القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صقر الصعيد البارت 24_25 بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية صقر الصعيد البارت 24_25 بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية صقر الصعيد البارت 24_25 بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


الفصل الرابع والعشرين  ❣️❣️❣️


***** صباحا ..في اليوم التالي  *****


....فاق عاصم بتعب وحواليه الكل وتم خروج فهد من المستشفى 

    وذهب  هو وزوجته الى منزلهم بع اطمأنانه علي عاصم 

 

----- فريدة  ....طمني يابني  انت كويس 

---- ابتسم بوجع......الحمدالله 

---- طارق  ...كده تخوفنا  عليك ياض ولا بتشوف بنحبك ولا 

       بنكرهك 

------ ضحك عاصم بخفه  .... انا كويس 

----  صابر  ....الحمدالله  على سلامتك يا عم 

---- عاصم بزعل  .... فهد عامل ايه دلوقتي 

----  طارق بهزار  .....راح عند الحبايب 

----- عاصم  بصدمه  ....ماااااات  

---- طارق بخضه  ......لا يا راجل..مع مراته ..

                                   يا  ساتر عليك ....فقر

---- عاصم بزعيق....... امشي اطلع برااااااا 

     

    ضحك طارق وخرج كى لا يشبك معه 

     وبعد تحسن حالته جيدا ذهب إلى البيت 

     يحاول يصلح ما افسده واللى عمله 


...... قاعد في الجنينه  بتعب وقهر علي مافعله متذكر كلمه كلمه 

          عندما اااا دمر ذالك  العقد 


  (  قاطعه عاصم بزعيق  .....بسسسبسسسس بقى كفااااااايه خلي الناس كلها تعرف  مين صقر الصعيد  علي حقيقته...اللى 

 بيقتل  ويهرب بنات ومش عارف ايه كمان  ) 

 .

.... وعندما علا صوته علي خالته التي ربته مثل أمه 

      (  اميرة .....كفااااااايه مسخره بقي ياااااا عااااااااصم 


      قاطعها اااا ....انتى اللى  كفااااااايه أوامر بقي....انتى مش 

       امي....انتى  يادوب  خااااااااالتى وبسسس  ) 


...... اغمض عيونه بقهر وترك الدمعه تنزل منها بوجع علي ما 

       فعله......قاطعه أدهم  .....مااااااالك 

   ---- عاصم بوجع  ....تعبان يا أدهم...اول مره اتعب من جوه كده 

----- أدهم ربت علي كتفه..... صلح اللى انت عملته و ان شاءالله 

        هترتاح 

------ عاصم بص عليه...... طب اعمل ايه يا أدهم قولي 

----- أدهم بابتسامه قائلا  ...... روح راضي ابن خالك وصاحبك 

        وراضي  الست اللي ربتك و قللت منها قدام الكل 

----- عاصم بندم  ...هعمل كده 

---- أدهم  ...تمام هسيبك انا بقي  

----  عاصم..... هتروح فين 

----- أدهم....... معايا جلسة علاج طبيعي....ادعيلي  معاك 

----- عاصم قام .....هروح معاك  يالا 

---- أدهم  ....مفيش داعي يابني  و

----- عاصم  ... هشش قولت هروح معاك يعني هروح معاك 


 **** انصرف عاصم وأدهم الى المستشفي ليتم العلاج الطبيعي 

        لادهم  ...

  (  و مع الايام التي مضت......حالة أدهم تحسنت كثيرا وعاصم 

     قام بصلح اميرة  ولكن فهد لم يقبل بصلح ابدا 

     انه تسبب في عقد عمره  الذي ضيعه عاصم  بغباؤه


 *****  في  ماركت كبير  ******

 .....  عاصم قام بشراء أشياء كثيرة وذهب كى يحاسب  ولكن 

        توقف عندما  ندهت عليه تلك البنت  ..... نعممممممم


---- رزان......انت مش عارفني  

---- عاصم....... للاسف لا  ... انتى تعرفيني يا  انسه 

---- رزان بتوتر  ....احم  ايوه انا اللي  وديتك  المستشفي يوم 

       ما تعبت فى بيت  أدهم  

---- ضحك عاصم بخفه قائلا........كنت تعبان....طيب ازاي بقى

        عايزانى افتكرك  

---- رزان بإحراج  ......والله انا  


     قاطعها بابتسامه......بهزر  معاكي أدهم قالى علي كل حاجه 

      وبشكرك  جدا  والله وعلى الدم ....لولاكي مكنتش هعيش

        اصلا 

----- رزان بابتسامه....بعيد الشر عنك..... احم  ...قصدي الحمدالله    

         علي سلامتك.....عن اذنك  

                                 وتركته  وذهبت 


.....عاصم بحب  وينظر لطيفها  هى وتغادر  ....والله....هو فيه 

        كده لسه......أخذ نفس عميق وأخرجه 

          وجد هاتفه يرن ..و كان المتصل  أدهم 

----- عاصم بضحك  .....هههههه  طب و ربنا  جيت ف وقتك  


---- أدهم بضحك......حبيبي يا  عصومي فينك كده 

---- عاصم  ...... انت اللى فين 

----  أدهم  ...... في المصنع عند فهد 

---- عاصم.......  تمام  مسافة السكة واكون عندك 

---- أدهم  ....تمام  وزي ما اتفقنا 

---- عاصم  بتوتر  ....انت متأكد  ولا 

                               البس في الحيطه  يا أدهم 

                               ضحك أدهم بخفه...

                   قائلا  ....متقلقش زي ما قلتلك والله 

---- عاصم  ....تمام  سلام 

---- أدهم  .... سلام يا عم 


 ..... وصل عاصم الى المصنع وكان فهد وأدهم هناك 

          وقف عاصم  أمام فهد  قائلا  ....

___________

يتبع


الفصل الخامس والعشرين ❣️❣️❣️


----- في  المصنع  -----


 "  وصل عاصم الى المصنع و كان فهد وأدهم هناك

--- وقف عاصم أمام فهد قائلا  ....هتسامحني يابن خالي 

---- فهد بضيق  .... خليك بعيد مني يا عاصم انا تعبان لوحدي 

      ومش حمل  اى مناهده  معاك  

----  عاصم بحزن  ..... طب سامحني اللي حصل حصل وخلاص 

      والله  مش هتتعاد تاني يا فهد  ...والنبي  خلاص ع


---- قاطعه فهد بتعب  ومش قادر  يقف ....خلاااااااص 

        اااااااااااااه  ااااااااااااه  ....وضع يده على صدره بتعب 

---- أدهم بخوف  .... فهددددددد ..مالك  حاسس بايه 


     فهد بتعب قعد  .....خليه يمشي مش طايق اشوفه يا أدهم 

    أدهم......اهدي يا صاحبي خلاص 

     فهد  بوجع  .....قلبي  بتوجعني والله ومش قادر خاااالص 

    أدهم  .... اهدي والنبي  ...تحب اكلم الدكتور نطمن عليك 

    فهد  واخد نفس عميق واخرجه  ....

    مفيش داعي انا كويس اهو 

     أدهم  .....متأكد  

     فهد  .... ايوااا   روح وراه شوفه راح فين  ؟ 

                ابتسم بخفه  وخرج  خلف عاصم 


----- عند ادهم  ----

     لم يجد عاصم في المصنع كله 

     الحارس .....مش موجود يا  أدهم  بيه 

    أدهم  بيرن  عليه فونه  مغلق 

     أدهم  بقلق  ...رااح فين داااا  دلوقتي  هى ناقصه توتر 


----- الحارس ....تحب  ندور عليه  يا فندم 

---- أدهم  ....ايوه واول ما  توصلولو  تكلمونى علي طول 

----- الحارس  ..... تمام  سيادتك  

... اتصرفو  متوجهين  للبحث عن عاصم الذي لم يجدوه 


---- فى المساء في بيت العائلة  ----


،، الكل قاعد  وبيضحك  

   دخل فهد مبتسم  ....السلام عليكم 

    الكل  ....وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

----- بدر بفرحه  .....تعالي حدانا  يا ولدي  ...كيفك النهارده 

---- فهد  ....الحمدالله كويس متقلقش 

---- أميرة .....امال فين طارق وزين  وعاصم 


......قاطعهم  دخول....طارق الذي يضحك وزين معه 

..... فريدة بابتسامه  ...فين عاصم يا شباب..من الصبح مرجعش 

..... طارق  .....هو راح فين  ؟؟

..... فريدة...... من الصبح راح المصنع مع أدهم 

                       

                          فهد متابع  الوضع  

---- زين  .....اه يبقي لسه  مع  أدهم 

                  اطمن  الكل وأولهم فهد و لكن لا يعرفون بأنه مختفي 

                   منذ الصباح 

  بعد  الضحك والأحاديث المتنوعة  قام فهد بسحب زوجته الى 

   منزلهم 

------ حضنها  بعشق  ...... وحشتني مووووت 

---- ملك  بحب  ابعدته عنها  .....وانت كمان وحشتني اوووي 

       اوووي  بس اوعاااااا مني 

----- ضم حواجبه باستغراب منها  .....فيه  ايييه؟؟

----- ملك بانبساط .... احم...خليك محترم معانا  ضيف 

------ فهد ابتعد عنها بعدم فهم  ..... ضيف؟؟؟ مين دااااا 

---- ملك بضحك  .....هههههه  اه معانا ضيف حلوووو اوى 

       يمكن احلى  منك كمان 

---- فهد بعصبيه  .......وووو


يتبع

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع