رواية الانتقام البارت السابع والثامن بقلم مني محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية الانتقام البارت السابع والثامن بقلم مني محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية الانتقام البارت السابع والثامن بقلم مني محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
الفصل السابع مني محمد
#الانتقام
زياد:هو كويس
المتصل:لما توصل هتعرف
مريم:في ايه يا زياد
زياد:واحد بيقول ان فارس في المستشفى
نعمه:ابني في المستشفى بيعمل ايه؟
زياد:هروح وابلغك
نعمه:لا أنا هاجي معاك
زياد:خليكي يا أمي وأنا هبلغك بكل حاجه
نعمه:لا أنا رايحه
مريم:وانا كمان
زياد:يلا طيب
ذهب كلاً من زياد ومريم ووالدته الي المستشفى
زياد:من فضلك في مريض هنا اسمه فارس
الممرضة: اه موجود في غرفة رقم 5
ذهبوا الي الغرفه ليجدوا فارس ملقى على السرير وبيده المحاليل وفاقد للوعي
زياد الطبيب:اي اللي حصل
الطبيب:اتفضل معايا
زياد:خير
الطبيب: اخوك عمل عملية تحويل جن*ي وتعرض للاغت*اب
زياد وامسك الطبيب من قميصه:انت مجنون ولا ايه
الطبيب:أنا مقدر الحاله اللي انت فيها وحالة اخوك…اخوك من ساعة ما وصل وهو في حالة صدمة نفسية واحنا عطينا له مهدئ
زياد في حالة صدمة ولم يستطيع النطق
الطبيب:هو شويه وهيفوق
زياد ذهب وترك الطبيب ليرى أخاه الملقي ولم يتحرك
نعمه:الدكتور قالك ايه يا ابني
زياد بصعوبة في النطق:قال شويه و هيفوق
مريم ربطت على كتفه…
مريم:ايه اللي حصل؟
زياد وفي حالة انهيار:انا حاسس اني روحي بتتسحب مني
مريم وقد احتضنته:هيكون بخير ان شاء الله
زياد:يارب يارب
قطع كلامهم تليفون زياد…
زياد:الو
الضابط:وصل لكم أي معلومات عن اخوك
زياد:لا للاسف بس لقينا حد بيتصل وقال لنا انه في المستشفى وهو دلوقتي مازال فاقد الوعي
الضابط:لما يفوق كلمني وانا هاجي استجوبه
زياد:تمام يا فندم سلام…
مريم:مين يا زياد
زياد:دا الضابط اللي ماسك البلاغ اللي قدمناه
مريم:عايز ايه
زياد:حابب يشوف فارس بعد ما يفوق
ظل هكذا الوضع بضعة ساعات…بعد مدة فاق فارس
قام زياد باحتضان فارس
زياد:حمد الله علي سلامتك يا حبيبي
نعمه:أي اللى حصلك يا ابني
ظل ينظر فارس لهم ولم يرد
زياد:مالك يا فارس مش بتتكلم ليه؟
نعمه:اتكلم يا ابني متوجعش قلوبنا عليك اكتر من كدا
مريم:انا هروح اشوف الدكتور
زياد ولقد اقترب من اذنه:انا عارف كل اللي حصل واوعدك مش هسيب حقك مهما حصل مش هرحم اللي عمل كدا فيك
الطبيب:حمد الله علي سلامتك يا كابتن
زياد:هو مش بيتكلم ليه يا دكتور
قام الطبيب بالكشف علي فارس
الطبيب:هو
يتبع~
#الفصل_الثامن
#الانتقام
الطبيب:هو حصل له شلل و فقد النطق بسبب الصدمة اللي اتعرض له
نعمه:هو حصل له ايه
الطبيب:اتعرض لعمليه تحويل جن*سي واغت*اب…
نعمه: يلهووي
ولقد فقدت الاتزان واستلقت مغشيةً عليها
مريم بصراخ: ماما
قام الطبيب بـ إفاقة والدة زياد وتركهم وذهب
ظل الوضع كما هو لمدة اسبوع…
زياد:هو يقدر يخرج امتي
الطبيب:النهارده لو حابين بس لازم حد متخصص يهتم بيه
مريم:أنا دكتورة واهتم بيه
زياد بابتسامة:تمام هنخرج النهارده يا دكتور
خرج فارس من المستشفى وذهب الى بيت زياد
زياد: شكراً أنك تهتمي باخويا
مريم:دا واجبي يا زياد أنا دكتورة…أنا هطلع اشوف الأدوية بتاعت فارس
زياد:تمام وانا هنزل الشغل
مريم:تمام يا حبيبي توصل بالسلامه…
زياد:الله يسلمك
ذهب زياد الي عمله وذهبت مريم للاعتناء بفارس وظل الوضع هكذا لمدة شهر…
(تسريعًا الاحداث)
مريم:صباح الخير يا حبيبي
زياد وقد احتضن مريم:صباح النور
مريم:ثواني و الفطار هيكون جاهز
زياد:شكرًا لأنك موجودة في حياتي بحبك
مريم:أنا كمان بحبك اووي
زياد:أنا بجد مش عارف لولا وجودك كنت هعمل ايه
مريم:الحمد لله الامور عدت بسلام
زياد:بس انا لسه مُصر اعرف مين اللي عمل كده في فارس
مريم:وبعد ما تعرف هيحصل ايه
زياد:هدوقه من نفس الآلم اللي اخويا حي بيها
مريم محاولة تغير مجري الحديث:خلاص يا زياد بقالنا فتره كبيرة اهو ومعرفناش حاجه
زياد:لا انا مش هرتاح غير لما اعرف مين دا
مريم بتنهيد:قوم يلا عشان مش تتأخر علي شغلك
زياد:تمام يا حبيبتي
ذهب زياد الي عمله وذهبت مريم لفارس
مريم بضحكة انتصار:ما تقولي يا فارس حاسس ب ايه
فارس بنظرة استفهام؟
مريم:اتوجعت صح…
فارس لم يستطيع الرد لأنه فاقد النطق
مريم ببرود:أيوه أنا اللي عملت فيك كل دا…حسيت باللي انا حسيته ولا لسه…عرفت قد ايه انت وجعتني!!
الموضوع مؤلم صح؟معلش ما هي دايرة وبتلف يوم ليك ويوم عليك…حياتك كلها في ايدي يا فارس يعني ممكن بقرص دوا أنهي لك حياتك بس كدا انت هترتاح…أنا هسيبك تموت بالبطيء…
يتبع~
تعليقات
إرسال تعليق