القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية براءة قاتلة البارت الرابع بقلم براءة محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية براءة قاتلة البارت الرابع بقلم براءة محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية براءة قاتلة البارت الرابع بقلم براءة محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية براءة قاتلة البارت الرابع بقلم براءة محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


الفصل ٤

و أثناء ذلك دخلت فتاة ترتدي فستان قصير جدا و قامت برفع شعرها فاستغربت من احمد و قبلته فقال احمد ( احب اعرفك نهي مراتي ، بيرهان اختي )

فاندهشت براءة فلم يقل لها مراد انه متزوج و لكنها حاولت أن تكون طبيعية و كأنها تتعرف علي العالم من جديد ثم سلمت عليها و لكن نهي قابلتها بالحضان و الترحيب الشديد ثم قالت لها ( هاي بسري انت مش فكراني و لا اية انا نهي البيست فرند بتاعتك )


فاجاب احمد عنها ( معلش يا نهي بيري فقدت الذاكرة ، بيري دي نهي انتيمتك انا و هي كنا مخطوبين قبل الحادثة و من كام شهر بس اتجوزنا )


 تبسمت براءة بطريقة تمثيلية حرفيا كانت باهرة في دور فقدان الذاكرة هذا و قالت ( تشرفنا و اسفة لو مش فاكراك بس انا مش فاكرة نفسي اصلا )


في وقت لاحق 

بعد ساعتين كاملتين من ثرثرة نهي متحدثة عن مواضيع لم تروق لبراءة فكانت تتحدث عن الموضة و الممثلين و السفر و الساحل كلها مواضيع مملة غير ذلك كله طريقتها في الحديث الغريبة فكانت تتحدث بطريقة مصطنعه أثارت اشمئزاز براءة فاقتربت من اذن احمد و قالت ( هي مراتك بتتكلم كده لية )


فقال احمد باستغراب مالها 


فقالت ( لاوية بوزها كده هي عندها شلل أطفال  و لا عيب خلقي و لا حاجة )

ضحك احمد بملئ فاهه حتي استغربت نهي ضحكه و لكنه أعاد اتزانه و تأسف من مقاطعة نهي ثم اقترب من اذن براءة و قال ( مالك يا بيري من وقت ما رجعتي و انت غريبة ما هي دي طريقتها من يوم ما تولدت و طريقتك كلامك انت كمان انت اللي بقيتي غريبي بس علي فكرة دمك بقي خفيف و حاسس انك ما بقتيش صطحية زي الاول )

أشارت براءة لنفسها بطريقة فكاهية و قالت حتي  علي صوتها و انتبهت لها نهي ( انا كنت كده مستحيل   و بعدين انا مش سطحية يا استاذ )

فقالت نهي (  في اية يا جماعة  ، سطحية اية يا بيري )

فقال احمد لنهي ( بذمتك يا بيبي بيري عملها اتكلمت في حاجة غير الازياء و الموضة )

فقالت نهي ( و انت عايزة تتكلم او تفكر في اية في السياسة و لا البورصة و لا اقتصاد البلد الحجات دي ليكم انتم الرجالة الستات كفاية عليها تتدلع دماغنا مبتستوعبش الحجات دي )


فقالت براءة بهجوم ( لية يعني هو عنده عقل و انت عندك مكانه فردة جزمة )

شعر احمد أن النقاش غير مجدي مع تلك الشخصية الجديدة التي لا يعرفها فهي لا تشبة اخته في شئ ولكنها اعجبته بشده فقال ( باس باس هدوء يا جماعة انتوا الاتنين صح و الست من حقها تعمل كل حاجة بس انتوا الاتنين لازم تصحوا بدري علشان وراكم جامعة )


فقالت براءة باندهاش ( جامعة لية انا عندي كام سنه )

فاجاب احمد ( انتوا الاتنين ٢٤ و في سنة تالتة )


ففكرت براءة للحظات ثم قالت ( طيب انا عملت حادثة و اتعطلت ٣ سنين الأستاذة لية لسة في تالتة )


فقالت نهي بحزن ( في اية يا بيري انت لية هجومية كده و محسساني اني فاشلة و لا علشان اتجوزت احمد )


و غادرت المكان 

فنظر احمد لاخته و قال ( انا مقدر انك تعبانة و فاقدة الذاكرة بس نهي كانت صاحبتك و بتحبك كفاية هجوم عليها انا هروح اراضيها و اتمني انك تصلحيها )


تركها و ذهب خلف زوجته  و ترك براءه تحل تلك معضلة السنين هذه وحدها فايقنت انها بالتأكيد رسبت فهي من الواضح لا تهتم بالدراسة عكسها و لكنها فوجئت من يحتضنها من الخلف فابعدته بصعوبة ثم ركلته بين  ركبتية و قامت بكسر ذراعه اما هو فكان يصرخ و يستغيث بعلو صوته حتي اتي احمد علي صوته و ابعدها عنه ثم قال لها بعصبيه( في اية يا بنت حرام عليك دي مقابلة تقابلي بيها خطيبك )

فقالت براءة باستنكار و صدمة فلم يخبرها الظابط بخطوبتها ( خطيبي انا مستحيل اتجوز الواد الملزء دة )


يتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل

صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

#براءة_قاتلة 

بقلم براءة محمد


 

تعليقات

التنقل السريع