القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صقر الصعيد البارت26_27_28بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




رواية صقر الصعيد البارت26_27_28بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 








رواية صقر الصعيد البارت26_27_28بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


الفصل السادس والعشرين ❣️❣️❣️صقر الصعيد 


ملك بضحك.. هههه اه معانا ضيف حلووو اوي يمكن احلي منك

قام بعصبية.. احلي مني كمان ، مين داا عشان اقتله

ملك بضحك.. ههههه للاسف ياحبيبي متقدرش

فهد بحيرة.. مقدرش كمان ؟؟ ملك اتكلمي بقي مدوخنيش معاكي

ملك بحب.. خم ياحبيبي بقي الله

فهد قعد بملل ..طب ازاي قولي اي حاجه تاني

ملك بتفكير .. مممم طب هيشيل اس

لم تكمل كلامها وصوت صريخ ندي من الاسفل.. الحق ياااافهددددد

انتفض بخضة وخوف نزل يجري وخلفه ملك

ندي بعياط.. الحق يافهد

فهد بيحاول يهديها..فيااا اايييه


ندي ببكاء.. عاصم انتح،ر

فهد وملك بصدمة..😳

ايييه اللي بتقوليه داااا

ملك.. ندي اهدي كده مين قلك الكلام داا

ندي ..فيا حد معرفهوش رن علي طارق وقاله وصابر وزين وأدهم هناك

مشيوو

فهد لم يتحمل ذالك طلع يجري وملك بتحاول تهدي ندي .. كفااية ياندي عياط اربوكي

ندي بحب.. خايفه عليه ياملك خايفه يمووت

ويسبني لوحدي خاااايفه

ملك حضنتها وفهمت انها بتحبه ..هيبقي بخير والله اهدي

ف المستشفي وصل فهد ولم يجد اي شي قام بالاتصال علي ادهم .. ايوا يافهد

فهد.. فين عاااصم ، وايه الحصل بظبط

ادهم بستغراب.. ماله عاصم

فهد..كيف ماله انتح،ر امته وازااااي ياادهم

ادهم..اهدا يافهد دا كان مقلب اهدا كده

فهد بضيق.. امال العيلة راحت فين

ادهم.. معرفش هشوف وكلمك

فهد ..مفيش داعي انا هكلمهم اطمن سلام

وضع الهادف ف جيبه وما الا للحظات حتي رن هادفه ولم ينظر علي المتصل قام بفتح المكالمه.. في اي ياادهم تاني

المجهول.. ادهم مين ، كنت عايز اقولك تعيش وتاخد غيرها وادعي للمدام مع السلامه


فهد بصدمة ومش فاهم حاجه ولكن فاق وستوعب تلك المكالمه جيدا ركب سيارته متوجه للبيت

قام بالاتصال عدت مرات علي ملك ولكن دون فائدة

قام بالاتصال علي طارق وحسن الحظ فتح.. ايواا ياصقرررر وحشتك

فهد بزعيق.. انتووو فيين

طارق.. احنا براا ، بعد المقلب

الحصل قلنا نتغدا برا بالمرة


فهد قفل ف وشه.. يعني مفيش حد ما ملك ولكن تذكر ندي وقام بالاتصال عليهاا لكن دون اي فائدة لم تجيب .. حددددد يررررررد عليااااااا

__ عند ملك وندي يدخلون اشخاص ملثمين

ملك بخوف.. مين انتوو

ندي بخوف.. اعاااا اوعا مني

قام الاخر بتكسير كل شي في البيت

ملك بتصرخ.. الحقووووني يااااافهد ، ااااااه

ندي عندما رأتهم يسحبون ملك من شعرها بقوة.. ملككككك

ضربة قوية فقدة الوعي ندي ولكن ملك مازالت تصرخ لحين

في الخارج

نزل عاصم من سيارته متوجه لبيت العائلة ولكن توقف عندما سمع صراخاات متتالية .. اي الصويت داا

ويتجه لبيت فهد


يتبع...



الفصل السابع والعشرين ❣️❣️❣️


نزل عاصم من سيارته متوجه لبيت العائلة ولكن توقف عندما سمع صراخاات متتالية .. اي الصويت داا ويتجه لبيت فهد

_ عند فهد بيحاول يسوق بأقصي سرعه

دخل عاصم بيت فهد وجده كل شي متكسر ووجد ملك علي الارض مغمي عليه هي وندي .. ندددددددي

ولكن تفاجاء بضربة قوية ف مؤخرت رأسه وقع ارضأ فاقدا للوعي هو الاخر


وصل فهد ولم يجد اي شخص ف المنزل سوي تكسير كل شي كان قد اخبر طارق وباقي الشباب بالذي حدث

وصل طارق وزين وصابر

فهد بجنون وخوف علي ملك.. ميييين الي عمل كدددده ، اقسم بالله لولع في احد هيئذي ملككك

زين بقلق.. اهدا يافهد مش كده

طارق..العيلة كلها وصلت وعرفت بالحصل

دخل ادهم اخيرا.. انت مين كلمك يافهد

فهد بجحيم..واحد معرفهوش من رقم غريب


صابر.. اهدو ياجماعه عشان نعرف نفكر كويس

فهد.. هجنن ، ازاي داا يحصل مين الي يجرئ ويدخل بيتي

ويعمل كدههههه

ادهم.. اهداااااا يافهد مش كده ياخي ، وعاصم كمان مختفي من الصبح

فهد بص عليه قائلا.. عارف لو هو اللي عملها والله لقتله


صابر بزعيق.. متهدااا ومتتكلمش وبس اخويا مستحيل يعمل كده

طاارق.. خلاااص بقي اهدا منك ليك عشان نفكر

ولحسن الحظ نظر طارق وقع

علي الارض وجد هادف ندي ...اي داا فون ندي اييه الي جابه هنااا

فهد متذكر انها كانت معا ملك

قال بخوف.. كانت معا ملك ، معقول هما الاتنين معا بعض

طارق قام جابه وجد انه متكسر وليس به حتة سليمه

فهد بضيق.. يااااارب

وما الا للحظات وصلت باقي العيلة لبيت فهد كي يفهمون ماحدث

فهد جاله فون .. فهد باشا كنت حابب اسمعك صوتها لاخر مرة

فهد بجحيم..اقسم بالله لو ل

قاطعه.. متتأمرش يافهد بيه ولا تحب اقولك ياصقر

فهد مش قادر ولا عارف يتكلم فهي نقطة ضعفه

.. قرب ذالك الرجل منها قائلا..خدي فهد اهو معاكي كلميه لاخر مرة

ملك ببكاء اخذت الهادف والرجل طلع.. ف ف فهد الحقني

فهد بحنية..اهدي ياحببتي انا مش هسيبك متخافيش ياملوكه


ملك ببكاء ووضعت يدها علي بطنها.. مش خايفه علي نفسي يافهد خايفه علي ابننا

عم ااصمت للحظات قال بوجع..انتي حامل

ملك..كنت هقولك بس ملحقتش تسمعني

فهد اغمض عيونه بجحيم بخوف عليها.. ملك اوعي تخافي انا جااي ياروحي مستحيل اسيبك ولا اسيب ابني فاااهمه

ابتسمت قائلا.. عارفه ، خلي بالك من نفسك كويس

فهد..متقلقيش عليا ، ندي معاكي صح

ملك بتعب.. ندي وعاصم

فهد ضم حواجبه بستغراب.. عااصم

ملك.. ايوا يافهد عاصم هناا

فهد بصدمة..ازاااي بيعمل أي

ملك..شكلهم خطفينه معاناا

فهد..تمم ياروحي زي ماقلتلك

ملك صرخت مرة واحدة

...

.............بقلمي مي محمد


وفصل الخط

وبعد وقت وصلت رسالة لفهد بأنهم سيتصلون به مرة اخري

______________ بقلمي مي محمد

ندي وملك ف غرفة لوحدهم وعاصم مربوط وفاقد الوعي علي احدي الكراسي


يتبع...



الفصل الثامن والعشرين ❣️❣️❣️❣️

بعد ساعات مضت "
في بيت العائلة الكل قاعد ومتوتر وخايفين علي ملك وندي وعاصم
فهد جاله اتصال
فتح ووجد المتصل منافس ليه ونفس الرقم اللي كلم ملك بيه من شويه استغرب ثم قام بفتح المكالمه
..ينفجر منها براكين الغضب وعروق وجهه ويده برزت وصرخه ملك ما زالت تتردد

باذنه وقال بنبره مميته وصوت كالرعد فى قوته : عد اخر ساعات عمرك لان اللعبه لسه منتهتش .

ضحك بركات وقال : ورينى اللى عندك وورينى هتوصلى ازاى .
فهد بابتسامه مخيفه ونبره يملؤها الشر : انت غبى غبى اوى .
واغلق الخط نظر اليه طارق وزين وادركوا ان اليوم اخر يوم فى حياة بركات

تحرك فهد بالسياره بسرعه مخيفه وهو متأكد انها تتألم هى تتوجع صرختها تكاد تصم اذنه هو ليس بجوارها عندما

احتاجته لم يكن معها اللعنه عليهم سيحرق الدنيا سيقتله ابتسم بشر وتسابق هو والرياح سويا بينما يحاول طارق وزين

التى يملأهم القلق ايضا ليس من فهد فما سيفعله هو محق به تماما ولكنهم قلقون بشده
على ملك وندي ماذا يفعل هذا
الحيوان معهم. حاولوا التماسك مع هذه السرعه المهوله ولكن محاولاتهم باءت بالفشل .
بيننا اغلق بركات الخط رفع
ملك من شعرها فوجدها فاقده لوعيها فنزع حجابها بعنف لتتساقط خصلاتها امامه ليرفعها
منها قائلا : والله لدفعه الثمن غالى
..وصل فهد اخيرا للشاليه وقف بالسياره وخرج منها مسرعا غير مبالى ماذا سيحدث له بالداخل ولكن تقدم منه طارق
وامسكه قائلا : انت اتجننت مش هينفع ناخدها عافيه يا صاحبى .
فهد وملامحه تنطق بالحده والغضب والتوعد : انا مش هستنى دقيقه يا طارق
طارق : وهتستفاد ايه اما
تلاقى رصاصه راشقه فيك وتقع جنبها .
زفر فهد بقوه ضاربا باب السياره بغضب. طارق : هندخل انا وزين من قدام علشان نشتت انتباهم ولف انت من ورا .
اومأ فهد وتحرك ..
اتجه طارق وزين للبوابه الرئيسيه واخفى وجهه بيده رأه شخص كان يراقب المدخل فهاتف بركات : ايوه يا باشا فى
رجلين بيقربوا من المدخل .
بركات ناظرا ليحيى صديقه: دول عرفوا المكان ازاى ..
الرجل : مش عارف يا باشا نخلص عليهم .
بركات: سلموا عليهم كويس وبعدين ابعتوهم ليا .
الرجل : اوامرك يا باشا .
يحيى : عرف مكانا ازاى
بركات : معرفش
يحيى بضيق : يعنى ايه معرفش مكلمتوش خالص .
: لا مكلمتوش .

: امال وصل ازاى انت مش قولتلى انه مش هيعرف المكان ده خالص غلطاتك كترت يا يحيى
ظل يحيى يتذكر ويفكر كيف يمكن لافهد ان يصل لمكانهم بهذه السرعه وسرعان ما تذكر ان هاتفه سقط بغرفه ندي صر

اسنانه بغضب واتجه لغرفتها كانت منطويه على نفسها فى جانب الغرفه
دلف اليها وامسكها من شعرها لتقف امامه وهى تمسك رأسها متألمه .
يحيى بغضب : انتى مسكتى تليفونى .
ندي بتوتر : تليفون ايه انا ممسكتش حاجه .
صفعها بقوه : اتصلتى بحد من تليفونى
صرخت ندي وهى تتألم : اه اتصلت اتصلت بطارق اتصلت بأهلى ورجاله عيلتى اتصلت بالناس اللى هتحمينى
صفعها يحيى مره اخرى والقى بها على الارض بقوه وخرج واغلق الباب خلفه بقوه
وكان صوت عاصم يملئ المكان
عاصم بزعيق.. فكونييييي ياولاااااد الكل،ب
كان يسمع صرخات ندي وجن جنونه عليهم .. حدددد يردددد علياااااااا ، ثم قال بصوت كله وجع كأنه اتأخر بشيئ.. متخافيش ياندي ، انا ج جنبك اهووو
كان قلبه يؤلمه بشدة معا نز،يف دماغه اثار الضربه .. ن ندي م م متخافيش
استسلم للدوار الذي به وفقد الوعي
.. اما بالخارج استطاع فهد الدخول بالفعل بعد ان اصبح كل تركيز الرجال على المدخل والرجلين القادمين فقط .
تسلل من باب خلفى فهو يعرف هذا الشاليه جيدا ادخله هذا الباب على المطبخ بالدور السفلى دخل بترقب وعيناه ترصد
المكان كعينى الصقر استمع لصوت صرخات صادره من الاعلى فعرفها على الفور كيف لا يعرفها شعر بقلبه يخرج من
مكانه وقف مكانه ليعرف مكان الصوت صعد على السلالم مسرعا وجد رجلين بالاعلى اشتبكوا معه ولكن صاحب العقل لا
يقف فى وجهه الان استطاع فهد ببساطه اسقاطهم على الارض يترنحون من الالم وفجأه فتحت غرفه ليخرج منها بركات ويحيى

ويقفون امام فهد الذى ينظر اليهم بنظرات متوعده هو لن يفعل بهم شئ فقط يرغب بتهشيم رأسهم واخراج
قلوبهم من مكانها وتحطيم اوصالهم .
بالخارج اتشتبك زين وطارق وصابر مع رجال بركات ولكن لم يكن عددهم كبير فاستطاعوا السيطره عليهم والافلات منهم لا
يمنع ذلك انهم تلقوا العديد من الضربات ايضا .
صعد طارق وصابر للاعلى ليجدوا فهد يقف بمقابله بركات وچو للاسف كان معهم ف ذالك الخطه اللعينه ....

يتبع...

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

 

تعليقات

التنقل السريع