القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت العمده البارت السابع بقلم سميه عامر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية بنت العمده البارت السابع بقلم سميه عامر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية بنت العمده الفصل السابع 7





رواية بنت العمده البارت السابع بقلم سميه عامر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رزع الباب و قفله و شدها عليه وهو متعصب : من امتى و انتي على علاقه مع المدرس بتاعك انطقي 


فضلت تعيط و مش عارفة تتكلم بسبب أنفاسه الحاره اللي قربت تحرقها : بس انا مليش علاقه بالمدرس انت فاهم غلط يا يونس 


- افتحي عينك و انتي بتكلميني 


فتحت عيونها ولاول وهله حس قلبه أنه هيطلع من مكانه و أن العيون دي مينفعش تبكي بالمنظر ده 


- من انهاردة مفيش اي مدرس هيدخل هنا انا اللي هشرحلك 


نزلت راسها في الأرض من غير ما تتكلم و بعد هو عنها : انا عايزك تلبسي الفستان اللي هيجيلك بعد شويه عشان انهاردة عيد ميلاد زين 


- بس انا مش عايزة احضر ، انا مين عشان احضر ؟


انتي بنت خالتي و ....


بصتله نيروز بتحدي : و زي اختك اكيد كمل جملتك 


ابتسم يونس بخبث و قرب منها مسكها من كتفها : متختبريش صبري و لو كلمه زي اختك دي طلعت منك تاني هدفنك مكانك 


ضحكت نيروز اول ما خرج و حست أن قلبها بينبض بسرعة بس راحت ضحكتها علطول لأنها افتكرت أنه الشخص اللي دمر حياتها و بعدها عن أهلها 


......


نزل يونس تحت و شال زين اللي كان زعلان : هو انا وحش يا بابا ؟


- ليه بتقول كده يا زين ... هتخليني ازعل منك 


طب ليه نيروز مش بتحبني .. و حتى اصحابي قولتلهم كلهم يجوا عيد الميلاد بس كلهم قالو لا مشغولين 


- طب اولا نيروز بتحبك لأن نيروز عمرها ما كرهت حد و طيبه جدا و هتشوف انهاردة دي حتى جابتلك هديه حلوة اوي 


ضحك زين : بجد طب هي فين 


ابتسم يونس و كمل كلامه : ثانيا مفيش صاحب يستاهل انك تزعل عشانه هما اللي خسرانين ..زين احسن منهم كلهم 


ضحك زين بس فضل حزين 


جه الليل و حضر ناس كتير حفلة عيد ميلاد زين و طلع يونس لنيروز لقاها لبست الفستان البترولي اللي كان جايبهولها و الحجاب و قاعدة على الكرسي قدام البلكونة 


- مش هتنزلي ؟ 


انا سمعت كلامك انت و زين الصبح .. ليه قولتله اني جبت هديه و انا مجبتش انت كده هتكسره اكتر 


- امم لانك جبتي فعلا و لو كنتي فتحتي الدرج ده كنتي هتلاقيها 


استغربت نيروز و قامت فتحت الدرج و ابتسمت لما لقيت هديه مغلفه بشكل مميز : للدرجه دي بتحبه 


ابتسم يونس و بصلها بشغف و لملامحها اللي دايما بتسحره  : بحبه جدا فوق ما تتخيلي 


بصتله نيروز بإعجاب : زين طفل جميل يستاهل الحب ده 


- بس انا مكنتش بتكلم عن زين


ارتبكت نيروز من نظراته بس اتكسفت و خرجت برا 


خرج يونس وراها و نزل للناس و لزين اللي كان مستنيه و حضنته نيروز و اديته الهديه و احتفلوا بيه و فجأة صرخ زين لما لقى أصحابه كلهم جايين و معاهم هدايا كمان 


جري عليهم حضنهم و ابتسمت نيروز : هو الواحد مينفعش يرجع طفل تاني 


- انتي اصلا طفلة يا نيروز 


بصتله بغيظ: انا طفلة .. ماشي 


قعدت على جنب و شافت يونس واقف مع واحده شعرها قصير اسود ملامحها صغيرة و بتهزر معاه 


قامت وقفت و راحت ناحيتهم : مش تعرفنا ؟


ابتسم يونس : ليلى السكرتيرة بتاعتي الجديدة 


بصتلها نيروز من فوق لتحت : اه جميلة يا ليلى انا ابقى خطيبة يونس 


- اهلا بيكي يا فندم 


يونس : لا نيروز بتحب تهزر هي بنت خالتي و زي اختي .. صح يا نيروز 


سابتهم و خرجت برا البيت وهي متغاظة و عايزة تعيط لحد ما حد حط أيده على كتفها 


لفت نيروز و ........


يتبع ...انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة )اضغط هنا 

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هناااااااا 

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هناااااااا 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

#part 7 

#سُميه_عامر

#بنت_العمدة 

#يتبع



 

تعليقات

التنقل السريع