القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صقر الصعيد البارت 22_23بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

رواية صقر الصعيد البارت 22_23بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية صقر الصعيد الفصل 22_23بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 








رواية صقر الصعيد البارت 22_23بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


الفصل  الثاني  والعشرين ❣️❣️❣️صقر الصعيد 


----- عند ادهم  في البيت  ----

----  ايه داااا  ليه الباب مفتوح كده...فين ادهم....ياااا اد

     توقفت  عندما رأت  عاصم  فاقد الوعي....

                   ياا نهاااااار اسود  مين دااااا 


....توقفت وحاولت  ان تذوقه ولكن دون فائدة....

      طب اعمل ايه ...الاسعاااااااف ؟؟    

     وبالفعل  طلبت الاسعاف وبعد وقت وصلت وتم نقله الى 

      المستشفي ...


     ------- عند فهد  -------

الكل برا الغرفه يريدون الاطمئنان عليه خصوصا ملك التي 

تبكى فقط  دون  توقف ...

             خرج  الدكتور  اخيرا 

             الكل  جرى عليه 

----- بدر بخوف.....طمني يا ولدي..كيف فهد دلوك  ؟ 

---- الدكتور بابتسامه.... الحمدالله  حاليا  كويس  خالص 

---- حكمت...... هو ايه اللي حوصل دااا يا دكتور 


الدكتور بابتسامه....اللى حصل يا حجه شبه سكته قلبيه 

---- ملك  بصدمه......اييييييييييييه  ؟؟

---- اميرة ....طيب هو كويس دلوقتي نقدر نطمن عليه 

---- الدكتور  ... حاليا مينفعش يفوء الاول وبعدين تدخلو 

       تشوفوه  براحتكم 

----- فريدة قعدت  بندب .....منك لله يا عاصم.... منك لله يابنى 

       زى زي ما وجعت قلبي كده 


---- بدر ..... اهدي يا خيتى  عاد ..اللى حوصل  حوصل وخلاص 

 ---- اميرة .....هو فين  دلوقتي 

---- طارق  ..... معرفش 

---- ادهم  ...هو عندى فى البيت 

                 ملك قعدت تبكي على جنب 

        الكل خايف على فهد و لا يعلمون بحالة عاصم 


***** في المستشفى  عند  عاصم  *****

 ....رزان أمام غرفته  ..منتظره ان يخرج الدكتور 

.... وبعد وقت خرج.....طمني يا دكتور هو كويس 

------ الدكتور  ...للاسف لا  حالته وحشه جدا 

----- رزان بخوف.....طب هو ايه اللي حصل بالظبط 

---- الدكتور.....بسبب زعل جامد أدى إلى نزيف بالقلب 

      الحمد لله قدرت  اوقفه بس نزف دم كتير  ومش 

      هيفوء غير اما نعوض الدم 

                    ----- غادر الطبيب  ------


.....رزان بخوف...طب اعمل ايه انا دلوقتي يعني 

      ادهم لازم  اقوله 

       رنت عليه و لم يجب  حاولت عدة مرات ولم يجيب 


  قاطعتها  الممرضه..... اتفضلي دى حاجات المريض اللي جوه

--- رزان بابتسامه.....شكرا 

---- العفو ....عن اذنك 

---- رزان  ....اتفضلي 


.......بصت رزان في الكيس وجدت هاتف عاصم اخرجته و 

       بحثت في الأرقام وجدت أرقام كثيره لم تعرف تتصل على

        من لكن قامت بآخر اتصال اجراه ..تن...تن...تن.... الووووو


----- طارق باستغراب......الوو مين معايا 

------ رزان بتسرع ...حضرتك تعرف واحد اسمه عاصم 

           قالت كده  عندماااا رأت  بطاقته الشخصية 

---- طارق بخضه......ايوه  هو فين 


    رزان حكت له ما حدث وانه يريد دم كى حالته  تتحسن 

----- طارق  ....جاى اهو ..والنبي خليكى عندك لحد ماجى

---- رزان  ......حاضر  اهو قاعده 


      زين عندما رأى حالة طارق تغيرت.....مالك يا طارق 

     طارق بخوف وكل العيله بتبص عليه كى يفهمو ما حدث 

               عاصم تعب وفي المستشفى  حاليااااا

                                 الكل  بصدمه  😳


---- فريدة بخوف.... ابني..ماله يا طارق  ...انطق يابني 

----- طارق بهدوء....مش عارف...مش عارف  هروح اهو 

          وهطمنكم  عليه 

---- فريدة  ...لا لاااا خدنى معاك يابني والنبي مش هقدر عايزه 

        اطمن عليه ...

----- بدر...... واناجاى وياكم عاد 

---- مفيش داعي متنسوش ان فهد لسه ما فاقش برضو 

---- زين.... خلاص انا هاجي معاك ....و خالتو فريدة 


----- صابر بزعيق.....وأنا هقعد  هنا يعني.....

         انا اللي عايز اطمن على اخويا 

----- طارق   ..... تمام يالا 

 ......وذهبو جميعا اللى المستشفى عند عاصم.......كى يطمنوا عليه 


     بعد ساعه مضت وصل طارق وفريده وصابر  وزين الى 

       المستشفى 

.........وقامت رزان بالتبرع  بالدم لعاصم  عندما وجدت فصيلة 

               دمها تتطابق معه 

----- الدكتور  ...الحمدالله حالته احسن  دلوقتي 

----- فريدة..... يعني كويس  بجد  يا  دكتور  

----- دكتور بابتسامه....اه والله حالته كويسه  جدا 

---- طارق  ...الحمدالله 


      زين وهو ينهج  ....و فهد كمان  كويس  وفاق 

        فريدة بفرحه  ....الحمدالله يارب  يارب 

      

     صابر  ...وانت بتنهج كده ليييه  .؟ 


يتبع....




الفصل الثالث والعشرين ❣️❣️❣️


-----  في المستشفى عند عاصم-----


    زين وينهج........وفهد كمان كويس وفاق ...

    فريدة بفرحه.......الحمدالله يارب 

    صابر ..... .وانت بتنهج كده  ليه 

     زين  بضحك  ....هههههه  كنت بجرى ...

     فريدة  بضحك  ..... طيب  يا خويا اااا

     طارق  ..... هروح اطمن الجماعه  بقي...

      فريدة....... روح  يابني  زمانهم  قلقانين  اوي 

 ----- انصرف طارق يطمن  باقي العائلة علي حالة عاصم -----


    .***** في غرفة فهد  فاق بتعب  *****

--- في  حضنه ملك.......هشش اهدي بقي..كفايه عياط يا عيوني 

--- ملك طلعت من حضنه.... كنت هتموت وتقولي اهدأ طب ازاي 

--- مسح لها دموعها بحب.....يا روحي....اهو كويس ولله قدامك 

      بس تعبان  شويه 

----- ملك  بخضه  .....ايييه 


  ....كادت ان تغادر ولكن اوقفها قائلا  ...تعبان عشان شايفك 

      بتعيطي قدامى ومش عايزه  تريحني و تسكتي 

---- ملك  بحب  ..... خلاص  هسكت اهو  خالص  بس ابقا 

       كويس و خلاص.....

                          ضحك  واخدها  في حضنه 


****** خارج  الغرفه  *****

-----بدر .....والله ما خابر ايييه اللي بيوحصل  دييه واصل 

      كانوا  كيف  الأخوات يا ناس  .....اتحسدوا  والله 

----- اميرة ....الحمدالله على كده 


---- طارق وصل بنهج و تعب ....يخرب بيوتكم 

---- اميرة ....طمني يا  طارق يابنى عاصم عامل ايه دلوقتي 

----- طارق  ....الحمدالله  كويس  وزى القرد  والله 

---- حكمت  ....يعنى الواد زين يا طارق يا ولدي 

----- طارق بابتسامه  ....والله زين قوى يا مرات خالي 

 ....ضحكت حكمت  ...هههههه وه يا واد  ...هههههه هههههه 

---- طارق  بضحك  ....فاق فهد  مش كده  

---- اميرة  ....اه فاق ..ودلوقتي ملك عنده بتضمن عليه 

-------- طارق  بخبث  .....ممممممم  تمام 

.... وذهب  الى غرفة فهد  و قام بدفع  الباب  بقوه 

                 خض كلا من فهد  و ملك 


----- فهد بعصبيه  .....حد يدخل كده  يا  متخلف 

--- طارق بضحك  ....واحشتنى  يا صقر جيت اطمن ...وغمزله 

               

                    إبتعدت  ملك  عنه بإحراج 

----  فهد..... من يومك وانت بتفصلنى من اللحظه يا زفت 

--- طارق  ...ربنا يسامحك يا عم....

                   عموما جاى انكد عليك وامشي 

---- ضم فهد  حواجبه  قائلا  ....تنكد  علياااا ؟؟؟ ازاي  يعنى 

--‐- طارق  ....اصل عاصم كان هيروح  فيها 

---- فهد بصدمة  ......حصله  حااااااجه 

---- طارق  ....يا عم اهدي  زى القرد والله 

                    وبعدين انت خايف عليه بعد اللي عمله فيك 

                    وكنت هتروح  عند جدى وجدووو هههههه 


----- فهد  بزعيق  ....ياخي  بطل ام هزارك البارد دا واتكلم  بجد 

--- طارق  ...    احم  ..والله بقي كويس دلوقتي 

---- فهد  ......ايوااا ايييه اللي حصل بالظبط 

---- طارق  ....حكى له ما حدث  بالفعل 

---- فهد  ..... .استغفر الله العظيم يارب 


----- ملك  ....اهدااا يا فهد ما هو طمنك وقال انه كويس 

.......فهد بص علي ملك قائلا  ...انتى متعرفيش عاصم يا ملك 

         عاصم  عامل  زي  الطفل الصغير  ...يغلط وبعدين  يندم 

          ويزعل  ....واهو تعب كان هيموت ويروح  فيها 


----- ملك  .... طيب اهدااا  عشان خاطرى يا فهد 

                      ابتسم  واخدها في حضنه 

----- طارق  .....احم.....نحن هنا اااااا ؟؟

----- فهد بزعيق  ....اطلع  برااا  يا ااااا حيوااااااان


                 خرج  طارق  يجرى  

---- ملك بضحك  .....هههههههههه  بتخوف يا صقر اوى كده 

--- فهد بسرحان فيها  ....صقر  ...الله  ..هو لقبي حلو  كده 

                         ملك بكسوف  فضلت ساكته 


...فهد......من هنا ورايح مش عايز اسمع غير صقر...وبس 

... ملك  ..... لااااا  بحب  فهد  اناااااا

....فهد بصدمة  قائلا  .... وفهد  بيموت  فيكى 

.... ملك ضربته  بخفه  ......خلاص بقى  


 **** عند  عاصم ما زال فاقد الوعي  *****


----- زين  ....فوفو   روحي ارتاحي شويه واحنا هنا اهو 

---- فريدة  .... مش هقدر  عايزه اطمن عليه يا زين  

---- صابر  ... منااا هنااا  يا  ماما  اهو  

                     اول ما يفوء هكلمك واطمنك عليه والله 

فريدة بإصرار  .....لااااا يعنى  لااااا  مش همشي  وخلصنا  بقي 

________________


يتبعيتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل

صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع