القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الكيف البارت 6_7_8_9_10بقلم كيان كاتبة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

التنقل السريع


    رواية الكيف البارت 6_7_8_9_10بقلم كيان كاتبة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


    رواية الكيف الفصل 6_7_8_9_10بقلم كيان كاتبة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 







    رواية الكيف البارت 6_7_8_9_10بقلم كيان كاتبة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


    الفصل السادس 

    فهد دخل البيت وماسك الجاكت في ايده ووراه شروق 

    شروق بتوتر: فهد بيه ا.. انا ممكن يعني ابات في فندق لحد ما يهدا وشكرا لحضرتك

    فهد ببرود: لحد ما يهدا اممم طاب ولما يرجع يتعصب انتي ازي اصلا عايشه مع واحد بشكل دا 

    شروق بدموع: اعمل أي طيب نصيب 

    فهد اتنهد: خلاص اهدي.. بصي انتي هتقعدي هنا لحد ما هو ييجي يعتذر عن اللي عمله واتاكد انه مش هيعمل كدا تاني الحيو*ان ده

    شروق ابتسمت بسخريه وكملت... 

    : بس. يعنى مينفعش اقعد هنا وحضرتك يع.. يعني لو 

    فهد: لا مش لوحدنا في ماما والخدام 

    هنا طلعت ست علي كرسي متحرك... فهد قرب منها وباس ايديها

    : مساء الخير يا ست الكل 

    ام فهد: مساء الفل يا حبيبي... وبصت علي شروق اللي واقفه متوتره ومكسو*فه

    فهد: دي شروق يا ماما السكرتيره بتاعتي.. هتقعد هنا يومين علشان  في مشكله كدا 

    ام فهد: تنور يا حبيبي.

    فهد: معلش يا ماما هتعبك بس وصليها اوضتها.. وانا هطلع اغير هدومي 

    ام فهد: حاضر يا حبيبي

    .... 

    ياسين طلع من الحمام ملاقاش مليكه رما الفوطه علي السرير ولبس التيشرت ونزل علي تحت لقي مليكه قاعده قدام الشاشه بتسمع مسلسل وفي ايدها كوب شوكولاته.. ياسين قعد جنبها 

    : بتعملي اي

    مليكه مركز في التلفزيون 

    : بسمع مسلسل 

    ياسين قرب منه

    : مسلسل اي 

     مليكه بحماس: فضيله.. تعرف يزن يطلع بيحب رزان مش اخوه 

    ياسين قرب واخدها في حضنه

    : مين يزن ومين رزان

    مليكه بحماس فضلت تحكيله وهو متابع 

    ياسين: اممم طب اي مش قلت متنزليش من غير نقاب 

    مليكه هنا استوعبت وضعهم واتكلمت برحرج

    : عمي وماما نيمين فقلت عادي 

    ياسين:ماشي بس متتكررش تاني 

    .... 

    ام فهد: خلاص يا حبيبتي ان شاءلله خير متخافيش

    شروق بدموع: والله يا طنط بديه كل الفلوس اللي باخدها  بيروح يسكر بيهم.. وضر*ب و اهانه انا مش عارفه اعمل معاه اي

    ام فهد طبطبت

     علي كتفها بحنيه

    الباب خبط وشروق مسحت دموعها بص فهد براسه من ورا الباب 

    فهد: ماما نمتي

    ام فهد: لا يا حبيبي تعالي 

    فهد دخل ماسك في ايده مج لابس تيشيرت وبنطلون قطن 

    وشبشب شروق بصتله وتنحت دي أول مره تشوفه بالبساطه دي شكله كان حلو اوي

    فهد وقف بهيبته قدام شروق وهو بيشرب من المج 

    : ولما هو بياخد فلوس وضر*ب وإهانه قاعده معاه ليه 

    شروق: يعنى هروح فين يا بيه

    ام فهد: طاب متجوزتيش ليه

    شروق: كل عريس بيتقدم هو بيرفضه طمعان في المرتب بتاعي 

    فهد: واللي يبعتله ضعف المرتب بتاعك

    شروق رفعت عيونه: مش هيفتكر ان عنده اخت اصلا.. بس انا مش هطول عليكم يومين كدا اظبط نفسي وهاخد شقه جنب الشركه وابعد عنه 

    فهد متجه لبرا: تمام نامي دلوقتي 

    .... 

    سميه بتدي برشام لـ ابو ياسين اللي قاعد علي السرير بيكح

    سميه: متريح نفسك وتكتب كل حاجه باسمي ومتخفش في الصون والامان وانا يا سيدي اول ما ياسين يجيب الوريث هرجع كل حاجه بامسه

    ابو ياسين بتعب: بس ا.. انا 

    سميه: دا هيبقا ابن بنتي قبل أي حاجه 

    ابو ياسين بدا يحس بتعب جامد والدنيا مش واضحه قدامه

    سميه جابت ورق 

    : بص امضي هنا 

    هو مكنش حاسس بحاجه من حوليه سميه مسكت ايده و مضته ووو... يتبع



    الفصل السابع 


    سميه نزلت تجري من فوق 

    ياسين كان لسه حاضن مليكه قدام التلفزيون 

    سميه: ياسين... ياسين الحق ابوك تعبان اوي فوق

    ياسين بعد بخوف وطلع جري علي فوق ومليكه وراه 

    سميه ابتسمت بخبث وطلعت من البيت

     فوق.... 

    ياسين بيحاول يفوق باباه بخوف 

    مليكه: احنا لازم نروح علي المستشفى بسرعه

    ياسين شال باباه

    : البسي بسرعه ومتنسيش نقابك

    مليكه هزت راسها وراحت تلبس

    ..... 

    ياسين قاعد علي الكرسي قدام المستشفى بخوف ومليكه جنبه بتطمنه... وفهد اللي جه لما اتصل علي ياسين وعرف 

    الدكتور طلع من الاوضه

    : للاسف هو حصله شلل بسبب علاج بياخده 

    ياسين بغضب: اكيد بنت ال*** هي اللي عملت فيه كدا والله لقتلها

    فهد: اهدا بس هنحل كل حاجه روح ارتاح دلوقتي هما كتبولو علي خروج وبكره  نشوف 

    ياسين اتنهد: ماشي 

    ياسين وصل البيت هو و مليكه وباباه وفعلا ملقاش سميه 

    ياسين: يا بنت ال***

    مليكه بهمس: اسفه

    ياسين اتنهد: انتي ملكيش ذنب ما انتي مستحمله شر*ها زيك زيي

    مليكه: هتعمل اي طيب

    ياسين اتنهد: تعالي ننام وبكره يحلها 

    مليكه: امال فين مراتك التانيه

    ياسين: طلقتها بقا ملهاش لزوم

    ........

    فهد روح بتعب رما الجاكت علي اقرب كرسي وقعد عليه بتعب 

    : قهوه... 

    دا كان صوت شروق الهامس 

    فهد فتح عينيه وخد منها القهوه 

    : اي اللي مصحيكي لحد دلوقتي 

    شروق بتوتر: مجانيش نوم

    فهد: ناقصك حاجه 

    شروق: لا.. احم هو بابا ياسين بيه كويس 

    فهد: تمام

    شروق حست بالحرج هي شافته جاي تعبان وحبت تهون عنه شويه... سألته بتردد 

    : انت كويس 

    فهد اتنهد وقام: روحي نامي يا شروق عندنا شغل بكره

    ...تاني يوم... 

    ياسين داخل الشركة بتاعته وكله بيبص عليه بإستغراب 

    ياسين كان مستغرب لحد مادخل المكتب بتاعه ولقي راجل قاعد عليه 

    ياسين: افندم!!! 

    مجدي قام: اهلا بيك يا ياسين بيه في شركتي 

    ياسين: شركة مين ياروح **

    مجدي: شركتي اللي كتبها ابوك بإسمي امبارح 

    ياسين.... يتبع

    #الكيف



    الفصل الثامن

    فهد: اهدا يا ياسين مش ناقصين جنا*ن

    ياسين بعصبيه: الكل**ب بكل عين بجحه جاي يقلي شركتي ده اكل تعب بابا وبقا ليه

    فهد: وانت مفكر لما تتعصب وتكسر الدنيا في حاجه هتتحل 

    ياسين: امال اعمل اي يعنى 

    فهد بهدوء: اسمعني *****

    ياسين: يا ابن اللعيبه. وكده محدش هيساعدنا غير شروق وهديها كل اللي هي عايزاه 

    فهد بضيق: لأ شروق مش هتدخل في الموضوع 

    ياسين بخبث: اممم هو احنا بنحب ولا اي

    فهد بيحرك القلم بين صوابعه

    : آه واخد بالي انا كمان... كمل بخبث... مش ناوي تطلق مليكه يعنى بعد اللي عملته امها

    ياسين: ذنب مليكه اي في اللي عملته امها 

    فهد: اممم

    هنا دخلت شروق 

    ياسين: كويس انك جيتي كنت هنده عليكي 

    شروق بصت علي فهد وبعدين ياسين باستغراب

    : نعم يا ياسين بيه اتفضل 

    ياسين: تعالي اقعدي... فهد كان متابع بضيق واتمنا انها ترفض 

    شروق باستغراب: خير

    ياسين: انتي عرفتي اللي حصل معايا صح

    شروق هزت راسها 

    : ودلوقتي علشان ارجع كل حاجه ليا.. اممم انا كنت ناوي اطربق الدنيا فوق راسه بس فهد لقالي حل احسن  ومحتاجك اوي في الموضوع دا 

    شروق بصت لفهد اللي قاعد علي الكرسي بيحرك القلم بين اديه بضيق 

    شروق: اكيد طبعا يا ياسين بيه خيرك سابق... وبسببك لقيت الشغل اللي أنا فيه دلوقتي 

    ياسين: ربنا يخليكي.. بصي إنتي هتعملي نفسك عميله تبع شركه مهمه في اوربا وجايبه عرض ميتفوتش لشركتي اللي هيا فيها مجدي الز،فت دا المهم هتفضلي توهميه ان الشركه دي هتنقله حتا تاني وهيبقا اغني واغني وتمضيه علي عقود تستنذف كل فلوسه لحد ما يتسلف من طوب الارض ويضطر يبيع الشركه برخص التراب 

    شروق بحماس: وانت اللي هتشتري بـ الفلوس  اللي اخدتها منه من الشركه المزوره 

    ياسين: الله ينور عليكي 

    شروق: هنبدا امتا 

    فهد قام وهو بياخد الجاكت من علي الكرسي 

    : يلا نروح دلوقتي وبكره نشوف الموضوع دا الوقت اتاخر 

    ياسين: تمام تصبحوا علي خير 

    شروق ابتسمت ليه ومشيت ورا فهد بهدوء 

    فهد ماشي بضيق وجمود

    : انتي مش مضطره تعملي اللي قاله ممكن يشوف وحده غيرك

    شروق: لا... عادي

    فهد بضيق: تمام

    .... 

    ياسين وصل البيت ودخل لاوضه بتاعته بتعب وحط المفاتيح علي التربيزه 

    مليكه بلهفه: انت كويس 

    ياسين اتنهد: اه... بابا عامل اي

    مليكه: خد العلاج ونام من شويه 

    ياسين قعد علي السرير بتعب

    : مليكه تعالي 

    مليكه قربت بهدوء وياسين نام في حضنه بتعب 

    مليكه بهمس: انت كويس

    ياسين: محتاج حضنك اوي 

    مليكه فضلت تحرك ايدها علي شعره

    : ياسين

    ياسين: اممم

    مليكه: هي مراتك التانيه راحت فين مشفتهاش 

    ياسين: طلقتها رجعتها مكان ما جبتها

    مليكه بصدمه: يالهوي بسهوله دي هو لعب عيال 

    ياسين: اممم سبيني انام 

    مليكه سكتب وهي بتحرك ايدها 

    .... 

    شروق وفهد وصلو البيت ولقيو ام فهد محضره العشا وقعدو ياكلو سو وشروق كانت مكسوفه شويه 

    خلصو اكل وكل واحد طلع علي اوضته 

    فهد غير هدومه وترما علي السرير وطلع من تحت  الوساده صوره وكانت لشروق وو... يتبع 


    الفصل  التاسع 


    فهد بهمس :هتفضلي لحد امتا كدا مش مفارقه خيالي..

    اتنهد ورجع الصوره مكانها ونام

    ..... 

    تاني يوم 

    ياسين: فهمتي هتقولي اي 

    شروق: ايوه

    ياسين قام و هو بياخد المفاتيح بتاعته 

    : تمام يلا

    فهد قعد علي المكتب بضيق 

    : روح انت يا ياسين وانا هوصلها

    ياسين طلع: فل يا باشا 

    فهد قام من مكانه وقرب لشروق اللي قاعده علي المقعد بتوتر 

    فهد ميل لمستواها

    واتجر*أ ورفع وشها بصباعه

    : متاكده انك عايزه تكملي 

    شروق هزت راسها 

    فهد: الموضوع مفهوش لعب انتي ممكن ترجعي وياسين انا هفهمه الموضوع 

    شروق بتوتر: ل..لا ان شاءلله هكمل 

    فهد بعد بغضب: تمام يلا...

    بعد وقت كان فهد وشروق وصلو قدام الشركه شروق لسه هتتزل من العربيه فهد مسك ايديها

    : خدي بالك من نفسك.. الراجل دا مش سهل خلي بينكم مسافه لو قرب منك تتصلي بيا علطول وانا هستناكي هنا لو طولتي عن نص ساعه هطلعلك واللي يحصل يحصل ولاخر مره بقولك متخلهوش يطاول معاكي ومترغيش معاه كتير فاهمه 

    شروق استغربت وهزت راسها : فاهمه 

    فهد بضيق: بقولك اي مفيش طلوع 

    شروق: يا فهد بيه ونبي يعنى انا خلاص تحت الشركه وكل حاجه جاهزه 

    فهد اتنهد بضيق: خايف عليكي اعمل اي 

    شروق بصدمه: خايف عليا انا.. ي.. يعني.. ا.. انا

    فهد مكنش عارف يبرر اللي قاله

    : روحي يا شروق ومتطوليش 

    ........ 

    شروق دخلت مكتب مجدي بتوتر 

    مجدي بخبث: اتفضلي يا انسه

    شروق قعدت بتوتر 

    : احم انا كنت جيبالك عرض من شركه *** ودي من اكبر الشركه في العالم 

    مجدي بطمع: بجد.. ط.. طب اشمعنا شركتي 

    شروق: احنا كنا بنعمل اختيار عشوائي لبعض الشركات واحنا بنديهم اسم الشركه والارض وكل التمويل عليهم.. بس هتعمل مشروع في ثانيه هيبقا اشهر من النار علي العلم 

    مجدي بلهفه: تمام وانا موافق

    شروق: بس في شرط كل التموين من شركتنا.. انت عارف احنا شغالين في كذا منتج

    مجدي: اكيد اكيد 

    شروق: تمام امضي هنا 

    مجدي: تمام يا قمر 

    شروق: وامضي هنا دي للعمال.. واللي هنا المواد الصلبه والاسمنت ورمل و الطوب 

    مجدي: بس يعني انتي مش شايفه ان طالبه منتجات بفلوس كتيره 

    شروق: هو احنا اي شركه يا مجدي بيه... بنشتغل بحاجه نضيفه 

    مجدي: اه 

    .... 

    شروق نزلت علي تحت  وقلبها بينبض جامد بس فرحانه انها قدرت تنفذ.. شافت فهد ساند علي العربيه في الجهه التانيه من الطريق.... شروق جريت عليه وهو اول ما شافها جايه عليه عدل في وقفته

    شروق بفرحه: عملتها عملتها

    فهد كل اللي طلع منه : انتي كويسه عملك حاجه 

    ياسين طلع : يعم متخافش اهي كويسه 

    فهد بصله بطرف عينيه 

    شروق ادت الورق لياسين

    : بص اهو مضا علي كل حاجه 

    ياسين: شكرا شكرا بجد يا شروق.. اللي انتي عايزاه مستعد ادفعه

    شروق: سبق وقولتلك انا مستحيل اخد  فلوس

    فهد: يلا نمشي من هنا قبل ما حد يشوفنا وكل اللي عملتيه يروح 

    فهد لف وركب العربيه وياسين لسه هيفتح الباب علشان يركب جنب فهد بس ابتسم بخبث

    : بقولك اي اركبي جنب فهد انتي يا شروق وانا هركب ورا علشان اعرف اراجع الورق دا 

    شروق ركبت جنب فهد بتوتر

    ...... 

    مجدي: خلاص هتلعب معايا هطلع من الفقر يا سميه

    سميه: هنطلع

    مجدي: اه اه هنطلع 

    سميه: هنطلع بإيه منها الصفقه المنيله دي 

    مجدي بحماس: بصي احنا هيبقا علينا العمال والادوات والتصريحات وكل تكليف المباني 

    سميه: نعم يا خويا وهما عليهم اي 

    مجدي: الارض اللي هنبني عليها و كفايه اسمهم يابت دي اكبر شركه في العالم يعنى في ثواني المشروع هيتشهر وهيبقا معروف 

    سميه: لما نشوف اخرتها

    مجدي: هتشوفي... هتشوفي بس امضي هنا علي المبلغ دا علشان نبدأ

    ....

    فهد وصل قدام البيت وبص لشروق

    : انزلي انتي

    شروق: وانت

    ياسين من ورا: رحين مشوار كدا 

    فهد بجمود: تطلعي من العربيه علي اوضتك علي طول وستني لما اجي متنميش علشان عايزه في موضوع 

    شروق هزت راسها ونزلة ياسين نزل وركب قدام 

    ياسين: اطلع.... بعد شويه ياسين وفهد وصلو لـ ديسكو من دورين وكان زحمه وصوت الموسيقى الصاخب 

    فهد، وياسين طلعو علي الطابق التاني علطول وكل واحد منهم ماشي بهيبته وهدومه السوده 

    دخلو اوضه فيها اكبر رجل لاعمال ياسين وفهد قعدو وسط الناس دول وفي بنات بلبس موقشوف ونظره وقحه بتقدم مخد*رات وكحل وغيرهم عملين عرض  رقص قدامهم

    فهد بيبص للكل بتحدي وضيق 

    : اهلا فهد بيه 

    فهد: امم مش هرغي كتير اهدخل في الموضوع علطول 

    فهد فضل يتكلم معاهم شويه وخلاص كلامه 

    وكانت بنت جايه عليه بعد مكل خد من الطبق الي معاها

     بدلع وخبث وهي شايله طبق عليه مخد*ر وميلة قدام فهد 

    : فهد بيه 

    فهد ميل وشم من المخد*ر دا جراء وقوه لسه هيرفع وشه وهو بيحرك صباعه علي منخيره من اثار المخد*ر

    لقي شروق في وشها وكل الي قاعد بيبصله بوقاحه وو.   يتبع

    #الكيف


    الفصل العاشر 


    فهد قام من مكانه بغضب ومسك شروق من دراعها و وقف في مكان مفهوش حد وياسين طلع وراه

    فهد بغضب: اي اللي جابك هنا واتنيلتي ازاي اصلا

    شروق بعدم تركيز بسبب اللي شافته 

    : ا.. انا.. انا كنت جايه علشان مجدي اتصل بيا وقالي انه صرف الميت مليون وعايز يقابلني.. و. و قولت لازم اقول لياسين بيه و.. و

    فهد مسح علي وشه بغضب

    شروق: ه... هو ا.. انت كنت ب.. بتشرب.. م.. مخ

    ياسين: شروق عادي اي حد بيشرب هنا 

    شروق: ب... بس كدا غلط و صحته.. ي.. يعنى ممكن يبقا مد*من و.. و

    فهد مسكها من دراعها ونزل علي تحت وهو بيحاول يخبيها ومحدش يشوفها وزق شروق في العربيه بضيق ولف ركب من الناحيه التانيه وطلع علي البيت

    فهد نزل من العربيه ومسك ايد شروق وبكل غضب لياسين

    : شروق مش هتكمل في الموضوع دا كفايه اللي خدته وانا هتصرف في الباقي وهجبهولك 

    فهد جر شروق وراه وهي في عالم تاني طلع علي اوضته علطول بسبب تاخر الليل ومكانش عايز امه تسمع حاجه 

    رما شروق علي السرير 

    فهد بغضب: عجبك الناس اللي كانت بتبصلك دي ازاي اصلا تروحي مكان زي دا انتي اتجننتي عايزه زفت ياسين ترني عليه تستنيه يجي لكن تروحي علي المكان المقرف دا

    شروق بدموع وشهقات : ولما هو مقرف بتروحه ليه 

    فهد: انا راجل... شروق فضلت تعيط اكتر وصوت شهقاتها علي

    فهد مسح علي وشه بغضب 

    : بتعيطي ليه دلوقتي 

    شروق:.. ع... علشان انت بتعمل الحاجات الوحشه دي 

    فهد بإستغراب: حاجات اي

    شروق: ا. انك بتشرب.. انت متعرفش اللي بيعملو كدا بيتعبو ازاي و.. و ممكن يموتو نفسهم.. ا.. انا خايفه عليك والله 

    فهد قعد جنبها بهدوء

    : طب اهدي متعيطيش

    شروق: ومش هتشرب تاني

    فهد  قعد جنبها علي السرير واتنهد

    : حاضر هبطل

    شروق مسحت دموعها

     فهد مسك وشها بين اديها 

    : بس كفايه.. مينفعش العيون الحلوه دي تعيط

    شروق ابتسمت بحجل 

    : خلاص والله مش هعيط 

    فهد فضل يبصلها بهدوء نفسه يقر*ب منها بس مش عارف ايه اللي مانعه... بس هو هياخد الخطوه دي.. وقر*ب منها بهد*وء وبا*سها برقه.. شروق مكانتش مستوعبه  فهد بعد بهدوء ومفيش غير صو*ت انفا*سهم 

    فهد بهمس: روحي نامي قبل ما اتهو*ر

    .... 

    مليكه واقفه قدام المرايه بتسرح شعر*ها حست بحد بيحضنها من و*را 

    مليكه بخضه: خضتني 

    ياسين بهمس: اممم بتعملي اي

    مليكه عدلت وشها ليه

    : عملت اي في موضوع النهارده 

    ياسين: الحمد لله وصلت لنص المبلغ والباقي هنجيبه ان شاءلله 

    مليكه: ان شاءلله خير..

     مليكه قربت من ياسين وهي بتشم ريحته 

    : اي دا.. دي... دي ريحة برفان حريمي.. مليكه شدت ياسين من التيشرت... انت كنت مع بنات 

    ياسين ضحك وشا*لها واتجه للسر*ير 

    : لا كنت في مكان شغل وكان فيه بنات

    ياسين قعد*ها في حضنه

    مليكه بغيره: متر*وحوش تاني

    ياسين: اممم ماشي يا ستي

    مليكه: اطمنت علي باباك

    ياسين: ايوه عديت عليه قبل ما اجي وكان نايم 

    مليكه ابتسمتله وسندت راسها علي صد*ره

    .... 

    شيماء بتحط الاكل قدام ذكي اخو شروق 

    ذكي: بنت الكل** راحت العز ونسيتنا 

    شيماء: خلاص يا ذكي كفايه كدا وسيبها في حالها احنا الحمدلله بقا معانا وفهد بيديك اضعاف مكان بيديها هي سيبه في حاله

    ذكي: اسيبها في اي يختي... اسيبها في العز دا كله لوحدها

    الباب خبط وذكي راح يفتح بضيق وكان ظابط

    الظابط: ذكي الحسيني 

    ذكي بخوف: خير يا باشا حصل حاجه 

    الظابط: هاتوه

    .... تاني يوم...

    فهد قاعد علي السرير ماسك لاب توب شغال عليه دخلت شروق بتوتر 

    شروق: فهد بيه 

    فهد من غير ما يرفع وشها

    : ادخلي يا شروق

    شروق بتوتر: فهد بيه ي. يعني انا لقيت شقه حلوه قريبه من الشغل وكنت حابه انقل 

    فهد ببرود: فطرتي 

    شروق: لا

    فهد حط لاب توب علي جنب

    : طب يلا نفطر

    نزل وشروق نزلت وراه بتوتر قعدت علي السفره

    فهد: صباح الخير يا ست الكل 

    ام فهد: صباح النور يا حبيبي 

    فهد قعد قصاد شروق 

    : جهزي نفسك يا شروق علشان بعد الفطار هرجعك عند اخوكي.....يتبع

    #الكيف

    انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا


    مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا


    تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل


    صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا




     

    تعليقات