القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية امتلكني حبها البارت الأول بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


رواية امتلكني حبها البارت الأول بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 


رواية امتلكني حبها الفصل الأول بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 







رواية امتلكني حبها البارت الأول بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 


#روايهء_ملكني_حبها_البارت_1

#بقلم_بسمله_صالح.

#اللهم_صلي_وسلم_وبارك_على_سيدنا_محمد.


في الساعه العاشره من الليل كانت بتسوق بنت جميله عربيتها بسرعه جنو*نيه وباين على وشها ملا*مح الفز*ع والحز*ن بعد ما وصيلت لها رساله انه والدها عمل حادثه وهو في المستشفى بين الحيا*ه والمو*ت وكانت الدمو*ع نازله من عينيها زي الشلال.


وفجأه لقيت عربيه نقل كبيره قدامها حاولت توقف العربيه وتتفاداها لكنها مش عارفه توقف العربيه وبتدوس برجليها على الفرا*مل.


وقالت بتوتر وخوف: ال ال الفر*امل  وبعدت العربيه عنها وبقا الطريق خالي من اي حد ،وفجأه دخلت في شجره كبيره وصر*خت بأعلى صوت وانخبطت دما*غها بالدركسيون ونز*فت وفقدت وعيها وبدات العربيه تطلع دخا*ن.


وفي اللحظه دي كان ماشي شخص بلا هدف شارد وباين على ملامح وشه الحز*ن بيفكر هيجيب فلوس منين مامته اللي عايزه علاجها اخوه اللي في المدرسه ومحتاج فلوس اخته اللي في الثانوي وعايزه فلوس.


وفجأه قال بصوت عالي: فلوس فلوس كل حاجه عايزه فلوس علشان ماما تعمل العمليه واجيب لها علاجها محتاج فلوس، علشان اختى تكمل تعليمها محتاجه فلوس، علشان الاقي وظيفه كويسه محتاج فلوس، علشان نسكن في بيت حلو محتاج فلوس، كل حاجه محتاجه فلوس.


الدنيا ما بترحمش حد بابا مات وانا اللي بقيت مسؤول من بعده دخلت الكليه الي كان نفسي فيها بعد معاناه، وبقيت مهندس بس فديتني بايه مهنتي وانا مش لاقي وظيفه تناسب مهنتي عشان اشتغل في شركه كويسه وآخذ مرتب كويس نقدر نعيش بيه لازم يكون في واسطه لازم يكون في فلوس.


وفي اللحظه دي هو ماشي بيفكر شاف عربيه مطلعه دخان قدامه وانفزع وطلع تليفونه وشغل كشاف تليفونه.


وقال :يا ساتر يا رب خير.


وبص من العربيه ولقى بنت مش باين ملامحها شعرها نازل على عينيها والد*م مغر*قها وانفز*ع وطلعها من العربيه بصعوبه وشالها.


وقال: اعمل ايه الطريق ده مقطوع وصعب الاقي حد يساعدني.


وفضل ماشي بيها وهو قلقان وخايف عليه وما زالت بتنز*ف وفقده الو*عي بيحاول يفو*قها بكل الطرق لكن ما فيش فايده،طلع تليفونه علشان يتصل على الاسعاف لكن ما فيش شبكه في المكان ده وكان قلقان جدا وخا*يف وفضل ماشي بيها ،لغايه ما وصل لطريق ماشي في ناس وفي عربيات واتلمت الناس لما شافوه شايلها واتصلوا بالاسعا*ف وخلال دقائق كانت وصلت الاسعا*ف واخذوها وهو ركب معها لغايه ما وصل المستشفى.


وقال الدكتور انها لازمها عمليه حالا بس مش هينفع يعملوها غير اما يمضي على الاوراق ويدفع الفلوس.


وفضل يفكر كثير هيمضي على الاوراق بصفته مين وهيجيب منين فلوس يدفع للعمليه وفي وسط ما هو بيفكر افتكر انه اخذ تليفونها وحطه في جيبه وطلع التليفون علشان يتصل على اي احد وفتحه ولحسن الحظ ان التليفون ما كانش معمول له باسورد وبدا يقلب في الارقام لغايه ما وقع نظره على رقم Dady وبسرعه اتصل وكان خايف جدا عليها.


في فيلا العمري كان نازل  من على السلم شخص في سن الخمسين لابس بدله سوداء وباين عليه الوقار والغنى وقعد في الصالون وجا خادم وادى له كوبايه قهوه وفجأه رن تليفونه وبيبص على المتصل لقى نور  ابتسم ورد.


وقال: الو ايه يا نور يا روحي ايه اللي اخرك لغايه دلوقت كنت لسه هتصل عليكي.


رد الشخص اللي اتصل.


وقال : الو يا استاذ صاحبه التليفون ده عملت حاد*ثه  ونقلناها على المستشفى اللي جنب البنك  ومحتاجين حضرتك دلوقت علشان بنت حضرتك تدخل العمليا"ت.


وقع التليفون من ايد الشخص.


وقال بصدمه وصوت هز اركان الفيلا: بنتي نووووور.


ونادى بأعلى صوت وقال: يا حااااتم،يا سمرررر.


ونزلت سمر وهي قلقانه مع جوزها حاتم وبيقولوا بصوت قلق وخوف :خير يا بابا في ايه؟!


جلال بخوف: اختك يا حاتم عملت حاد*ثه وهي في المستشفى دلوقت.


حاتم وسمر بيخوف شديد: مستشفى ايه؟


وقال لهم جلال على المستشفى وعيونه مدمعه وطلعوا بسرعه ركبوا العربيه وهم خايفين جدا عليها وبعد مده وصلوا وكان  جلال بيزعق  في الدكاتره.


وبيقول بغضب شديد: يعني ايه يعني لغايه دلوقت بنتي ما تدخلش العمليه ازاي كل ده تبقى بنتي عامله حادثه خطيره وما تدخلش العمليه فهموني انتم ما تعرفوش مين جلال العمري صاحب اكبر شركات العمري للحديد ده انا هاوديكم في 60 داهيه كلكم بنتي انا تفضل ساعه مستنيه احد يمضي على الاوراق ، ويدفع الفلوس علشان تدخل العمليات.


ومضى حاتم على الاوراق ودفع الفلوس وما زال جلال بيزعق.


ويقول: لو حصل لها حاجه هاقفل لكم المستشفى ومش هارحمكم كلكم.


الدكتور : يا استاذ احنا اسفين ما كناش نعرف انها بنت حضرتك والا كنا دخلناها والله حضرتك  غني عن التعريف.


جلال : هو انتم مستنيين ايه  لحد دلوقت دخلوها بسرعه بنتي بتموت قسما بالله لو حصل لها حاجه ما تلوموش غير نفسكم وقولوا على نفسكم يا رحمان يا رحيم.


ودخلت نور العمليات وكانت الدكاتره خايفين جدا لان حالتها في خطر واتقفل باب العمليات وقعد جلال على الكرسي ونزلت دمعه من عينه وقعدت جنبه سمر بتهديه وحاتم ماشي في الطرقه قلقان على اخته.


وبعد ساعات خرج الدكتور من العمليات وهو على وشه ملامح الحزن.


وقف جلال وقال بخوف: طمني على بنتي بنتي عامله ايه؟


الدكتور:  للاسف بنت حضرتك فقدت د*م كثير ولازم لها د*م واحنا نقلنا د*م لها بس هي محتاجه لسه د*م وزمره الد*م خلصت يا ريت حضرتك تشوف متبرع معانا.


جلال :هي زمره  دم*ها ايه يا دكتور ؟


الدكتور: A موجب.


جلال: للاسف نفس فصيله د*مي بس انا مريض سكر ومش هينفع اتبرع لها. 


حاتم: وانا للاسف مش نفس فصيله دم*ها ولا سمر نفس الفصيله.


وكمل جلال وهو بيقول: يا حاتم شوف اي حد يا حاتم اختك بتمو*ت.


سمر بخوف : اهدى يا بابا علشان صحتك وان شاء الله نور هتبقى بخير.


وبدا حاتم يتصل باشخاص يعرفهم عشان حد يتبرع بس ما لقاش .


وخرج وهو بيتكلم في التليفون وبيسأل على فصيله د*م ومطابقه للي هيتبرع لاخته بالد*م وكان بيكلم صديق لي يدور معاه على د*م.


حاتم وهو بيقول بصوت عالي: يعني ايه يا خالد حتى بنك الدم ما فهوش زمره د*م A موجب طيب هالاقي فين اختي بتمو*ت انا مكلمك بقالى نصف ساعه عشان تساعدني.


خالد : طيب اسأل في المستشفى اللي انت فيها المستشفى فيها ناس كثير واكيد هتلاقي حد نفس الزمره.


حاتم: طيب انا مضطر اقفل علشان اشوف حد.


ولسه حاتم هيدخل المستشفى لكن سمع صوت بيقول: انا مستعده اتبرع بالد*م لي اخت حضرتك،انا زمره د*مي مطابقه لنفس زمره د*مها A موجب.


استوب ازاي وصلت لنور رساله انها ان والدها عمل حا*دثه بين الحياه والمو*ت ووالدها ما عملش حا*دثه يا ترى ايه سر الرساله ومين اللي عمل كده وهل الحاد*ثه كانت عن قصد ولا لا وايه مصير نور ومصير بدر؟؟؟؟


يتبع......يتبع.....يتبع؛؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل

صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا


تفاعلتكم وتوقعاتكم ورأيكم يهمني جدا دعما لي استمر،انتظروا القادم دما*ر.


دمتم في حفظ الله. 


روايه ملكني حبها.


بقلمي / بسمله صالح.

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع