القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مالك ويقين البارت الثالث بقلم إسراء هاشم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية  مالك ويقين البارت الثالث بقلم إسراء هاشم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية مالك ويقين الجزء الثالث بقلم إسراء هاشم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 







رواية مالك ويقين البارت الثالث بقلم إسراء هاشم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


البارت التالت 

بسخرية * لن يسمعك احد يا يقين هانم ، ستموتي و كل سيولة الشركات ستكون في حسابنا

بصراخ _ مااااالك الحقنااااااي عاااااا ابوس ايدك مش عاوزه اموت دلوقتي ، ابوس ايدك

ربطها و كتفها كويس و نزلوا كلهم من أوضه الاجتماع ، كل الموظفين التفتوا ليقين بصدمه و صرخوا = يقين هااانم !!!

بدموع _ مالك فين ؟؟ حد ينادي مالك

ظهر صوت برئ و قال " يقيني انا عندي الغضروف

بعصبيه _ غضروف يا ابن رأفت انقذناااااااي الله يخربيتك انقذنااااااي

ببراءة " يقيني انا نبهت عليكي بلاش روايات عشان متتعشميش في الواقع ، اصل انا مش هرمي نفسي في التهلكة عشان ماي لاف ، العمر مش بعزقه يا يقيني

بعصبيه _ اتفووووووو روح اتصل بالبوليس يا اهبل روح اعمل اي حاجه هيخدوناااااااي

" لسه الدور بتاعي في بابجي مخلصش

_ يا لهواااااي حد يتصل بالبوليس يا بهايم يا بهاااااااايم


بعد مرور ساعه ، دخلت يقين على دكتور خليل و مسكته من البلطو و قالت بعصبيه _ انا كنت هموووت و ابن الهبله معملش اي حاجه ، اين اشيائي يا عم ، يا عم مالك كان اجمد من كده و ارجل من كده يا عم ، لولا البوليس جيه كان زماني ميته و متصفيه

ببلعت ريق " يا ست أنت تموتي و تصفي بلد ، ده انت احمد عز في ثوبه الجديد انتِ

بعصبيه _ رجاااعلي جووووزي رجعلي مالك

بغمزه" ما انت بتحبيه اهو يا استاذه يقين

بتوتر و هي بتسيب البلطو _ احممم .. مين قال كده انا قولتلك قبل كده انه بس عشان جوزي مش اكتر و بعدين متعاطفه معاه مش اكتر ..

" و الله ؟؟ انت بتحبي مالك يا يقين ، بس احب اقولك ان مالك عمره ما هيحبك ، حتى و هو بعقل طفل كده هيمل منك ، بصي في المراية يا يقين و شوفي شكلك ، الرجوله إلى مغلفاكي من بره و من جوه تخالي اي شخص ينفر منك !

مقدرتش يقين تتماسك و انهارت ، هو صارحها بالحقيقه إلى هي بتتهرب منها دايماً

بعياط _ كفاااايه كفااايه

اخدت شنطتها و طلعت جري من المكتب ، الكل مستغرب من حالتها دي و بيتوشوشوا ، إلى شمتان في انهيارها ده و الي مستغرب انهيارها برده ، روحت الفيله بتاعتها هي و مالك ، دخلت لقيته لابس لبس اعدادي بتاع الولاد ، شيميز ابيض و بنطلون رصاصي و كرافاته سوده و شعره الأسود على ورا ، التفت ليها اول ما دخلت و هو مستغرب من دموعها ، قرب عليها و قال بلهفة

" يقيني ! انت كويسه ؟؟ بتعيطي ليه ؟؟

اترمت في حضنه و دي كانت أول مرة تترمي بين ضلوعه و دراعاته و هي ضعيفه كده

بعياط _ مالك احضني يا مالك

حضنها بقوة و همس" مالك يا حبيبتي ؟

بعياط _ مالك هو انا وحشه ؟؟ انت شايفني عامله ازاي ؟؟

بعدها عنه شويه و رفع وشها و قال بلطف" ده انت اجمل واحده الساعه واحده ، انت ست البنات كلهم

بابتسامه و عيون لامعه _ بجد ؟؟

قبل أحد وجنتيها و قال بحب " أنت عندك شك في انك جميله يا يقيني ؟

بصدمه من قبلته _ ها ؟؟

بخبث " بقولك عندك شك في انك جميله ؟؟

اتوترت من قربهم و نبرت صوته و أفعاله فقالت و هي بتمسح دموعها ببطن ايدها _ احممم .. انا طالعه استحمى بعد اذنك بقى

طلعت جري من قدامه فقال بخبث  " يا بنت الجنيه انت ، هجننك و الله لجننك

حط ايده على شفايفه إلى لمست خدها و ابتسم ببلاهه ..

َ


في أوضه يقين


كانت بتبص على شعرها المبلول و على ملامحها ، ابتسمت و هي بتقول بفرحه _ قالي اني ست البنات .. قالي اني جميله ، مالك شايفني جميله ! و .. و باسني .. ده باس خدي بجد !

فضلت تضحك و هي مش مصدقه نفسها ، لكن فجأه قاطعها رن موبايلها فردت و كانت الصدمه

_ انت بتقولي ايه !!! مالك !!!!


يتبع ..


عارفه ان البارت قصير بس تقسيمه النوفيلا كده  +  لو ركزتوا هتحسوا أن في حاجات ظهرت في البارت ده تأكد فكره مُعينه  💙

البارت إلى جاي طويل ♥️♥️♥️♥️

يا ترا مالك ايه الي حصله ؟؟.


يتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل

صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا



 

تعليقات

التنقل السريع