رواية صقر الصعيد البارت العشرون والواحد وعشرون 20_21بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
الفصل العشرين ❣️❣️❣️صقر الصعيد
***** في المساء *****
أوان الحفله التى قام بتشريفها فهد و طارق
**** تقام في إحدى القاعات الفخمة
واكبر رجال الأعمال بها يتقدم فهد وزوجته....
----- ملك بابتسامه .... فهد انا هروح اشوف الميكب
----- فهد غمزلها..... لا مفيش داعي...انتي قمر من غير مظبطى
اى حاجه ...
------ ابتسمت بعشق . قائله ...والله مش هطول
----- قبل رأسها بعشق ... هههههه .تمام مستنيكي هناك
همت وغادرت للحمام و بعد
خرجت وفى طريقها لفهد وقفت مصدومه عندما رأت أدهم
أمامها علي الكرسي المتحرك
------ أدهم بصدمه ..... ملكك ؟؟
---- ضمت حواجبها بزهول .......أدهم ؟؟
----- تقدمت أمامه قائله .....انت بتعمل ايه هنا اااا
----- أدهم ....نفس السؤال ....انتى بتعملى ايه هنا اا
ملك بجبروت ....بعمل اي ؟؟ هههههه الحفله دي كلها اا يعتبر
انا السيدة الأولى فيها ااا
------ أدهم بوجع .... انتى
----- قاطعته قائله .... انا مرات فهد بدر نصار يا أدهم
نزلت دمعه منه بوجع و قهر ....
----- طب وليه شايف الشماتة فى عنيكى يا ملك هانم
----- ملك بقووه .....اه يا أدهم شمتانه فيك اوي
اهو اخر أعمالك ولعبك في بنات الناس
ربنا شلك قاعد قدامى مكسور
----- أدهم بتعب وقهر ...لا يا ملك مش مكسور خالص
---- ملك بضحك ... كمان بتقاوح تاني...
اهو ربنا خدلى حقى منك بزيادة اوووي يا أدهم
----- أدهم ....حقك ؟؟ يعني ايه
----- ملك ...حقي انك لعبت بيا وسبتنى هنت عليك توجعني
وتعذبنى .. هنت عليك تدبحنى بايدك ... فهمتنى انك مش
هتسيبنى وهكون ليك . لكن طلعت واطي وندل و
كدااااااااااب ..انت اكبر غلطه في حياتي يا أدهم
اكبررررررر غلطه ه ه ه
----- أدهم بوجع ....انتى مش فاهمه حاجه وحياه ربنا اااا!
----- قاطعته ....هششش مش عايزه ولا حابه افهم خالص
انت صفحة واتقفلت خلاص
---- أدهم ...عارف عموما ربنا يسعدك ويهنيكى دايما
---- ملك بابتسامه.....مهو مهنينى اوي والله....فهد أجمل عوض
في حياتي و مبسوطه اوي معاه
----- أدهم بوجع ....ربنا يبسطك اكتر و اكتر
......ملك بكره.....عارف انك تستاهل الكرسي داااا اوي ولايق
عليك بزيادة . كان لازم تتشال من زمان
*** تركها وغادر لم يستحمل اى تهمه أخرى..... لاكن معها حق ما
قالته لانها لا تفهم شيئ ولا اى شيئ
عاصم قاعد مع باقي الشباب يضحكون ويتبادلون الأحاديث
ونظره وقع على أدهم
قام من مكانه
كان أدهم والحرس بقوا برا القاعه خالص
---- عاصم ....يااااااااا أدهممممم
توقفوا الحرس ...رجع أدهم بالكرسي للخلف وجده عاصم
------ عاصم بتساؤل عندما رأى دموع أدهم يحاول ان يخفيها
.....عاصم موجه كلامه للحرس .....امشوا انتو دلوقتي
***** غادرو الحرس ****
نزل عاصم علي ركبتيه قائلا .... مالك ؟؟
----- أدهم بتعب ... م م مفيش انا كويس اهو
----- عاصم بخوف عليه ..لا .. شكلك مش كويس خالص يا أدهم
طمنى عليك ...
----- أدهم بزعيق .... ايه خايف علياااا ؟ ....ما انتاااا اصلا
نسيتني خالص من ساعة خناقاتك مع فهد ....
و دلوقتي انا صعبت عليك و شايفني على الكرسي بتسأل و
قاطعه عاصم بعصبية ...اهدااااااى بقى خلاااااااص.... انت
عرفنى كويس مش كده ...وبعدين انت اللي اخترت تكون
مع فهد و تسيبنى مش انااااا
أدهم بزعيق اكبر ....عشان فهد مظلوم...وانت جيت عليه
مية مره يا عاصم انت بتوجعوا اوي و هنتوا كتيرررررر
هو ملهوش اى ذنب ف ....
قاطعه عاصم....... خلاااااااص مش عايز اسالك اصلا ولا عايز
اطمن عليك منتا في النهايه زيوووووو
------- وتركه وغادر -------
أدهم ذهب إلى بيته فلم يتحمل اى شيئ اخر ....بعد ما اخبر
فهد بأن حالته أصبحت سيئة في الحفله ......
دخل عاصم الحفله والشر يتطاير من أمامه وووووو
يتبع ....
الفصل الحادي والعشرين ❣️❣️❣️
*****من داخل الحفله *****
....مسك فهد من ياقلبي قميصه بقوة وسدد له بعض الكلمات
وفهد لم يفهم اى شيئ ....ولكن سدد الكلمات المتتاليه كى
يبعد عنه ويفهم ما الذي سيحدث ......
------ الناس كلها بتتفرج ------
---- فهد بعصبيه....انتتتت اتجننت خاااالص ازااااي تعمل كده
كاد ان يضربه مره أخرى ولكن طارق وزين و صابر
ابعدوهم عن بعض .....
----- طارق ...خلاااااااص اهدوا... الله. ... يخرب بيوتكم الناس
بتتفرج علينا اااا .....
زين سحب عاصم ...اهدي يا عاصم وتعالي برا
---- قاطعه عاصم بزعيق......بسسسس بقى كفااااااايه خلى
الناس كلها تعرف مين صقر الصعيد على حقيقته اللي
بيقتل ويهرب ومش عارف اى كمان ....
----- غفهد بوجع وااكبر رجال الأعمال أمامه وبدأت الصحافة
تصور
فهد مش قادر يتكلم
---'-- زين بزعيق ....خلاااااااص بقي ياخي خلى عندك ددم
----- طارق ..... اطلع يا عاصم كفااااااايه كدههه
---' عاصم بشر ..... لااااا كل واحد يعرف حدوده كويس
....... جو ... في ايه يا فهد فهمنا ايه اللي بيحصل داااا من
فضلك
( جو وجاسى ....هما أصحاب العقد اللي المفروض يمنيه معاهم ) ...
------ عاصم وقف قدام جو قائلا ...إنا هقولك ... الباشا فهد
بيهرب بنات ولو اتنين متجوزين يبعدهم
---- جاسى ....فهد اتكلم دافع عن نفسك
فهد واقف مصدوم من تهم عاصم له
ملك بتعيط على حال فهد وصدمته في عاصم
----- اميره ...... كفااااااايه مسخره بقي ياااااا عااااااااصم
قاطعهااااا .....انت اللي كفااااااايه أوامر بقي....انتى مش امي
انتي يادوب خااااالتي و بسسسسسسس
لم يتحمل طارق وزين بعد قاموا على عاصم بضربات
عنيفه متتالية ولكن ابعدوهم عن بعض بصعووبه
اهدووووووو خلاااااااص
.***** عم الهدوء عندما تقدم جو من فهد قائلا.......
فرصه سعيده فهد باشا
بس مش هنقدر نوقع اى عقد
جاسى بحزن ....سورى فهد
.... تركوه وخرجوا ابتسم عاصم بفرحه قائلا ....
هههههههه والله عين العقل
الكل بص علي عاصم بكره و غيظ
....ولكن سمعوا ضربه قوية على الأرض
انه فهد .وقع ولم يتحمل اى شيئ آخر
اكتفي من كل شيئ ومن اتهامات باطله
من الذي يعتبره صديقه وأخوه الوحيد الذي يسنده
*** الكل جرى على فهد ---- اولهم ملك اللي خايفه عليه ***
فهدددددددددددددد
---عاصم مصدوم من اللي عمله ---
طلبوا الاسعاف وبعد وقت وصلت واخذوا فهد الى المستشفى كى يطمنوا عليه
------ عند ادهم -----
الباب بيخبط.....فتحه وجد عاصم في حاله سيئة جدا
عااااااااصم ؟
دخل وقعد علي الاريكه بتوتر
--- أدهم باستغراب من حالته ...... عملت ايييه ؟
---- عاصم بندم ... انا السبب
----- أدهم بعصبيه ....ما تنطق زفتت ايييه ؟
عاصم بحزن حكى له ما حدث
أدهم بعصبيه ....انتتتتت حيوااااااان يااااااض ازاي تعمل كدههه
حرااااااااااااااااام عليك فهد ملهوش اى ذنب
--- قاام عاصم يزعق ...ملهوش ذنب ازااااي
انت ناسي هوا عمل ايييه و
----- قاطعه أدهم بغيظ وغضب منه .....هى خايييينه
عم الصمت لدقائق ثم اردف عاصم قائلا .... نعممم
------ أدهم ... بقولك خاينه واحده سا.فله كانت متجوزه عرفى
و مخلفه طفل
----- عاصم بصدمة وزهول ....انت كدااااااااااب ..انت بتقول
كده عشان
------ قاطعه أدهم بزعيق......اخررررررررس بقي....فهد لما عرف
انها شمال وواحده زباله سفرها عشان ما تتأذيش منها
و تتوجع ما هونتش عليه ....لكن ازاي انت قمت بالواجب
معااه ...من اتهامات وكلام فاضي و مش عارف ايه
... عاصم قعد بندم وحزن ...لااااا لااااا مستحيل مستحيلللللل
.. . أدهم ....لااااا هو دا اللي حصل للاسف وعايز تصدق
صدق مش عايز براحتك
---'-- وقام بالاتصال على الحرس وبعد وقت وصل امين الحرس
---- نعم يا أدهم بيه ---
.....أدهم بوجع......خدني على المستشفى حاااالا
---- تمام سيادتك ----
...وترك عاصم في حزنه وحالته
انه كان يكابر بكل شيئ
حاول فهد عدة مرات كى يفهمه
لكن دون فائدة.....والأن ماذا
خسر صديقه و ابن خاله الوحيد
بسبب غبائه و عصبيته أيضا
غببببببى غببببببببى يا عاصم غببببببى
....كان لازم اسمعه من الاول
....كاااان لازم ....ياااااا ا رب
....انا ايييه اللي عملته داااا
...هو كان خايف عليهاا وانا دمرته
... و دلوقتي في المستشفى بسببى
...يا رب استرها معااه بقي...انا مستاهلش والله
..انا ازااااي حقير كده ازااااي
.... وكمان كنت شمتان لما عمل حادثه وكان هيموت
----- حس بتعب ونغزه في قلبه اااااه اااااه اااااه
واغمى عليه من شدة الوجع والقهر
الباب كان مفتوح استغربت رزان
ايه داااا ليه الباب مفتوح كده فين أدهم ...يا اددددد
توقفت عندما رأت عاصم فاقد الوعي
ينهاااااار ااسود .....مين دااااااا
يتبع تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق