مشوفتش وشه يا عند مراته التانيه يا برا

    زكي: احسن.. بس انا همو*ت واعرف متجوزك ليه

    شيماء: علشان يكيد ابوه يا خويا.. كان عايز يجوزة البت الحليوه وهو رافض

    زكي: اااه... اطير انا بقا

    شيماء لسه هتلف علشان تمشي لقيت سميه في وشها

    .... 

    ياسين رجع البيت بتعب حط المفاتيح علي التربيزه اللي جنب الباب ولسه هيقلع هدومه كانت مليكه طالعه من الحمام بالبر*نص وهي بتصر*خ وبتستخبي وراه 

    مليكه : صرصااااار اااه حوشه حوشه

    ياسين: اهدي اهدي متخافيش 

    مليكه ماسكه في ياسين اكتر

    : ابعده بالله انا بخاف منه اوي 

    ياسين مسك المقشه وقرب من الصرصار

    مليكه بتشجيع 

    : سندي سندي والله و شوال رجوله

    ياسين شال الصرصار ورماه من البلكونه 

    مليكه فرحه: ايووووه كدا 

    ياسين ضحك عليها وعلي شكلها انها طالعه كدا وشعرها المبلول و وشها الاحمر 

    مليكه بحرج: ا.. انا اول ما شوفت الصرصار جريت علي برا 

    ياسين بيكمل قل*ـع هدومه

    : لا عادي محصلش حاجه بس بلاش يعني تطلعي برا حددود الاوضه 

    مليكه هزت راسها ودخلت تلبس هدومها

    ....

    فهد بتعب قام وخد الجاكت بتاعه من علي الكرسي 

    : شروق يلا 

    شروق لمت حاجتها وحطتها في الشنطه مشيت ورا فهد وكانت الشركه كلها فاضيه مفيش غيرهم ركبو الاسانسير سوا وشروق ورا فهد و وعماله تقرب منه بخوف لدرجه لزقت فيه وفهد ابتسم لانه عارف ان شروق لسه بتخاف من الاسانسير... فهد بص لتحت شويه علي شروق اللي لازقه فيه وهمس

    : شروق متخافيش 

    شروق هزت راسها بخوف وهو سابها علي راحتها 

    نزلو وشروق لسه هتوقف عربيه 

    فهد بصلها وهو بيفتح العربيه

    : بتعملي اي

    شروق: هوقف تاكسي

    فهد بضيق: تعالي يشروق متعصبنيش 

    شروق: فـ...ـهد بـ..ـبيه م. 

    فهد: شررررروق اطلعي وخلصي 

    شروق قربت بتو*تر من الناحيه التانيه للعربيه وركبت جنبه وبدا يسوق... بعد وقت كان وصلو.. وشروق من غير ماتبص عليه فتحت الباب ونزلت مشيت خطوتين وفاجأة افتكرت حاجه ولسه هترجع خبطت في فهد الاي كان واقف وراها ... فهد وهو بيمسكها

    : علي مهلك

    شروق حطت ايديها علي صدره بتلقائيه... في لحظه دي كان جاي عليهم اخو شروق "زكي" وكان سكر*ان... جري مسك شروق من شعرها اللي عليه الحجاب

    زكي: كنتي فين يا بنت الكل** جيالي ا*خر اليل دا انا هكس**ـر عضمك

    شروق بوجع ودموع: اااه ااه سيب شعري  يا زكي علشان خاطري احنا في الشارع 

    زكي جرها من شعرها وداخل علي بيتهم اللي في حاره بسيطه

    : شارع اي انتي خليتي فيها شارع يا بت ال**

    ولسه  هيرفع ايده عليها وشروق حمت وشها... بس فهد كان مسك ايده 

    زكي: انت مين كمان يرو*ح امك

    فهد: انا هعرفك مين هو روح امه 

    فهد ضر*ب راس زكي بـ راسه بقوه لدرجه زكي وقع وطاب د*م 

    شروف بخو"ف: فهد بيه ابعد ونبي هيموت في ايدك

    فهد بغضب اعما : ابعدي عني انتي التانيه سيباه يعاملك زي الحيوانا*ت وساكته انتي مش هتقعدي هنا دقيقه تانيه

    زكي علي الارض : فاكره هتتحامي فيه هسففك التر*اب بعد ما يمشي

    فهد بصوت عالي : علي العـــــــــــربيه يا شروق

    شروق مشيت علي العربيه بخوف و وفهد شمر اقمام القميص 

    فهد:سمعني كنت بتقول اي كدا ووو 

    شروق قاعده في العربيه بخوف الباب اتفتح ودخل فهد بغضب وشروق اتخضت 

    شروق:ه..هو ا..احنا..ر. ريحين علي فين

    فهد بضيق:بيتي.... يتبع





    الفصل الاول

    (الكيف)


    الاب: هتدخـ.ـل علي اتنين

    ياسين ببرود: عادي هو انا اول واحد يتـ.ـجوز اتنين

    الأب: ومرات اخوك

    ياسين ولع سيجاره وببرود

    : هعملك الي انت عايزه وهتجوزها... نفس الدخان 

    : بكره الفرح 

    تاني يوم... بعد الفرح

    دخل الجناح بتاعه.. في كل دراع عروسها لابسه فستانها لابيض... بص لمراته التانيه وهي فهمت دخلت جناحه 

    فضلت مرات اخوه وكان وشها مستخبي تحت نقابها... قلع الجاكت والكرفتها وفتح اول زرارين من القميص لابيض

    ياسين: غيري هدومك وعمليلي شاي وهتهولي فـ التراس عند ابوي.... هزت راسها وهو مشي

    ..... 

    كان واقف معاه باباه

    :الشاي يا عمي

    ياسين بذهول: مين دي يابوي

    لاب ضحك: ليه

    ياسين: هتجوزها ولله اكتب عليها دلوقتي 

    لاب: مراتك

    ياسين بعدم وعي: مراتي مين 

    لاب: مليكه مرات اخوك محمود لله يرحمه 

    ياسين بضيق: وازي طالعه من غير نقابك يا هانم 

    مليكه بتوتر: ا.. ان ولله.. ك..كنت

    ياسين بحده: تعالي وراي

    ............ 

    كان قاعد علي الكرسي وسجاره في ايده بينفث دخانه بكل هدوء قربت منه  بتوتر وخوف... شهقت بخفه لما سحبها وجات علي صدره العا*ري

     همس جنب ودنها وهو بيشيل الحجاب

    : خايفه من اي يا عروسه دا النهارده ليـ*لتنا.. يتبع



    الفصل الثاني 

    الكيف 


    ياسين: دا النهارده لي*ليتنا يا عرو*سه 

    مليكه بتحاول تبعد بتوتر

    : ياسين بيه لو سمحت ابعد.. م.. مش.. هـ.. هينفع ا.. انا مرات اخوك

    ياسين ضحك بسخريه و اتكلم بعد ما هديت نوبة الضحك

    : مرات اخويا !!! حد قالك ان النهارده دخلت*نا يا مرات اخويا

    مليكه بدموع: كان غصبي عني.. بس انت هتفضل اخو جوزي الكبير وياسين بيه 

    ياسين زقها بقرف : غور*ي من وشي...

     ياسين لبس هدومه ونزل واخد العربيه وطلع علي الشركه....

     قاعد علي االكرسي ومرجع راسه لورا ومغمض عينيه 

    : حسن بيه اصر عليا اتجوز مرات اخويا

    كان قاعد قدامه صحبه بجسمه العريض وشكله الصارم اتكلم بصوته الخشن

    فهد: وانت روحت اتجوزتها هي و واحده تاني

    ياسين عدل من نفسه

    : كنت عايز اضايق بابا علشان يرجع عن اللي في دماغه 

    فهد: طاب طلقها 

    ياسين همس: اطلقها اي بس دي تتحط علي الحيطه يتبص فيها كفايه

    حمحم وكمل : عملت اي في اخر صفقه

    .... 

    عند مليكه كانت قاعده علي السرير بتعيط وبتكلم صحبتها في التلفون 

    : طب اهدي يا حبيبتي مش كدا 

    مليكه بدموع: منها لله ماما هي السبب حرام عليها ليه ترميني ليهم كدا.. قالت هتجوز محمود وابعد عن القرف اللي فيه. ب... بس فاجأة لاقيت نفسي المفروض مع ي.. ياسين.. لا لا مستحل انا بخاف منه اصلا 

    : متخافيش ان شالله خير 

    برا ياسين كان لسه داخل بيصفر وبيلعب بالمفاتيح في ايديه قابلته مراته التانيه بدلع ولبس مكشوف 

    مرفت بدلع: كتت فين

    ياسين بقرف: ادخلي جوه ولبسك دا ماشوفكيش  بيه برا تاني فاهمه... ومشي

    ميرفت بشر: ماشي... ماشي يا مليكه الكل**

    ياسين فتح الباب ودخل مليكة شهقت وفصلت الفون 

    ياسين بدأ يقلع هدومه

    : كنتي بتكلمي مين

    مليكه ومنزله راسها لتحت

    : ص.  صحبتي 

    ياسين بصلها بطرف عينه

    : متتكررش تاني فاهمه

    مليكه هزت راسها

    ياسمين: اي مش هتنامي

    مليكه: ل.. لا انا مرتاحه كدا

    ياسين مسح وشه بغضب

    : اتخمدي ومتخلنيش اتغابي عليكي

    مليكه سحبت الغطا ونامت بخوف 

    ياسين خلص تغيير هدومه وقعد علي الكنبة وفتح ازازة الفوديكا بهدوء وبدا يصب في الكاس و يشرب وهو متابع كل تفصيله في وشها وكل حركه منها فضل فتره علي كدا لحد ما سكر... 

    مليكه همهمت بنوم لما حست بتقل علي جسمها وووو...يتبع



    الفصل الثالث:

    مليكه فتحت عنيها وكان ياسين فو*قيها 

    مليكه: يـ...ياسين 

    ياسين مشغول بتقبيلـ.ـها: امممم

    مليكه: ياسين أنت سكران أبعد

    ياسين: بس واعي وهت*بسط متخفيش 

    مليكه بدموع: ياسين أبع*د لو سمحت أنا خايفه منك

    ياسين بعد ومسك شعر"ها بغضب

    : انتي هتتغري علي أي يار"وح أمك ألف وحده تتمناني أبص عليها بصه بس... ولا لتكوني مفكره هموت عليكي... وزقها بقرف.. قعد علي الكنبه وهو حاسس براسه هتنفجر

    : أنزلي أعمليلي قهوه 

    مليكه نزلت علي تحت وهي بتعيط

    ... واقفه بتعمل القهوه وصوت شهقاتها شغال.. دخلت وحده كبير باين عليها التكبر والشـ.ـر.... 

    سميه: أي يا عروسه معرفتيش تكيف*يه فقال أتكيف بقهوه ولا أي 

    مليكه بد*موع: حرااام عليكي عايزه مني أي.. كملت بدموع... جوزتيني أخوه الصغير ولما مات نقلتي علي  الكبير ليه ترميني الرميه دي دا أتجوز وحدها تانيها علشان تحسوا علي دمكم وأنا اللي ارفض

    سميه: ترفضي أي يا غبية كل العز اللي انتي فيه دا بسببي انتي مفكره أبوكي كان هيقدر يكفينا بالكام مليم اللي بياخدهم كويس انه مات وراح في داهيه وقدرت اتجوز جوز اختي 

    مليكه بصدمه ود*موع: خلاص يا ماما خلاص مش عايزه اسمع منك حاجه تاني... وخدت القهوه وطلعت.. 

    ...... 

    فهد رجع راسه علي الكرسي بتعب

    : في ملفات تاني 

    شروق السكرتيره: لا يا فندم خلصنا... وقبل ميرد دخل شخص من الباب وبص بصه مش تمام لشروق اللي كانت مشغوله في الورق اللي قدامها

    : فهد بيه الشحنه وقفت في المينا بسبب عطل 

    فهد: روح انت وانا هتصرف.. واه استناني برا.. شروق مكنتش مركزه معاهم فهد قام وقبل ميفتح الباب 

    : شروق

    شروق رفعت راسها من علي الورق

    : نعم

    فهد: الجيبه اللي انتي لابساها ضيقه بلاش تيجي بيها تاني.. والسواق مستنيكي تحت علشان الوقت أتاخر

    شروق بصتله بصدمه وكسوف

    : ح.. حاضر

    .... 

    مليكه طلعت وهي بتعيط ياسين قاعد علي الكنبه وقف وخد منها القهوه و حطها علي الترابيزه وشد مليكه من وسطها ورفع النقاب 

    وكانت الدموع ماليه عنيها الخضره ودا خله ملامحها احله وارق.. ياسين ميل با*سها 

    : مالك

    مليكه بدموع: مـ....ـفيش

    ياسين بهدوء: مليكه 

    مليكه رجعت عيطت: مـ...ـا ما

    ياسين ميل با*سها:خلاص اهدي وانا هتكلمك معاها...  مليكه كنت بتمسح دموعه ومش مركزه مع ياسين 

    : ما.. ماشي

    ياسين اتنهد وبا*سها تاني ووو... يتبع



    الفصل الرابع


    ياسين: انا عارفها ست بنت ستين**** ونهايتها علي ايدي

    مليكه مسحت دمو*عها : انت مش هتإذيها صح دي امي

    ياسين اتنهد وباس جبينها

    : روحي نامي دلوقتي وبلاش تحتكي بيها كتير

    مليكه غيرت هدومها وياسين طلع بالقهوه في البلكونة وعمل كام اتصال

     مليكه نايمه علي السرير مغطيه جسمها كله حتي وشها وصوت شهقاتها شغال 

    ياسين نام علي الكنبه وهو بيفكر 


    .. تاني يوم ..

    ياسين بيسرح  شعره الكثيف قدام المرايه

    مليكه فتحت عيونها بنوم

    مليكه بنوم: صباح الخير 

    ياسين بنشاط: صباح النور 

    مليكه كانت مكسوفه تقوم قد*ام ياسين وبتلف عليها المفر*ش اكتر.. ياسين ضحك

    : وعلي كدا بقا كنتي بتتكسفي من محمود كمان 

    مليكه عضت علي شفا*يفها بخجل 

    : الله يرحمه.. كان فاهم اني مجبوره وسايبني علي راحتي وبيسيب الاوضه كلها ليا 

    ياسين بضيق : اه انا نازل الشغل بلاش تنزلي هبعتلك الخدامه بـ الفطار

    مليكه هزت راسها بحز*ن وهو نزل

    ...... 

    سميه: بقولك مكوش علي كل شركات ابوه ومش عارفه اتصرف اخري بخليه يخسر كام صفقه

    شريف: يعنى اي يا سميه لازم نتصرف مش قادرين علي حت العيل دا

    سميه: طول ما هو والزفت اللي اسمه فهد مع بعض محدش هيقدر عليهم

    شريف: هتعملي اي يعنى 

    سميه بخبث: نفرقهم 

    .... 

    فهد قاعد علي المكتب وشروق قاعده قدامه كل تركيزها منصب علي الورق 

    فهد رجع لورا علي الكرسي وهو بيفك الكرفاته وفتح اول زرارين من القميص وبينفخ بضيق 

    : اووووف عامل التصيلح قالك هييجي امتا علشان المكيف 

    شروق من غير ماترفع وشها عن الورق

    : اخر النهار... فهد هز راسه وشروق كملت : فهد بيه في بنود في القعد دا مش موجوده في العقود اللي بعتتها الشركه التانيه

    فهد: اه ما هما غيرو شويه حاجات وانا وافقت عليها 

    شروق: طب انهي بالظبط علشان اكتب العقد الجديد

    فهد قام من مكانه ولف وقف جنب شروق حط ايده علي الكرسي بتاعها ونزل بوشه شويه وهو بيشرحلها 

    شروق رفعت وشها بتوتر من قربه و ملامحه الرجوليه عينيه الحاده ودقنه الخفيف هدومه اللي كلها اسود و شيك وجامده اوي عليه شروق فاقت من سرحانها علي صوت فهد

    : شروق ركزي هنا.. قالها كدا ونظره لسه مثبت علي الورق قدامه... شروق وشها احمر من الكسوف انقذها من الموقف دخول ياسين.. فهد رفع وشه وبعد

    : ياسين تعالي.. روحي يا شروق اعمليلنا اتنين قهوه شروق طلعت جري علي بره وياسين بص علي اثرها وابتسم... قعد قدام فهد

    فهد: بلغت علي  الشحنه و وقفت في المينا بس انا بعت لواحد صحبي هناك ومشاها

    ياسين: نهايتها علي ايدي 

    فهد: المشكه ان ابوك نايم علي ودانه

    ياسين: انا معرفش اي دا زي متكون عملالو سحر

    فهد بتركيز: ومراتك

    ياسين اتنهد: انا مستحيل اتخلي عنها واسيبها لامها بنت الوس** دي هي ملهاش ذنب

    فهد هز راسه.. دخلت شروق بالقهوه وحطتها قدام ياسين وراحت تحط قدام فهد اللي اول مارفع عيونه ليها هي اتوترت والقهوه وقعت منها 

    شروق بتوتر وخوف ولهفه

    : ا.. انا اسفه ولله مكنش قصدي ت.. تعاله انضفها في الحما*م وفي مرااهم هناك للحروق.. شروق محستش بنفسها وهي بتمسك ايده ومتجهه للح*مام 

    فهد مكانش عارف ياخد فرصته علشان يتكلم

    : ش.. شروق انا كويس 

    شروق بدموع: ازاي وجسمك كله احمر اكيد اتحرقت كانت سخنه والله ماقصدي انا اسفه 

    شروق مكانتش مركزه انها واقفه قدامه علي حوض الحما*م وهو قدامها بصد*ره العا*ري 

    فهد سرح فيها وفي قربها منو ولهفتها وووو....يتبع

    #ℳ𝒶𝓃𝒶𝓇



    الفصل الخامس


    فهد لسه هيقر*ب من شروق الباب اتفتح وكان ياسين بص بينهم هما الاتنين... 

    ياسين: انت كويس؟ 

    فهد بيلبس التيشرت

    : اه مجرد حر*ق بسيط

    فهد وياسين طلعو كملو كلامهم برا في الحمام شروق كانت مكسوفه تطلع بعد اللي حصل 

    شروق بهمس : غبيه غبيه

    شروق طلعت وهي بتحاول تتجنب النظر لـ فهد 

    فهد شغال علي ورق هو وياسين وكل شويه يرفع نظره علي شروق اللي بتتحرك في المكتب وبتجيب ورق من الرفوف

    ..... 

    زكي : هما دول اللي قدرتي تجبيهم

    مرات ياسين التانيه " شيماء" بقر"ف

    : ايوه يا خويا وانجز قبل ماحد يشوفك

    زكي: ما براحه علينا يابت ولا انتي هتتغري علشان عيشتي في قصر

    شيماء: هههههه دول اسبوعين وهيطلقني 

    زكي: اطلعي باي مصلحه في الاسبوعين دول يلا يا بت عايزين نتلم

    شماء: طب يلا ياخويا قبل ما ياسين بيه يجي

    زكي: صحيح عامل معاكي اي سي ز*فت دا

    شيماء اتنهدت: ولا حاجه يا خويا مشوفتةش غير يوم الفرح وبعد كدا مشوفتش وشه يا عند مراته التانيه يا برا

    زكي: احسن.. بس انا همو*ت واعرف متجوزك ليه

    شيماء: علشان يكيد ابوه يا خويا.. كان عايز يجوزة البت الحليوه وهو رافض

    زكي: اااه... اطير انا بقا

    شيماء لسه هتلف علشان تمشي لقيت سميه في وشها

    .... 

    ياسين رجع البيت بتعب حط المفاتيح علي التربيزه اللي جنب الباب ولسه هيقلع هدومه كانت مليكه طالعه من الحمام بالبر*نص وهي بتصر*خ وبتستخبي وراه 

    مليكه : صرصااااار اااه حوشه حوشه

    ياسين: اهدي اهدي متخافيش 

    مليكه ماسكه في ياسين اكتر

    : ابعده بالله انا بخاف منه اوي 

    ياسين مسك المقشه وقرب من الصرصار

    مليكه بتشجيع 

    : سندي سندي والله و شوال رجوله

    ياسين شال الصرصار ورماه من البلكونه 

    مليكه فرحه: ايووووه كدا 

    ياسين ضحك عليها وعلي شكلها انها طالعه كدا وشعرها المبلول و وشها الاحمر 

    مليكه بحرج: ا.. انا اول ما شوفت الصرصار جريت علي برا 

    ياسين بيكمل قل*ـع هدومه

    : لا عادي محصلش حاجه بس بلاش يعني تطلعي برا حددود الاوضه 

    مليكه هزت راسها ودخلت تلبس هدومها

    ....

    فهد بتعب قام وخد الجاكت بتاعه من علي الكرسي 

    : شروق يلا 

    شروق لمت حاجتها وحطتها في الشنطه مشيت ورا فهد وكانت الشركه كلها فاضيه مفيش غيرهم ركبو الاسانسير سوا وشروق ورا فهد و وعماله تقرب منه بخوف لدرجه لزقت فيه وفهد ابتسم لانه عارف ان شروق لسه بتخاف من الاسانسير... فهد بص لتحت شويه علي شروق اللي لازقه فيه وهمس

    : شروق متخافيش 

    شروق هزت راسها بخوف وهو سابها علي راحتها 

    نزلو وشروق لسه هتوقف عربيه 

    فهد بصلها وهو بيفتح العربيه

    : بتعملي اي

    شروق: هوقف تاكسي

    فهد بضيق: تعالي يشروق متعصبنيش 

    شروق: فـ...ـهد بـ..ـبيه م. 

    فهد: شررررروق اطلعي وخلصي 

    شروق قربت بتو*تر من الناحيه التانيه للعربيه وركبت جنبه وبدا يسوق... بعد وقت كان وصلو.. وشروق من غير ماتبص عليه فتحت الباب ونزلت مشيت خطوتين وفاجأة افتكرت حاجه ولسه هترجع خبطت في فهد الاي كان واقف وراها ... فهد وهو بيمسكها

    : علي مهلك

    شروق حطت ايديها علي صدره بتلقائيه... في لحظه دي كان جاي عليهم اخو شروق "زكي" وكان سكر*ان... جري مسك شروق من شعرها اللي عليه الحجاب

    زكي: كنتي فين يا بنت الكل** جيالي ا*خر اليل دا انا هكس**ـر عضمك

    شروق بوجع ودموع: اااه ااه سيب شعري  يا زكي علشان خاطري احنا في الشارع 

    زكي جرها من شعرها وداخل علي بيتهم اللي في حاره بسيطه

    : شارع اي انتي خليتي فيها شارع يا بت ال**

    ولسه  هيرفع ايده عليها وشروق حمت وشها... بس فهد كان مسك ايده 

    زكي: انت مين كمان يرو*ح امك

    فهد: انا هعرفك مين هو روح امه 

    فهد ضر*ب راس زكي بـ راسه بقوه لدرجه زكي وقع وطاب د*م 

    شروف بخو"ف: فهد بيه ابعد ونبي هيموت في ايدك

    فهد بغضب اعما : ابعدي عني انتي التانيه سيباه يعاملك زي الحيوانا*ت وساكته انتي مش هتقعدي هنا دقيقه تانيه

    زكي علي الارض : فاكره هتتحامي فيه هسففك التر*اب بعد ما يمشي

    فهد بصوت عالي : علي العـــــــــــربيه يا شروق

    شروق مشيت علي العربيه بخوف و وفهد شمر اقمام القميص 

    فهد:سمعني كنت بتقول اي كدا ووو 

    شروق قاعده في العربيه بخوف الباب اتفتح ودخل فهد بغضب وشروق اتخضت 

    شروق:ه..هو ا..احنا..ر. ريحين علي فين

    فهد بضيق:بيتي.... يتبع


    تكملة الروايه اضغط هناااااااا 




     

    تعليقات