القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية واصيتي البارت 26_27_28_29بقلم نونا رامي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية واصيتي البارت 26_27_28_29بقلم نونا رامي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية واصيتي البارت 26_27_28_29بقلم نونا رامي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 









رواية واصيتي البارت 26_27_28_29بقلم نونا رامي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#وصيتى#نونا رامي 


الفصل السادس والعشرين

ليدفع مازن حمزه ويمسكها من شعرها لتصرخ ملك برعب وتسقط مغشياً عليها ليحملها مازن بجمود ويضعها على السرير 

حمزه وهو يمسك الماء بفزع :

_خد رش على وشها مياه 

ليمسكها مازن ويقوم بكب كوب الماء كاملاً على وجهها لتستيقظ وتشهق بفزع وتنظر له بخوف شديد

مازن بجمود:

_جهزى نفسك عشان بكرة كتب كتابك على ادم 

ملك بصراخ وبكاء:

_لاااا مش هتجبرنى عليه

ليتوجه مازن نحوها ليركض حمزه بسرعه ويمسكه ويقول بتوتر:

_اهدا يا مازن وهى هتعمل اللى انت عايزه 

لينظر لها مازن بخزلان ولاكن سرعان ما يبدل تلك النظرة بجمود ويخرج من الغرفه

ملك ببكاء وصراخ :

_مش هتجبرونى على حااااجه أنا مش هتجوز غير اسلام 

حمزه بهدوء:

_صراخك مش هيعمل حاجه انتى اللى غلطتى من الاول يبقى اتحملى نتيجه غلطك 

ملك ببكاء شديد :

_عايز يجبرنى عليه أنا مبحبوش 

حمزه بهدوء :

_ادم مش وحش للدرجادى يا ملك ادم مفيش واحده بتشوفو الا وبتنجذب لو ومش هتلاقى احن منو مهما دورتى أنا هسيبك تفكرى مع نفسك وتعيدى حساباتك 

ثم يتوجه نحو الخارج لتجهش ملك فى بكاء شديد 

ملك ببكاء وهى تبحث عن هاتفها بهستيريه :

_لا لا مش هيجبرونى أنا لازم اكلم اسلام لازم اكلمو

ليقع نظرها على هاتفها الملقى على الارض لتذهب نحوه بسرعه وتتصل على اسلام

اسلام بحب:

_الو يا ملك وحشانى يا حبيبتى

ملك ببكاء:

_احلقنى يا اسلام مازن عايز يجوزنى ادم عشان عرف انى بكلمك 

اسلام بلهفه:

_اهدى بس يا حبيبتى وانا هديكى عنوانى تيجي ونتفق ونشوف هنقول اى لمازن 

ملك ببكاء وتوتر:

_لا مينفعش

اسلام بترجى :

_متخافيش يا ملك عشان بس نعرف نتفق وبعدين انتى مش اثقه فيا ولا اى 

ملك بلهفه وبكاء:

_لا طبعا بثق فيك ط طب ابعت العنوان 

لتغلق ملك الهاتف وتنهض وتغسل وجهها وترتدى ملابسها وتنطلق لتجد الحراس يقفون على باب القصر لتعود وتتوجه نحو الباب الخلفى وتجده مغلق لتتسلقه وتقفز وتنزل وتتنهد براحه وتركض وتوقف تاكس وتذهب تحت أعين ادم الذى كان يراقب كل شيء من البدايه ليتوجه ورائها بسيارته 

•••••••••••••••

تنزل ملك من التاكس وتتوجه نحو المنزل وتصعد وتنظر للباب بتردد ولاكن تحسم أمرها وتطرق عده طرقات ليفتح لها اسلام ويبتسم بشده

اسلام بترحاب :

_ادخلى يا حبيبتى واقفه كده ليه 

لتدخل ملك وتجلس على الأريكة وتقول بتوتر:

_هنعمل اى يا اسلام مازن مصمم

اسلام وهو يجلس بجانبها :

_ما تفكى عن نفسك كده 

ملك بحده:

_انت اتهبلت ولا اى 

اسلام وهو يرفع يداه بضحك:

_خلاص اهدى 

ملك بقلق :

_هنعمل اى 

اسلام وهو يضع يده على قدمها :

_متخافيش أنا هكلمو

ملك وهى تزيح يده بأنتفاض وتقول بصراخ:

_ابعد ايدك يا اسلام انت اتجننت

ليقول اسلام بخبث:

_فى اى يا ملك ما انتى كده كده هتبقى مراتى 

لتنظر له ملك بصدمه ثم تركض نحو باب المنزل وتحاول فتحه ولاكنه مغلق 

اسلام بسخريه:

_متتعبيش نفسك يا روحى مقفول 

ملك برعب:

_اسلام أنا ملك حبيبتك 

اسلام وهو يتوجه نحوها ويقول بسخريه وخبث:

_حبيبك اى يا بت احنا هنستعبط على بعض أنا عايزك انتى بلا حب بلا زفت 

ثم يشير لمكان عالى فى الغرفه ويقول بخبث:

_بصى الكاميرا دى هتصور لحظاتنا الحلوة وبعدها نقدر بقا نبعتها لمازن واهددو واخد كل اللى أنا عايزه كل الفلوس اللى أتمناها هتبقي تحت رجلى ههههه




#وصيتى#

الفصل الفصل السابع والعشرين

اسلام وهو يشير إلى زاويه عاليه لى الغرفه ويقول بخبث :

_بصي الكاميرا دى هتصور لحظاتنا الحلوة وبعدها اقدر ابعتها لمازن واهددو بيها ومازن طبعا مش هيحب أن اختو الحلوة تتفضح وهدينى كل إلى أنا عايزة ههههه

ملك برعب وتعرق:

_اسلام أنا ملك حبيبتك اكيد مش هتعمل فيا كده فوق يا اسلام 

اسلام بضحكه خبيثه:

_ههههه ما أنا فايق اهو يا بيبى 

ثم يكمل بخبث وهو يمسك خصله من شعرها ويلفها حول إصبعه :

_متعرفيش كنت مستنى اللحظه دى بقالى اد اى 

لتنظر له ملك برعب ودموعها تنهمر بشده ليشد اسلام على خلصتها بقوه لتصرخ بألم  ويقول بغل:

_تلت سنين عشان اللحظه دى وأهى جت اخيرا 

لتركض ملك نحو غرفه ما فى المنزل ويركض ورائها اسلام لغلق ملك باب الغرفه بسرعه وتقف خلفه خوفا من أن ينجح فى فتح الباب لتظل تبكى بشده ليقع نظرها على هاتف ارضي لتنظر له بتفكير فلو تحركت سوف يفتح اسلام الباب

اسلام بصراخ من الخارج وهو يحاول فتح الباب ويدفعه بقوه :

_افتحى يا بت انتى يا اما والله اكسر الباب على دماغك 

لتحاول ملك الوصول إلى الكرسي الصغير التى يبعد عنها ببعض السنتيميترات لتنجح بعد محاولات عده وتضع عند مقبض الباب وترمض بسرعه نحو الهاتف وكان أول شخص فى بالها هو ادم ف أتصلت عليه بدون تفكير 

ادم بقلق:

_اهدى يا ملك أنا عارف كل حاجه خمس دقائق واكون كسرت الباب على دماغو انتى بس حاولى تحمى نفسك منو على اد ما تقدرى

لتستمتع ملك بصدمه ليقول ادم بقلق :

_متفكريش كتير ملك حاولى تستخبى ف اى حته لحد ما اجيلك 

ملك ببكاء وصوت منخفض :

_متسبنيش يا ادم 

ادم بقلق شديد:

_متخافيش يا قلب ادم مش هخليه يلمس منك شعرايه 

ملك انتى قويه وهتقدرى تحمى نفسك صح يا حبيبتى 

ملك ببكاء وقد استمدت منه بعض القوه :

_ايوا أنا لا يمكن اخليه يلمسنى حتى لو فيها موتى 

لتسمع صوت تكسير الباب وصراخ اسلام لتمسح دموعها بكمها و تركض بسرعه نحو خزانه الملابس التى فى الغرفه وتخرج منها بعض الملئات والمفارش الطويله وتعقدها  وتتوجه نحو شرفه الغرفه وتحاول عدم النظور للاسفل فقد كانت فى الدور السابع وتخرج وتتمسك بقوه فى الحديد وتربطها فى اسفل البلكون وتتمسك فى الحبل جيدا وتأخذ نفس طويلا وتسمع صوت وقوع الباب لتمسك فى العقده بسرعه وترمى بجسدها متمسكه فى الحبل فقد كان جسدها معلق فى الهواء 

•••••••••••

يدخل اسلام الغرفه ويقول بغضب:

_تعبتينى معاكى جتك القرف 

ويوجه نظرة فى أنحاء الغرفه بحثا عنها ليقول بخبث وضحك:

_لا حلوة اللعبه دى بحبها من وانا صغير 

ثم يكمل بشر:

_اصل كنت على طول بكسب فيها 

ليبحث عنها فى جميع أنحاء الغرفه ليقول بصراخ وغضب :

_اختفيتى ولا اى 

ليذهب نحو الشرفه ويفتحها ولاكن لم تكن ملك ظاهرة 

اسلام وهو يبحث عنها مرة أخرى فى الغرفه ويكسر فى الاشياء بهستيريه :

_لا لا اكيد مختفتيش اطلعى مش هتضيعى تعب تلت سنين لااااااا

لترتعب ملك وتغمض عينيها بقوه وكأنها تتجهز لنهايتها وتنزل دموعها فى صمت لتظل معلقه فى الهواء ما يقارب العشرين دقيقه وقد بدأت تخور قواها وبدأت يدها فى الافلات ولاكن سرعات ما تستمع لصوت تكسير فى الغرفه وتسمع صوت ادم الحنون الدافئ:

_ملك حبيبتى أنا جيت انتى فين 

ملك بصوت منخفض بسبب تعبها :

_انا هنا ي ي يا آدم

لتمسك جيدا فى الحبل فقد كادت أن تفلت يدها 

ادم بخوف :

_ملك أنا ادم حبيبك انتى فييين

ملك وهى تحاول اخراج صوتها لتقول بصوت عالى نسبيا :

_انا هوا يا اادم

لتسمع صوت خطواته تبتعد لتقول ببكاء وصوت منخفض للغايه:

_لا لا أنا هنا يا آدم لا متبعدش 

ليتوجه ادم نحو باقى الغرف يبحث عنها بخوف وقلق شديد وبدأ الرعب يتسلل قلبه 

ليقع نظر ملك على الأسوار الحديدى التى فى يدها التى اهدته لها منه مسبقا 

Flash back

منه بأبتسامه وهى تضع الاسوار الحديده  الثقيل فى يد ملك :

_بصي بقا عملت فكرة مختلفه ولا تقولى فضه ولا دهب عملتلك اسورة حديد 

ملك بأستغراب:

_ااه تقيله اوى يا منه وبعدين فى حد بيلبس حديد 

لتنظر لها منه بحزن 

لتقول ملك بسرعه ولهفه :

_لا لا والله جميله متزعليش وهفضل لابساها ومش هقلعها ابدا كمان 

لتنظر لها منه بفرحه وتقول بأبتسامه :

_كل أما تحسي انك فى مشكله بصيلها وافتكرينى هتلاقى نفسك بتضحكى تلقائي وهتلاقى نفسك بقيتى ملاينه قوه هههه

ملك بضحك:

_ماشي ي ست الخياليه ههههه

Back

لتنظر لها ملك وتبتسم ثم تمسك الحبل بقدميها الاثنتان بضعف وتعب وتمسك بيد واحده واليد التى بها الأسوار تخبط بها بقوه على حديد الصور ليتنج صوت عالى وتظل تخبط بكل ما تبقي لها من قوه 

•••••••••••••

قد مازال يبحث ادم عن ملك

ليستمع لصوت طرق ليقبط جبينه ويتوجه نحو الصوت ويجده قادم من نحو الغرفه التى عارك فيها اسلام واسقطه أرضا من الضرب ويتوجه نحو الشرفه ويجد الصوت يتضح له اكثر لينظر الاسفل ويقع نظرة على ملك لينظر لها بصدمه ويخرج بدون تفكير من الشرفه ويتمسك بالحديد ويحاول الوصول لملك

ادم بلهفه :

_ملك هاتى ايدك 

لتتنهد ملك براحه عند سماع صوته وتحاول أن ترفع يدها لتلمس يده بعد معاناه ليرفعها ادم ويدخلها الغرفه ثم يدخل هو أيضا لتنظر له ملك بوهن وتسقط بين يديه مغشياً عليها


#وصيتى#

الفصل الثامن والعشرين

يتوجه ادم نحو الشرفه ويجد الصوت يتضح أكثر لينظر للاسفل ويقع نظرة على ملك ليخرج من الشرفه بدون تفكير ويتمسك بالحديد جيدا ويحاول الوصول لملك

ادم بلهفه :

_ملك هاتى ايدك

لتتنهد ملك براحه عند سماع صوته وتحاول أن ترفع يدها لتلمس يده بعد معاناة ليرفعها ادم ويدخلها الغرفه ثم يدخل هو أيضا لتنظر له ملك بوهن وتفقد كل قواها وتسقط بين يديه 

ليحملها ادم ويتوجه بها نحو المنزل بجمود ويضعها فى السيارة ويربط لها حزام الامان 

وينطلق 

•••••••••••••••••

عند منه 

تتوجه نحو مكتب مازن وتطرق الباب 

مازن بهدوء :

_ادخلى يا منه 

منه وهى تدخل وتقول بأستغراب :

_اى دا عرفت أن أنا ازاى 

مازن بهدوء وسخريه :

_ وفكرك أن دى حاجه صعبه عليا ؟

لتنظر له منه بتوتر وتقول بتلعثم:

_بابى أنا كنت يعنى ااصل

مازن وهو يتابعها بهدوء :

_قولى عايزه اى 

منه بتوتر :

_انا كنت سامعه صوت عياط ودوشه من اوضه ملك هو اى اللى حصل

ليغضب مازن عند تذكرة ما حدث 

ليقول بسخريه:

_كانت اول مرة أمد ايدى على واحده بالزات اختى 

منه بصدمه :

_ضربتها 

مازن بغموض :

_دا جزات اى حد بيلعب من ورايا ويضحك عليا 

منه برعب وتلعثم:

_ل ليه كده يا بابى دا انت حتى عمرك ما مديت ايدك على بنت 

مازن بشر :

_هى اللى عملت ف نفسها كده وانا مستعد أن أكررها تانى مع اى حد بيكدب وبيلعب عليا 

منه وقد شعرت أن قدمها لا تحملها :

_م م ماشي أنا رايحه اوضتى تصبح على خير يا بابى 

لينظر لها مازن بجمود ويقول بحدة:

_استنى عندك 

لتتوقف منه بخوف :

_ن نعم 

ليتوجه نحوها مازن ويقول بسخريه:

_تمثيلك حلو برافوو

لتركض منه وتقف خلف المكتب وتقول برعب :

_استهدى بالله يا ابيه 

ليتوجه نحوها مازن بغضب لتركض منه نحو الخارج ويركض مازن خلفها ويحاول الامساك بها لتقول منه برعب :

_عاااا اخر مرة والله 

مازن وهو يقول بغضب:

_اقفي يا بت وبطلى شغل العيال دا 

منه وهى مازالت تحاول الإفلات منه :

_لا لا والله ما هعمل كده تانى 

مازن بغضب :

_بتضحكى عليا وبتاكلى بعقلى حلاوة 

منه بخوف وابتسامه بلهاء:

_لا والله أنا حتى مبحبش الحلاوه 

ليقول مازن بخبث :

_ حاسبيي وراكى فار

لتنتفض منه برعب وتركض نحو مازن وتمسك فى ملابسه من الخلف :

_يا ماما موتو يا ابييه عاااا

ليبتسم مازن بشر ويمسك كلتا يدها بيد واحده  ويتوجه بها نحو غرفته منه وهى تحاول الافلات من يده بهيستيريه:

مازن اعقل 

مازن بسخريه وابتسامه جانبيه :

_وانتى خليتى فى الواحد عقل

منه بخوف وهى ترى مازن ادخلها غرفته واغلق الباب بالمفتاح ومازال يمسك كلتا يديها بيد واحده :

_انت بتعمل اى يا مازن 

مازن بملل:

_بطلى فرك بقا 

ثم يلقيها على للاريكه ويتوجه نحو الخزانه تحت نظراتها المتابعه بتوتر لتجده يخرج عصاه سوداء رفيعه لتنظر له برعب



#وصيتى#

الفصل التاسع والعشرين 

منه بخوف وهى ترى مازن ادخلها غرفته واغلق الباب بالمفتاح ومازال يمسك كلتا يديها بيد واحده :

_انت بتعمل يا مازن أعقل

مازن بملل:

_بطلى فرك بقا 

ثم يلقيها على الأريكة ويتوجه نحو الخزانه تحت انظارها المتابعه بتوتر لتجده يخرج منها عصاه سوداء رفيعه لتنظر اه برعب وترجع اخر الاريكه وتقول بتوتر:

_اى يا مازن هتنفض المفارش ولا اى هات عنك

مازن بسخريه وهو يتوجه نحوها :

_لا هنفضك انتى يا ظريفه

لتحاول النهوض لتركض ولاكن كان مازن الاسرع فقد ذهب نحوها وأمسك قدمها بقوه ورفعها لتصرخ بألم جين ضربها بالعصاه على قدمها :

_اااه مازن انت اتهبلت 

ليكرر مازن ما فعله مرة أخرى واقوى ويقول بغضب :

_لولا عارف ان وجعها اللى خلاكى تقولى كده كان هيبقي فيه كلام تانى 

ليكرر ضربها مرة أخرى واقوى لتقول ببكاء وصراخ:

_كفااايه ياللى تنشك

ليكمل مازن ضربها على قدمها بلامبالاه لتقول بتوسل وبكاء فقد ألمتها قدمها بشده :

_اااه ماازن كفايه بجد مش حاسه برجلى 

مازن برفعه حاجب وحده:

_ولو اتكررت تانى 

منه ببكاء وألم:

_لا والله ما هتتكرر تانى 

ليترك مازن قدمها لتقول ببكاء وصراخ :

_ألاهى يجيلك اسهال وما تلاقى حمام يلمك يا مازن يا ابن عزيزه 

ليمسك مازن قدمها مرة أخرى ويعيد ضربها بقوه تحت صراخها وبكائها الشديد ليتوقف مازن بعد فترة ويقول بحده:

_والله يا منه لو ما اتظبطى لاظبطك 

منه ببكاء وشهقات خرجت رغماً عنها :

_انا اسفه والله هعمل كل اللى انت عايزه بس سيبنى 

لينظر لها مازن بشفقه وبعض الندم فقد أدرك أنه قسي عليها وبشده ليقول بهدوء وهو يمسح دموعها :

_تعالى اوديكى اوضتك

لتشيح يده بقوه وتقول ببكاء:

_اوعى مش عايزه مساعده من حد أنا هروح لوحدى 

لينظر لها مازن ببرود لتنهض منه ومشي خطوه وتصرخ بألم شديد وتسقط على الارض لتضع وجهها بين كفيها وتجهش ف البكاء لينظر لها مازن وينهض ويحملها ويتجه نحو غرفتها ويضعها على السرير ويتوجه نحو غرفته

••••••••••••

يضعها ادم على السرير وينظر لها بعتاب وألم ثم يضع عليها الغطاء لتمسك ملك يده وتقول بخترفه وهى مازالت غير واعيه:

_ادم الحقنييي

لينظر لها ادم بقلق ويضع يده على جبينها ويجد حرارتها مرتفعه جدا لينظر لها بحير ثم يتوجه الحمام ويملأ الوعاء ماء ويضع فيه منديلا قماشيا ويتوجه نحو سريرها مرة أخرى و يسحب كرسي المكتب ويجلس بجوار السرير ويضع المنديل المبلل على جبينها ويظل بجوارها يغير المنديل من فترة لأخرى

••••••••••••••

تلمس منه قدمها لتصرخ بألم وتدمع عينيها لتجد مازن يدخل الغرفه مرة أخرى وفى يده انبوبه مرهم ابيض ويتوجه نحوها ويرفع قدمها على الوساده ويقول بهدوء:

_متحركيش رجلك لتشيح برأسها الجهه الاخرى بغضب ليبتسم مازن ابتسامه بسيطه على غضبها اللطيف ثم يفتح الانبوبه ويبدء بوضعه على قدمها لتغلق عينيها بقوه وألم تمنع صراخها ولاكن قد سقطت دموعها بألم

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

لتكملة الرواية عمل انضمام من هناااااا



تعليقات

التنقل السريع