رواية صقر الصعيد البارت السابع عشر والثامن عشر 17_18بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
الفصل السابع عشر ❣️❣️❣️
نظر ل ملك وجد علامات البكاء على وجهها
تالم بوجع وتمدد بجوارها
----- في اليوم التالى ------
صحيت ملك بتعب قامت وغي منتبهه لفهد الذي ينام بجوارها
.....اخذت نفس عميق واخرجته ..و نظرت خلفها وجدها فاتحه
فمها بصدمة. عندما رأت تلك الكدمات علي وحهه
فهدددددددددددد
....آفاق بخضه ....ف ف فيه ايييه
----- ملك ويدها الصغيره علي وجهه .....ايييه اللي حصل لك دااااا
------ فهد اتعدل بتعب ....ااااااى. اهدي انا كويس والله
مفيش حاجه
---- ملك ببكاء...... ازاي كويس بس ...انت عملت حادثه بجد
---- فهد باستغراب انها عارفه......ايييه ؟ انتي عرفتي ازااااي
---- ملك ببكاء وانهيار .... ع عاصم ..هو اللي قال لينا امبارح لما اتأخرت
أخذها فى حضنه كى يهديها
------ ملك بخوف......انت كويس مش كده
قبل رأسها بعشق...كويس يا روحي متقلقيش بقي...
----- ملك. ببراءه .... كنت خايفه عليك اوى والله
----- فهد بحب اخرجها من حضنه.....خايفه اوووي اوووي
......... ملك بحب ......اممممممم
............فهد بخبث.....امممممممم
..........ضحكت ملك ...بس بقي عشان خوفتني اوى وربنا يا فهد
خدها مره أخرى ف حضنه.....والله العظيم اسف
.......ملك بحنيه ..... طب انت كويس صح
......ابتسم بخبث قائلا..... لاء تعبان شويه
....ملك بخضه عليه ...فين بيوجعك طيب...... لا لا انا هكلم الدكتور حالا
و كادت ان تمشي ولكن امسك يدها قائلا .....
تعالي هنا..الدكتور مش هيعرف يداوينى زيك
....... قعدت بجواره قائله... .... ازاي طيب
.....فهد وضع يدها على قلبه قائلا....دا بتوجعني اوى يا ملوكه
.... ابتسمت بعشق قائله ...طب والعمل ياسى فهد
ضحك بعشق وقبلها بجنون
ملك بوجع.......ممممممممم
ابتعد بضحك..... هههههه .وجعتك اوى كده
ملك بكسوف ....لا كويسه
---- فهد ....بحبك يا ملك
---- ملك و قلبها دق ..... بجد
---- هز رأسه بنعم ثم قال ...وانتي
---- ملك بكسوف......انا ازاي
---- فهد بسرحان ...بتحبني
------ ملك بعشق....انت حاسس بأيه
فهد بحب مال ناحيه قلبها ووضع رأسه علي موضع القلب
قائلا .....حاسس انه بيدق علشانى
ادمعت عيونها بلهفه وحب لأول مره ....يبقى صح
رفع بنظره إليها ....بجد
ملك ونزلت دمعه منها.......بجد يا فهد انت احلى حاجه في حياتي كلها والله
حضنها بتملك للحظات ثم ابتعد عنها لما سمع طرقات متتالية ....مين اللي جاي دلوقتي؟
...ملك بكسوف....معرفش.....ارتاح انت هقوم اشوف مين
.
قامت وفتحت الباب و جدت بدر وزوجته
----بدر ...كيف الواد يا ملك عاد يا رب يكون زين
----- ملك بحب قبلت يده قائله....الحمدالله يا بابا بخير
---- حكمت......حقيقي يا بنيتي كويس ولا كلام عاد عشان متخافش عليه .....
كادت ان تتكلم ولكن اوقفها ....
يتبع......
الفصل الثامن عشر ❣️❣️❣️
حكمت..... حقيقي يا بنيتي..كويس ولا كلام عاد عشان متخافيش عليه
....كادت ان تتكلم ولكن اوقفها
------ فهد نازل من علي الدرج قائلا....اهلا اهلا الحج والحاجة عندنا عاد ....
**** حكمت جريت عليه وحضنته..... يا غالي كيفك يا ولدي دلوك
---- فهد بحب قبل رأسها.....والله زي الفل
---- بدر بقلق ....... يعني انت زين يا ولدي
- --- فهد قبل يده.... والله كويس وزى الفل اهو ......مفيش داعي للخوف والتوتر.. دا يا حج
---- بدر ..... تمام يا ولدي
---- حكمت...خدي بالك منه زين يا ملك يا بنتي عاد
----- ملك بابتسامه ......حاضر
وبعد وقت دخلت اميره كى تطمن على حالة فهد
----- بما انك كويس وزى الفل اهو ......تعالو بقي افطروا معانااا
---- فهد بابتسامه ...حاضر يا ست الكل عشر دقايق هغير واجى انا وملك وراكي....
------ اميره بحب.....تمام يا حبيبي مستنياك متتاخرش
**** خرج بدر وزوجته والحجه اميره الى البيت الكبير *****
-------- عند عاصم ------
قاعد في الاوضه بتوتر لايعرف سببه وقلق يتسرب لقلبه
قاطعه دخول زين ....مالك يا عاصم
عاصم قعد...مفيش..ثم قام مره واحده قائلا ....
مين ورا حاااادث فهد وطارق
خايف يكون ابن الكل.ب ... شوقى
---- ضحك زين ....هههههه هههههه
---- عاصم بغيظ ....انت بتضحك
---- زين قرب منه....يعني انت مش اللي عملتها ااا
---- عاصم بصدمة ...انت اتجننت....ازاي تفكر في كده اصلا اا
---- زين ...ازاي مش عايزني افكر كده ...وانت اكتر واحد بيكره فهد و
------ قاطعه عاصم.....كفااااااايه بقي... انا اه بكرهو لكن مش توصل أنى اقتله وبعدين طارق كان معاه ..كان ممكن يمووت
-------- زين زعل ...معااااك حق ...متزعلش مني.....بس هدوؤك امبارح قتلني ...
---- عاصم قعد بضيق ...طارق عامل ايه دلوقتي
قاطعهم دخول طارق وفى ايده ذلك العكاز
اااااااااه اااااااااه الحقونى يا ناس
قام عاصم بضحك اسنده علي الاريكه ...
الف سلامه عليك
طارق بابتسامه ....كنت هموت ياض يا عاصم....شوفت الموت بعينى والله ....
زين .....اجمد ياض
طارق بص عليه بطرف عينه قائلا.....
ماهو لو كنت معانا مكنتش هتقول كدهون ..
دخل صابر ...يالا الفطار جاهز تحت لحسن الحجه اميره تطلع تقوم بالواجب معاكم
------ ضحك عاصم والكل خرجوا سويا ناحيه الإفطار
توقف عاصم عندما رأى حالة فهد أمامه ف راسه ذلك الضماض بشاش ابيض
فهد رآه ينظر له وراى شيئ اخر فى عينيه..... ذلك الخوف
ابتسم فهد ...ولكن عاصم نزل بصره على الفور
اميره ملاحظة الوضع......تعالي يا عاصم جنبى هنا
عاصم .....حاضر
------ وقعد بجوارها قائلا ....صباح الخير
------ الكل........صباح النور 🌷
---- بدر ....قولي يا ولدي ....ما خبرش مين اللي عمل أكده
---- حكمت ....ايوه مين يا ولدي
----- فهد ....معرفش لسه ..ثم نظر علي عاصم قائلا......
يمكن يكون حد بتكرهني وبيحاول ينتقم منى
عاصم مستحملش النظرات دى قام بضيق
------ بدر بزعل .... .. ليه أكده يا ولدي عاد
فهد قام راح وراه
ملك ....اهدي يا بابا ...انت عارف فهد بيحب عاصم
**** قاطعهم زعيق فهد و عاصم والكل قام باتجاههم بخوف ووووو
يتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
مجمع الروايات الكامله والحصريه اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا
--------
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق