القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حكاية مسك الباب الرابع عشر والخامس عشر14_15 بقلم نورهان اشرف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية حكاية مسك الباب الرابع عشر والخامس عشر14_15 بقلم نورهان اشرف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 







رواية حكاية مسك الباب الرابع عشر والخامس عشر14_15 بقلم نورهان اشرف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


حكايه_مسك بارت_الرابع_عشر 


نظرت له مسك بصدمه و ضربته بالقلم وهى تقول :انت انسان زباله وانا مش بنت حرام انا اشرف منك ومن اى حد 


وضع حسام يده على خده وهو يقول:انتى تضر.بينى انا 


مسك بقوه :دى حاجة قليله اوى امال انت فاكر ايه وبعدين يا استاذ يا محترم انت لو راجل فعلا هتعرف ان انا مليش ذنب انى مليش أهل بس انت انسان مريض دى اقل كلمه ممكن اقولها لواحد مجنو.ن زيك 


مسكها حسام من شعرها بغضب وهو يقول:اى يا بنت الك*لب انتى فكره نفسك مين بقا انا حسام محمود واحده بنت حرام زيك وتربيه ملاجىء تقولى عليا انا كدا أو فاكره انى مجنون انا هوريكى الجنان على حق 


نظرت له مسك بغضب اوعى تفكر مجرد تفكير انك تلمسني وخلى في علمك انك هطلقني انا مش هاقبل ان انا اتجوز وافضل مع واحد مريض زيك


 نظر لها حسام بسخريه وهو يقول: مش انتي اللي هتحددي انك تقبلي او لا انا بس اللي احاد هنا لان انا هنا الراجل وخلي بالك بعد بكره هاخذك يا حلوه معايا المستشفى عشان نعمل عمليه صغيره كده


نظرت له مسك بغضب:عمليه اى وقرف اى انت مجنون


جلس حسام على الأريكة بجديه وهو يقول: طب بصي هي ماسكه عشان تبقي عارفه كل حاجه لان دوت من حقك برده اصل انت كده كده اللي هتعملي العمليه انت من الاول للاخر مجرد رحم للايجار مش اكثر من كده والصراحه انا اهلي عمالين  عايزين نشوف عيل وبتاع وانا مش عايزه اتجوز وانت واحده ملكيش اهل مقطوعه من شجره تبقى حاجه كويسه جدا وانا ابقى غبي لو سبت الفرصه دي من ايدي عشان كده يا ستي انا هاعمل العمليه على حسابي وانت هتعملي حاجه بسيطه جدا هتشيلي البيبي في بطنك لمده تسعه شهور تولدي هاخذ البيبي وانتي تاخذي فلوس ايه رأيك 


نظرت له مسك بغضب:انت اكيد مجنون بقا عاوزنى أوافق على الجنان ده وبعدين تعالى هنا انت مين اصلا اللى اداك حق انك تقرر عنى ومين قالك انى ممكن أوفق على الجنان ده


نظر لها حسام بانعره :انتى معندكيش حل غير انك توافقي اى حاجه غير كدا لا يا يا مسك 


مسك بغضب:انت غلطان يا حسام انا مش هاعمل كده واعلى ما في خيلك اركبه


 قالت ذلك وكادت ان تخرج من الغرفه ولكن امسكها حسام من يدها وهو يقول: لا مش انتي اللي هتحددي وغصبا عن عينك هتروحي تعملى اللى انا عاوزه وانتى قولي اللي عايزه تقوليه بس انا هاعمل اللي انا عايز اعمله 


نظره له مسك بغضب وهي تقول: اوع تكون فاكر عشان انا ابقى بنت حرام زي ما انت ما بتقول هاقبل ان ارمي ابني تبقى غلطان لا انا عمري ما هاعمل كده 


حسام بجديه: هتعملي و غصبا عنك واحسنلك ان محدش يعرف حاجه نهائي عن اللي دار بيننا لان لو احد عرف يبقى قولي على صاحبتك يا رحمن يا رحيم قال ذلك وابتسم بخبث فهو يعلم كيف له ان يلوي زراعها


ام مسك شعرت بقلبها ينشطر الى نصفين


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

محمود بغضب ايه يا جميله البنت فين


نظرت له جميله بحزن:مش عارفه يا محمود البنت كانها فص ملح وداب انا بجد مش عارفه هيا راحت فين 


محمود بهدوء :انا شاكك فى حاجه وخائف أن اللى بفكر في يكون حصل


جميله بجديه :ايه


محمود بغضب:ان ابنك يكون خطف البنت 


حركت جميله راسها بنفي وهي تقول :لا طبعا يا محمود ابني عمره ما يعمل كده اه هو مجنون وعصبي بس عمره ما هيفكر ان هو يخطف واحده


 نظر لها محمود بسخريه وهو يقول: اذا كان قال ان البنت متجوزها وعمل عقد جواز مضروب عشان يذلها ويكسرها بقى مش هيعمل كده لا بالعكس انا اتوقع من ابنك اي حاجه يا جميله ابنك غروره وكبريائه عمي عينيه وخلي بالك انا بكره هاقدم بلاغ باختفائها 


نظرت له جميله بسخرية: انت لو قدمت بلاغي يبقى مش هتعمل حاجه بالعكس حتى لو دوروا و لقوها ان هي معه مش هيفيدنا بحاجه هيجيء يقول دي امراته وحقه ان هو ياخذها وانها كمان ما اتخطفتش انا مش عارفه بجد عيالك بيعملوا كده ليه وهو ابنك بيتصرف التصرفات   الغبيه دي ليه مع أنه كان عاقل بس مش عارف اى إللى حصله


 نظر لها محمود بسخريه وهو يقول: ابنك فاكر ان هو كده هيبقى رجل ما يعرفش ان هو كده بيقلل من كرامته و قيمته


حركت جميله راسها بتعب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


حاولت أن تستفيق من ذلك المنوم التي اخذته وضعت يدها على راسها تمسح تلك الغيمه التي على عينيها ولكن ماجعلها تفيق هو ذلك الصوت الذي قد دمر حياتها و مازال يدمر ويعيق فى حياتها بكل برود و غرور


اى هتفضلى نائمه كدا ولا اى


نظرات له فريده بهدوء:انت بتعمل معايا كدا ليه انا عملت معاك اى عشان تعمل فيا كل ده انا بجد تعبت منك ومن كل اللى بيحصل ده انا معملتش معاك حاجه ل ده كله 


نظرا له مراد بهدوء وهو يقول:اممم يعنى انتى برأيك اى اللى كان المفروض اعمل مع واحده بتقل منى 


نظرات له فريده ببكاء :طب انا عاوزه اسالك سؤال هل لو انا اختك تقبل اللى هى يحصل فيها كدا انا بجد غلط بس مستهلش


وضع مراد قدم على الاخرى وهو يقول: عندى شرط


فريده بسرعه:تحت امرك فى كل اللى انت عاوزه بس اعتقنى لوجه الله


مراد بسخرية:مش تسمعى  الشرط الأول


فريده :قول


مراد:.......


هل مسك هتوافق أنها تعمل العمليه ؟؟ وايه هو شرط مراد علشان يسيب فريده فى حالها ؟؟ كل ده واكتر هنعرفه فى 

حكايه_مسك انتظرونا ☺️ 



#حكايه_مسك  لبارت_الخامس_عشر 🖊️✨

 مراد:انك تقضى معايا ليله 


لم تفكر فريده مرتين وضربت مراد بغضب وهي تقول: انت حيوان انا عمرى ما هعمل كدا


مسكها مراد من شعرها وهمس فى اذنها بفحيح كالافاعى: يبقا انتى اللى طلبتى كدا وانا معنديش حل غير انى اعمل اللى انا عاوزه من غير اى تفكير 


بثقت فريده فى وجهه وهى تنظر له بقرف:انا بجد بقرف منك انت انسان مريض لازم تتعالج لان مفيش حل ليك غير كدا اى حل تانى لا


وضع مراد أنفه على رقبتها واخذ يشتم رائحتها كأنه مدمن :وانتى اللى هتكونى العلاج يا فريده.


أبعدته فريده عنها بقرف وهى تقول:انا بقر.ف من نفسي بسببك بقر.ف من نفسي لانى شوفتك فى يوم بكره اليوم إلى. شوفتك فيه لانه خلانى اشوف انسان مختل نفسي زيك


قال ذلك ورمها على الفراش كانها بلا قيمه وليس لها اى اهميه 


ام عن فريده جلست تبكى على الفراش تعلم انها أخطأت ولكن هى لا تطلب سوي السماح


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


عند الفجر استيقظت مسك لكى تؤدى فرضها فهى عاشقه لصلاه الفجر جلست تصلى بتضرع وتبكى تطلب من الله أن يقف بجانبها استيقظ على إثر بكائها حسام الذي نظر لها بسخرية وجلس على الكرسي امامها  وهو يقول:اى بتدعى عليا 


نظرت لهم مسك بهدوء وهي تقول :لا بادعيلك بادعيلك ان ربنا يهديك هي دي الحاجه الوحيده اللي ممكن اقدر اعملها 


نظر لها حسام بسخريه وهو يقول: فعلا حاجه حلوه هو انت فاكره لما تقوليلي الكلمتين دول انا مثلا هاتنازل عن اللي في دماغي


 نظرات له مسك بسخريه وهي تقول: مش مهم مش مهم تتنازل او لا بس انا عايزه اسالك سؤال هو انت تقبل ان انا بعد ما اخلف اخذ ابني وامشي او انت حتى تفكر مجرد تفكير ان انا ممكن اقبل انك تاخذ ابني من حضني انت ازاي بتفكر بالطريقه دي ازاي فاكر ان انا انسانه زباله قوي كده وممكن اتنازل عن ابنى انا اللي جبته وانا اللي تعبت فيه حتى لو  ما حصلتش ما بيننا حاجه بس دوت في الاخر ابني من اول يوم اتحط في بطني فيه انا مش هتنازل عنه على فكره  ده اصلا لو انا وافقت انك تعمل الفكره المجنونه اللي انت بتقول عليها


 نظر لها حسام بهدوء وهو يقول: انا بقدملك فرصه على طبق من ذهب مش من فضه هاديك فلوس عايزه مليون اثنين ثلاثه اربعه كل اللي انتى عايزاه هاجيبهولك عايزه شقه معنديش مانع لو عايزاني ادور لك على ابوك وعلى اهلك واجيبهملك برده ما عنديش مانع شوف اللي انتي عايزاه كله بس بشرط واحد انك تتنازلي عن الطفل مش اكتر من كدا  وعلى فكره موافقتك انك تعملي العمليه ده مربحه لك مش مربحه ليا  لان كده كده هتعمليها اذا كانتى موافقه او حتى غصب عنك 


نظرت له مسك بقوه وهى تنهار من الداخل :تبقى مجنون لو فاكر انك ممكن تخليني اعمل العمليه غصبا عني انا عندي استعداد اني اموت نفسي لكن ما عملش الهبل اللي انت بتقول عليه دوت عندي انا عندى امو.ت نفسي ومعملش  اللي انت بتقول عليه حتى اهلي مش مهمين عندي المهم عندي اني ما دمرش طفل زي ما انا ما ادمرت انا واحده عشت حياتي كلها في ملجأ عايشه وحيده كنت انت النجده والامل ليا كنت انت الحاجه الحلوه اللي ظهرت لي وقولت هى دى اللى هتعوضني عن سنين سنين من الذل والاهانه سنين كانت صعبه  هو انت كنت فاكرني اني انا مبسوطه لم الناس بتقول انى بنت حرام  بالعكس كان بيقتلني في كل لحظه مهما المشرفين قعدوا يقولوا ان ممكن ما يكونش بنت حرام بس كان عندي دائما سؤال لو انا مش بنت حرام أهل   رموني ليه ما قبلوش ان هم يعترفوا بي ليه اكيد في سبب لما انت ظهرت وقلتلي ان انت مستعد تنسى كل اللي فات وتنسى الماضي اللي انا ما ليش يد فيه اصلا حسيت انك نجده من ربنا وعوض عوض عن الحاجات الوحشه اللي شفتها لو حسيت بيها بس انت اثبت ليا ان انا غبيه ومتخلفه كمان وان انا هافضل طول حياتي اتعاقب بحاجه انا ما ليش يد فيها 


قالت ذلك وانهارت فيه بكاء مرير ومسكت يد حسام وهي تقول: ابوس يدك ابوس يدك طلقني سيبني انا متنازله  عن كل حاجه بس بلاش تاخذنى  تعمل فيا كدا انا مش وحشه اوى كدا مسح حسام على راسها وقال

يتبع ...انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة )اضغط هنا 

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هناااااااا 

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هناااااااا 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع